Vypracované otázky z predmetu Cenové stratégie
Vypracované otázky15 s. / 2. roč. / doc
1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaníCena je vlastne vyjadrením „hodnoty“ tovaru a služby. Táto hodnota je daná faktickou a psychologickou užitočnosťou, eventuálne spoločenským významom daného produktu a spravidla je určená peniazmi. Cena je vyjadrením peňažnej úhrady, zaplatená na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu. Cena určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa. Cena je hodnotový nástroj. Cena vychádza z kalkulácie a z konkurenčnej ceny. Formujú ju dopy...
|
|
0,1 |
7x |
|
Vypracované otázky na Cenové stratégie
Vypracované otázky27 s. / 2. roč. / doc
1. Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaníPodniky /inštitúcie/, kt. prvotným poslaním je (aj nie je ) tvorba zisku stoja pred problémom ako oceniť výrobky (služby). Pri stanovení cien vychádzajú z cieľov, kt. mienia dosiahnuť. Hlavným cieľom podniku je zisk, jeho maximalizácia, zvýšenie trhového podielu, rast objemu predaja, zabezpečenie rýchlej návratnosti investícií, špičková kvalita výrobkov,...Cena - je dôležitým faktorom určujúcim podiel podniku na trhu (zisk závisí od toho z...
|
|
0,2 |
30x |
|
Investičné stimuly - nástroj regionálnej politiky
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Investičné stimuly sú jednou z foriem štátnej pomoci súkromným podnikom. Keďže sa v súčasnosti už neposkytujú paušálne pre všetky podniky spĺňajúce určité stanovené kritériá, ale v zmysle acquis communitaire EÚ musia byť investorom poskytované individuálne na základe ich žiadostí schvaľovaných vládou a súčasne aj Európskou komisiou, začal sa na oficiálne pomenovanie investičných stimulov často používať aj termín individuálna štátna pomoc.
V zmysle platnej legislatívy za investičné stim...
|
|
0,1 |
0x |
|
Cenové stratégie - čo je cena, cena a trhový mechanizmus...
Poznámky5 s. / 1. roč. / doc
Cena zohráva veľmi dôležitú úlohu v pôsobení trhového mechanizmu, trhový mechanizmus bez ceny neexistuje. Predtým než sa v podnikateľskej sfére rozhodneme niečo vyrábať alebo dodať na trh musíme predovšetkým kalkulovať, t.j. vyčísliť náklady, získať informáciu z trhu /čo sa na trhu deje/ a potom stanovím cenu tak, aby na trhu obstála. Zodpovednosť za tvorbu cien v trhovej ekonomike nesie podnikateľská sféra tej, ktorej ekonomiky. Sčasti však túto zodpovednosť nesie aj štát predovšetkým ohľadom s...
|
|
0,1 |
21x |
|
Ceny a cenové stratégie
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Informačné a komunikačné ekonomiky, pretože odstraňujú geografické hranice a podporujú proces technológie sú významným fenoménom súčasnej globalizácie ekonomiky a medzinárodnú spoluprácu. Zároveň umožňujú zefektívniť podnikateľské procesy znižovaním nákladov obchodných transakcií, otvárať nové podnikateľské možnosti na svetových trhoch aj pre malé a stredné podniky prostredníctvom širokého a lacného prístupu k informáciám, rýchlo inovovať typy vyrábaných výrobkov a služieb a zvyšovať podiel výro...
|
|
0,1 |
59x |
|
Cenové stratégie
Vypracované otázky13 s. / 2. roč. / doc
1.) Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Cena:
- určuje podiel podniku na trhu
- od ceny závisí aj výsledok hospodárenia podniku, hlavne zisk
- je vyjadrením „hodnoty“ tovaru alebo služby
- je vyjadrením peňažnej úhrady na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu
- peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim
- vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny
- formujú ju dopyt a ponuka
- !!! jediná časť marketingového mixu, ktorá pr...
|
|
0,1 |
3x |
|
Cenové stratégie
Prednášky17 s. / 2. roč. / doc
Cenové stratégie
1. Význam ceny v podnikaniach:
rozhodovanie vo výrobnom programe, o službách, v rámci podnikania...
ČO VYRÁBAŤ? AKÉ SLUŽBY POSKYTOVAŤ? PRE KOHO VYRÁBAŤ? ZA AKÚ CENU VYRÁBAŤ ALEBO POSKYTOVAŤ SLUŽBY?
Cena:
je kľúčovým fenoménom podnikania
je nástrojom na získanie zisku
je veľmi citlivým parametrom podnikania – musí spľňať individuálne úžitkové parametre
prináša zisk za určitých okolností
je kategória, ktorá nám dá do pohybu tržby
výnosovosť sa zvyšuje
pravidlá...
|
|
0,1 |
0x |
|
Cenové stratégie
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
1. Vysvetlenie základných pojmov týkajúcich sa cien a ich významu v podniku , ich charakteristiky a funkcie v podnikaní.
Cena je dôležitým faktorom určujúcim podiel na trhu
Cena je vyjadrením hodnoty tovaru, alebo služby.
Cena určuje čo podnik za svoju cenu na trhu získa
Cena je hodnotový nástroj. Formuje ju dopyt a ponuka. Je to jediná časť marketingového mixu, ktorý prináša podniku tržby. Stanovenie výšky ceny je otázkou správnej stratégie. Cena vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny...
|
|
0,1 |
7x |
|
Cenové stratégie
Poznámky10 s. / 2. roč. / doc
Cena
- dôležitý faktor určujúci podiel podniku na trhu, je vyjadrením hodnoty (peňažnej úhrady) tovaru alebo služby a je spravidla určená peniazmi, určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa, časť marketingového mixu, ktorá prináša tržby, peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru medzi kupujúcim a predávajúcim, vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny, formujú ju dopyt a ponuka. Pre každého človeka má rôzny význam, vysoká cena znižuje dopyt a naopak. Trhová realita je iná. Po...
|
|
0,1 |
1x |
|
Cenové stratégie
Vypracované otázky12 s. / 2. roč. / doc
(Doc.Oláh)
1.Význam trhových cien a ich charakteristika v podnikaní
Pravidlom trhovej ekonomiky je čo vyrábať, ako vyrábať a za koľko vyrábať.
Cena je peňažné vyjadrenie hodnoty.
Cena rozhoduje o prosperite firmy. Hlavným regulátorom je ponuka a dopyt.
Cena je vyjadrením peňažnej úhrady zaplatená na trhu za predávaný výrobok, či poskytovanú službu.
Cena určuje, čo podnik za svoju činnosť na trhu získa.
Cena je hodnotový nástroj. Je to peňažná suma dohodnutá pri kúpe a predaji tovaru me...
|
|
0,1 |
5x |
|
Cenové stratégie - vypracované otázky
Vypracované otázky4 s. / 2. roč. / doc
Vypracované celé otázky na predmet Cenové stratégie s docentom Oláhom-v ťahákovom spracovaní.
|
|
0,1 |
1x |
|
Cenové stratégie
Vypracované otázky16 s. / 2. roč. / doc
náhľad v dokumentácii
|
|
0,1 |
5x |
|
Cenové stratégie
Vypracované otázky4 s. / 2. roč. / doc
VÝZNAM TRHOVYCH CIEN A ICH CHARAKTERISTIKA V PODNIKANÍ
Cena je dôležitým faktorom určujúcim podiel na trhu
Cena je vyjadrením hodnoty tovaru, alebo služby.
Cena určuje čo podnik za svoju cenu na trhu získa
Cena je hodnotový nástroj. Formuje ju dopyt a ponuka. Je to jediná časť marketingového mixu, ktorý prináša podniku tržby. Stanovenie výšky ceny je otázkou správnej stratégie. Cena vychádza z kalkulácie a konkurenčnej ceny.
|
|
0,1 |
1x |
|