Postklasický film a jeho tendencie
Ročníková práca33 s. / 1. roč. / docx
Práca popisuje, analyzuje a detailne skúma prehľad kinematografie v postklasickom období. Detailne analyzuje vývoj dejín s viazanosťou na kinematografiu. Špecifikuje technické vynálezy, druhy záznamových médií, opisuje a prognosticky zhŕa predpoklady budúceho vývinu. Charakterizuje dobu „Nového Hollywoodu“, jeho filmy a koniec éry. Prostredníctvom recenzií predstaví výraznejšie filmy postklasickej doby a životopismi popíše významných režisérov a ich dielo.Tematika postklasického filmu mi je najb...
|
|
0,5 |
22x |
|
Charles Chaplin
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Charles Spencer Chaplin (nar. 1889), syn anglických varietných hercov, prišiel ako člen hereckej skupiny Freda Karnu roku 1910 prvý raz do Ameriky. Pri ďalšej ceste sa roku 1914 dostal do Keystone Company Macka Sennetta, pre ktorú vystupoval v priebehu roka v tridsiatich piatich krátkych filmoch. V prvých štyroch bol iba hercom, k ôsmim ďalším dodal aj námet a v ďalších siedmich stal sa už spolurežisérom. Od dvadsiateho filmu bol si už sám režisérom a ostal ním aj naďalej. Začiatkom roku 1914 pr...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vittorio De Sica - referát
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Taliansky herec, spisovateľ, scénarista, a režisér sa narodil 7. 7. 1902 v talianskej Sore. Pochádzal z rodiny ťažko postihnutej hospodárskymi dôsledkami prvej svetovej vojny. Vyrastal v Neapole, kde začal pracovať ako úradník, aby finančne podporil svoju chudobnú rodinu. Cez Neapol a Florenciu sa dostal s rodičmi do Ríma, kde študoval na obchodnej vysokej škole. Už v mladosti sa zaujímal o divadlo a film a vo veku 15 rokov zahral svoju prvú filmovú rolu v „Prípade Clemenceau“ podľa Sardoua. V d...
|
|
0,1 |
1x |
|
John Grierson - Britská dokumentárna filmová škola
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Britský hraný film tridsiatych rokov si všímal iba okrajovo súvekú realitu. Súčasne sa však rozvinulo britské dokumentaristické hnutie, nezávislé od filmového priemyslu. Jeho iniciátorom a vedúcou osobnosťou bol Škót John Grierson.
Narodil sa roku 1898 v Deanstone (Škótsko), kde bol jeho otec učiteľom. Ako poslucháč Vysokej školy v Glasgowe nastúpil počas vojny do služby v pomocnom námornom zbore. Neskôr získal doktorát filozofie a prežil niekoľko rokov Spojených štátoch amerických, kde štud...
|
|
0,1 |
9x |
|
Dějiny filmu
Poznámky17 s. / - roč. / doc
Tvorba filmů ve Francii
Ke konci 19. století se promítalo množství filmů. Bylo stanoveno vítězem v uznání prvenství filmového přístroje, bude ten, kdo uspořádá sérii veřejných představení pro platící diváky. 28.12. 1895 v Grand Café na boulevardu Kapucin v Paříži.
Jeden z nejlepších fotografů a specialista na momentky a tzv. rámování obrazů LOUIS LUMIÉRE promítl několik svých filmů. Příjezd vlaku (nejdokonalejší z jeho filmů, byly v něm použity všechny druhy záběrů a byl dobře technicky zpra...
|
|
0,3 |
32x |
|
Sovietsky film a socialistický realizmus
Referát7 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:V obdobi prveho a druheho paťročneho planu, od roku 1928 do roku 1937, sustredil Sovietsky sväz veľke usilie na vybudovanie svojho filmoveho priemyslu. Nove opatrenia, ktore sa dotykali aj filmoveho priemyslu, ratali vo všetkych oblastiach hospodarstva s posilněním ekonomickej zakladne a centralizovaneho vedenia. Tridsiate roky priniesli teda množstvo organizačnych zmien v sovietskom filme
|
|
0,1 |
3x |
|
Filmové minimum
Skriptá67 s. / 1. roč. / doc
Podobne ako literatúra, hudba, divadlo a výtvarné umenie, aj film má osobitné vyjadrovacie prostriedky, ktoré sú všeobecne zrozumiteľné. Film má svoju reč, ale treba povedať, že ju nemal od počiatku svojho vzniku. Proces, v ktorom sa jeho jazyk postupne odlíšil od iných umeleckých druhov, bol veľmi dlhý, plný úskalí a slepých uličiek. Napriek objavu kinemato-grafických princípov a ich komerčnému využívaniu sa zdalo, že film ako umenie napreduje viac zásluhou ojedinelých experimentátorov, než zis...
|
|
0,5 |
7x |
|
Dejiny filmu
Vypracované otázky21 s. / 1. roč. / doc
Francúzska nová vlna. Mená tvorcov, niektoré slávne snímky a základné znaky poetiky. ALAIN RESNAIS - HIROŠIMA LÁSKA; FRANÇOIS TRUFFAUT - NIKTO MA NEMÁ RÁD
- smer, obdobie francúzskej kinematografie koncom 50. rokov 20. storočia
-jednotlivých príslušníkov tu nespojoval žiadny program, ale v Cinematique francais (jeden z najvýznamnejších a najväčších filmových archívov) mali možnosť sledovať filmovú estetiku, študovať filmovú teóriu
- odpor voči vleklej tvorivej kríze, nízkej produkcii a abs...
|
|
0,2 |
5x |
|
Produkcia - pojmy
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
Ambientný zvuk - Ambient sound (en) - prirodzený zvuk prostredia z lokácie.
Animovaný film - Je tu súvislý rad odfotografovaných pohybových fáz a) bábky, b) materiálov, c) kresieb, pričom premietaním fáz vznikne ilúzia pohybu. Praktické delenie animovaného filmu sa diferencuje podľa použitých techník: kreslený, bábkový, ploškový, kombinovaný. Pritom bábkový film je trojrozmerný. Pri kombinovanom filme je viacero možných kombinácií. Najnovšie pribudla počítačová animácia. Žánrovo je animovaný f...
|
|
0,1 |
4x |
|
Severská kinematografia
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
Severská kinematografia: prvá a druhá vlna. Základné osobnosti švédskeho filmu. INGMAR BERGMANN - SIEDMA PEČAŤ
Prvá vlna:
- tesne po skončení prvej svetovej vojny, keď nemecký film ešte nebol vítaný v dovtedy nepriateľských krajinách, americký import sa ešte len rozbiehal a francúzsky filmový priemysel sa ešte nespamätal, prišla chvíľa švédskeho filmu
- 1908 vzniká Svenska Filmindustrio (Carl Magnusson) – ktorá má monopol na výrobu filmov
vplyv divadelníkov: skvelé herecké kostýmy, dekorác...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny filmu
Semestrálna práca41 s. / 1. roč. / doc
Zrodenie filmu rehabilitovalo určitú formu zobrazenia skutočnosti, ktorú už pokladali za prekonanú: naturalizmus. Zatiaľ čo v Európe koncom minulého storočia vládli impresionizmus a secesia, prvé filmové predstavenia v Grand Café ponúkali obecenstvu výseky z konkrétnej skutočnosti, ktorej „zázračnú prirodzenosť“ nevedeli prví kritici dosť vynachváliť. Nie je hádam zbytočné to zdôrazniť, lebo za pôvodnú vlastnosť kinematografie sa často označuje iluzionizmus. V skutočnosti to bolo práve naopak: b...
|
|
0,5 |
10x |
|
Modrý anjel, Andalúzsky pes
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Na prelome dvadsiatych a tridsiatych rokov došlo v nemeckej kinematografii – okrem iného „zásluhou“ hospodárskej a sociálnej neistoty v krajine – k oživeniu sociálne kritických tendencií. Román Heinricha Manna Profesor Nečin, analyzujúci niektoré rysy nemeckého šošáctví, tak opäť nabral na aktuálnosti v Sternbergovej adaptácii Modrý anjel. (1930)
Rovnako ako v Poslednej štácii, aj tu vytvára Emil Jannings určitý sociálny prototyp nemeckej povahy. Jeho ctihodný profesor Rath žije na malomestsko...
|
|
0,1 |
3x |
|
Chaplin, Francúzska avantgarda
Referát4 s. / - roč. / docx
Ukážka:Charles Spencer Chaplin1889Pôsobil ako spevák, herec v anglickych music halls (Vystupy komickych skupin). Diváci boli ľudia z ulice. Herci sa prezentovali umením pantomímy. Stal sa členom hereckej skupiny Freda Karna. S ňou sa prvýkrát aj vyberal do spojených štátov. (hral napr. opilca).
|
|
0,1 |
28x |
|
Postmoderný film
Vypracované otázky4 s. / 1. roč. / doc
Postmoderna vo filme
Toto je posledná fáza tohoto média (od osemdesiatych rokov po súčasnosť), ktorá ešte nie je ešte dostatočne kriticky zhodnotená - najlepším kritikom je pravdepodobne čas, ktorý ešte nestihol vyradiť to horšie a nechať tie najlepšie snímky. Istým ukazovateľom sú filmové ceny a počet divákov. Zaujímavý pohľad by bol na tieto filmy v rebríčku hodnotenia filmov za napríklad 100 rokov.
Pojem postmodernizmus pochádza z architektúry z konca päťdesiatych rokov. Tento pojem sa rov...
|
|
0,1 |
12x |
|
Dejiny filmu - neorealizmus
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
Alessandro Blasetti 1900 - jeho tvorba nemá jednotnú líniu, ale je plná protirečení
- začínal ako novinár a zakladateľ filmového časopisu
„Slnko“ 1929 - malebné obrazy tvrdej práce juhotalianskych sedliakov
„Materská zem“ 1931 - na platforme mussoliniovských téz hlásajúcich „návrat k pôde“
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny filmu 1
Poznámky80 s. / 1. roč. / doc
Dejiny - a) umenia
b) techniky
Tieňové divadlo
Camera obscura
3 predpoklady - storočie technickej a priemyselnej revolúcie (IX.)
- elektrina
- doznievanie zrakového vnemu (zotrvačnosť oka)
- vynález fotografie 1839
|
|
0,3 |
3x |
|
Dejiny filmu 2
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
ABSURDNÁ (existenciálna) DRÁMA
- Albert Camus - „Mor“, „Cudzinec“
- Jean-Paul Sartre - „Diabol a Pán Boh“
- (predchodca Alfred Jarry - „Kráľ UBU“, „Nadsamec“ - napr. aj Jean
|
|
0,1 |
3x |
|
Avantgardný film
Poznámky10 s. / - roč. / doc
Avantgarda - predvoj -garda
Objavy filmovej reči
Odmietnutie opotrebovaných (vyžitých) poetík (postupov)
Posuny vo vývine filmovej reči
- takto definovať avantgardnosť
- definícia umeleckosti - oproti komerrcii, propagande, netalentovanosti
a neprofesionalite
|
|
0,1 |
2x |
|
Jean Vigo
Referát3 s. / - roč. / doc
JEAN VIGO 1905 - 1934
- najväčší, ale aj najrozpornejšie prijímaný talent franc. filmu - legenda pre ambicióznych filmárov - možno aj kvôli svojej predčasnej smrti (29-ročný)
- jeho filmografia - iba tri filmy (+ 1 krátky dokumentárny)
- znamená prechod od avantgardných prúdov nemého filmu ku „kritic-kému realizmu“ tridsiatych rokov - ožíva v jeho tvorbe tradícia „cinéma pur“, aj surrealizmus - podnety zo sovietskej avantgardy (Boris Kaufman - brat Dzigu vertova - jeho kameraman)
Syn an...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dejiny filmu
Prednášky4 s. / - roč. / doc
R O B E R T B R E S S O N
R. 1940 sa kvôli vojne zastavila vo Francúzsku film. výroba
- koncom roka začal Marcel Pagnol v „neobsadenej zóne“ pripravovať nový film
Nemecké okupačné orgány začali kontrolovať fran. film. produk-ciu
Založili sesterskú spoločnosť Ufy - Continental - počas štvorročnej okupácie vyrobila tridsať filmov - Pathé a Gaumont v tom istom čase 14 (10)
Dvojitá cenzúra - nemecká a cenzori vlády vo Vichy
|
|
0,1 |
0x |
|