Prví priekopníci, prvé filmové skupiny - dejiny filmu II.
Poznámky71 s. / 1. roč. / doc
1. OD LUMIEROVCOV PO GRIFFITHA. Prví priekopníci, prvé filmové skupiny. FRANCÚZSKO Všeobecne: 28.12.1895 sa konalo I. verejné film. predstavenie za vstupné (Paríž, pivnica Grand Café na parížskom Boulevard des Capucines). Tento dátum sa považuje za začiatok dejín filmu. LOUIS LUMIERE, výrobca fotopotrieb z Lyonu, vynálezca(??) cinématographu - spolu s bratom AUGUSTOM - výrobca prvých filmov.
Lumierovci dali vyškoliť množstvo kameramanov a vyslali ich na ďaleké cesty po Europe, z ktorých prináša...
|
|
0,9 |
20x |
|
Francúzska filmová avantgarda a jej umelecké tendencie
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / doc
Európa sa na začiatku 20. storočia považovala za nadradenú ostatnému svetu. Londýn, Paríž, Berlín, Viedeň a Sankt Peterburg rozhodovali o všetkom. Európske krajiny vlastnili rozsiahle koloniálne ríše v Afrike a Ázii, mali najsilnejšie armády a najrozvinutejší obchod. Na pôde Európy sa uskutočnilo aj mnoho technických a vedeckých objavov. Všetko nasvedčovalo tomu, že už nič nemôže zastaviť pokrok, situácia však nebola ideálna. Mnoho ľudí žilo na hranici biedy. Rozvinutá priemyselná spoločnosť kon...
|
|
0,1 |
8x |
|
Dejiny filmu 2 - poznámky
Poznámky13 s. / 1. roč. / doc
N E O R E A L I Z M U S
Paradox - II. svetová vojna bola pre film v mnohých krajinách obdobím rozmachu
Paradox - Nemci „oslobodili“ európske národné kinematografie spod nad- vlády Hollywoodu
Povojnové obnovenie H. nadvlády nad európskym trhom znamenal aj návrat k šablónam „fabriky na sny“
Taliansko
Prvé desaťročie po nástupe fašizmu (1922) - živorenie na provinčnej úrovni. Obecenstvo bolo unavené kultom dív a konvenčným bombastickým historickým filmom a varianty starých úspe...
|
|
0,2 |
3x |
|
Slovenská, česká kinematografia
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
Všeobecne platí, že na Slovensku neboli až do vzniku prvej samostatnej republiky priaznivé podmienky ani pre rozvoj filmového umenia, ani pre filmové podnikanie – skutočne výrazná pozitívna zmena nastala až v povojnovom období. Slovensko bolo v čase zrodu kinematografie súčasťou Rakúsko-Uhorska. Avšak už rok po prvom predstavení v Paríži sa v Bratislave konali dve kinematografické predstavenia v dnešnom hoteli Carlton – v roku 1905 mala Bratislava prvé stále kino. Filmárskym priekopníkom na územ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Taliansky neorealizmus
Vypracované otázky7 s. / 1. roč. / doc
Taliansky neorealizmus. Spoločenské smery, v ktorých vznikal, mená tvorcov a základné znaky poetiky. PABLO PIERRE PASSOLINI – EVANJELIUM PODĽA SV. MATÚŠA
Koncom 40. rokov taliansky film ožil (a získal slávu) zásluhou neorealizmu, filmového hnutia, ktoré vzbudilo pozornosť na celom svete a zrodilo viacero významných filmových tvorcov. Pre toto hnutie boli príznačné filmy s výrazným, takmer vypnutým realizmom, prirodzením prostredím a používaním neprofesionálnych hercov. Vlna neorealizmu z...
|
|
0,1 |
8x |
|
Free cinema, cinema verité
Vypracované otázky4 s. / 1. roč. / doc
Hľadanie spôsobu zobrazenia reality: Free Cinema, Cinemá Vérité
Free cinema
Obroda britského filmu na prelome šesťdesiatych rokov pripravovala sa, takisto ako
obroda francúzskeho filmu, v redakciách filmových časopisov a ohlasovala sa v krátkych filmoch.
Štátom podporovaný British Film Institute vydával v tom čase 2 periodiká - „Sight and Sound“ a „Monthly Film Bulletin“ . Tieto periodiká dali mladým filmovým nadšencom možnosť zacvičiť sa v kritike.
Podmienky pre vznik Free cinema...
|
|
0,1 |
10x |
|
Andrej Tarkovskij
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
Andrej Tarkovskij a druhý úsvit sovietskeho filmu
Umelecké tendencie: smrť Stalina v roku 1953 prinieslo uvoľnenie spoločenských pomerov; Chruščovov prejav na XX. zjazde Komunistickej strany SSSR odhaľujúci Stalinove zločiny; v kinematografii silný vplyv talianskeho neorealizmu; rozvoj poetizmu; silná symbolika a výtvarné kvality snímok; presadzuje sa nekonformný, antidogmatický trend; kritika zo strany dogmatikov spôsobila návrat k „spoločensky bezbečným“ historickým témam; rozvoj kresleného...
|
|
0,1 |
7x |
|
Zlaté obdobie Hollywoodu
Vypracované otázky2 s. / 1. roč. / doc
Zlaté obdobie Hollywoodu predstavuje obdobie rokov 1932 - 1946. Zvuk a hovorené slovo ovládlo filmovú produkciu. Od roku 1932 až po súčasnosť sa veľmi veľa nemých filmov nenatočilo (až na niekoľko výnimiek). Toto obdobie je charakterizované niekoľkými udalosťami. Vo svete práve prebieha hospodárska kríza, ktorá odvracala pozornosť ľudí k základným existenčným otázkam. Tie sa odrážali v témach práve vznikajúcich filmoch. V Nemecku sa k moci dostal Hitlerovi nacisti a v Taliansku bol fašizmus pri ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Francúzska nová vlna
Vypracované otázky3 s. / 1. roč. / doc
Francúzska nová vlna. Mená tvorcov, niektoré slávne snímky a základné znaky poetiky. ALAIN RESNAIS - HIROŠIMA LÁSKA; FRANçOIS TRUFFAUT - NIKTO MA NEMÁ RÁD
- smer, obdobie francúzskej kinematografie koncom 50. rokov 20. storočia
-jednotlivých príslušníkov tu nespojoval žiadny program, ale v Cinematique francais (jeden z najvýznamnejších a najväčších filmových archívov) mali možnosť sledovať filmovú estetiku, študovať filmovú teóriu
- odpor voči vleklej tvorivej kríze, nízkej produkcii a abs...
|
|
0,1 |
3x |
|
Alfred Hitchcock
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
Alfred Hitchcock. Jedno z najznámejších mien filmovej histórie, ktoré nikto len tak ľahko nevymaže z kinematografie, pretože Hitch (tak znela jeho prezývka) ovplyvnil svojou dlhoročnou tvorbou množstvo ďalších tvorcov a viaceré filmy tohto režiséra sú stále považované za vrcholné diela celej histórie filmu. Hitchcock počas šiestich dekád svojej tvorivej kariéry nakrútil veľké množstvo filmov (celkovo až 57 celovečerných filmov) a jeho filmová tvorba je priam ukážkovým príkladom toho, ako sa post...
|
|
0,1 |
3x |
|