J. A. Komenský - Orbis Pictus (svet v obrazoch)
Referát4 s. / 1. roč. / docx
Komenského Svet v obrazoch patrí medzi najrozšírenejšie a najobľúbenejšie školské učebnice. Mal veľký význam v dejinách školského vzdelávania takmer všetkých národov. Po celé desaťročia mnohé generácie prostredníctvom neho robili prvé kroky za vzdelaním. Svojou zrozumiteľnosťou, pútavosťou a majstrovským pedagogickým spracovaním zapaľoval v mladých detských mysliach túžbu po hlbšom poznaní, otváral mládeži nové obzory rozvíjajúcej sa novovekej kultúry, techniky a vedy. Svet v obrazoch je význam...
|
|
0,1 |
5x |
|
Dejiny pedagogiky
Poznámky40 s. / 1. roč. / doc
I. kapitola Výchova v prvotnopospolnej spoločnosti
O živote a výchove ľudí v predhistorickej spoločnosti nemáme pôvodné písomné ani vecné doklady okrem archeologických nálezov z jaskynných a iných sídlisk, kde sa našli mnohé výrobné nástroje.
Prvotnopospolná beztriedna spoločnosť sa len pomaly vyvíjala a menila. Ľudia žili najprv v čriedach, neskoršie sa usadili, obrábali pôdu, skrotili si a chovali drobné zvieratá, založili rodiny, utvorili rody a kmene. Postupnou deľbou práce vznikli rem...
|
|
0,2 |
6x |
|
Encyklopedisti
Semestrálna práca9 s. / 1. roč. / doc
2. OSVIETENSTVO
Filozofia veku rozumu predstavuje historickofilozofický útvar, ktorý ako zložito štruktúrovaný celok je budovaný množstvom predstaviteľov, ich základných ideí a samozrejme filozofických prác. Títo stáli na rôznych sociálno-politických pozíciach a svoje názory rozvíjali na báze diferencovaných filozoficko-teoretických orientácií. Všetkých navzájom spájala predovšetkým viera v možnosti ľudského rozumu, snaha prirodzeným spôsobom objasniť reálne existujúcu skutočnosť, vysoké zhod...
|
|
0,1 |
7x |
|
John Locke
Referát3 s. / 1. roč. / doc
John Locke sa zapísal do dejín najmenej v štyroch oboroch – gnozeológii, psychológii, vede o štáte a pedagogike. Z jeho mnohopočetných prác sa preslávili predovšetkým tri spisy, ktoré predstavujú základné dielo daného oboru a sú to: Rozprava o ľudskom rozume (dielo týkajúce sa gnozeológie a psychológie), Dve pojednania o vláde (formuluje tu teóriu vzniku štátu dávno pred Rosseauem) a Niekoľko myšlienok o výchove (dielo, vďaka ktorému je považovaný za zakladateľa anglickej pedagogiky). Aj vo svet...
|
|
0,1 |
9x |
|
Školstvo a pedagogika v buržoáznom Československu
Referát3 s. / - roč. / docx
ŠKOLSKÝ SYSTÉM A JEHO ČIASTKOVÉ ÚPRAVY
TRIEDNY CHARAKTER ŠKOLSTVA
- po roku 1918 rastie potreba právnej, organizačnej, administratívnej a pedagogickej jednoty slovenského školstva so školstvom v českých krajinách
- v oblasti stredného školstva sa zjednotenie docielilo zákonom z roku 1919
- v oblasti základného školstva zákonom z roku 1922, zákon mal predovšetkým unifikačné poslanie
- úľavy v školskej dochádzke boli zrušené
- osemročná školská dochádzka sa postupne zaviedla aj na Slovensku
...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dejiny školstva a pedagogiky
Prednášky22 s. / - roč. / doc
Dejiny školstva a pedagogiky
Predmetom skúmania tejto vedy je vznik a vývoj výchovy, výchov.-vzdeláv. inštitúcií a ped. názorov. Dejiny sa delia na: dejiny školstva (skúmanie vzniku a vývoja školstva a výchovy v jednotl. epapách) a dejiny pedagogiky (skúmajú vznik a vývoj teórií v jednotl. etapách).
Z hľad. rozsahu sa dejiny Š a P delia na......
|
|
0,3 |
5x |
|
Školské reformy v Uhorsku
Referát2 s. / 1. roč. / docx
ŠKOLSKÉ REFORMY V UHORSKU
REFORMA TRNAVSKEJ UNIVERZITY
novým štúdijným poriadkom z roku 1770 – Norma Studiorum – sa Trnavská univerzita stala štátnou kráľovskou univerzitou
filozofická fakulta sa premenila na akademické (univerzitné ) gymnázium, kde sa okrem klasických jazykov mali vyučovať aj národné jazyky – nemčina, slovenčina a maďarčina
doba žiadala, aby univerzity neplnili len konfesionálne poslanie, ale aby sa stali strediskami nových myšlienkových prúdov a vedeckej činnosti
prvé zme...
|
|
0,1 |
2x |
|