Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Fázy didaktického procesu
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Didaktický proces v našom chápaní je celistvý proces didaktického osvojovania poznatkov, spôsobov vykonávania činností a rozvíjania schopností na báze didaktickej komunikácie a súčinnosti medzi vyučujúcim a študujúcimi navzájom. Didaktický proces ako celok je možné rozdeliť do jednotlivých fáz, v ktorých sa realizujú jednotlivé čiastkové ciele. Členenie didaktického procesu na fázy umožňuje lepšie pochopiť jeho riadenie. Aj keď jednotlivé fázy môžu vystupovať ako samostatné časové jednotky, väč...
|
|
0,1 |
7x |
|
Vypracované otázky z Didaktiky
Vypracované otázky29 s. / 3. roč. / doc
Etymológia pojmu didaktika má korene v starovekom Grécku, v slove didaskeim, didasko - učím, poučujem. V historickom kontexte klasickej gréckej výchovy ( paideia ) mal pojem didaskei 2 významy:1. vyučovanie ( činnosť vychovávateľa prípadne učiteľa - didaskolos gramatikos )2. učenie sa žiaka, edukanta. Tento význam poukazuje na súvislosť medzi vyučovaním a učením sa ). Otázkami učenia a vyučovania sa zaoberali viacerí učitelia: Sofisti, Aristoteles, Platón, Quintilianus. Učili metodiku ako učiť, ...
|
|
0,3 |
17x |
|
Deti o svojich právach - Slovensko 2009
Referát8 s. / 2. roč. / pdf
spracovaný výskum z roku 2009
1. Autori výskumu
Slovenský výbor pre UNICEF. Autori záverečnej správy:
Peter Guráň,. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva
Jarmila Filadelfiová, EsFem)
2. Motív vzniku výskumu
Bezprostredným podnetom pre výskum bolo jednak okrúhle výročie Dohovoru o
právach dieťaťa, keďže práve v roku 2009 (20. novembra) uplynulo dvadsať rokov
od prijatia tohto dokumentu na pôde OSN, a jednak kampaň Rady Európy za úplný
zákaz fyzických trestov detí....
|
|
0,3 |
0x |
|
Didaktické aspekty odborných predmetov
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
1., KURIKULUMKurikulum - lat. beh závodisko - v súčasnosti - plán vzdelávania, vzdelávací program, alebo priebeh štúdia a jeho obsah. Rámec kurikula môžeme vymedziť otázkami:- Prečo vzdelávať?- Koho vzdelávať?- Kedy vzdelávať?- Za akých podmienok vzdelávať?Typy kurikula:formálne kurikulumneformálne kurikulumskryté kurikulumFormálne kurikulum - to čo predpisujú naše učebné osnovy a učebné plány.Neformálne kurikulum - aktivity a skúsenosti žiakov v mimoškolských aktivitách (v rámci exkurzií, krúžk...
|
|
0,1 |
3x |
|
Základy videotvorby
Semestrálna práca27 s. / 3. roč. / doc
Učebnice patria ku knihám, ktoré posúvajú hranice nášho poznania, stimulujú náš vývin a osobnostný rozvoj. Ich forma, štruktúra a obsah sa dlho vyvíjali, kým dosiahli terajšiu úroveň. Nároky na kvalitu učebníc a učebných textov však ustavične vzrastajú.
V dnešnej dobe sme na školách svedkami zmeny v oblasti učebníc a skrípt. V prvom rade oproti minulosti knihy veľmi zdraželi a s nimi aj ostatné tlačoviny a v týchto podmienkach školy riešia problém každoročného vydávania veľkého množstva št...
|
|
2,7 |
3x |
|
Vizuálne didaktické prostriedky v edukačnom procese
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
V dnešnej rýchlej a modernej dobe, v ktorej žijeme, je používanie adekvátnych didaktických pomôcok počas vyučovacieho procesu nanajvýš potrebné. Pri ich výbere musíme brať do úvahy viacero faktorov (funkcie rôznych učebných prostriedkov vo vyučovaní, vytýčenie cieľov, obsah procesu, charakteristika žiakov, osobnosť učiteľa, okruh používateľov, podmienky prostredia, prístupnosť prostriedkov, možnosť realizácie....), ktoré nám pomôžu určiť a vybrať optimálne médiá pre vyučovanie konkrétnej l...
|
|
0,1 |
7x |
|
Projektové vyučovanie
Referát8 s. / 2. roč. / doc
Projektové vyučovanie:
Projektové vyučovanie je koncepcia, v ktorej je projektová metóda hlavnou metódou vyučovania a využívanie projektov tvorí prevažnú časť vyučovania. V súčasnosti sa využíva aj v iných koncepciách, kde tvorí ich dôležitú súčasť.
Projektová metóda:
Je moderný spôsob vyučovania, ktorý zodpovedá všetkým požiadavkám na trvalé hodnoty a rozvoj tvorivých schopností. Pri tejto metóde môže žiak aj učiteľ plne uplatniť svoje schopnosti spôsobom, pri ktorej sa neodovzdávajú p...
|
|
0,1 |
13x |
|
Didaktika hudobnej výchovy
Poznámky9 s. / 5. roč. / doc
Priestor – v ňom žijeme, porovnávame s priestorom iných ľudí a spoločenstiev. Heslom je neklásť opony, otváranie, využívanie kultúrnych, etnomuzikologických poznatkov a antropológie. Žiada sa aby sa našlo čo je ľudstvu spoločné a čo nás spája. Ak nájdeme čo nás spája, nájdeme aj rozdiely. V hud. učebniciach aj pesničky iných národov.
Čas – súčasnosť treba chápať ako moment na križovatke medzi minulosťou a budúcnosťou. Sú to 3 dimenzie hudby, ktoré učia chápať javy a systémy historicky podmienen...
|
|
0,1 |
19x |
|
Výchovno-vzdelávacia sústava vo francúzsku
Seminárna práca23 s. / 2. roč. / doc
Výchova a vzdelanie sú dôležitými faktormi oblasti sociálneho a ekonomického rozvoja. Preto je potrebné vzdelanie čo najviac priblížiť potrebám života. Budúcnosť, kvalita spoločenských vzťahov, kultúra každodenného života, kvalita práce a miera zodpovednosti každého jednotlivca závisí od kvality výchovy a vzdelávania. Najväčším bohatstvom a základňou pre rozvoj spoločnosti sú ľudia. Samozrejme vzdelaní ľudia s vysokou morálnou úrovňou, ktorí sú pripravený riešiť náročné úlohy a zodpovedne pristu...
|
|
0,2 |
3x |
|
Didaktika
Vypracované otázky8 s. / 2. roč. / doc
2. Ciele a úlohy, charakteristika a zvláštnosti vyučovacieho predmetu OV
Odborný výcvik je základným vyučovacím predmetom štúdia žiakov na stredných odborných učilištiach, prostredníctvom ktorého sa uskutočňujú ciele ich odbornej prípravy. Je zameraný na získanie odborných zručností pri výkone povolania, pre ktoré sa žiak štúdiom v študijnom alebo učebnom odbore pripravuje. Uskutočňuje sa v súlade s učebnou osnovou najmä produktívnou prácou spočívajúcou v zhotovovaní výrobkov, výkonom služie...
|
|
0,1 |
4x |
|
Účtovníctvo - Zúčtovanie miezd (učebná pomôcka)
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Učebné pomôcky sú také predmety, ktoré istým spôsobom reprezentujú jav, vzťah alebo činnosť, a ktoré používame vo vyučovacom procese, aby sme žiakom sprostredkovali nové poznatky, zručnosti a návyky, alebo uľahčili ich osvojovanie.
|
|
0,1 |
4x |
|
Predmet didaktiky, jej funkcie, členenie a vzťah k iným vedným disciplínam
Prednášky2 s. / 2. roč. / doc
Predmet didaktiky, jej funkcie, členenie a vzťah k iným vedným disciplínam
Didaktika chápaná ako umenie učiť. Chápanie predmetu didaktiky v historickom kontexte:
- Umenie vyučovať (W. Ratke, 1613, J. A. Komenský 1629)
- Technológia výchovy (E.Ch. Trap, 1780)
- Teória vyučovanie (K. D. Ušinskij 1867)
- Vyučovoslovie (J. Zigmundík 1867)
- Učboveda (S. Ormis 1871)
Definícia - Vo všeobecnosti je didaktika pedagogická disciplína, ktorej predmetom skúmania je vyučovací proces ako jednota či...
|
|
0,1 |
3x |
|
Funkcie a využitie učebných pomôcok a ich využitie v technických odborných predmetoch
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Na školách s technickými odbornými predmetmi je používanie adekvátnych učebných pomôcok počas vyučovacieho procesu nanajvýš potrebné. Pri ich výbere musíme brať do úvahy viacero faktorov, ktoré nám pomôžu určiť a vybrať optimálne učebné pomôcky pre vyučovanie konkrétnej látky.
Táto práca je zameraná na využitie a funkcie učebných pomôcok vo vyučovacom procese v technických odborných predmetoch.
|
|
0,3 |
20x |
|
Direkte Unterrichtsmethode
Referát3 s. / 2. roč. / doc
nemecký opis priamej vyučovacej metódy z odborného didaktického hľadiska
|
|
0,1 |
1x |
|
Didaktika - štátnicové otázky
Štátnicové otázky42 s. / 3. roč. / doc
Obsah učiva;Organizačné formy v OV;Hodnotenie, kontrola a klasifikácia žiackych vedomostí a zručností ;Organizácia a plánovanie VV práce;
|
|
0,4 |
5x |
|
Didaktika
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
VYUČOVACÍ PROCES AKO DIDAKTICKÝ SYSTÉM
Vyučovací proces je proces, v ktorom do komunikačného kontaktu, za účelom prenosu informácií, vstupuje žiak a učiteľ. Úlohou vyučovacieho procesu je vytvoriť podmienky na riešenie kľúčových otázok, ktoré si žiak, v procese učenia sa, osvojuje.
Učenie sa a vyučovanie sú dva komplementárne procesy, ktoré vyvíjajú žiacku identitu a aktivitu. P...
|
|
0,1 |
13x |
|
Didaktika - 5 vypracovaných testov DTI
Testy3 s. / 1. roč. / doc
5 vypracovanych testov A, B, C, D a F po 10 otázok na predmet Didaktika
C skupina1. Čo predstavuje odchýlka od normy, bez príznakov patologie.porucha2. Čo je to rehabilitácia?Ide o súbor aktivít zameraných na včlenenie jedinca do spoločnosti. Spája sa s postihnutými jedincami.3. Akým pojmom nazývame psycho-sociálne narušených jedincov do spoločnosti .
resociializácia4. O čo ide v edukácii?ide o súhrn výchovných, vyučovacích a vzdelávacích aktivít, v dôsledku ktorých sa porušený, alebo postihnu...
|
|
0,1 |
18x |
|
Didaktický test - tvorba
Poznámky5 s. / - roč. / doc
Didaktický test (DT) je systematický prostriedok na meranie efektívnosti vyučovacieho procesu. Je účinným prostriedkom hromadného získavania informácií a preverovania informácií a preverovania vedomostí (kognitívne DT) a zručností (psychomotorické DT).DT môžu byť vstupné, priebežné a výstupné- podľa časového zaradenia do vyučovacieho procesu.
|
|
0,1 |
15x |
|
Didaktika - štátnicové otázky 1-3
Štátnicové otázky10 s. / 3. roč. / doc
Obsah, formy, kurikulum, učebný plán, milénium; štandardy, medzipredmetové vzťahy, vyučovacia hodina,učebný deň,hodnotenie a klasifikácia
|
|
0,1 |
9x |
|