Tézy na štátnu skúšku z didaktiky dospelých
Štátnicové otázky39 s. / 1. roč. / doc
Pojem didaktika je odvodený od gréckeho „didaskó“ - učím, počujem a prvý krát ho použil Wolfgang Ratke. Neskôr sa didaktikou zaoberal Jan Amos Komenský, ktorý didaktiku chápal ako vedu o celkovej školskej výchove, do ktorej podľa neho okrem učenia sa a vyučovania rozumovej výchovy patrila aj výchova mravná, náboženská a telesná...
|
|
0,5 |
15x |
|
Didaktika dospelých
Poznámky22 s. / 2. roč. / doc
DIDAKTIKA DOSPELÝCH - jedna z jadrových disciplín, kráľovná edukačných vied- zaoberá sa činnosťou edukátora a edukantaDIDAKTIKA pochádza z gréčtinyDIDASKEIN = učiť, poučovať, DIDAKTOS = ten, čo poučuje, DIDASKON = učím, poučujemV historickom kontexte klasickej gréckej výchovy a vzdelávania mal pojem didaskein dvojaký význam: - vyučovanie ako činnosť vychovávateľa, učiteľa, učenie sa, činnosť žiaka- ako prvý použil pojem didaktika nemecký pedagóg Wolfgang Ratke- prínosom bolo aj pg dielo J.A.Kome...
|
|
0,3 |
27x |
|
Médiá a rodina - seminárna práca
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Zo strany rodičov je dôležité zodpovedne pristupovať k zabezpečeniu televíznej výchovy s cieľom pripraviť mladého človeka na to, aby bol schopný zmysluplne televíziu využívať.
Rodina by mala brániť manipulovaniu s človekom, demystifikovať obsah jej programov, vymieňať si pozitívne skúsenosti a rozvíjať myslenie a konanie.
Smerovať deti k tomu, aby masovokomunikačné prostriedky modelovali hodnoty smerujúce k prosociálnej kultúre človeka. Peter Olekšák zastáva zmysel presvedčenia samých seba...
|
|
0,1 |
19x |
|
Brainstorming a jeho využitie vo vzdelávaní dospelých
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
V podmienkach dnešnej vyspelej spoločnosti, v ktorej základným momentom určujúcim jej ďalší vývoj je vedecko-technický rozvoj, informačná spoločnosť, globálna spoločnosť, pripadá jedincovi relatívne stále menšia úloha. Nové vedecké poznatky a nové technologické riešenia sú stále viac výsledkom činnosti tvorivých pracovných skupín a kolektívov a nie výsledkom činnosti geniálnych jedincov. Stále vzrastá význam skupinovej práce vo všetkých oblastiach nášho života. Spoločnosť potrebuje nové tvorivé ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Didaktika
Testy32 s. / 3. roč. / doc
vypracovaných 117 otázok z didaktiky ktoré sa v posledných 3 rokoch opakovali pri písomných testoch z didaktiky
1.didakticka kocka
Didaktický proces má 3 základné fázy:
1)učebný postup – robí učebnú látku názornou, postupy sú rôzne – posluchom, čítaním, videním, konaním
čím viac zmyslov sa pri učení zapája do činnosti, tým viac narastá miera osvojenia vedomostí, zručností a návykov, vrcholom je aktívna činnosť vo výuke a v praxi
2)spôsoby učenia
a)trénovaním = opakovanie a osvojovanie p...
|
|
0,3 |
5x |
|
Didaktika dospelých
Prednášky27 s. / 2. roč. / doc
1.1. Pojem a predmet didaktiky dospelých, aktuálne úlohy DD. Miesto DD v systéme pedagogiky dospelých. Spolupráca DD s inými vednými disciplínami, ich vzájomné vzťahy. + 1.2. Základné kategórie didaktiky dospelých + 1.3. Význam štúdia DD pre andragogických pracovníkov.)
|
|
0,3 |
9x |
|
Silvova metóda kontroly mysle
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Adam Suchý (in Psychologie dnes, 2003, s. 26) ďalej tvrdí, že Silvova metóda je v podstate Schutlzov autogénny tréning obohatený o vedomú a riadenú imagináciu. Suchý pri využívaní metódy píše aj o sugescii resp. autosugescii, ktorá je synonymom pre Silvom nazvanou hladinou alfa a predstavovaním si zbavenia problému, odstránenia ho kamsi preč
|
|
0,1 |
0x |
|