Učebné štýly - didaktika odborných predmetov
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Každý žiak si pri svojom učení v podvedomí vyberá jeden z učebných štýlov bez toho, aby si to nejako uvedomoval. Nie každému môže pri učení hrať hudba, alebo nie každý pri učení musí sedieť za stolom a v tichosti si čítať svoj študijný materiál.
Mnoho ľudí si zamieňa pojem učebný štýl s kognitívnym štýlom, pričom podľa Tureka je kognícia len súčasťou procesu učenia. Učenie obsahuje niekoľko zložiek, ktoré medzi sebou zapadajú a sú na sebe závislé. Keď sa človek učí, ide o kognitívnu stránku u...
|
|
0,1 |
15x |
|
Personálne kompetencie osobnosti učiteľa a ich realizácia
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / rtf
O kľúčových kompetenciách sa zvykne hovoriť ako o novom fenoméne vo vzdelávaní. Tento pojem vznikol v približne 70-tych rokoch 20 storočia v oblasti ekonómie, kde predstavoval súbor špecifických požiadaviek na uchádzača o prácu. Do oblasti vzdelávania prešiel koncom 90-tych, kde slúži ako premostenie medzi požiadavkami kladenými zamestanávateľmi na trhu práce a profilom absolventa.
Preto vo vyspelých štátoch sveta je snaha nájsť, definovať a v ľuďoch rozvíjať také kompetencie (zručnosti, scho...
|
|
0,1 |
21x |
|
Didaktika odborných predmetov
Poznámky20 s. / 2. roč. / doc
Úvod do didaktiky technických odborných predmetov Cieľ: Interakcia medzi učiteľom a žiakom; výchovno-vzdelávacia jednotka Technické odborné predmety: informatika, matematika, fyzika, chémia a pod. Skúma vzdelávacie procesy. Vzťah: Didaktika má vzťah i s inými odbornými vedami (odbormi): s pedagogikou, s psychológiou, s technickými disciplínami, s ostatnými vednými disciplínami (matematika, fyzika, chémia...)
|
|
0,4 |
134x |
|
Rozvíjanie aktivity žiakov v učebnom procese
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Problémy a otázka motivácie sú staré ako ľudstvo samo. Ľudia si už v dávnej minulosti kládli otázky, čo je príčinou konania iných, ale aj ich vlastného konania. I v súčasnosti sa pýtame, prečo človek koná tak či onak, aké sú jeho dôvody alebo príčiny, ktoré ho vedú práve k tomu či onomu postupu.
Dôležitú úlohu tu zohrávajú motívy. Rôzni jedinci sa v tej istej situácii môžu správať rôzne alebo podobne a podobné motívy môžu vyvolať odlišné správanie. Spôsob motivovania ovplyvňuje rozdiely v ľud...
|
|
0,1 |
120x |
|
Nová kurikula predmetu psychológia
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Ddlhodobá príprava učiteľa
Dlhodobá príprava učiteľa na realizáciu vyučovania spočíva v príprave v časovom predstihu .
Do tejto prípravy patrí :
- Preštudovanie pedagogicko-organizačných pokynov v novom školskom roku danej školy.
- Oboznámenie sa s hlavnými úlohami školy, ktoré v spolupráci s učiteľmi vypracováva vedenie školy.
Hlavné úlohy vychádzajú z analýzy práce predchádzajúceho školského roka, upriamujú pozornosť učiteľského kolektívu na oblasti, ktorým treba venovať pozornosť.
Pr...
|
|
0,1 |
2x |
|
Reliabilita testu – Spoľahlivosť testu
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
2.1.2 Reliabilita testu – Spoľahlivosť testu (test reliability)
Výsledky testov by mali byť spoľahlivé, to znamená, že vplyv rôznych nežiadúcich faktorov by mal byť čo najmenší. Výsledky testov by mali čo najpresnejšie odzrkadľovať úroveň overovaných kompetencií. Ak by bol rovnaký test robili tí istí respondenti dvakrát, výsledky by mali byť veľmi podobné, i keď nie úplne rovnaké. Zhoda vo výsledkoch je daná tým, že test meria pri obidvoch administráciách rovnaké kompetencie. Rozdiely vo výk...
|
|
0,4 |
7x |
|
Písomná príprava učiteľa na vyučovaciu jednotku predmetu psychológia
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť
Krátkodobá príprava učiteľa
Krátkodobú, bezprostrednú prípravu učiteľa nestanovuje žiadny predpis.
Vychádza z tematického plánu a učiteľ v nej projektuje svoju metodickú prácu so zreteľom k predpokladaným pedagogickým situáciám v triede, so zreteľom na individuálny prístup k žiakom , na ich pracovnú motiváciu a aktivizáciu.
Príprava, ak má prispieť ku kvalite vyučovania, má vychádzať z analýzy predchádzajúcich vyučovacích hodín, má mať jasne stanovené výchovno-vzdelávacie...
|
|
0,1 |
8x |
|
Didaktický test z Francúzskeho jazyka
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Jedná sa o vstupný polytomický test, ktorý skúma vedomosti z 10 lekcií francúzskej učebnice Espace 1. Test bol daný študentom troch skupín po dôkladnom opakovaní (12 vyučovacích hodín). Celkovo tento test vypracovalo 48 študentov siedmeho a ôsmeho ročníka osemročmého gymnázia. Pre tento test bola určená celá vyučovacia hodina.
|
|
0,5 |
8x |
|
Písomná príprava na vyučovaciu jednotku - Francúzsky jazyk
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Ciele:
Cieľom dnešnej hodiny bude preskúmať pre nás novú možnosť použitia tvarov určitého člena vo vete definovať túto ich funkciu a osvojiť si takéto použitie určitého člena.
(Pre učiteľa:
- Navodiť atmosféru v ktorej sa študenti v skupinovej práci postupne dopracujú k zámenám nahradzujúcim priamy predmet, aby boli na záver splnené všetky tieto požiadavky:
- Definovať všetky zámená nahradzujúce priamy predmet.
- Znázorniť schematicky k jednotlivým osobám jednotného a množného čísla m...
|
|
0,1 |
10x |
|
Písomná príprava na vyučovaciu jednotku predmetu Matematika
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Plánovanie práce učiteľa: Metodický list vznikol na základe mnohých podnetov a diskusií k problematike plánovania práce učiteľa. Rieši len niektoré aspekty a nie je ho možné vnímať ako predpis. Predstavuje odporúčania na jeho plánovaciu činnosť. Na školách nie je ujednotený postup v oblasti pedagogického projektovania (formálnej a obsahovej stránky) individuálnej pedagogickej dokumentácie učiteľa (časovo-tematické plány). Pedagogické projektovanie prostredníctvom časovo-tematického plánu je jedn...
|
|
0,1 |
10x |
|
Didaktická analýza učiva predmetu psychológia
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť
Didaktická analýza učiva
Pod pojmom didaktická analýza učiva chápeme myšlienkovú činnosť učiteľa, ktorá mu umožňuje z pedagogického hľadiska prenikať do učebnej látky.
Je to príprava učiteľa na vyučovanie, v ktorej dominujúcu úlohu zohráva obsah preberaného učiva.
Ak učiteľ bude robiť dôslednú didaktickú analýzu učiva, dôslednú prípravu a sebareflexiu, potom možno predpokladať, že vyučovanie bude tvorivé.
|
|
0,1 |
8x |
|
Didaktika op
Semestrálna práca35 s. / 2. roč. / rar
DIDAKTIKA ODBORNÝCH PREDMETOV
SÚBOR SEMINÁRNYCH PRÁC
1. Špecifické ciele odborného predmetu strojárska technológia
2. Didaktická analýza témy zlievarenstvo odborného predmetu strojárska technológia
3. Kurikulum témy zlievarenstva odborného predmetu strojárska technológia
4. Písomná príprava na tému zlievarenstvo odborného predmetu strojárska technológia
|
|
0,1 |
0x |
|
Kurikulum
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Všeobecným cieľom: vyučovania predmetu Hotelový a gastronomicky manažment v rámci denného štúdia je osvojenie základov riadenia v podnikateľských subjektoch hotelierstva a gastronómie v domácich aj v zahraničných podmienkach. Žiaci sa pripravujú na rolu manažéra získaním vedomostí a zručností v procese plánovania a organizovania činností podnikateľských subjektov, ako aj v rozhodovacích a kontrolných činnostiach. Zvládnutie základov personálneho manažmentu vytvorí predpoklad, aby budúci...
|
|
0,1 |
11x |
|
Didaktika OV
Prednášky6 s. / 3. roč. / doc
Hlavné ciele OV :
1. upevnenie odborných vedomostí osvojených v teoretickom vyučovaní
- má integračný charakter = spája teóriu s praxou
2. osvojenie kompetencií kt. sú potrebné na výkon niektorej z odborných schopností pri voľbe technologických postupov = psychomotorické ciele
3. plnenie cieľov z hľadiska bezpečnosti:
- žiadny odborný výcvik sa nesme začať bez oboznámenia sa s bezpečnosťou práce
4. získanie pocitu zodpovednosti za hodnoty materiálne (šetrenie materiálu)
5. adaptácia žiak...
|
|
0,1 |
2x |
|
Didaktika
Ťahák1 s. / 1. roč. / doc
Otázka:Štruktúra hardwaru
Pojmy: hardware, software
Hlavné časti PC
Druhy software
1. Hardware – technické vybavenie:
a/ štandartné vstupné zariadenia– klávesnica, myš
b/ štandartné výstupné zariadenia – monitor, tlačiareň
c/ systémová jednotka –
- systémová doska:
procesor
vnútorná pamäť
zbernice
- vonkajšia pamäť:
pružný disk
pevný disk
optický disk
- napájací zdroj
|
|
0,1 |
0x |
|