Didaktika technických predmetov - Národné hospodárstvo
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
1 Obsahová príprava
Tematický celok: Národné hospodárstvo
Téma: Národné hospodárstvo – štruktúra a riadenie národného hospodárstva
Výchovný cieľ: je poskytnúť žiakom základné poznatky z makroekonomiky, podnikovej ekonomiky ako aj odborné ekonomické vedomosti z oblasti terciárnej sféry národného hospodárstva.
Vzdelávací cieľ: je vytvorenie základného ekonomického vzdelania pre rozvoj intelektuálnej schopnosti žiakov
Motivácia žiakov: Priebežná motivácia - Zabezpečiť tok, aby bolo c...
|
|
0,1 |
5x |
|
Kurikulum predmetu Biológia
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Slovo kurikulum má latinský pôvod a pôvodne označovalo beh, závodisko, závodný voz. Podobne by sme mohli pojem kurikulum vysvetliť ako projektovanie a realizáciu školského životopisu žiakov, na ktorom sa podieľajú aj učitelia a tvorcovia vzdelávacích programov.
V súčasnosti sa pojem kurikulum chápe veľmi široko a jeho rámec je možné vymedziť otázkami typu: prečo/zmysel, hodnoty, funkcie a ciel vzdelávania/, koho /ktorú časť populácie/, v čom /s akým obsahom – učivo/, ako /pomocou akých časových...
|
|
0,1 |
2x |
|
Návrh špecifických cieľov predmetu Biológia
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Úvod
,, Pod pojmom cieľ sa rozumie „ideálna predstava toho, čo sa má v činnosti dosiahnuť.“V ostatných rokoch sa aj u nás zaužíval pojem taxonómia. M. Pasch ich charakterizuje ako pomôcku pre učiteľa, ktorá má poslúžiť pri stanovovaní všeobecných a konkrétnych cieľov výučby, pri príprave učebných úloh a pri príprave činností a postupov, ktoré uplatňujú pri skúšaní a hodnotení. Taxonómie učiva sú vlastne vyjadrením cieľov vyučovacieho procesu. Cieľom je nielen ,,čomusi naučiť“, ale spolu s tý...
|
|
0,2 |
5x |
|
Písomná príprava učiteľa na vyučovaciu jednotku
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Učiteľ je autonómnym činiteľom, sám organizuje a tvorivo riadi vyučovanie, z hľadiska celkovej organizácie práce vychádza z odporúčaní a pokynov obsiahnutých v „Pedagogicko-organizačných pokynoch pre školy a školské zariadenia a orgány štátnej správy v školstve v SR“. Význam pokynov pre prípravu učiteľa spočíva v tom, že orientuje pozornosť na aktuálne úlohy výchovy a vzdelávania, aktualizujú niektoré predpisy týkajúce sa organizácie výučby a pod.
|
|
0,1 |
11x |
|
Návrh kurikula predmetu elektrotechnika
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť:
Kurikulum je súhrnná informácia o vzdelávacích zámeroch, hovorí komplexne o vyučovaní alebo o vzdelávacom procese a jeho dôležitých bodoch, o realizácii a výsledkoch. Prekračuje rámec učebných osnov a učebného plánu. Súčasťou kurikula sú informácie o učebných cieľoch, obsahu učiva, organizácii učiva, o vyučovacích a študijných metódach a prostriedkoch, o spôsobe kontroly a hodnotenia.
Kurikulum odpovedá na otázky : koho (ktorú časť populácie), prečo (zmysel, hodnoty, funkci...
|
|
0,1 |
4x |
|
Didaktická analýza učiva
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
1. Didaktická analýza učiva
Pod pojmom didaktickej analýzy učiva chápeme myšlienkovú činnosť učiteľa, ktorá umožňuje z pedagogického hľadiska preniknúť do učebnej látky. ( J. Skalková )
Didaktická analýza učiva znamená:
- analýzu predchádzajúcich vedomostí a skúseností žiakov – je základom pre tvorivú prácu s učivom a pre organizáciu vyučovacej jednotky.
- analýzu základných pojmov a vzťahov v učive – ujasnenie si štruktúry učiva, a to najmä, ktoré pojmy sú základné, ktoré pomocné a kto...
|
|
0,1 |
12x |
|
Tématický plán vyučovacieho predmetu
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / xls
Pedagogická a sociálna akadémia
Školský rok: 2008/2009
Študijný odbor: Učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo
Tematický plán vyučovacieho predmetu
Prerokov. v PK: 28. 8. 2008
Ročník: prvý
Skupina: absolvent ZŠ Biológia
Odsúhlas. zást. riad.: 28.8.2008
Vyučujúci: Andrea Adamčíková
Schválil riad. : 28. 8. 2008
|
|
0,1 |
7x |
|
Návrh špecifických cieľov predmetu elektrotechnika
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Úlohou seminárnej práce je navrhnúť špecifické ciele pre predmet elektrotechnika
Všeobecné ciele výchovy a vzdelávania sú osobnostnými ideálmi, sú súčasťou normatívnej kultúry určitej skupiny a platia pre každého jej člena. Vychádzajú z orientácie spoločnosti, jej potrieb politických, ekonomických a sociálnych. Určujú, akými vlastnosťami sa majú vyznačovať členovia skupiny. Pri určovaní cieľov výchovy a vzdelávania musíme rešpektovať zmeny, ktoré vo vývoji spoločnosti prebiehajú a ktoré sa pr...
|
|
0,1 |
5x |
|
Didaktická analýza učiva
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť:
Didaktická analýza učiva predstavuje myšlienkovú činnosť učiteľa, ktorá mu umožňuje z pedagogického hľadiska preniknúť do učebnej látky. Je to transformácia vedného systému do didaktického systému. Pre učiteľa znamená takú prípravu, v ktorej dominujúcu úlohu zohráva obsah preberaného učiva.
Didaktická analýza učiva spočíva v:
určení konkrétnych prvkov učiva (vedomosti, zručnosti, intelektuálne činnosti)
určení medzi predmetových vzťahov (učivo už študentom osvojené, do a...
|
|
0,1 |
15x |
|
Kľúčové kompetencie
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Úlohou seminárnej práce je porovnať kľúčové kompetencie Slovenskej republiky a vybraných štátov EÚ.
Kľúčové kompetencie sú najdôležitejšie kompetencie z množiny kompetencií. Sú vhodné na riešenie mnohých väčšinou nepredvídateľných problémov, ktoré umožnia jedincovi úspešne sa vyrovnať s rýchlymi zmenami v práci, v osobnom i spoločenskom živote.
Kľúčové kompetencie chápeme ako významnú a dôležitú kategóriu integrujúcich vzdelávacích cieľov, ktoré vyplývajú z kvalifikačných požiadaviek a predpok...
|
|
0,1 |
17x |
|
Učebné štýly
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť:
Učebný štýl je definovaný ako súhrn postupov, ktoré jednotlivec v určitom období preferuje pri učení sa. Učebný štýl môže pomáhať jednotlivcovi dosahovať dobré výsledky pri učení sa určitého typu učiva, ale môže mu aj komplikovať dosahovanie dobrých výsledkov pri učení sa iného typu učiva. Človek si svoje štýly učenia spravidla neuvedomuje, systematicky ich neanalyzuje, premyslene nezlepšuje. Javia sa mu ako samozrejmé, bežné postupy, na ktoré si zvykol a ktoré mu vyhovujú a ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Didaktický test
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Úlohou seminárnej práce je navrhnúť priebežný didaktický test z odborného predmetu elektrotechnika tematického celku č. 2. striedavé prúdy.
Didaktický test (DT) je moderný prostriedok preverovania a hodnotenia výsledkov procesu učenia sa jednotlivca vo vyučovacom procese a aj v procese individuálneho samoštúdia. Obsahujú pomerne veľký počet úloh navrhovaných tak, aby odpovede na ne boli časovo nenáročné, ale aby sa pri tom nenarušila náročnosť ich riešenia...
|
|
0,1 |
9x |
|
Tvorivosť
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť:
Tvorivosť je spojená s produkciou niečoho nového, lepšieho, dokonalejšieho, racionálnejšieho, efektívnejšieho čo bolo do teraz na niečo čo uľahčí a skvalitní život človeka.
V praktickom živote sú tvorivosť a logické myslenie oveľa dôležitejšie ako vecné znalosti alebo zbehlosť v riešení rutinných úloh.
Definícia tvorivosti v širšom zmysle: “Tvorivosť – produkcia nových a hodnotných nápadov, riešení a myšlienok.” (Zelina, Zelinová, 1994) Definícia tvorivosti v užšom zmysle:...
|
|
0,1 |
13x |
|
Výučbové ciele
Seminárna práca2 s. / - roč. / doc
1. Všeobecný cieľ
Žiaci si majú osvojiť jednotlivé formy poškodzovania spotrebiteľa.
2. Čiastkové ciele
Žiaci majú poznať jednotlivé formy poškodzovania spotrebiteľa a tiež práva spotrebiteľa.
|
|
0,1 |
4x |
|