Lokálne distribučné systémy a internacionalizácia maloobchodu
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
1. Maloobchodná sieť
Distribučný systém na lokálnej úrovni reprezentuje maloobchodná sieť.
Definícia maloobchodnej siete:
Je to výsledok lokalizačnej stratégie podnikov v umiestňovaní bodov na predaj tovaru a služieb; taktiež je to súbor prevádzkových, maloobchodných jednotiek zameraných an predaj tovaru a služieb konečnému spotrebiteľovi ako posledný stupeň každého distribučného kanála.
Maloobchodnú sieť môžeme členiť podľa viacerých oblastí napr. podľa:
· formy vlastníctva
·...
|
|
0,2 |
8x |
|
Distribučné systémy a logistika (Distribučné kanály, ich funkcie a klasifikácia, Projektovanie distribučného kanála...)
Seminárna práca24 s. / 3. roč. / docx
Distribúcia ako súčasť marketingového mixu býva často uvedená ako posledná. Dôležitosť jednotlivých prvkov marketingového mixu je však ťažké jednoznačne určiť, Ale vyriešenie problému, komu a kde sa budú výrobky či služby predávať, patrí medzi jedno z najdôležitejších rozhodnutí podnikového managementu. Termín ditribúcia možno odvodiť od latinského slova distribus, distribuní, čo znamená rozdeľovať, prideľovať, triediť. Existuje mnoho definícií respektíve vysvetlení pre distribúciu. Ide o vytvor...
|
|
0,1 |
12x |
|
Distribučné orgány - Výber distribučných orgánov, alternatívne distribučné kanály, globálny distribučný systém
Seminárna práca28 s. / 3. roč. / none
Distribúcia ako činnosť, jej funkcia a úlohy v makro- a mikroekonomikách nie sú vôbec nový jav. Veď predpokladom každého hospodárstva a jej úspešného fungovania je to, aby vyrobený produkt alebo služba boli správne zrealizované.Z hľadiska ekonómie je distribúcia definovaná ako „súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom.“ Termínom distribúcia sa označuje každá činnosť, každá oblasť hospodárstva, ktorá sa zaoberá obehom tovaru. Na prelome tisícročí zaznamenal v...
|
|
0,2 |
11x |
|
Distribučný mix, služby zákazníkom, ECR
Seminárna práca32 s. / 3. roč. / doc
Distribučná politika je neoddeliteľnou súčasťou marketingovej politiky, a preto ju treba vždy chápať vo vzťahu k ostatným zložkám marketingu. V našej práci sa venujeme problematike distribučného mixu a jeho úzkej spojitosti s ďalšími časťami marketingového mixu, konkrétne komunikačnej, produktovej a cenovej politiky. Tieto štyri politiky sa navzájom ovplyvňujú, a preto treba aj distribučnú politiku definovať z pohľadu „4P“.V ďalšej časti sme sa zamerali na oblasť poskytovania služieb zákazníkom ...
|
|
0,2 |
46x |
|
Distribučné systémy a logistika - Outsourcing
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
Každá firma alebo podnik by mal po určitej dobe prehodnotiť svoju činnosť z hľadiska jej efektívnosti. Veľmi často sa totiž stáva, že podniky pri rozbiehaní alebo rozširovaní svojej činnosti, majú tendenciu zabezpečovať si tieto činnosti samé. Čo je spojené s rozširovaním útvarov v podniku, práve pre takéto potreby. Mnohokrát sú to činnosti spojené s aktivitami, ktoré ležia mimo jadrovej kompetencie podniku. Tiež z časového hľadiska je ich životnosť obmedzená, čo sa však preukáže až neskôr. Keď ...
|
|
0,1 |
21x |
|
Výber distribúcie organizácie
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
V tejto seminárnej práci sa bližšie zameriavame na problematiku distribučných kanálov. Bližšie charakterizujeme funkcie distribučných kanálov, ich jednotlivé typy a štruktúru, etapy projektovania distribučných kanálov, ako aj konflikty vznikajúce medzi účastníkmi týchto kanálov. Taktiež sa v tejto práci môžete oboznámiť s tým, kto je obchodný cestujúci a obchodný zástupca, aké sú ich funkcie a aký je medzi nimi rozdiel.Kanál distribúcie je „usporiadaný súbor inštitúcií, ktorý má za úlohu zabezpe...
|
|
0,2 |
7x |
|
Distribúcia a logistika (Distribúcia - termín, definícia; Distribučné kanály...;Úvod do všeobecnej logistiky, Logistické systémy...)
Prednášky56 s. / 3. roč. / doc
1.1 Distribúcia - termín, definíciadistribuocie = rozdeľovať, triediť, začleňovaťdistribútus = náležite usporiadaný; prikazovaťdistributis = rozdeľovanie alebo roztriedenie tovaruÚlohy distribúcieDistribúcia je kategória:- VET (Samuelson) - súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom- Matematiky- Marketingu - považuje distribúciu za jeden z najvýznamnejších nástrojov marketingového mixu- Teória obchoduDefinícia distribúcie z pozície marketingu - zahŕňa všetky a...
|
|
2,0 |
14x |
|
Prednášky z predmetu Distribučné systémy a logistika
Prednášky87 s. / 3. roč. / doc
1.1 Distribúcia - termín, definíciadistribuocie = rozdeľovať, triediť, začleňovaťdistribútus = náležite usporiadaný = prikazovaťdistributis = rozdeľovanie alebo roztriedenie tovaru Úlohy distribúcieDistribúcia je kategória:• VET (Samuelson) - súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľom• Matematiky• Marketingu - považuje distribúciu za jeden z najvýznamnejších nástrojov marketingového mixu• Teória obchodu Definícia distribúcie z pozície marketingu - zahŕňa všetk...
|
|
0,7 |
138x |
|
Lokálne distribučné systémy. Internacionalizácia maloobchodu. Meranie výkonnosti DK
Seminárna práca17 s. / - roč. / doc
1. Maloobchodná sieť
Distribučný systém na lokálnej úrovni reprezentuje maloobchodná sieť.
Definícia maloobchodnej siete:
Je to výsledok lokalizačnej stratégie podnikov v umiestňovaní bodov na predaj tovaru a služieb; taktiež je to súbor prevádzkových, maloobchodných jednotiek zameraných an predaj tovaru a služieb konečnému spotrebiteľovi ako posledný stupeň každého distribučného kanála.
Maloobchodnú sieť môžeme členiť podľa viacerých oblastí napr. podľa:
• formy vlastníctva
• riadiaceho ...
|
|
0,2 |
59x |
|
Logistický reťazec firmy Odeta Michalovce
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
1.1 História firmy Základ dnešného výrobného družstva bol položený desiatimi krajčírmi a niekoľkými pomocnými robotníkmi 26. 8. 1945. Družstvo nieslo názov Krajčírske výrobné a predajné družstvo s.r.o. S výrobou a predajom sa začalo v januári 1946. V roku 1953 došlo k zeme názvu, ktorý znel „Konfekčné výrobné družstvo“ s ručením obmedzeným. So zmenou názvu stúpol aj počet zamestnancov na 83 a začalo sa s výstavbou nového závodu, ktorý bol uvedený do prevádzky v roku 1959. V roku 1966 došlo k pos...
|
|
0,2 |
51x |
|
Bugatti (seminárna práca z predmetu Distribučné systémy a logistika)
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Bugatti bola vždy symbolom exkluzivity, luxusu, elegancie, štýlu, mimoriadneho dizajnu a veľkej vášne pre automobily. Od konkurencie sa odlišuje jedinečnou víziou, silným dedičstvom, legendárnymi športovými autami, high-tec vývojom a konštrukciou. Elegancia, individualizmus a nezávislý charakter automobilov sa odráža aj v logu firmy: oválny rám tvorený zo 60 perál, v ňom štylizované iniciálky zakladateľa značky Ettore Bugattiho a elegantne jednoduché slovné označenie Bugatti zdobia každý model...
|
|
0,1 |
23x |
|
Prednášky z predmetu Distribučný systém a logistika
Prednášky32 s. / 3. roč. / doc
Pojem a funkcie distribúcie1.1.Termín distribúcie• Znamená rozdeľovať, prideľovať a rozvážať tovar, tovar ako z výroby cestou veľkoobchodu a maloobchodu k spotrebiteľovi• Distribúciou rozumieme vytvorenie a riadenie prevodu produktu od výrobcu k spotrebiteľovi• Distribúcia je súhrn operácií zameraných na sprístupnenie jednotlivých výrobkov spotrebiteľa.• V roku 1949 medzinárodná obchodná komora spresňuje, že rozdeľovanie štádium, ktoré nasleduje po procese výroby a to od chvíle keď sa výrobok do...
|
|
0,3 |
31x |
|
Distribučné Systémy a Logistika - Proces tvorby relácie v rádiu
Ročníková práca8 s. / 4. roč. / doc
V rádiu XY sa vedenie rozhodlo, že do vysielania zaradí novú náučnú reláciu. Cieľom tejto práce preto bude navrhnúť postupné kroky pre tvorbu danej relácie. Je veľmi dôležité si uvedomiť kto prichádza do priameho kontaktu so samotným rádiom....Pri styku so systémom rádia pri tvorbe relácie prichádzajú do kontaktu nasledujúce externé entity: - producent- moderátor- vydavateľ - banka - klient...1. etapa ( 2 - 5 p. dní ) Tvorba relácie začína u producenta, ktorý vyberá moderátora z databázy všetkýc...
|
|
0,1 |
1x |
|
Prednášky - Distribučné systémy a logistika
Prednášky11 s. / 3. roč. / docx
Kompletné prednášky z predmetu Distribučné systémy a logistika.
1.1 Distribúcia – z lat. slova ,,distributis” – rozdeľovať, roztrieďovať. Napr. rozmiestňovanie tovaru
1.1.1 úloha a funkcia distribúcie
Úloha:
a) pridaná hodnota – výrobok z pásu ide vo fabrike napríklad za 10 eur, z pásu ho treba vyložiť na vysoko zdvižný vozík k čomu potrebujem vysokozdvižného vodiča a naftu, potrebujem pre vodiča mzdu, ktorý mi to zavezie na rampe do kamiónu a musí mi to vyložiť, ten to musí odniesť na ur...
|
|
0,1 |
9x |
|
Postup pri výrobe piva v pivovare Veľký Šariš
Semestrálna práca6 s. / 2. roč. / doc
Pivo je nízko alkoholický nápoj, vyrobený z chmeľu, sladu, vody s pridaním pivovarníckych kvasníc.Základné suroviny na výrobu piva sú: Slad, Chmeľ, Voda, Sladové náhradky.Slad sa vyrába z rôznych obilnín, ale v pivovare Veľký Šariš sa používa sladovnícky jačmeň. Pre sladovníctvo je dôležitý dvojradový jačmeň. Pri výrobe sladu z jačmeňa, jačmeň prechádza týmito fázami.Máčanie jačmeňa: Úlohou máčania je to aby jačmeň začal pučať. Je však dôležité aby sme jačmeň pri máčaní prevzdušňovali, aby sa ne...
|
|
0,1 |
0x |
|
Marketingová logistika
Semestrálna práca9 s. / 3. roč. / doc
MiestoV tradičnom koncepte marketingového mixu, tzv. 4 P, pojem „miesto“ zahŕňa aj logistiku. Avšak v koncepte logistického marketingu, nadobúda slovo „miesto“ odlišný význam. Úlohou „miesta“ v koncepcii 5 P je zabezbečiť transakciu medzi logistickou organizáciou a jej zákazníkmi. Povedané inak, obchodovať s logisticky zameranou organizáciou by malo byť jednoduché. Aby tento cieľ firma dosiahla, musí priebeh obchodu obsahovať 4 dimenzie. Po prvé, procesy prebiehajúce vo vnútri organizácie musia ...
|
|
0,1 |
24x |
|
Logistika dopravy
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
Doprava je prekonanie priestoru tovarom, alebo konkrétna zmena miesta tovaru pomocou dopravných prostriedkov. Každý dopravný systém sa skladá z prepravovaného tovaru, dopravného prostriedku, dopravného procesu a pracovníkov v doprave.
Pod vnútropodnikovou dopravou sa rozumie doprava v jednom podniku z jedného miesta výroby k druhému, alebo doprava v sklade a zo skladu do výroby.
Pod vonkajšou dopravou sa rozumie doprava od dodávateľov k zákazníkom, resp. doprava medzi rôznymi závodmi toho isté...
|
|
0,1 |
28x |
|
Lokálne distribučné systémy
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
Distribúcia je veľmi dôležitým nástrojom marketingového mixu a patrí medzi najvýznamnejšie faktory, ktoré ovplyvňujú efektívne riadenie podniku, jeho výrobu a predaj. Distribúciou sa vo všeobecnosti rozumie rozmiestňovanie, rozvádzanie, ale aj rozdeľovanie vyrobených výrobkov cez maloobchody a veľkoobchody konečným spotrebiteľom.
S ohľadom na významné postavenie distribúcie, ktoré v súčasnosti v rámci marketingu zastáva, sme si ako tému tejto práce vybrali určitú kapi...
|
|
0,1 |
5x |
|
Optimalizácia logistiky v Behr Czech
Semestrálna práca10 s. / 4. roč. / doc
Činnosti spojené s prepravou, manipuláciou a skladovaním zamestnávajú v bežnom podniku až štvrtinu pracovníkov. Doba, ktorú materiál strávi v podniku, je takmer z 80 percent spotrebovaná mimo vlastnú výrobu. Logistické transakcie tvoria často aj viac než polovicu celkových nákladov na produkt a významne ovplyvňujú aj jeho kvalitu.
|
|
0,1 |
41x |
|
Sieťové odvetvia
Semestrálna práca12 s. / 3. roč. / doc
V mojej semestrálnej práci sa budem zaoberať distribučnými systémami a logistikou v sieťových odvetviach na území Slovenskej republiky. Medzi sieťové odvetvia v Slovenskej republike patria nasledovné komodity:- zemný plyn,- elektrická energia,- voda,- teplo.Prepravu a distribúciu týchto komodít na území Slovenskej republiky zabezpečujú viaceré spoločnosti, ktoré majú spoločných niekoľko znakov:- v minulosti boli 100% ovládané štátom,- v dnešnej dobe v nich má štát stále majetkovú účasť,- sú to f...
|
|
1,2 |
12x |
|
Category management
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
1. Úvod
2. Vývoj CATEGORY MANAGEMENTU
3. CATEGORY MANAGEMENT
3.1 Predpoklady pre zahájenie CM
3.2 CM ako proces
3.3 . Prínosy a bariéry CM
4. CATEGORY MANAGEMENT na Slovensku
5. Inovácie na Slovenskom trhu
6. Prípadová štúdia 1: Veľa produktov komplikuje predaj.
7. Prípadová štúdia 2: Efektívnejšia je zámena
8. Použitá literatúra
|
|
0,1 |
26x |
|
Skladovanie
Seminárna práca17 s. / 3. roč. / doc
Mnohé firmy považujú za hlavný cieľ distribúcie dodanie správneho tovaru v správnom čase na správne miesto pri najnižších nákladoch. Ale ani jeden logistický systém nemôže súčasne maximalizovať služby zákazníkom a minimalizovať náklady. Zároveň firma musí zohľadňovať pozície konkurencie, obvykle sa snaží poskytnúť aspoň takú istú úroveň ako konkurencia.
Ďalším cieľom, ktorý chce podnik dosiahnuť, je maximalizácia zisku. Ak je známy cieľ, firma môže navrhnúť logistický systém, ktorý minimalizu...
|
|
0,2 |
15x |
|
Category managment
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
V súčasnom období rezonuje na každom kroku trend hľadania možných spôsobov zvýšenia konkurencieschopnosti a zefektívnenia činnosti podnikateľských subjektov pôsobiacich v domácom aj v medzinárodnom konkurenčnom prostredí.
Možnosti sú vo vzájomnej kooperácii podnikateľských subjektov, v znižovaní nákladov, ako aj v aplikácii nových, progresívnych metód v marketingovom riadení.
Nová konkurencieschopnosť nie je len v tom, čo firmy vyrábajú, ale aj v tom, čo k svojim výrobkom pridajú vo forme...
|
|
0,2 |
2x |
|
Baťa - distribučné systémy
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Svetový výrobca obuvi, ktorý dodnes celosvetovo predal 14 biliónov párov topánok, je u nás veľmi dobre známy v skrátenej forme Baťa. Tomáš Baťa, nazývaný aj Henry Ford východnej Európy, založil spoločnosť v roku 1894 v Zlíne. Od tohto dňa prešla organizácia mnohými míľnikmi a v súčasnosti tvorí jej maloobchodnú sieť 5000 obchodov. Podľa údajov zverejnených na internetových stránkach spoločnosti denne obslúži milión zákazníkov, pričom zamestnáva vyše 40- tisíc ľudí v päťdesiatich krajinách sveta...
|
|
0,1 |
18x |
|
Trestná činnosť v dopravnej logistike ako vážny logistický problém
Semestrálna práca17 s. / - roč. / doc
„Logistika je interdisciplinárna veda, ktorá sa zaoberá optimálnou koordináciou, zosúladením, prepojením a optimalizáciou toku surovín, materiálu, polovýrobkov, výrobkov a služieb, ale aj tokov informácií a financií (v podnikovej ekonómii z hľadiska uspokojenia zákazníka pri vynaložení primeraných prostriedkov).“
Už z tejto definície vidieť, akú dôležitú úlohu v dnešnom svete logistika zohráva. Správne načasovanie dodávok, zabezpečenie požadovanej kvality dodávky, v požadovanom množstve, tak...
|
|
0,2 |
7x |
|
Category Management
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
Obchodníci sa už teraz začínajú sústreďovať na cesty, ktorými efektívne oslovia a získajú zákazníka. Do popredia stále viac a viac vystupuje lojalita zákazníka, poskytovanie kvalitnejších služieb, kvalitný servis a, samozrejme, tovar šitý na mieru. Už nebude postačujúce mať lepšie ceny ako konkurencia. Poznanie cieľového zákazníka, dôkladná znalosť toho, čo nakupuje, bude základným krokom, ako si získať jeho lojalitu, a mať aj obchodný úspech.
|
|
0,7 |
9x |
|
Trendy v logistike
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Prípadová štúdia: Logistikou nazývame schopnosť vytvoriť kvantové skoky v oblasti znižovania nákladov, vysokú rýchlosť odozvy zákazníkov a poskytovanie kvality. Trend je smer vývinu, tendencia. A preto z hľadiska logistiky môžeme hovoriť o 8 hlavných trendoch vo svete. V nasledujúcom texte sa budem venovať spoločnosti DHL, ktorá je globálnym lídrom na trhu medzinárodnej expresnej logistiky a logistického odvetvia. Je súčasťou skupiny Deutsche Post World Net, ktorá zamestnáva 500000 ľudí vo viac...
|
|
0,1 |
12x |
|
Logistika zásobovania
Seminárna práca22 s. / 3. roč. / doc
Úvod
Logistika zásobovania zohráva dôležitú úlohu v každom podniku. Zabezpečuje, aby mal podnik vždy k dispozícii také materiálové a informačné zdroje, aby mohol bezchybne fungovať.
Cieľom tejto práce je logistiku zásobovania nielen teoreticky popísať, ale aj na zjednodušenom príklade vysvetliť jednu oblasť, ktorou sa zaoberá, v tomto prípade riadenie zásob. Seminárna práca je rozdelená do troch kapitol:
Prvá kapitola sa venuje vysvetleniu pojmu logistika zásobovania, sú tu popísané je...
|
|
0,2 |
34x |
|
Distribučné systémy a logistika
Prednášky25 s. / 3. roč. / rar
Dokument rozoberá distribúciu, distribučné kanály, logistiku, základné pojmy a delenia
Náhľad do archívu:
Distr.syst.a log. 1\
Distr.syst.a log.2\
Distr.syst.a log.3\
Distr.syst.a log.4\
Distr.syst.a log.5\
|
|
8,7 |
13x |
|
Category management
Seminárna práca19 s. / 3. roč. / doc
V súčasnom období globalizácie a expanzie obchodných reťazcov obchodníci hľadajú cesty, ktorými nielen efektívne oslovia a získajú zákazníka, ale budú aj schopní si ho udržať. Mať iba nižšiu cenu ako konkurencia už nie je postačujúce, pretože obchodný úspech zaručujú najmä kvalitné služby, kvalitný servis a samozrejme tovar šitý na mieru. Všetky tieto prvky zvyšujú lojalitu zákazníka, ktorého však obchodník musí najprv poznať. Poznanie toho, čo nakupuje, bude teda základným krokom k lojalite cie...
|
|
0,2 |
1x |
|
Prípadová štúdia - distribučné systémy a logistika
Výpočet6 s. / - roč. / doc
Prípadová štúdia
Profil spoločnosti
Spoločnosť Hama vznikla v roku 1923 v Drážďanoch. Založil ju Hanke Martin, na výrobu a distribúciu doplnkov pre fotografické prístroje, ktorá bola hneď od začiatku veľmi úspešná. Koncom druhej svetovej vojny bol podnik celkom zničený. Martin Hank sa presťahoval do Nemecka, kde začal od základov budovať novú firmu. Rýchlo sa mu podarilo naviazať na predchádzajúce úspechy a firma sa tešila veľkému rozmachu. Ruka v ruke s vývojom spotrebnej elektroniky sa z H...
|
|
0,1 |
47x |
|
Fyzická distribúcia
Seminárna práca23 s. / 3. roč. / doc
Fyzická distribúcia zahŕňa plánovanie, realizáciu a kontrolu fyzických tokov materiálov a finálnych výrobkov z miesta ich vzniku do miesta ich použitia tak, aby sa ziskom uspokojili zákazníkove potreby.
|
|
0,2 |
6x |
|
Logistika dopravy
Seminárna práca22 s. / - roč. / doc
Úvod
Doprava je výrazným faktorom pôsobiacim na rozvoj hospodárstva. Zabezpečuje prepravu surovín, energetických zdrojov a vlastných energií, tovarov, výrobkov, služieb, osôb, či informácií. Doprava má nesporne aj sociálny vpluv na ekonomiku a hospodárstvo, pretože jej prípadný kolaps v globálnom meradle by mal dopad na spomalenie celej ekonomiky.
Doprava má vplyv aj na jednotlivé odvetvia priemyslu – výroba dopravných prostriedkov; stavebníctvo – výstavba dopravnej infraštruktúry; všetky o...
|
|
0,2 |
19x |
|