1. Aká je charakteristika trhového mechanizmu? Trhový mechanizmus je systém procesov a vzťahov, ktorý vzniká pri kúpe a predaji tovarov a služieb za určitú cenu.Fusch a Tuleja charakterizujú trhový mechanizmus ako vnútorný poriadok trhu, ktorý plní určité funkcie. Samuelson a Nordhaus charakterizujú trhový mechanizmus nasledovne:"Je to forma organizácie ekonomiky, v ktorej individuálni spotrebitelia a podniky vstupujú do vzájomných vzťahov na trhu, aby vyriešili tri základne problémy organizácie...
1. Čo si vymieňajú predávajúci a kupujúci na trhu?Predávajúci a kupujúci si na trhu vymieňajú tovary, služby a peniaze. 2. Aká je charakteristika dopytu?Dopyt predstavuje množstvo tovarov a služieb, ktoré sú si kupujúci ochotní kúpiť za určitú cenu.Cieľom kupujúceho je kúpiť čo najväčšie množstvo tovarov a služieb za najnižšiu cenu.Dopyt podľa Schilera predstavuje schopnosť a ochotu nakupovať určité množstvá tovaru za alternatívne ceny v danom časovom období. Podľa Fuscha a Tuleja dopyt je funkč...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.