Sanácia, reštrukturalizácia, konkurz a likvidácia podniku
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Podnik vo všeobecnosti vystupuje ako ekonomicky a právne samostatná podnikateľská jednotka. Tvoria ju hmotný majetok, majetkové práva, nehmotné práva a osobné zložky. Rôzne štrukturálne a procesné zmeny v podniku sa uskutočňujú v nestálom premenlivom prostredí, plnom nástrah a prekážok, konkurenčných podnikov a podnikateľských rizík, ktoré môžu spôsobovať nepredvídateľné ekonomické alebo sociálne zmeny. Dosahovanie trvalo udržateľného rovnovážneho stavu je závislé na kvalite a schopnosti manaž...
|
|
0,2 |
50x |
|
Ekonómia I. - Inflácia
Seminárna práca28 s. / 1. roč. / doc
Slovo inflácia pochádza z latinského slova inflare , čo znamená nafukovanie, zväčšovať objem. Na upresnenie treba pripomenúť, že nie každé zvýšenie cien znamená infláciu. Aj keď infláciu môžeme pozorovať v každom historickom období, ako ekonomická kategória sa zaviedla len nedávno.
Inflácia sa zvyčajne chápe ako proces všeobecného vzostupu cien alebo zvyšovania agregátnej cenovej hladiny, čo znamená znižovanie kúpnej sily peňazí, ktorá sa dotýka vnútornej kúpnej sily, pretože zníženie výmenného...
|
|
0,3 |
2x |
|
Marketingové stratégie podniku v trhovo orientovanej ekonomike
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
ÚvodJe všeobecne známe, že marketing je jedným z najdôležitejších nástrojov samotného predaja, či už výrobkov alebo služieb.Marketingom podniky dosahujú realizáciu svojej produkcie na trhu. Vytvárajú ponuku na základe požiadaviek kupujúcich a v závislosti od ponuky a správaní sa konkurencie.V krajinách, kde sa uplatňoval systém plánovania a direktívno-administratívne hospodárstvo, bol marketing zbytočný. Dominoval trh predávajúceho a kupujúci kupoval takmer všetko a za každú cenu. Avšak vo vyspe...
|
|
0,1 |
0x |
|
Ekonomická teória (mikroekonomická a makroekonomická teória)
Skriptá154 s. / 1. roč. / doc
Ekonomické myslenie sa začalo Xenofónom, Platónom a Aristotelom a pokračovalo v učení scholastikov, z ktorých najvýznamnejším predstaviteľom bol Tomáš Akvínsky.1 MERKANTILIZMUSVyvíjal sa od 16.stor. do polovice 18. stor. K rozšíreniu merkantilizmu prispel najmä rozmach obchodu založeného na peniazoch a drahých kovoch. Cieľom merkantilistickej hospodárskej politiky bola bohatá, hospodársky vyspelá krajina. Za hlavný zdroj bohatstva sa pokladal zahraničný obchod. ktorý do krajiny zabezpečoval príl...
|
|
2,1 |
0x |
|
Regulácia cien na Slovensku
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
Vysvetlenie základných pojmov pri regulácii, orgány na Slovensku + príklad na reguláciu cien (palivo).
1. Regulácia cienReguláciou v podmienkach SR rozumieme určenie alebo usmerňovanie dohodnutia cien cenovými orgánmi. Regulačným orgánom, ktorý rozhoduje o spôsobe a výške regulovaných cien, je Ministerstvo financií SR.
1.1. K regulácii cien pristupuje v týchto prípadoch
- ak vznikne mimoriadna trhová situácia = napr. extrémny vývoj cien na zahraničných trhoch s priamym dosahom na tuzemský tr...
|
|
0,1 |
4x |
|
Monetárna a menová politika
Semestrálna práca16 s. / - roč. / doc
10.1 VZŤAH MONETÁRNEJ A MENOVEJ POLTIKY
Monetárna politika - forma hospodárskej politiky(HP), ktorá je zameraná na kontrolu množstva peňazí v obehu, na reguláciu úrokovej miery a s tým spojenú tvorbu podmienok poskytovania úverov. V preklade peňažná politika sa pod vplyvom významných zmien vo vonkajších ekonomických a menových vzťahoch v posledných rokoch pretransformovala do pojmu menová politika.
|
|
0,6 |
13x |
|
Trh práce a nezamestnanosť (ponuka, dopyt, mzdy, odbory)
Seminárna práca10 s. / - roč. / doc
Seminárna práca popisuje trh práce a nezamestnanosť pred rokom 2006 globálne a aj na Slovensku.
Segmentácia trhu práce
Trh práce nie je jednotný, ale je segmentovaný. To znamená, že v každom odvetví, druhu práce, povolaní či profesii, aj v každom regióne, teda v každom segmente trhu práce, je vlastná štruktúra ponuky a štruktúra dopytu. Sú profesie, kde je prezamestnanosť, sú aj také kde je nedostatok kvalifikovaných odborníkov apod. Sú regióny, kde je 3% nezamestnanosť a sú aj také, kde je 3...
|
|
0,1 |
16x |
|
Kvanitatívna analýza dopytu
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Vieme, že dopyt po určitom produkte (Q ) závisí od ceny produktu (Px), ceny substituentu alebo komplementu (Py), príjmov spotrebiteľa (M) a ďalších premenných veličín (H), ako napr. reklama, populácia, očakávania spotrebiteľa, atď. Doterajšie analýzy zamerané na vplyv zmien v cenách a príjmoch spotrebiteľov na dopyt boli viac kvalitatívne ako kvantitatívne. Teraz sa sústredíme na to ako môže manažér využívať elasticitu dopytu na stanovenie vplyvu zmien trhových podmienok na firemný predaj.
|
|
0,1 |
11x |
|
Metódy mikroekonómie
Esej1 s. / 1. roč. / docx
Mikroekonómia a makroekonómia predstavujú dva síce rôzne, ale vzájomne sa doplňujúce pohľady na tú istú ekonomickú realitu, preto aj základné metódy majú spoločné. Najvšeobecnejší postup vedeckého skúmania predstavuje všeobecná vedecká metóda Je vlastná každému vedeckému skúmaniu, uplatňuje sa teda aj v ekonomických disciplínách. Predstavuje všeobecný cyklus vedeckého poznania, ktorého súčasťou sú nasledujúce čiastkové postupy, resp. fázy skúmania: • procesy pozorovania ekonomických javov, • ich...
|
|
0,1 |
0x |
|
Teória hier: v oligopole
Referát8 s. / 1. roč. / docx
Referát na Ekonómiu s Valkom. Teória hier je veľmi užitočný nástroj pre manažérov. Môže sa použiť na analyzovanie rozhodnutí v rámci firmy, ale aj takých, ktoré sa týkajúkontrolovania a vyjednávania so zamestnancami.Teória hier slúži ako pomoc pri rozhodovaní, keď vaše výnosy závisia na správaní iných hráčov.Hráči sú individualisti a musia rozhodovať. Napríklad v trhu oligopolu skladajúcom sa z dvoch firiem, musí každá firmarozhodovať o tvorbe cien. To znamená, že hráčmi sú manažéri firiem. Plá...
|
|
0,1 |
9x |
|
Krížová cenová elasticita
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Táto elasticita pojednáva o tom, ako sa zmení dopyt po tovare A, ak sa zmení cena tovaru B, pričom tovary A a B sú príbuzné tovary. Matematicky je táto súvislosť zadefinovaná: EA,B = %∆A / %∆BNapríklad krížová elasticita medzi reproduktormi Panasonic a Sony je 3, to znamená, že ak stúpne cena reproduktorov Sony o 10 %, zvýši sa dopyt po reproduktoroch Panasonic o 30%, lebo 30% / 10% = 3.
|
|
0,1 |
1x |
|
EURO na Slovensku
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Rozhodol som sa v tejto seminárnej práci rozobrať aktuálnu problematiku zavedenia EURA na Slovensku.Ozývajú sa hlasy pre aj proti. Samozrejme na to,aby naša krajina mohla zaviesť túto menu,musela splniť isté kritéria. Euro je už neodmysliteľnou súčasťou života vo svete ako platidla. Ale samozrejme, aby ktorý ten štát mohol používať túto menu, musel prejsť naročným hospodárskym vývojom a spĺňať prísne kritériá. Dnes už má táto mena vo svete svoje pevné postavenie.
|
|
3,6 |
5x |
|
Podnikateľský plán - Pizzéria Šťastná sedmička
Ekonomický plán39 s. / 1. roč. / doc
Praca je zamerana na podnikatelsku činnost. Je to podnikatelsky plan pizzerie aj s financnym planom, vhodny pre zaciatie podnikania
|
|
0,7 |
22x |
|
Orgány Európskej únie
Referát5 s. / - roč. / docx
Rozdelenie a popis jednotlivých orgánov Európskej únie. Európska únia (EÚ) je medzinárodné spoločenstvo, ktoré tvorí 27 členských štátov s celkovým počtom 496 miliónov obyvateľov. Vznikla v roku 1993 na základe zmluvy o európskej únii, ktorú skôr poznáme pod názvom Maastrichtská zmluva. Prvými zakladajúcimi štátmi boli krajiny Beneluxu, Taliansko, Nemecko a Francúzsko ku ktorým sa postupne pridávali ďalšie krajiny.
Hlavnými orgánmi EÚ sú:
Európska rada, Európsky parlament, Rada EÚ, Európska K...
|
|
0,1 |
1x |
|
Cenová diskriminácia
Referát2 s. / 1. roč. / doc
Je jednou zo 4 stratégii, ktoré umožňujú výrobcom dosahovať vyššie zisky tým, že berú ďalší spotrebiteľský prebytok ( surplus ) od spotrebiteľov.
Doteraz sme mali prípady, kedy firmy museli účtovať rovnaké ceny všetkým zákazníkom. V mojom referáte firmy účtujú rôzne ceny pre rôzne skupiny spotrebiteľov. Napr.: častým javom sú špeciálne ceny a zľavy pre študentov, hotely a reštaurácie ponúkajú zľavy pre seniorov,....To v podstate znamená, že študenti a seniori platia za určité služby a tovar me...
|
|
0,1 |
8x |
|
Výrobný proces a náklady
Referát9 s. / 1. roč. / doc
- V tejto kapitole sa budeme zaoberať otázkami manažérov, ktoré vstupy a aké množ-stvo vstupov použiť pre efektívnu produkciu..
Dlhodobé rozhodnutia
- manažér má možnosť zmeniť množstvo všetkých vstupov pre optimalizácii výrobného procesu
Algebraic Forms of Productin Functions (Algebraické typy funkcií výroby)
- Každá produkčná funkcia môže byť vyjadrená matematicky v algebraickych formách. V ekonómii sa rozlišujú tri tipy týchto funkcií:...
|
|
0,1 |
3x |
|
Block pricing
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Block Pricing
Iný spôsob, ako si môže silná firma na trhu zvýšiť zisk je zaviesť block pricing. Ak ste si kúpili toaletný papier v balení po 4 rolky alebo 6-balenie Kofoly, mali ste do činenia s block pricing. Pozrime sa, ako block price môžu zvýšiť firemný zisk:
|
|
0,1 |
0x |
|
Game theory
Seminárna práca3 s. / 1. roč. / doc
Ak na trhu súperí iba málo firiem, činnosť jednej firmy bude mať veľmi veľký vplyv na jej rivalov. K maximalizovaniu ziskov je preto pre managera dôležité, aby bral do úvahy dopad svojich rozhodnutí na správanie managerov ostatných firiem na trhu. Teória hier je pre managerov veľmi dôležitá, či už v rámci trhu, kde vládne vzájomná závislosť firiem alebo v rámci spoločnosti na analyzovanie rozhodnutí alebo monitorovanie a jednanie so zamestnancami.
|
|
0,1 |
2x |
|