Semestrálna práca na tému "Inflácia"
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / docx
Inflácia je stály rast cenovej hladiny. Prejavuje sa poklesom kúpnej sily peňažnej jednotky. Meria sa pomocou cenových indexov CPI (consumer price index), PPI a pomocou deflátora. Je to makroekonomický jav, ktorý sa prejavuje trvalým znižovaním kúpnej sily peňažných jednotiek. Inflácia zmenšuje množstvá tovarov a služieb, ktoré si môžeme kúpiť za peňažnú jednotku. Je to proces vyvolaný poruchami v mikroekonomickej a makroekonomickej rovnováhe, v peňažnej sfére reálnej ekonomiky. Trhové ceny sa v...
|
|
0,2 |
14x |
|
Európska Menová Únia - včera, dnes a zajtra
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Cieľom predmetu Ekonómia II. v rámci študijného programu Manažment na Fakulte Managementu Univerzity Komenského v Bratislave je poskytnúť poslucháčom základné vedomosti z oblasti makroekonomickej teórie. K jej neoddeliteľným súčastiam patrí menová politika, fiškálna politika a zahranično-obchodná politika.V súčasnosti vo zvýšenej miere zaznamenávame úspešné snahy Slovenskej Republiky, ktorými sa integruje do dôležitých politických, obranných a ekonomických štruktúr. Jednou z najviac sledovaných ...
|
|
0,7 |
10x |
|
Azijské tigre (Kórejská republika, Taiwan, Hongkong, Thajsko, Malajzia, Singapur, Indonézia, Filipíny)
Prezentácia11 s. / 1. roč. / pptx
OBLASTI ÁZIE:1. vo východnej Ázii - Kórejská́ republika, Taiwan a Hongkong,2. v pevninskej juhovýchodnej Ázii - Thajsko, Malajzia a Singapur,3. v ostrovnej juhovýchodnej Ázii - Indonézia a Filipíny. Ďalšími ekonomickými zázrakmi sú Nemecko a JaponskoETAPY VÝVOJA:50.- 60.roky: rozvoj základných odvetví (textilný, obuvnícky, potravinársky, oceliarsky, priemyselný a pod.)60.- 70.: export (elektronika, automobily a počítače)80.- 90.roky: vývoj priemyselných odvetví na základe vlastného výskumu(počít...
|
|
3,4 |
3x |
|
Podnikateľský plán - SuperLunaPark
Ekonomický plán17 s. / 3. roč. / doc
Hlavným poslaním spoločnosti SuperLunaPark, s.r.o. je rozdávať radosť, pohodu a smiech do bežného života ľudí využitím spôsobov na to stvorených.
Spoločnosť napĺňa svoje hlavné poslanie predovšetkým ponúknutím širokého spektra atrakcií pre všetky vekové kategórie, ústretovosťou voči zákazníkom, profesionálnym prístupom, zabezpečením všetkých potrieb zákazníkov, zaručením bezpečnosti a v prípade potreby aj kvalifikovanú zdravotnú pomoc. Pritom spoločnosť dbá vždy na špičkovú úroveň a komplexnos...
|
|
0,2 |
22x |
|
Podnikateľský plán - Hudobniny
Ekonomický plán23 s. / 3. roč. / doc
Rozsiahly podnikateľský plán firmy distribujúcej hudobný materiál.
Podnikateľskou ideou firmy je s využitím skúseností orientovať sa na uspokojovanie zákazníckych potrieb prostredníctvom veľkodistribúcie hudobníckeho materiálu na vykrytie medzery na trhu. Hlavná orientácia firmy by bola na gitary a príslušenstvo k nim.
Účelom vypracovania podnikateľského plánu je získanie strednodobého úveru vo výške 1 000 000 Sk od VUB. a.s.. Získané prostriedky budú použité na nákup tovaru a rozbehnutie či...
|
|
0,3 |
132x |
|
Podnikateľský plán
Analýza14 s. / 4. roč. / doc
Spoločnosť Elektroinst s.r.o. vznikla 20.03.2006 podpísaním spoločenskej zmluvy troch spoločníkov a zapísaním do obchodného registra v Košiciach.
Hlavným predmetom podnikania firmy Elektroinst s.r.o. Je predaj elektroinštalačného materiálu - aj pre domácnosti (maloobchod) aj pre firmy (veľkoobchod). Taktiež firma ponúka vlastne výrobky vo forme elektrických rozvádzačov. Naša firma sa zaoberá aj servisom a opravou týchto zariadení.
Veríme, že najlepšou reklamou firmy je spokojný zákazník, pre...
|
|
0,2 |
677x |
|
Podnikateľský plán - eSpace
Ekonomický plán10 s. / 3. roč. / doc
Spoločnosť eSPACE sa zameriava na vývoj softvérových produktov pre malé a stredné podnikateľské subjekty. Firma ponúka vývoj komerčných webových prezentácií a portálov založených na moderných technológiách JAVA, návrh a implementáciu zákazkového softvéru pre menšie a stredné spoločnosti. Medzi softvérové produkty eSPACE patrí ekonomický softvér, firemné informačné systémy, databázové sklady a iné produkty podľa požiadaviek klientov.
|
|
0,1 |
24x |
|
Daňová konkurencia vs. daňová harmonizácia v EÚ
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Daňová harmonizáciaDaňová harmonizácia existuje tam, kde daňoví platitelia čelia podobným alebo rovnakým daňovým sadzbám bez ohľadu na to, či pracujú, sporia, nakupujú alebo investujú. Daňová harmonizácia znamená spôsob prekonania odlišnej miery zdanenia, ktoré je potrebné pre jednotný trh
|
|
0,1 |
8x |
|
Trh tovarov a služieb v otvorenej ekonomike
Prezentácia6 s. / - roč. / ppt
Obchodná a platobná bilanciaObchodná aj platobná bilancia súvisia s menou, zadĺženosťou krajiny a medzinárodnou obchodnou výmenou. Môže byť aktívna alebo pasívna. Meria sa jej podiel na HDP. Obchodná bilancia - vzťah medzi celkovou hodnotou vývozu a celkovou hodnotou dovozu tovarov a služieb za určité obdobie (1 rok). Môže byť: *aktívna - export je väčší ako import alebo *pasívna - export je menší ako import. Dovoz zahŕňa aj náklady spojené s dopravou a poistením až po hranice dovozu. Pri vý...
|
|
2,3 |
6x |
|