Tvorba marketingovej stratégie v slovenských liečebných kúpeľoch, a.s. Piešťany
Bakalárska práca60 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať jednotlivé marketingové stratégie Kúpeľov Piešťany a navrhnúť možnosti ich zlepšenia. Práca je rozdelená na tri kapitoly. Obsahuje 3 obrázky, 8 tabuliek a 4 prílohy. Prvá kapitola je venovaná pojmu stratégia, charakteristike marketingovej stratégie, jednotlivým typom marketingových stratégií podnikov služieb, špecifickým znakom služieb a marketingovému mixu služieb. V ďalšej časti je charakterizovaný súčasný stav Kúpeľov Piešťany, čo zahŕňa postavenie kúp...
|
|
1,0 |
69x |
|
Kvetinárstvo a záhradníctvo Magnólia - podnikateľský plán
Ekonomický plán15 s. / 1. roč. / zip
Semestrálna práca podľa požiadaviek cvičiacich na Žilinskej univerzite - predmet Ekonomika a manažment podniku. Vypracovanie a odovzdanie takéjto práce je pre denných študentov povinné. Tento podnikateľský plán chápeme ako určitý typ zápočtovej práce, aj na základe vysledkov tohto projektu je študent denného štúdia pripustený na skúšku. Tento podnikateľský plán úspešne prešiel zápočtom. Ide o podnik s právnou formou živnosti. Má formu skenovaných strán....1. Charakteristika zámeruPodnikateľský p...
|
|
6,1 |
84x |
|
Ekonomika a manažment podniku - prednášky
Prednášky14 s. / 2. roč. / doc
Podnikanie - určitá sústavná činnosť, ktorú vykonáva podnikateľ samostatne, vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosiahnutia zisku. Podnikanie má 4 základné znaky: - podnikanie je sústavná činnosť - tj. Činnosť sa musí neustále opakovať, ak ide o jednorazovú činnosť, nejde o podnikanie- samostatnosť podnikateľa - podnikateľ nie je vo vzťahu závislosti tým osobám, ktorým výrobky alebo služby predáva, alebo k spotrebiteľom - vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť - sám podnikat...
|
|
0,1 |
5x |
|
Rozvoj zamestnancov firmy so zameraním na ich vzdelávanie
Semestrálna práca21 s. / - roč. / doc
V súčasnosti môžeme pozorovať, že v ekonomickom prostredí dochádza k častým zmenám. Mnoho podnikov si uvedomuje hroziacu konkurenciu a náročné požiadavky kladené na kvalitu produkcie po vstupe Slovenskej republiky do EÚ. Kvalitu a vysokú produktivitu je možné dosiahnuť prostredníctvom spokojných a správne motivovaných, vzdelaných a pravidelne školených zamestnancov, ktorí sú stotožnení s podnikom a snažia sa prispievať k jeho cieľom. Tento príklad môžeme vidieť na mnohých podnikoch, ktoré pochop...
|
|
0,1 |
26x |
|
Ekonomika a manažment podniku
Semestrálna práca9 s. / 2. roč. / doc
Výber typu podniku Za účelom vykonávania podnikateľskej činnosti sme si vybrali výrobný podnik - konkrétne sme si zvolili podnik zaoberajúci sa pogumovaním valcov elastomernými poťahmi. Zámerom podnikateľskej činnosti je založenie akciovej spoločnosti Walgum. Predmet podnikania Celkovo sa firma zaoberá výrobou pogumovaných valcov, kolies pre všetky odvetvia priemyselnej činnosti a výrobou „sleeves“, teda, gumových návlekov, ďalej výrobou kompletných valcov (kovové jadro + pogumovanie), pogumovan...
|
|
0,1 |
0x |
|
Manažment v období globalizácie
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
Globalizácia je jedným z megatrendov súčasnej reality. Na jednej strane je považovaná za maximálne pozitívny faktor, na druhej strane je odmietaná či zatracovaná. Tak či tak, je to realita, ktorú je potrebné akceptovať a adaptovať sa na zmeny, ktoré prináša. Sú to zmeny rôznej kvality, kvantity a intenzity. Okrem iného sa menia i pravidlá podnikania a manažmentu. Vzhľadom k týmto skutočnostiam rastie nápor aj na samotných manažérov.
Globalizácia je proces narastania medzinárodného prepojenia v...
|
|
0,1 |
10x |
|
Ekonomika a manažment podniku
Prednášky45 s. / 2. roč. / doc
Manažment: špecializovaná činnosť
2 dôvody pre znalosť riadenia
Manažment je riadenie organizácií v podmienkach trhového hospodárstva vyznačujúceho sa pružnou konkurenčnou štruktúrou a nezablokovaným cenovým mechanizmom.
Podnikateľská orientácia manažmentu
Manažment v centrálne riadenej ekonomike
Manažérmi sa stávame vlastnými skúsenosťami a praxou, avšak to nie je postačujúce, musí byť podnikavý, komunikatívny, empatívny.
Proces riadenia je proces neustáleho vzdelávania sa, výsledkom je ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Manažérska funkcia - Rozhodovanie
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Téma našej seminárnej práce bola manažérska funkcia – rozhodovanie. Rozhodovanie možno pokladať za jednu z najdôležitejších manažérskych funkcií, pretože rozhodovanie je nevyhnutné aj v plánovaní, organizovaní, vedení či kontrole. S rozhodovaním súvisí aj určité riziko, nakoľko rozhodovanie je výber z niekoľkých variant. Každé rozhodnutie má určité dôsledky a tým spojenú aj zodpovednosť jednotlivca alebo kolektívu za následky tohto rozhodnutia. Rozhodovanie je pre manažéra každodennou záležitosť...
|
|
0,4 |
3x |
|
Ekonomika a manažment podniku
Poznámky20 s. / 2. roč. / doc
Podstata podnikania podniku
Pojmy podnikanie, podnikateľ, podnik sú ako v ekonomickej literatúre, tak i v samotnom podnikateľskom prostredí veľmi frekventované, nie vždy sa však používajú a vysvetľujú správne. Pri ich definovaní sa budeme opierať jednak o legislatívu reprezentovanú predovšetkým
- Obchodným zákonníkom
- živnostenským zákonom
ale aj o skúsenosti z niekoľkoročnej podnikateľskej praxe na Slovensku ako aj o poznatky odbornej ekonomickej literatúry.
|
|
0,3 |
0x |
|
Ekonomická analýza podniku - poznámky
Poznámky15 s. / 2. roč. / doc
Je spôsob poznávacej činnosti, postup vo vedeckom skúmaní, ktorého podstatou je rozklad, rozbor objektu na časti, pričom skúmame a poznávame vzťahy, väzby, súvislosti a podmienenosti v danom časovom okamihu, ale aj za dlhšie časové obdobie tak, aby sme mohli poznať vývoj a vývojové tendencie.
Znamená sformulovať úlohy, získať potrebné údaje, poznať metódu analýzy a použiť ju k riešeniu sformulovanej úlohy, vedieť interpretovať výsledky, sformulovať odporúčania pre riadiacu prax.
Výsledky...
|
|
0,5 |
2x |
|
Ekonomika a manažment podniku
Vypracované otázky6 s. / 2. roč. / doc
1. Podstata a význam manažmentu.
M je systém, alebo súbor rozličných činností riadenia pracovníkov, tiež riadenie podniku v podmienkach TH. Definujeme ho podľa 4 zákl. funkcií: plánovanie, organizovanie, riadenie, kontrolovanie. Má 3 významy: 1. praktická činnosť – riadenie, 2. vedná disciplína - logicky uspor. súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia, 3. osobitná skupina ľudí - manažéri.
2. Proces manažmentu, riadený a riadiaci systém.
PM je proces neustáleho rozhodovani...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podnikanie – podnikateľská činnosť
Vypracované otázky11 s. / 2. roč. / doc
PODNIKANIE
- sústava činností, ktoré podnikateľ vykonáva samostatne, sústavne, na vlastnú zodpovednosť, pod vlastným menom, s cieľom dosiahnuť zisk
Základné znaky podnikania:
1. Sústavnosť
2. Samostatnosť
3. Pod vlastným menom, na vl. zodpovednosť
4. Dosahovanie zisku
|
|
0,1 |
0x |
|
Priekopníci manažmentu
Referát5 s. / 2. roč. / docx
Henry Ford (30. júl 1863 - † 7. apríl 1947) bol americký vynálezca, priemyselník a priekopník automobilového priemyslu.
Narodil sa v rodine farmára ako jedno zo šiestich detí. Vyrastal na rodinnej farme. Vďaka tomu sa Ford skoro zoznámil s tvrdou manuálnou prácou. Keď uvidel prvýkrát lokomotívu, zmenilo to jeho život, lebo to bolo prvé vozidlo bez zvieracieho ťahu.
|
|
0,1 |
1x |
|
Príklady rozdeľovania zisku
Výpočet4 s. / 2. roč. / doc
Rozdelenie zisku vo v. o. s.
zisk 600 000,– Sk (pred zdanením)
počet spoločníkov: 3
zúročenie splatených kapitálových vkladov je 5 %
- výpočet podielu na zisku pre 1 spoločníka: 600 000 : 3 = 200 000,– Sk
|
|
0,1 |
25x |
|