Metodicky kalkulačný postup na stanovenie minimálnych nákladov v cestnej MND
Projekt12 s. / 2. roč. / docx
Metodicky kalkulačný postup na stanovenie minimálnych nákladov v cestnej medzinárodnej nákladnej dopraveZadanie: Vykalkulujte minimálne nákladové sadzby pre dopravnú firmu za 1 km ubehnutý loženým vozidlom a 1 h prevádzkové náklady prestoja vozidla na trasu Poprad-Goteborg.Vstupné údaje1. Obstarávacia cena návesovej súpravy: Ťahač: MB Actros: 87 000 € bez DPHNáves: Schwarzmüller: 37 500 € bez DPH 2. Životnosť (doba odpisovania): 8 rokov3. Priemerný ročný jazdný výkon: ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy
Vypracované otázky37 s. / 3. roč. / doc
vypracované otázky z predmetu ekonomika cestnej a mestskej dopravy, všetky otázky
|
|
0,7 |
15x |
|
Dopravná politika Slovenskej Republiky do roku 2015
Referát42 s. / 3. roč. / pdf
Doprava je jeden z kľúčových faktorov rozvoja každej modernej spoločnosti, pričom sama o sebe nie je cieľom ale prostriedkom hospodárskeho rozvoja a predpokladom k dosiahnutiu sociálnej a regionálnej súdržnosti.
Dopravná politika ako odvetvová politika je predpokladom rozvoja Slovenskej republiky a predstavuje špecifickú formu presadzovania národných záujmov v oblasti rozvoja spoločnosti, ktoré sú navzájom podmienené ostatnými sektorovými a prierezovými rozvojovými politikami. Preto celospoloč...
|
|
0,3 |
1x |
|
Národný plán na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky na II. polrok 2005 s výhľadom do roku 2010
Prednášky26 s. / 3. roč. / rtf
Vstup Slovenskej republiky do Európskej únie znamená nie len zmenu statusu štátu v medzinárodnopolitickej rovine, ocenenie dosiahnutého pokroku a zavŕšenie obdobia snáh o napredovanie vo všetkých kľúčových sférach politického, kultúrno-spoločenského a ekonomického života, ale predovšetkým záväzok ďalšej, ešte intenzívnejšej aktivity s cieľom dosahovať vo všetkých oblastiach štandardy porovnateľné s krajinami vyspelej Európy, ktoré budú korešpondovať s cieľmi, ktoré si Európska únia vytýčila pre...
|
|
1,5 |
1x |
|
Maximalizácia zisku pomocou cenovej tvorby
Prednášky17 s. / 3. roč. / doc
Maximalizácia zisku pomocou cenovej tvorby
Zisk okrem zvyšovania jazdného výkonu je možné taktiež ovplyvňovať zmenou ceny, ktorou sa ovplyvňuje dopyt po realizovaných službách.
Ak požadujeme zistiť maximálny zisk pomocou cenovej tvorby je potrebné poznať pre konkrétne podmienky dopravcu: a.) nákladovú funkciu
N = 29870
b.) dopytová funkcia: uvedenú maximalizáciu zisku je problematicky aplikovať v podmienkach cestnej dopravy z dôvodu náročného zisťovania dopytovej funkcie
Pre stanoven...
|
|
0,2 |
2x |
|
Kalkulačný postup výpočtu nákladov pre prepravné spoločnosti
Seminárna práca4 s. / - roč. / xls
Ukážka:Väčšina progresívnych kalkulačných metód a postupov vychádza z predpokladu odčlenenia variabilných (premenlivých) nákladov (závislých od jazdného výkonu) od nákladov fixných (pevných), ktoré sú nezávislé od jazdného výkonu.
|
|
0,1 |
9x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy
Prednášky50 s. / 3. roč. / rar
Hospodárska politika
Základné ciele:
1. nezamestnanosť
2. stabilná cenová hladina – inflácia
3. makroekonomické veličiny – hospodársky rast – HNP
4. vonkajšie vzťahy – obchodná bilancia
Platobná bilancia
1. bežný účet – obchodná bilancia= Export – Import
Y=C+I+G+X – čistý export
2.kapitálový účet
3.štátny účet
4.oficiálne zúčtovanie
Hosp. politika - HP
Predmetom HP sú vzťahy hospodárska aj politické. Preberá mnoho poznatkov z oblasti politológie, politiky, práva, dejín, ekon...
|
|
0,4 |
1x |
|
Mýto v cestnej doprave
Poznámky7 s. / 3. roč. / doc
- Zvýšenie poplatkov za používanie cestnej siete z dialničných nálepiek na elektronické mýto.
- Zavádzanie emisných zón
- Elek. Mýto je zavádzané z dôvodu zvýšenia spravodlivosti systému tzn. výška nákladov dopravcu sa má odvíjať od ubehnutej vzdialenosti. Dialničná známka (fixný náklad) nezohľadňuje ubehnutú vzdialenosť tzn. dopravca zaplatí rovnakú cenu dialničnej nálepky pri jazdnom výkone napr. 20000 km/rok aj 120000 km/rok
|
|
0,1 |
0x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy - prednášky
Prednášky50 s. / 3. roč. / rar
Obsah archivu:
1. prednáška.doc
10. prednáška.doc
11. prednáška.doc
12. prednáška.doc
2. prednáška.doc
3. prednáška.doc
4. prednáška.doc
5. prednáška.doc
6. prednáška.doc
7. prednáška.doc
8. prednáška.doc
9. prednáška.doc
|
|
2,3 |
2x |
|
Dynamická kalkulácia nákladov - výpočet
Výpočet4 s. / 3. roč. / xls
s DPH bez DPH
PHM 38,9 32,68907563
celkový čas prevádzky 178,5 178,5
počet dní v prevádzke 21 21
technická rýchlosť 75 75
Jazdný výkon 2510 2510
priemerná spotreba 8,5 8,5
cena jednej pneumatiky 3790 3184,87395
počet pneumatík 4 4
životnosť pneumatiky 120000 120000
priemerná mzda vodiča 16580 16580
odvody za mzdu vodiča 5803 5803
cena vozidla 844781 709900
odpisy vozidla 211195,25 177475
údržba a opravy vozidla 6700 6700
cestovné náhrady 780 780
daň z motorového vozidla 5300 5300...
|
|
0,1 |
4x |
|
Kalkulácia nákladov na vozidlo SCANIA R 470 + náves SCHMITZ SKO 24/L – 13,5 FP 25
Výpočet5 s. / 3. roč. / doc
Vypracujte kalkuláciu vlastných nákladov na vozidlo SCANIA R 470, pričom použite reálne hodnoty z prevádzky v praxi. Kalkuláciu vlastných nákladov vypracujte metódou kalkulácie s rozdelením nákladov na variabilné a fixné a metódou dynamickej kalkulácie. Na základe výsledkov kalkulácie spracujte porovnanie alternatívnych vstupov (napr. rôzne poisťovne pri povinnom zmluvnom poistení).
|
|
0,1 |
2x |
|
Dopravná obslužnosť regiónu
Prednášky4 s. / 3. roč. / doc
Je zabezpečovaná z dvoch miest:
-Prímestskú autobusovú dopravu – objednáva a uhrádza za jej výkony preukázanú stratu príslušný samosprávny kraj
-Regionálnu železničnú dopravu-(osobné a zrýchlené vlaky) objednáva a za jej výkony uhrádza preukázanú stratu štátna správa zastúpená MDPT SR.
Súčasný stav zabezpečovania dopravnej obslužnosti je charakteristický tým, že v rámci regiónu vznikajú súbežné spoje a medzi železničnou a autobusovou dopravou nie je koordinované zabezpečovanie dopravnej obs...
|
|
0,1 |
2x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy
Testy6 s. / 3. roč. / rar
25 otazok aj so spravnymi odpovedami
|
|
0,1 |
4x |
|
Metodický kalkulačný postup na stanovenie minimálných kalkulačných nákladov v MCND
Výpočet6 s. / 3. roč. / doc
ZADANIE:
Na základe vstupných údajov, ktoré vychádzajú z modelovaných podmienok pre začínajúceho dopravcu, vykalkulujte minimálne nákladové sadzby za 1 hodinu prevádzkového prestoja vozidla, za jeden deň prevádzkového prestoja vozidla a za 1 km ubehnutý loženým vozidlom.
VSTUPNÉ ÚDAJE:
A: Náklady spoločné
1. obstarávacia cena návesovej súpravy: 3 400 000 Sk
- vozidlo spĺňa emisnú normu EURO III a bolo obstarané formou úveru...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kalkulácia nákladov na vozidlo Peugeot Boxer 330LH
Výpočet6 s. / 3. roč. / doc
ZADANIE
Vypracujte kalkuláciu vlastných nákladov na vozidlo Peugeot Boxer LH330 , pričom použite reálne hodnoty z prevádzky v praxi. Kalkuláciu vlastných nákladov vypracujte metódou kalkulácie s rozdelením nákladov na variabilné a fixné a metódou dynamickej kalkulácie pre denný výkon 120km. Uvažujte s využitím jázd na 85% a ziskovou prirážkou 10%. Na základe výsledkov kalkulácie spracujte porovnanie alternatívnych vstupov.
VSTUPNÉ ÚDAJE
Vozidlo: Peugeot Boxer LH330
Cena pohonných hmôt...
|
|
0,1 |
0x |
|
Metodický kalkulačný postup na stanovenie minimálných kalkulačných nákladov v MCND
Výpočet6 s. / 3. roč. / doc
Metodický kalkulačný postup na stanovenie minimálných kalkulačných nákladov v MCND
ZADANIE:
Na základe vstupných údajov, ktoré vychádzajú z modelovaných podmienok pre začínajúceho dopravcu, vykalkulujte minimálne nákladové sadzby za 1 hodinu prevádzkového prestoja vozidla, za jeden deň prevádzkového prestoja vozidla a za 1 km ubehnutý loženým vozidlom.
VSTUPNÉ ÚDAJE:
A: Náklady spoločné
1. obstarávacia cena návesovej súpravy: ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kalkulácia nákladov na vozidlo Škoda Octavia 1.9 TDI PD combi
Výpočet4 s. / 3. roč. / doc
Zadanie
Vypracujte kalkuláciu vlastných nákladov na vozidlo Škoda Octavia, pričom použite reálne
hodnoty z prevádzky v praxi. Kalkuláciu vlastných nákladov vypracujte metódou kalkulácie
s rozdelením nákladov na variabilné a fixné a metódou dynamickej kalkulácie. Na základe
výsledkov kalkulácie spracujte porovnanie alternatívnych vstupov (napr. rôzne poisťovne pri
povinnom zmluvnom poistení).
Vstupné údaje:
Vozidlo: Škoda Octavia Combi 1,9 TDI
Cena pohonných hmôt: 39,50 Sk/liter, 40 S...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kalkulácia nákladov s rozdelením nákladov na variabilné a fixné
Výpočet1 s. / 3. roč. / doc
Kalkulácia nákladov s rozdelením nákladov na variabilné a fixné
A: obstarávacia cena = 1 200 000 Sk
Položky N (Sk/mes.) N závislé od km (Sk/km) N závislé od hod.prev. (Sk/h) Nf (Sk/mes) Kalk. na 1km (Sk/km) Kalk. na 1 hod. prest. (Sk/h)
PHM 9 996 3,332 3,332
Pneumatiky 297 0,099 0,099
Mzda vodiča 16 580 103,625 1,884 103,625
Odvody 5 803 36,269 0,6594 36,269
Odpisy 25 000 25 000 2,841 156,25
Údržba 6 700 2,23 2,23
Cestov...
|
|
0,1 |
4x |
|
Kalkulácia nákladov s rozdelením nákladov na variabilné a fixné
Výpočet4 s. / 3. roč. / doc
Zadanie
Vypracujte kalkuláciu vlastných nákladov na vozidlo Renault Master, pričom použite reálne
hodnoty z prevádzky v praxi. Kalkuláciu vlastných nákladov vypracujte metódou kalkulácie
s rozdelením nákladov na variabilné a fixné a metódou dynamickej kalkulácie. Uvažujte s využitím jázd na 85 % a ziskovou prirážkou 10 %.
Na základe výsledkov kalkulácie spracujte porovnanie alternatívnych vstupov (napr. rôzne poisťovne pri povinnom zmluvnom poistení).
|
|
0,1 |
1x |
|
Dynamická kalulácia nákladov s rozdelením na Nf a Nv
Výpočet4 s. / 3. roč. / rar
Položka Druh nákladov Náklady od km od hod fixne na km na 1h prestoja
|
|
4,1 |
0x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy - test
Testy2 s. / 3. roč. / doc
37 otazok aj so spravnymi odpovedami
1. Keď súčiniteľ využitia jázd dosahuje hodnotu 0,8 znamená to:
A – 80%
2. Súčiniteľ využitia jázd beta muži môžu dosahovať hodnoty:
C - <0,1>
3. Priesečník kriviek N a P, P a D sa nazýva:
B – ekvilibrium
4. Cenová elasticita dopytu predstavuje
C – ako sa zmení dopyt, keď sa zmení cena poskytovaných prepráv
|
|
0,1 |
7x |
|
Dynamická kalkulácia nákladov - výpočet
Výpočet1 s. / 3. roč. / doc
Dynamická kalkulácia nákladov:
A: OC = 1 200 000 Sk:
Nfd = Nf / VD = 39 000,7 Sk/ 20 dní = 1 950,035 Sk/ deň
nv = Nv / L = 40 156 Sk/ 3000 km = 13,385 Sk/ km
nj = nv + Nfd / Vx = 13,385 + 1950,035 / 120 = 29,635 Sk/km
Nc = nj . Vx = 29,635 Sk/ km . 120 km = 3 556,24 Sk
Zisk = 1,1 . 3556,24 Sk = 3 911,86 Sk
Cena = 3 911,86 Sk : 0,85 = 4 602 Sk
|
|
0,1 |
3x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy - test A
Testy6 s. / 3. roč. / rar
vypracovaný test
|
|
0,1 |
6x |
|
Ekonomika cestnej a mestskej dopravy - testy
Testy3 s. / 3. roč. / doc
niekolko testov aj so spravnymi odpovedami
|
|
0,1 |
5x |
|
Dynamická kalkulácia nákladov - výpočet
Výpočet1 s. / 3. roč. / xls
PHM
Pneumatiky
Priame mzdy
Odvody
Odpisy
Údržba
Náhrady cestovného
Daň z M.V.
PZP
Prevádzková réžia
Správna réžia
Celkové vlastné náklady
|
|
0,1 |
2x |
|