Sociálno - politické názory Tomáša Akvinského
Ročníková práca17 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Medzi Rímom a Neapolom leží pri Aquine zámok Roccasecca, kde sa v roku 1225 narodil, ako syn grófa Landulfa z Aquiny, Tomáš. Ako päťročný bol daný na výchovu k Benediktínom do neďaleko ležiaceho opátstva Monte Cassino. Ešte ako chlapec odišiel na univerzitu v Neapoli, aby študoval slobodné myslenie umenie. Vo svojich sedemnástich rokoch vstúpil do Dominikánskeho rádu. Ten ho nasledujúci rok vyslal k zdokonaleniu vzdelania do Paríža. Cestou bol Tomáš zajatý svojimi bratmi, ktorí nesúhlasil...
|
|
0,1 |
4x |
|
Etická výchova - vzdelávacia aktivita pre deti - otvorená komunikácia, komunikačné chyby (seminárna práca)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
1 AKTIVITA - POČÚVAM/ NEPOČÚVAMOpis hry:Dvaja žiaci sa medzi sebou rozprávajú, ale nereagujú na myšlienky toho druhého. Každý si „melie“ svoje, napr. jeden o chytaní rýb a druhý o umení. Hra začína tým, že vyzveme dvoch žiakov, aby predstúpili pred ostatných. Jeden žiak si náhodne vytiahne papierik, na ktorom bude napísaná komunikačná chyba, ktorú musí znázorniť. Druhý žiak si vytiahne tému, na ktorú bude niečo rozprávať. Napr. Janka si vytiahne ako komunikačnú chybu - skákanie do rečí. Danka té...
|
|
0,1 |
0x |
|
AIDS/HIV - program prevencie proti nákaze
Referát10 s. / 3. roč. / doc
AIDS je syndróm získanej imunitnej nedostatočnosti spôsobený infekciou vírusom ľudskej imunodeficiencie. Ochorenie ľudí, prejavujúce sa poruchami imunitného systému, ktoré vedú k smrti infikovaného človeka. Liečba tohto ochorenia je v súčasnosti možná, ale ochorenie ako také je nevyliečiteľné a vedie k smrti infikovanej osoby. Imunitný systém je skupina orgánov a buniek, ktoré okrem iných funkcií chránia organizmus pred pôvodcami infekčných ochorení. Prečo vzniká AIDS? HIV postupne likviduje lym...
|
|
0,1 |
9x |
|
Etická výchova - charakteristika predmetu
Referát5 s. / 3. roč. / doc
Poslaním povinne voliteľného predmetu etická výchova je vychovávať osobnosť s vlastnou identitou a hodnotovou orientáciou, ktorá úcta k človeku a k prírode, spolupráca, prosocialnosť a národné hodnoty zaujímajú významné miesto. Pri plnení tohto cieľa sa neuspokojuje iba s poskytovaním informácii a morálnych zásad, ale zážitkovým učením účinne podporuje pochopenie a interiorizáciu mravných noriem a napomáha k osvojeniu správania sa, ktoré je s nimi v súlade. Pripravuje mladých ľudí pre život v to...
|
|
0,1 |
6x |
|
Etická výchova - Priebežné vzdelávanie učiteľov 1. stupňa ZŠ - Otvorená komunikácia
Referát3 s. / 2. roč. / doc
TEORETICKÁ ČASŤOTVORENÁ KOMUNIKÁCIAČlovek nemôže žiť sám. Stretáva sa s ľuďmi, komunikuje s nimi v rôznych situáciách. Človek nemôže nekomunikovať. Komunikácia je najprirodzenejším prostriedkom, ktorý používa pedagóg na rozvoj osobnosti dieťaťa ( Zelina, 1994).Výchovné ciele : 1. Zoznámiť sa navzájom v spoločenstve, v triede.2. Osvojiť si základné spôsobilosti verbálnej i neverbálnej komunikácie. Naučiť sa používať základné komunikačné spôsobilosti medziľudských vzťahov.3. Vytvoriť základy aktív...
|
|
0,1 |
4x |
|
Sexuálna výchova v škole, nutné vlastnosti pedagóga
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Pri každej téme, ktorá môže mať vážne dôsledky vďaka svojej krehkosti je dôležité správne stanoviť potrebný obsah. Sexuálna výchova by mala vychovávať k zodpovednosti voči iným, no aj voči sebe a spoločnosti. Cieľom sexuálnej výchovy v škole je vychovávať sociálne, morálne a emocionálne zrelé osobnosti, schopné konať v súlade s etickými normami a hodnotami. Učiteľ by si mal byť vedomý, že nesú podiel zodpovednosti za vývoj svojich žiakov, no množstvo učiteľov sa témam súvisiacim s výchovou k man...
|
|
0,1 |
6x |
|
Modelová hodina - asertivita
Projekt4 s. / 1. roč. / doc
Požiadavky na vedomosti a zručnosti: čo je to asertivita, vedieť efektívnezvládnuť interpersonálne problémové situácie, uplatňovať nároky a práva pri súčasnom rešpektovaní citov, názorov, očakávaní zámerov a práv iných, v každej situácii zachovať svoju identitu, ale nenarúšať identitu iných, môcť vyjadriť svoje presvedčenie a názorya obhajovať svoje oprávnené požiadavky priamo a úprimne a zároveň rešpektovať oprávnené požiadavky druhej osoby a poskytnúť jej taktiež priestor na obhájenie, dosiahn...
|
|
0,1 |
4x |
|
Aktivity na empatiu
Seminárna práca6 s. / 5. roč. / doc
V tejto časti sa nachádzajú aktivity, ktoré používame v rámci slohovej zložky. Mnohé z aktivít vychádzajú z tých, ktoré sa používajú na hodinách etickej výchovy, ale sú obohatené o učivo zo slohu. Využívanie týchto prvkov môže vyučovanie obohatiť, rozšíriť, môžeme prostredníctvom týchto aktivít žiakov motivovať alebo nasmerovať k určitému problému, ale v žiadnom prípade tieto činnosti nemôžu nahradiť vyučovanie etickej výchovy ako celku. Hneď v úvode chcem upozorniť, že ak učiteľ pracuje týmto s...
|
|
0,1 |
53x |
|
Klinická smrť - Život po živote
Slohová práca3 s. / 2. roč. / doc
Predovšetkým, nikdy som nebol sám blízko smrti, a teda nebudem opisovať skúsenosti z prvej ruky. Nemôžem zároveň hovoriť o dokonalej objektívnosti, pretože som sa v tomto projekte nedokázal vyhnúť vlastným emóciám.Po druhé, píšem ako človek, ktorý nie je detailne oboznámený s rozsiahlou literatúrou o paranormálnych a okultných javoch.Treťou otázkou je moja náboženská výchova .Moja rodina patrí ku rimokatolíkom, avšak moji rodičia nikdy nevnucovali svoje náboženské presvedčenie alebo predstavy .V...
|
|
0,1 |
8x |
|
Ekologická výchova
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Svet v 21. storočí charakterizuje nielen prudký rozvoj vedy, priemyslu, obchodu, techniky, ale najmä poškodzovanie životného prostredia. Ekologická kríza sa stáva témou súčasnej doby.
Vedecko-technická revolúcia priniesla ľudstvu mnoho pozitívneho, ale aj negatívneho. Ľudia však ovplyvňujú v stále väčšej miere, nie len svoju modrú planétu, ale prenikajú už do medziplanetárneho priestoru.
Ekológia je problém, ktorý sa týka nás všetkých. Prečo? Lebo všetci pijeme vodu, všetci dýchame ten istý v...
|
|
0,1 |
4x |
|
Modelová hodina - Empatia
Projekt4 s. / 1. roč. / doc
Téma: Záujem o zdravotne postihnutých, starých a chorých ľudíZámery: Vcítenie sa do prežívania inýchCiele vyučovacej hodiny: pochopiť podstatu a význam empatie na primeranej úrovni pochopiť práve prežívané myšlienky a city iného vytvoriť elementárne základy sociálnej empatie. Medzipredmetové väzby: slovenský jazyk, výtvarná výchova, vlastivedaRočník: 3. ročník, 1.polrokPredmet: Etická výchova
|
|
0,1 |
5x |
|
Prečo sú deti v súčasnosti agresívne?
Esej3 s. / 1. roč. / doc
Prečo sú deti v súčasnosti agresívne?“ Tak nad touto otázkou som sa naozaj až do tejto chvíle nepozastavila, no napriek tomu som vedela, že to takto v skutočnosti aj je! Mohla som to pozorovať aj na mojom bratovi, ktorý sa občas hodil o zem, začal plakať, kopať a neskončil, kým od mamy nedosiahol svoje... Tá mu z dôvodu - len aby už prestal, splnila jeho túžby a očakávania.Dočítala som sa, že z agresívneho správania dieťaťa sa často obviňuje spoločnosť, demokracia, médiá, sloboda voľby, viac mož...
|
|
0,1 |
17x |
|
Písanie listov
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Historicky staršou formou medziľudského styku je písomný styk. Pravda, písomný styk bol možný iba medzi osobami, ktoré vedeli písať a čítať, ak nemali svojich pisárov, ktorí za nich toto umenie vykonávali. Sú známe veľmi významné a na vysokej umeleckej i obsahovej úrovni písané listy z dávnych čias, korešpondencia niektorých mysliteľov antického Grécka a klasického Ríma, sú obdivuhodnými výtvormi ľudského ducha a svedectvom zmyslu pre krásu myšlienok a ich vyjadrenie.
|
|
0,1 |
2x |
|
Politické udalosti od 1989 do 1994
Referát19 s. / 1. roč. / doc
Zásadné otázky spoločenského ale aj politického života sa od obdobia novembrových udalostí v roku 1989 až po súčasnosť značne zmenili.. Následne po novembrových udalostiach roku 1989 nastala v spoločnosti veľká eufória a nadšenie z pádu režimu, ktorý potláčal ľudské práva, bránil slobodnému prejavu a obrazne povedané držal svojich občanov za železnou oponou. Spoločnosť bola v očakávaní veľkých zmien. Zmien, ktoré mali priniesť nie len slobodu ale aj blahobyt, aký mali možnosť vidieť, alebo skôr ...
|
|
0,3 |
5x |
|
Problematika vraždy, samovraždy a eutanázie
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Významnou a neprehliadnuteľnou témou súčasnosti je práve problematika vraždy, samovraždy a taktiež častokrát so samovraždou súvisiaca eutanázia. Vo svojej práci sa budem snažiť zamerať a rozobrať uvedené problematiky. Pri téme vražda upriamim pozornosť najskôr na problematiku vraždy z pohľadu právneho, a taktiež sa budem snažiť vysloviť názor na tému vraždy z pohľadu etiky. Pri téme samovražda nazriem do foriem suicidálneho chovania, preventívnych programov a pohľadu etiky na danú problematiku,...
|
|
0,1 |
8x |
|
Etika a internetové médiá
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Prvé internetové médiá vznikli len pred necelým desaťročím a o špecifickej etike týchto médií sa v USA začalo hovoriť len pred niekoľkými rokmi. Na Slovensku doteraz diskusia na túto tému podľa našich poznatkov nebola otvorená žiadnou vedeckou prácou, dokonca ani článkom v novinách. Chýbajú teda názory autorov z rozličných krajín, chýba pohľad z dlhšieho časového odstupu, úplne absentuje názor širšej verejnosti mimo okruhu zainteresovaných (zväčša predstavitelia akademickej obce a „zaslúžilí nov...
|
|
0,1 |
11x |
|
Didaktika etickej výchovy
Štátnicové otázky19 s. / 5. roč. / doc
náhľad je v dokumentácii
|
|
0,3 |
39x |
|