1 Etika
1.1 Čo je etika?
„Etika je tak náročný predmet, že by sme ho najradšej obišli. Ekonómovia však začínajú znova objavovať (Adam Smith si to uvedomoval už pred dvesto rokmi), že krivky ponuky a dopytu, základné stavebné kamene ekonomickej analýzy, závisia na presvedčeniach a záväzkoch, ktoré sú vo svojej podstate morálnej povahy.“ (HEYNE, 1996, s. 8).
1.2 Etika marketingu
1.2.1 Podnikateľská etika
Je definovaná vzťahom etiky a podnikania. Zaoberá sa štúdiom morálnosti a nemorálnosti,...
Marketingovú etiku (alebo etiku v marketingu) môžeme chápať ako aplikáciu morálnych štandardov do firiem, do ich marketingového rozhodovania a správania sa na trhu. Marketingovú etiku možno hodnotiť z pohľadu vlastností produktu, „férovosti“ stanovenia ceny, vplyvu na distribučné kanály, pravdivosti a poctivosti reklamy, ako aj rešpektovania súkromia zákazníkov. V posledných rokoch do tejto oblasti pribúda aj rešpektovanie etických zásad pri práci s databázami zákazníkov, pri realizácii market...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.