Ethical journalism - Code of Conduct for the News and Editorial Departments
Skriptá53 s. / 3. roč. / pdf
The goal of The New York Times is to cover the news as impartially as possible — “without fear or favor,” in the wordsof Adolph Ochs, our patriarch — and to treat readers, news sources, advertisers and others fairly and openly, and to be seen to be doing so. The reputation of The Times rests upon such perceptions, and so do the professional reputations of its staff members. Thus The Times and members of its news department and editorial page staff share an interest in avoiding conflicts of inter...
|
|
0,5 |
18x |
|
Jeremy Bentham
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
1. Úvod
V tejto seminárnej práci odprezentujem argumenty, pre ktoré Bentham tak rešpektuje utilitarizmus a zároveň skritizujem niektoré jeho názory a postoje. Predtým než začnem rozoberať Benthamove teórie, vysvetlím čo vlastne utilitarizmus je. Ďalej sa zamyslím nad merateľnosťou šťastia ako hodnotou a spôsobom ako si tento utilitaristický filozof kládol otázky a hľadal na ne odpovede.
Medzi utiitaristických filozofov radíme tri mená: Jeremy Bentham, John Stuart Mill a Henrz Sidgwick. ...
|
|
0,1 |
30x |
|
Neetická reklama
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Reklama je jeden z najdôležitejších prvkov marketingového komunikačného systému, ktorý zámerne, alebo nenútene ovplyvňuje kupujúceho prostredníctvom prezentácie produktu.
Aj keď sa reklama často odsudzuje, nie je dobrá ani zlá, ale je už dávno v mediálnej praxi prirodzená. Môže byť neetická tým, že svojou podstatou apeluje na naše city, pudy a inštinkty, pôsobí na nás nákazlivo svojimi metaforami, obrazmi a slovnými spojeniami a tak v konečnom dôsledku človeka nielen ovplyvňuje, ale s ním aj ma...
|
|
0,1 |
22x |
|
Neetická reklama - etický kódex reklamy
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Etika v marketingu ako aj uplatnenie etického kódexu v podnikateľskej činnosti kladie základy pre korektné partnerské vzťahy, spoluprácu a kooperáciu. Na základe správne zostaveného marketingového mixu sa od manažérov očakávajú rozhodnutia, ktoré rešpektujú etické zásady, vedúce k dosiahnutiu spokojnosti zákazníkov a zároveň k úspešnosti firmy. Tieto zásady by mali platiť ako všeobecné etické štandardy, pretože etické správanie je jedným z predpokladov sily, úspešnosti a dlhodobého prežitia podn...
|
|
0,4 |
10x |
|
Porušenie novinárskeho kódexu syndikátu novinárov
Semestrálna práca9 s. / 3. roč. / doc
Svoj vlastný, osobný názor môžeme vyjadriť takpovediac od pádu komunizmu. V dnešnej dobe sú nám sprístupnené všetky informácie, o ktoré sa zaujímame. Veľkú úlohu v spoločnosti zohráva v tomto prípade novinár. Ten by mal, dokonca musí, svojou prácou podávať spoločenstvu pravdivé a nepozmenené informácie, ktoré by si mal overiť minimálne z dvoch zdrojov. Aby mali informácie spravodajskú hodnotu, novinár nesmie vyjadrovať svoj subjektívny názor, ale spravodlivo a objektívne podávať vo svojich repor...
|
|
0,1 |
7x |
|
Plagiátorstvo a využívanie cudzích zdrojov na internete
Semestrálna práca5 s. / 3. roč. / doc
Plagiátorstvo a „inšpirovanie sa“ cudzími materiálmi nebolo ešte nikdy predtým také jednoduché: na internete sú každému k dispozícií tisícky informačných zdrojov a pokiaľ si novinár vyberie z tých menej známych cudzojazyčných, pravdepodobnosť jeho odhalenia je oveľa, oveľa nižšia, ako keď musel doteraz „pajcovať“ len z troch svetových novín, ktoré jeho redakcia odoberala.
|
|
0,1 |
9x |
|
Mediálna etika
Prednášky7 s. / 3. roč. / doc
Komunikácia je proces, v ktorom jedna strana ovplyvňuje správanie alebo myslenie druhej. Zaoberá sa procesom odovzdávania, prijímania, spracúvania a sprostredkúvania info, spôsobom ich kódovania a dekódovania a efektivitou tohto procesu. Pri komunikácií prostredníctvom médií ide hlavne o vznik a ovplyvňovanie verejnej mienky, ktorá vzniká na báze kultúrnych predpokladov, hodnôt a morálky danej spoločnosti a ovplyvňujú ju aj ďalšie faktory.
Etika ako praktická filozofia sa etablovala v spoločnos...
|
|
0,1 |
22x |
|