Klinická psychológia, poznámky
Poznámky19 s. / 2. roč. / docx
Náplň a oblasti klinickej psychológie:- Klinická psychológia (podľa Kondáša, 1980) rozoberá osobnosť jednotlivca, jeho správanie, problémy práce s ľuďmi, metódy psychologického vyšetrenia a poznávanie psychologického obrazu chorôb. Jej náplň teda tvorí:- Osobnosť, so zreteľom na problémy a individuálne osobitosti jednotlivca.- Správanie indivídua, jeho celkový ráz, zmeny, výkyvy a poruchy. - Metódy psychologického vyšetrenia, t.j. metódy, pomocou ktorých je možné poznávať individuálne vlastnos...
|
|
0,1 |
8x |
|
Hyperaktivita a syndróm ADHD
Seminárna práca20 s. / 3. roč. / doc
I. Pojem ADHD
Názov ADHD pochádza z anglického Attenction Deficit Hyperactivity Disorder, čo znamená porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou.
Pre syndróm ADHD sa doteraz používalo niekoľko pomenovaní. Najčastejšie to bolo pomenovanie ako ľahká mozgová dysfunkcia (ĽMD). Tento termín však z dnešného pohľadu zastrešuje celý rad diagnóz, ktoré majú spoločný základ (ADD, ADHD, VPU...). Príznaky sa môžu líšiť, alebo vyskytovať spoločne. Jedno ale majú spoločné a to oslabené funkcie centráln...
|
|
0,2 |
29x |
|
Duševné poruchy a poruchy správania
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Duševné poruchy a poruchy správania
Piata kapitola Medzinárodnej klasifikácie chorôb Duševné poruchy a poruchy správania obsahuje jedenásť skupín duševných porúch. Sú to:
F00 - F09 Organické duševné poruchy vrátane symptomatických
F10 - F19 Poruchy psychiky správania zapríčinené užitím (užívaním) psychoaktívnych látok
F20 - F29 Schizofrénia, schizotypové poruchy a poruchy s bludmi
F30 - F39 Afektívne poruchy
F40 - F48 Neurotické, stresom podmienené a somatoformné poruchy
F5...
|
|
0,1 |
11x |
|
Psychóza
Referát9 s. / 2. roč. / doc
Príčina psychotického ochorenia nie je dodnes presne známa, avšak prijíma sa výrazný vplyv dedičnosti v kombinácii s psychologickým stresom či návykovými látkami.
|
|
0,1 |
1x |
|
Telesné týranie
Referát3 s. / - roč. / doc
Každý z nás sa už zaiste ocitol v situácii trestaného i trestajúceho a má osobné skúsenosti s tým, aké je to byť potrestaný alebo potrestať niekoho. K výchove bez použitia násilia by mohli prispieť i televízne relácie, plagáty a informačné brožúry o výchovných otázkach zamerané na výchovu bez použitia násilia. Zároveň by mali dávať podnety, ako môžu dospelí v konfliktných situáciách zaobchádzať s deťmi partnersky.
|
|
0,1 |
0x |
|