Kľúčové kompetencie technických predmetov I.
Prednášky51 s. / 2. roč. / docx
Kľúčové kompetencie technických predmetov I.Výsledkom vzdelávania by mal byť strategický zameraný žiak, študent, ktorý chce prevziať zodpovednosť za riadenie svojho učenia, ktorý sa naučil a vie riadiť svoje učenie, ktorý je schopný optimalizovať svoje učenie v škole, mimo školy aj po skončení školy.Výsledok vzdelávacieho procesuSúbor vedomostí, osvojených postojov, presvedčení, zručností, názorov a skúseností, získaných nadobudnuté schopnosti, ktoré sa rozvinuli zámerne organizovaným a cieľaved...
|
|
0,1 |
3x |
|
Didaktický test - kľúčové kompetencie technických predmetov
Seminárna práca21 s. / - roč. / doc
1. Teoretické východiská pre tvorbu didaktických testov
Didaktický test je nástroj systematického zisťovania (merania) výsledkov vyučovacieho procesu. Systematické zisťovanie (meranie) znamená, že didaktický test bol navrhnutý, overený, prípadne externe posúdený a použitý podľa vopred vymedzených pravidiel. Podľa nich sa tiež vyjadrujú aj výsledky zisťovania. Tvorca didaktického testu má stanovené konkrétne pravidlá, preto bežné písomky, v ktorých tieto pravidlá nie sú zvyčajne dodržané, nemô...
|
|
0,2 |
83x |
|
Klučové kompetencie - prezentácie
Prezentácia181 s. / 2. roč. / zip
Poznať najdôležitejšie kľúčové kompetencie v technických
a odborných predmetoch a metodiku ich osvojovania.
|
|
4,4 |
2x |
|
Metódy konkretizácie všeobecnodidaktických metód
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
Obsah:
1. Charakteristika všeobecno-didaktických metód
1.1 Informačno-receptívna metóda
1.2 Reproduktívna metóda
1.3 Problémový výklad
1.4 Heuristická metóda
1.5 Výskumná metóda
2. Porovnanie jednotlivých všeobecno-didaktických metód pri výučbe tematického celku národné hospodárstvo odborného predmetu ekonomika
2.1 Tabuľka č. 1 – Charakteristika a porovnanie jednotlivých všeobecno-didaktických metód
2.2 Tabuľka č. 2 - Charakteristika a porovnanie jednotlivých všeobecno-didakti...
|
|
0,1 |
37x |
|
Učebné štýly, konkrétny, aktívny učebný štýl, zmiešaný učebný štýl
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
1 Všeobecne o učebných štýloch
Na svete nenájdeme dvoch úplne rovnakých ľudí. Aj keď sú si výzorom veľmi podobní, ako napríklad dvojičky, vlastnosti má každý iné. Každý z nás je iný typ človeka a má aj svoj individuálny štýl učenia. Niekto sa učí všetko naspamäť, no poriadne tomu nerozumie. Iný sa snaží učivo pochopiť, usiluje sa rozlíšiť, čo je v učive podstatné a čo je nepodstatné. Jeden sa učí nahlas, druhý potichu, jeden si robí poznámky, druhý nie. Jeden potrebuje pri učení kľud, ticho, ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Kľúčové kompetencie technických predmetov - komunikačné kompetencie
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
1 Všeobecne o kľúčových kompetenciách
Vo výučbe žiakov sa má klásť dôraz nie už na osvojovanie vedomostí a informácií ale práve na osvojovanie a rozvíjanie kompetencií. Tento termín sa v súčasnosti veľmi často používa, nie vždy však v správnom význame. Čo teda vlastne treba pod kompetenciou rozumieť? Stručne povedané - je to schopnosť kombinovať poznatky a zručnosti pri riešení konkrétnych problémov. Cieľom reformy vzdelávania je naučiť žiaka orientovať sa v reálnom svete a riešiť praktické o...
|
|
0,1 |
105x |
|
Realizácia brainstormingu v predmete ekonomika, v téme národné hospodárstvo
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
1. Metóda brainstorming
Po prvý raz sa táto metóda realizovala v USA v roku 1938 a prítomní účastníci ju nazvali brainstorming, čo v preklade znamená búrka, vytriasanie mozgov. Tvorca tejto metódy vychádzal z týchto premís: ľudia mnohé myšlienky, nápady ani nepovedia, lebo sa boja, že sú to nápady neuskutočniteľné, bláznivé, zlé, smiešne, nie sú v súlade s tým, čo je napísané v učebniciach, čo tvrdia autority, čo je konvenčné. Nechcú sa zosmiešniť, alebo sa ukázať ako hlúpi či nepraktickí. To...
|
|
0,1 |
26x |
|
Didaktická analýza učiva
Referát8 s. / - roč. / doc
Úvod
Komplexná didaktická analýza učiva je predovšetkým myšlienková činnosť, ktorú učiteľ vykonáva pri príprave na vyučovanie.
Didaktickú analýzu učiva uskutočňuje každý, kto sa pripravuje k cielenému rozširovaniu informačného obzoru akýchkoľvek poslucháčov. Jednoducho povedané, didaktickú analýzu učiva vykonáva učiteľ v rámci svojej prípravy na vyučovací proces tak, že myšlienkami preniká do obsahu vzdelávania s cieľom vystihnúť a využiť jej výchovnú a vzdelávaciu hodnotu.
Pokiaľ...
|
|
0,1 |
123x |
|
Moderné koncepcie vyučovacieho procesu
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Vytypované tematické celky odborného predmetu ekonomika, ktoré sa dajú odučiť modernými koncepciami vyučovacieho procesu
- Kooperatívne vyučovanie
- Problémové vyučovanie
- Systém dokonalého osvojenia učiva
Návrh projektov, ktoré môžu žiaci riešiť v odbornom predmete ekonomika
- Porovnanie miery nezamestnanosti a inflácie k krajinách EU od roku 2004
- Spracovanie informačnej brožúry o medzinárodných organizáciách
- Založenie a vedenie podniku
|
|
0,1 |
51x |
|
Príprava učiteľa na vyučovaciu jednotku
Seminárna práca8 s. / - roč. / doc
1 Obsahová príprava
Témetický celok: Národné hospodárstvo
Téma: Národné hospodárstvo - štruktúra a riadenie národného hospodárstva
Výchovný cieľ: je poskytnúť žiakom základné poznatky z makroekonomiky, podnikovej ekonomiky ako aj odborné ekonomické vedomosti z oblasti terciárnej sféry národného hospodárstva.
Vzdelávací cieľ: je vytvorenie základného ekonomického vzdelania pre rozvoj intelektuálnej schopnosti žiakov
Motivácia žiakov:
Priebežná motivácia
- Zabezpečiť tok, aby bol...
|
|
0,1 |
157x |
|
Tematický plán vyučovacieho predmetu ekonomika
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / xls
Vypracovanie tematického plánu vyučovacieho predmetu ekonomika
|
|
0,1 |
83x |
|
Špecifické ciele výučby
Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
Predmet: Ekonomika
Tematický celok: Národné hospodárstvo
Téma učiva: je osvojenie si problematiky národného hospodárstva a medzinárodných ekonomických vzťahov.
Vzdelávacie ciele: Zahrňujú oblasť vedomostí, intelektuálnych zručností a poznávacích schopností.
Ekonomika patrí k ťažiskovým odborným vyučovacím predmetom. Spolu s ostatnými odbornými predmetmi vytvára základ ekonomického vzdelania a rozvíja intelektuálne schopnosti žiakov.
Všeobecným cieľom vyučovacieho predmetu je poskytnú...
|
|
0,1 |
50x |
|
Didaktické testy
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
1. Didaktické testy
Didaktické testy sú moderným prostriedkom na zisťovanie kvantity i kvality vedomostí a zručností učiacich sa subjektov. Didaktické testy pomerne veľký počet úloh navrhovaných tak, aby odpovede na ne boli časovo nenáročné, ale aby sa pritom nenarušila náročnosť ich riešenia.
1.1 Teoretické východiská pre tvorbu didaktických testov
Didaktický test je nástroj systematického zisťovania (merania) výsledkov vyučovacieho procesu. Systematické zisťovanie (meranie...
|
|
1,1 |
12x |
|
Všeobecné ciele výučby modulu
Referát3 s. / - roč. / doc
Predmet: Ekonomika
Počet hodín priamej výučby: 70 hodín
Vyučujúci:
Všeobecné ciel výučby premetu:
Cieľom vyučovacieho predmetu je poskytnúť žiakom základné poznatky z makroekonomiky, podnikovej ekonomiky ako aj odborné ekonomické vedomosti z oblasti terciárnej sféry národného hospodárstva.
Ďalším cieľom je aby žiak bol schopný pracovať samostatne, aj v tíme, sústavne sa vzdelávať štúdiom ďalšej odbornej literatúry a sledovať vývoj vo svojom obore. Aby bol otvorený novým trendom a me...
|
|
0,1 |
30x |
|
Charakteristika všeobecnodidaktických metód
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / xls
Charakteristika jednotlivých všeobecno-didaktických metód, aplikovanie metód na predmet ekonomika - národné hospodárstvo
|
|
0,1 |
6x |
|
Kľúčové kompetencie
Poznámky10 s. / 3. roč. / docx
Poznámky z prednášky (pomôžu pri písaní seminárnych prác) :o))
Súvisí so seminárnou prácou č.2
Metódy vyučovacieho procesu
cieľ vyučovacieho procesu je osvojenie si všeobecného algoritmu, riešenia úloh z odborného predmetu
Všeobecné metódy:
1.informačno-receptívna vyučovacia metóda = učiteľ opíše žiakom všeobecný algoritmus riešenia úloh v hotovej, konečnej podobe, bez zdôvodnenia jednotlivých krokov
2.reproduktívna vyučovacia metóda = ak žiaci na základe vysvetleného algoritmu riešia úloh...
|
|
0,1 |
9x |
|
Didaktický test - moderné koncepcie vyučovacieho procesu
Testy3 s. / 3. roč. / doc
vypracovaný didaktický test z moderných koncepcií vyučovacieho procesu
1. Podstata kooperatívneho vyučovania spočíva v tom, že
žiaci triedy na vyučovaní pracujú v malých skupinách – riešia úlohy, osvojujú si vedomosti, vykonávajú rôzne praktické činnosti v atmosfére rovnoprávnosti a spolupráce.
|
|
0,1 |
52x |
|
Didaktický test - učivo, kurikulum, štandardy
Testy5 s. / 3. roč. / doc
vypracovaný didaktický test z učiva, kurikula a štandardov
|
|
0,1 |
46x |
|