Špeciálne školstvo v Belgicku - nemecky hovoriaca komunita
Semestrálna práca32 s. / 1. roč. / ppt
V období medzi 1820 a 1840 bolo v Belgicku pre nepočujúcich a nevidiacich založených viacero zariadení. V roku 1853 sa dovoláva Kongregácia milosrdných bratov po iniciatíve psychiatra J. Grisleina vyučovania pre duchovne (mentálne) zaostalých v živote. Prakticky od jej vzniku napreduje spôsob vyučovania, ktorý diferencuje žiakov s ľahším a ťažším mentálnym postihnutím. Na začiatku minulého storočia , t.j. v súvislosti so zavedením zákona o povinnej školskej dochádzke (v roku 1914) venuje človek ...
|
|
0,2 |
6x |
|
Sociálna politika v európskych krajinách
Seminárna práca34 s. / 5. roč. / doc
Komparácia = porovnávanie, metóda kvalitatívneho výskumuProblematika komparatívneho výskumu1.Nástrojom sociálneho štátu, sociálnych systémov sú sociálne služby2.Pri takto zameranej komparácii sa stretávame s nasledujúcimi problémami-rovnaký typ služby patrí v rôznych krajinách do rôznych kategórií /rovnaká služba, poskytovaná seniorom môže patriť do systému sociálnej alebo zdravotnej starostlivosti - rôzne sociálne služby v rôznych krajinách, napr. podľa druhu subjektov, rôzna úroveň, napr. 3. s...
|
|
0,4 |
27x |
|
Poruchy učenia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Ako tému tejto seminárnej práce som si vybrala poruchy učenia. Chcem touto prácou priblížiť, čo to vlastne poruchy učenia sú, ako sa prejavujú rôzne typy porúch učenia a ako s nimi bojovať.
Táto téma ma zaujala aj z dôvodu, že vo svojom okolí poznám deti, u ktorých špecialista diagnostikoval poruchu učenia a z rozprávania rodičov týchto detí viem, že je nutná väčšia trpezlivosť, či už zo strany rodičov, ale aj zo strany učiteľov v škole. Tieto deti vyžadujú väčšiu pozornosť nás všetkých.
|
|
0,1 |
35x |
|
Downov syndróm
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Seminárna práca, ktorá sa zaoberá pojmom Downov syndróm a jeho základné vymedzenia, príčiny a spôsoby vzdelávania ľudí s Downovým syndrómom.
Dôležitý je veľký význam sociálnej kompetencie. Deti chcú byť spoločensky aktívny, dokážu si dobre vytvárať vzájomné vzťahy, dokážu aj veľmi diferencovane rozlišovať medzi jednotlivými osobami a vytvárať diferencované vzťahy. Táto schopnosť by mala byť akceptovaná a podporovaná. Nové psychologické a pedagogické výsledky týkajúce Downovho syndrómu ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Referát3 s. / - roč. / doc
Vymedzenie pojmu a predmetu pedagogiky mentálne postihnutých
Pedagogika mentálne postihnutých je vedný odbor špeciálnej pedagogiky, ktorý sa zaoberá rozvojom, výchovou, vzdelávaním, vyučovaním mentálne postihnutých a mentálne postihnutých s viacerými chybami.
Predmetom pedagogiky mentálne postihnutých je aj skúmanie javov a spoločenských dôsledkov mentálneho postihnutia, psychopedická diagnostika a prognostika a napokon socializácia mentálne postihnutých.
|
|
0,1 |
10x |
|