Manažerská komunikácia od doc.Ing. Ľudmila NAGYOVÁ, PhD.
Skriptá144 s. / 3. roč. / dot
1.1. Úvod do problematiky K najvýznamnejším aktivitám personálnej, riadiacej a vzdelávacej práce patrí interpersonálna komunikácia. Nie však všetci účastníci komunikačného procesu, aj napriek tomu, že ju denne využívajú, dokážu komunikovať efektívne. Komunikácia je základným spojovacím článkom medzi ľuďmi v procese riadenia. Len prostredníctvom komunikácie môžu ľudia v každej organizácii pracovať efektívnejšie ako celok. Komunikácia nemôže existovať bez ľudí vykonávajúcich určitú činnosť. Môže b...
|
|
1,1 |
80x |
|
Lobing, Mobbing, Sexuálne obťažovanie
Semestrálna práca19 s. / 3. roč. / docx
Lobing predstavuje špecifický typ interpersonálnej komunikácie, ktorý slúži na presadzovanie podnikových záujmov prostredníctvom ovplyvňovania legislatívneho prostredia. Je to legálny nástroj, ktorým môže podnik vplývať na verejné inštitúcie. Predstavuje špecializovanú a odbornú reprezentáciu prostredníctvom širokej škály prostriedkov, ktoré v zásade vylučujú korupčnú výmenu služieb. Ako reprezentant partikulárnych záujmov lobbista dodáva informácie a techncko-odborné expertízy, ktoré môžu byť u...
|
|
0,1 |
15x |
|
Prednášky z predmetu Komunikácia v manažmente
Prednášky25 s. / 2. roč. / doc
1 ÚVOD DO KOMUNIKÁCIE V MANAŽMENTEKomunikácia je schopnosť a zručnosť odovzdávať a prijímať určité signály a informácie. 1. elementárna podoba : neverbálne zložky2. rozvinutá podoba : slovoKOMUNIKAČNÉ VEKTORY- tvoria vnútornú štruktúru komunikácie a komunikačného procesu1. komunikátor - osoba, ktorá odosiela určité informácie2. komuniké - vlastný obsah informácie, ktorý komunikátor chce odovzdať, poslať, sprostredkovať3. médium - kom. nástroj, kt. si komunikátor vyberie a použije na odovzdanie a...
|
|
0,3 |
11x |
|
Komunikácia v manažmente - Mobbing
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Úvod do mobbinguAj keď je mobbing veľmi deštruktívny, čoraz častejšie sa nachádza na pracovisku. Neznamená to, že mobbing sa na pracovisku nenachádzal aj v minulosti, avšak až teraz začal byt rozoznávaný ako jeden zo syndrómov na pracovisku. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že existujú tri hlavne dôvody, prečo mobbing ešte stále existuje. Prvým je, že mobbing je na pracovisku ignorovaný, tolerovaný alebo zle chápaný manažmentom. Druhým je, že toto správanie ešte nebolo identifikovane ako správanie...
|
|
0,1 |
68x |
|
Základy efektívnej komunikácie
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Slovo komunikácia má pôvod v latinskom communicare a je jednoznačným ekvivalentom slova participare, čo znamená spolupodieľať sa na niečom. Komunikácia pri efektívnom hľadaní si práce zohráva kľúčovú úlohu, kde prichádza k prenosu informácii medzi potencionálnym zamestnávateľom a uchádzačom o zamestnanie. Komunikácia medzi týmito dvomi stranami prebieha rôznym spôsobom od písomného styku, telefonický kontakt až po osobné stretnutie. Obsah ponúkaných informácii zo strany uchádzača o zamestnanie m...
|
|
0,1 |
5x |
|
Spoločenský styk
Skriptá69 s. / 2. roč. / doc
V súčasnosti vyžaduje takmer každé povolanie umenia zaobchádzať s ľuďmi. Bez znalosti základných pravidiel slušného správania sa nezaobídeme. Musíme vedieť správne komunikovať so svojimi spolupracovníkmi, zákazníkmi, nadriadenými či podriadenými, s hosťami, v styku s úradmi.
Podľa nášho správania je tiež posudzovaná naša rodina, podnik, pre ktorý pracujeme a niekedy aj národ. Táto skutočnosť nás zaväzuje k zodpovednosti za svoje správanie v spoločnosti.
|
|
0,5 |
9x |
|
Podstata a zmysel neverbálnej komunikácie v konkrétnej manažérskej praxi
Semestrálna práca6 s. / 5. roč. / docx
Komunikácia sama o sebe vyjadruje v podstate prenos alebo transfer informácie, ktorú odosielateľ vzdelí príjemcovi pomocou verbálnych alebo neverbálnych znakov. Tento termín pochádza zo starovekého latinského slova communis čo prakticky znamená niečo ako spoločný, zdieľaný. Jej význam pre fungovanie organizácii ale aj celej spoločnosti je nesmierny. Konkrétne pre firmy je komunikácia elementárnym prostriedkom pre zabezpečenie koordinácie interných procesov vo vnútri organizácie. „Manažéri kom...
|
|
0,1 |
17x |
|
Šumy a bariéry komunikácie
Semestrálna práca5 s. / 4. roč. / doc
Zjednodušenie povedané, komunikácia je proces odovzdania informácie od odosielateľa príjemcovi. Odosielateľ zachytí svoju myšlienku. Ak ju chce zdieľať, zakóduje ju, vyberie najvhodnejší komunikačný kanál a odošle ju. Dochádza k prenosu informácie. Adresát alebo skupina adresátov informáciu príjme, dekóduje a pochopí. Problémy nastávajú, ak počas tohto procesu nastane šum, teda chyba v komunikácii. Pod pojmom šum rozumieme všetko to, čo bráni efektívnosti komunikácii, obmedzuje, skresľuje alebo ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Mobing v manažérskom prostredí
Semestrálna práca17 s. / 5. roč. / doc
Existuje veľa definícií ale jednotná medzinárodne uznávaná vlastne neexistuje. Viac či menej všetky vychádzajú z definícií profesora Leymanna, ktorý sa vzťahom na pracovisku intenzívne venoval. Mobing zahrňuje systematické, cieľavedmé a predovšetkým opakované útoky jednotlivca, či skupiny na určitú osobu. Nepriateľská a neetická komunikácia má za cieľ dotlačit vybraného jedinca do defenzívnej pozície, vylúčiť ho z kolektívu, ponížiť, znevážiť a donútiť tak k odchodu z pracoviska. Útoky často býv...
|
|
0,1 |
13x |
|
Interná komunikácia
Semestrálna práca5 s. / 5. roč. / doc
1. Manažérska komunikácia
Komunikácia zohráva pri vykonávaní manažérskej profesie priam nezastupiteľnú úlohu. Základnou podmienkou manažéra je práca s ľuďmi a preto je komunikácia nevyhnutnosťou. Manažér musí odovzdávať správy svojim podriadeným, aby ich tak mohol riadiť. Zároveň musí byť aktívnym poslucháčom, aby tak vďaka tejto spätnej väzbe v konečnom dôsledku zdokonaľoval vlastnú prácu. Dôležitosť komunikácie v manažmente si uvedomovala aj väčšina odborníkov v tejto oblasti napr. americký t...
|
|
0,1 |
25x |
|
Asertivita, persuácia, empatia
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
EMPATIA
Slovo empatia pochádza z gréčtiny a znamená silnú emóciu, vášeň.
Je to schopnosť, pomocou ktorej sa osobnosť v rámci bezprostrednej komunikácie s druhým človekom vie vžiť do jeho duševného stavu. Vidieť jeho očami, počuť jeho ušami, cítiť jeho srdcom. Na základe tohto vžitia vie vycítiť a pochopiť v tom druhom také emócie a motívy, ktoré človek nevyjadruje v priamo slovách.
Vacsina ludi chce, aby ste s nimi sucitili, aby ste si predstavili, ze ste na ich mieste a pochopili ich. Ak ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Externá komunikácia
Semestrálna práca5 s. / 5. roč. / doc
1 Externá komunikácia v podniku
Komunikácia zohráva pri vykonávaní manažérskej profesie priam nezastupiteľnú úlohu. Ak si rozoberieme ktorúkoľvek definíciu, alebo základný poznatok manažérskej teórie zistíme, že sa s ňou stretávame na každom kroku.Žiadna organizácia nemôže existovať bez aktívnych väzieb s okolitým prostredím. Je systémom, ktorý reaguje s inými systémami a zároveň sa člení na podsystémy, medzi ktorými je potrebné zabezpečiť koordináciu činností. Nech ide o akúkoľvek organizáciu ...
|
|
0,1 |
119x |
|
Prezentácia ako nástroj komunikácie
Prezentácia15 s. / - roč. / ppt
Prezentácia
Jedným z najvhodnejších spôsobov komunikácie
Prvoradým zámerom je podpora efektívnej komunikácie, profesionálnych štandardov a prístupov k prezentácii
Úspech závisí od prípravy a zámeru
|
|
0,4 |
14x |
|
Verbálna, neverbálna a paraverbálna komunikácia v organizácii
Seminárna práca15 s. / - roč. / doc
Cieľom tejto práce je na základe teórie poukázať na dôležitosť verbálnej, neverbálnej a paraverbálnej komunikácie v praxi manažéra. V prvej časti práce sú vymedzené základné pojmy týkajúce sa komunikácie. V nasledujúcich častiach sú podrobnejšie analyzované jednotlivé formy komunikácie – verbálna, neverbálna a paraverbálna komunikácia. Záverečná časť zahŕňa praktické riešenie problému na danú tému.
|
|
0,2 |
55x |
|
Komunikácia v manažmente
Prednášky9 s. / - roč. / doc
Otázky na štátnice:
PROFESIONÁLNA KOMUNIKÁCIA:
- používanie profesionálnych termínov, jej neverbálna a verbálna rovina
- manažérska - objektom sú vzťahy medzi ľuďmi
- definícia vzťahu, kontext (okolie) - určité prostredie
VYMEDZENIE VNÚTROPODNIKOVEJ KOMUNIKÁCIE:
Komunikačný proces - nepretržitý proces výmeny informácií
- verbálna (slová) a neverbálna rovina (nálada, pocity)
- „tetka je vynikajúci model“
VEKTORY KOMUNIKÁCIE:
- komunikátor - odosiela správu
- komuniké - ...
|
|
0,1 |
119x |
|
Komunikácia v manažmente - vypracované otázky
Testy7 s. / - roč. / doc
I. test
1. vymenuj zložky neverbálnej komunikácie
mimika, gestikulácia, haptika, posturika, kinezika, paralingvistika
2. charakterizuj podstatu a význam načúvania v pracovnom procese
Ide o komunikačný nástroj, kedy manažér viac počúva, čo nebolo vypovedané, ale vyplynulo to z komunikácie, teda z počúvania.
Aktívne počúvanie - povzbudzujeme človeka, aby pokračoval
Optimalizuje komunikačnú situáciu, napomáha získavať informácie, ktoré by inak ťažko získal. Načuvanie je aj o tom, čo sa nahl...
|
|
0,1 |
16x |
|
Komunikácia v manažmente
Poznámky28 s. / 3. roč. / doc
Komunikácia – je chápaná ako schopnosť a zručnosť odovzdávať, spracúvať, sprostredkúvať a prijímať určité znamenia, signály a informácie.
Komunikačný Proces – je vymedzený ako nepretržitý proces výmeny informácií, významov, ale aj nálad a citov, postojov a vzťahov. Uskutočňuje sa vždy v rámci určitej spoločnosti, v ktorej je zakotvený určitý všeobecne prijímaný súbor významov, obsiahnutý predovšetkým v pojmoch konkrétneho jazyka, pomocou ktorého sa ľudia dorozumievajú.
|
|
0,3 |
10x |
|
Komunikácia v manažmente
Poznámky21 s. / 2. roč. / doc
Komunikácia predstavuje moc. Kto sa ju naučí efektívne využívať môže zmeniť svoj pohľad na svet i pohľad, ktorým svet pozerá na neho. (Anothy Robbins)
Základné komunikačné prostriedky:
1. verbálna komunikácia
2. neverbálna komunikácia
3. počúvanie, načúvanie (malo by byť okolo 50 %)
|
|
0,2 |
8x |
|
Komunikácia ako základná manažérska zručnosť
Seminárna práca15 s. / - roč. / rtf
Úvod
Komunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Veď čo už môže byť ľahšie ako – rozprávať! A predsa nie je nič ťažšie.
Komunikáciou sa v súčasnosti zaoberá mnoho odborníkov, vznikli vedné odbory skúmajúce túto oblasť ľudského bytia, knižné pulty zaplavilo veľa rôznych publikácií rozoberajúcich po častiach tento pojem. Profesijné agentúry a vzdelávacie inštitúcie ponúkajú kurzy a tréningy na komunikačné zručnosti, či efektívnu komun...
|
|
0,1 |
9x |
|
Komunikácia v manažmente - prednášky
Prednášky18 s. / 3. roč. / doc
ÚVOD DO KOMUNIKÁCIE V MANAŽMENTE
Komunikácia je schopnosť a zručnosť odovzdávať a prijímať určité signály a informácie.
1.elementárna podoba : neverbálne zložky
2.rozvinutá podoba : slovo
KOMUNIKAČNÉ VEKTORY
- tvoria vnútornú štruktúru komunikácie a komunikačného procesu
1.komunikátor – osoba, ktorá odosiela určité informácie
2.komuniké – vlastný obsah informácie, ktorý komunikátor chce odovzdať, poslať, sprostredkovať
3.médium – komunikačný nástroj, ktorý si komunikátor vyberie a po...
|
|
0,1 |
1x |
|
Komunikácia v manažmente
Seminárna práca16 s. / - roč. / doc
Pojem komunikácia , problém komunikácie a jeho riešenie
|
|
0,1 |
11x |
|
Komunikácia v manažmente (materiál)
Skriptá43 s. / - roč. / doc
Komunikácia ako pojem
- je odvodený z latinského slova „communicare“,
- podľa encyklopedického slovníka vyjadruje styk, kontakt, dohodu, spojenie a prenos informácií,
- je základnou formou sociálnej interakcie medzi ľuďmi za účelom výmeny informácií.
- znamená mať schopnosť a zručnosť: odovzdávať, spracovávať, sprostredkúvať a prijímať určité
znamenia, signály a informácie.
- deliť sa, mať niečo spoločné s tým, niekomu niečo dať, niekomu niečo dopriať, niekomu niečo
udeliť, uro...
|
|
0,4 |
3x |
|
Neverbálna komunikácia
Semestrálna práca9 s. / - roč. / doc
Neverbálnou
komunikáciou získavame predovšetkým informácie o emóciách, čo vyplýva z
existencie úzkych väzieb medzi fyziologickými a emocionálnymi stavmi. Medzi
prejavy neverbálnej komunikácie patria napríklad: pohyby hlavy, tela, gestá,
pózy, mávanie rukou, naznačovanie smeru prstom, zdvihnutie troch prstov na
zdôraznenie troch vecí, zachmúrená tvár, zaťaté päste, škriabanie sa, utieranie
čela, ohrýzanie nechtov, oblizovanie perí, smrkanie, pokašliavanie a iné.
Výskumy uvádzajú, že až 70 ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Spätná väzba v komunikácii
Referát9 s. / - roč. / doc
Efektívna komunikácia má značný vplyv na úspešnosť organizácií. Prenos informácií od pôvodcu k príjemcovi je však narušovaný mnohými šumami v rôznych etapách od vzniku myšlienky, cez jej zakódovanie, vysielanie, prenos, príjem a dekódovanie až po správne pochopenie príjemcom. Najlepšou obranou proti šumom je zavedenie spätnej väzby. Spätná väzba je je verbálny aj neverbálny proces, v ktorom si kolegovia popisujú, ako na nich pôsobí správanie druhých.
|
|
0,1 |
5x |
|
Vyjednávanie
Poznámky3 s. / - roč. / doc
Úvod
Konflikt je významnou súčasťou vnímanej reality. Je prejavom dynamického priebehu všetkého diania a neustálej zmeny. Zda sa, že úspech v akejkoľvek oblasti ľudského úsilia, súkromnej či pracovnej, často zavisí práve od schopnosti rozoznať, správne inteurpretovať a následne vyriešiť konflikt.Tak ako v každom ľudskom spoločenstve aj v pracovnom kolektíve a v organizácii má konflikt svoje miesto. Aj tu je úlohou manažéra ho rozoznať, správne interpretovať a vyriešiť.Keď mali manažéri ľudských...
|
|
0,1 |
5x |
|
Komunikácia v manažmente
Poznámky- s. / 1. roč. / odt
Komunikácia
dorozumievanie sa, pochádza z lat. Slova komunist – spoločenský
Prenos informácie od odosielateľa k prijímateľovi.
Účel komunikácie
stanovenie a zdielanie podnikových cieľov
spracovanie plánov na taktickej a operatívnej úrovni
funkcia při výbere, rozvoja a honotení pracovníkov
vedenie, prikazovanie a hodnotenie
plní funkciu kontroly
|
|
0,1 |
53x |
|