Komunikácia je proces, pomocou ktorého dochádza k výmene významov medzi ľuďmi prostredníctvom dohodnutej sústavy symbolov (Adair, J.). Aby komunikácia prebiehala efektívne, mali by byť dodržané nasledujúce poznámky. Osoby, ktoré komunikujú musia byť vo vzájomnom kontakte. Obaja účastníci komunikácie musia používať spoločný jazyk či komunikačný prostriedok. Správa musí byť jasne poskytnutá. Musí byť prijatá, správne pochopená a interpretovaná (Adair, J.).
Ak zladíme čo a ako, tak sme tvorcami úspešnej komunikácie
75% dňa strávime komunikáciou. Tí ktorí nekomunikujú, trpia depresiami.
Spisovný jazyk – kodifikovaný je opísaný v slovníkoch (používa sa v písomnej komunikácii)
štandardný jazyk – V druhom stupni (hovorený)
Subštandartný jazyk – používa sa v domácom prostredí
Nespisovný jazyk – nárečie
Jazyk umeleckej literatúry
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.