Systémy manažérstva kvality: Základy a slovník (ISO 9000: 2005), Quality management systems: Fundamentals and vocabulary (ISO 9000: 2005)
Manuál50 s. / 3. roč. / pdf
0.1 VšeobecneNormy ISO súboru 9000 uvedené ďalej sa vypracovali, aby organizáciám všetkých typov a veľkostí pomohli zaviesť a prevádzkovať efektívne systémy manažérstva kvality:- norma ISO 9000 opisuje základy systémov manažérstva kvality a špecifikuje terminológiu systémov manažérstva kvality;- norma ISO 9001 špecifikuje požiadavky na systém manažérstva kvality tam, kde organizácia potrebuje preukázať svoju schopnosť poskytovať produkty, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka a použiteľných predpis...
|
|
1,3 |
60x |
|
Controlling ako nástroj riadenia
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Kontroling ako kľúčový nástroj strategického plánovania a riadenia, umožňuje kontinuálne sledovať a riadiť náklady, výnosy, hospodársky výsledok, zdroje, termíny a odchýlky. Kontroling ako účinný nástroj skvalitňovania podnikového riadenia ma hneď zaujal pri výbere semestrálnej práce. Nie len preto, že je literárne a webovo výborne dostupný, ale aj preto, že bude určite mojou náplňou práce v budúcnosti ako manažéra kvality produkcie. Kontroling ako nástroj riadenia som rozpísal v rôznych etapách...
|
|
1,0 |
121x |
|
Integrovaný manažérsky systém - top 50 stavebných firiem
Prezentácia56 s. / 5. roč. / ppt
REDING, a.s.,Bratislava Pôsobí v oblasti komplexného zabezpečovania realizácie pozemných a dopravných stavieb a s nimi súvisiacej infraštruktúry, vrátane predprojektovej a projektovej prípravy a inžinierskych činností. CERTIFIKÁTY: Systém manažérstva kvality - STN EN ISO 9001:2001 Platnosť od:01.01.2006 do:31.12.2009
|
|
3,8 |
33x |
|
Návrh zlepšenia systému riadenia kvality - DanMag s.r.o
Semestrálna práca28 s. / 5. roč. / doc
Uplynulé dasaťročie znamenalo významný posun v pohľade na kvalitu produktov ako zo strany zákazníkov, tak aj výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Zástup podnikateľských subjektov sa v oblasti starostlivosti o kvalitu s týmito novými tendenciami veľmi rýchlo vyrovnal. Na slovenskom trhu pôsobí už viac ako štyritisíc firiem, ktorých systém zabezpečovania kvality odpovedá mezdinárodnému štandardu ISO radu 9000. Kvalita - pojem vzťahujúci sa k výrobkom či službám, ale i k prevádzaným či...
|
|
9,5 |
35x |
|
FIlozofia Kaizen
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
V posledných desaťročiach sa výrazne zmenil pohľad na kvalitu zo strany zákazníkov, výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Kedysi bola kvalita len konkurenčnou výhodou podnikov, no dnes kedy je spotrebiteľ čoraz náročnejší ju považujeme za samozrejmosť. Podnik, ktorý nie je schopný garantovať štandardnú úroveň kvality len ťažko obstojí na trhu. Kvalita služieb či výrobkov sa premieta do celkovej politiky firmy a buď prispieva k zvýšeniu obratov alebo k zvýšenému počtu sťažností a rekl...
|
|
0,1 |
2x |
|
Znaky kvality produktu - manažérstvo kvality
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Znaky kvality produktu Pri diferenciácii produktov je možné použiť ich kvalitatívne charakteristiky (vlastnosti). Ide o charakteristické znaky, ktoré reprezentujú príslušné funkcie produktu a môžu slúžiť na popis jeho kvality. 1 Podstatné znaky kvality Za podstatné znaky kvality produktov považujeme tie ich vlastnosti, ktoré významnou mierou uspokojujú požiadavky spotrebiteľov a ovplyvňujú ich spokojnosť. 1.1 Použiteľnosť Pod použiteľnosťou sa rozumie „vhodnosť výrobku na svoj účel použitia“. Po...
|
|
0,1 |
6x |
|
Model výnimočnosti EFQM (kritéria predpokladov)
Semestrálna práca7 s. / 4. roč. / doc
Model výnimočnosti EFQM je nástroj určený ku komplexnému posudzovaniu firmy a jej výkonu, známy tiež pod označením EFQM Excellence Model. Zdôrazňuje úlohu vodcovstva v podniku, použitú stratégiu a plánovanie, pôsobenie na pracovníkov, využívané zdroje a partnerstvá ako aj základné predpoklady dobrého fungovania procesov. Výsledkom týchto procesov, je vzťah so zákazníkmi, pracovníkmi ako aj vzťah k spoločnosti, čo predstavuje výsledky kľúčových činností podniku. Rešpektuje princípy, z ktorých naj...
|
|
0,3 |
13x |
|
Prínos predstaviteľov manažérstva kvality - priekopníci v obasti kvality
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Priekopníci v oblasti kvality Dejiny dnešného manažérstva kvality sledujeme od začiatku 20. storočia. Táto etapa manažérstva kvality, ktorá sa vzťahuje predovšetkým na priekopníkov kvality, sa začala Taylorom, Fordom a Shewhartom.
|
|
0,1 |
12x |
|
Manažérstvo kvality - všetky prednášky originál
Prednášky200 s. / 3. roč. / rar
Manažérstvo kvality
1. História riadenia kvality a jej strategický význam
Chamurapi – 22. stor. p.n.l., Mezopotámsky panovník
Féničania
Rekh-Mi-Re – egyptský faraón, 15. stor. p.n.l., Théby
Stredovek – Luxemburgovci
Stredovek – základy merania, unifikácia rozmerových jednotiek, kontrola rýdzosti
Stredovek – vznik korporatizmu
17. storočie n.l. – Francúzsko –Ľudovít XIV.
Vaquette de Gribeauval – Francúzsko, 18. stor.
1794 – Francúzsko – Štátny ateliér merania a kontroly – založenie m...
|
|
5,7 |
18x |
|
Manažérstvo kvality
Skriptá300 s. / - roč. / pdf
Vzdelávanie v problematike manažérstva kvalily v súčasnosti patri medzi aktivity mimoriadneho významu, či už v hospodárskej praxi, alebo v rôznych formách vzdelávacej sústavy. V dôsledku extrémnej orientácie hospodárskych organizácií na aplikáciu noriem ISO pri budovaní systému manažérstva kvality aj problematika vzdelávania je v podstate orientovaná týmto smerom, čo vedie k nedoceneniu manažérstva kvality ako vedného odboru nielen u absolventov rôznych vzdelávacích aktivít, ale aj u špecialisto...
|
|
11,4 |
39x |
|
Bostonská matica (matica BCG)
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Na analýzu portfólia firmy sa využívajú rôzne metódy. V marketingu ide často o portfólio produktov, ktoré firma predáva. Jedna z použiteľných metód , ktorá sa veľmi často využíva je BOSTONSKÁ MATICA ( BCG matica ) (1)
Boston Consulting Group matica umožňuje definovať postavenie výrobku na trhu a priradiť mu zodpovedajúcu výrobnú stratégiu (2)
Matica vychádza z trhu. Každé podnikanie podniku je podľa súradníc miery rastu odvetvia a relatívneho podielu na trhu zaradené do jedného zo štyroch polí...
|
|
0,2 |
37x |
|
Náklady na kvalitu
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Náklady na kvalitu – sú výdavky vynaložené výrobcom, užívateľom a spoločnosťou, spojené s kvalitou výrobku, t.j. náklady súvisiace s dosiahnutím definovaných požiadaviek na kvalitu výrobku. Sú jedeným zo základných faktorov ovplyvňujúci KMK. Cieľom je vytvoriť rovnováhu medzi faktormi kvality a nákladov. (1)
Manažmentom kvality sa firma usiluje zabezpečiť si najlepšie podnikateľské výsledky. Súhrnné ekonomické hodnotenie tvorby kvality a jej dôsledkov musí sledovať:
· prínos kvality pre zákaz...
|
|
0,2 |
28x |
|
Mapovanie procesov v konkrétnej respektíve fiktívnej firme
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Súčasný systém manažérstva kvality obsahuje oblasť manažérstva procesov, ktorého význam neustále rastie a to najmä z dôvodu neustálych zmien, ktoré vedú k neustálemu zlepšovaniu procesov. Procesný prístup je založený na princípe riadenia a vzájomného pôsobenia všetkých podnikových procesov tak, aby plnili určené ciele. Efektívny priebeh podnikových procesov je nástrojom udržania a posilnenia pozície podniku v trhovo-orientovanom prostredí. Kvalita procesov prebiehajúcich v podniku a ich efektívn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Manažérstvo kvality v Európe a vo svete
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Zavedenie systému manažmentu kvality vo firmách poskytujúcich služby a produkujúcich výrobky a jeho certifikácia oprávnenou organizáciou je nevyhnutným predpokladom dlhodobého úspešného pôsobenia firiem v zostrujúcich sa trhových podmienkach.
Základnou myšlienkou systémov kvality je poznatok, že kvalita výrobkov a služieb vzniká prostredníctvom kvality práce. Systém kvality znamená organizáciu práce spoločnosti zabezpečujúcej kvalitné produkty. Táto organizácia práce musí byť zdokumentovaná a m...
|
|
0,2 |
37x |
|
Politika a ciele kvality
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
Politika kvality je strategický dokument, ktorý stanovuje vrcholový manažment spoločnosti ako prostriedok na vedenie spoločnosti smerom k zlepšovaniu svojej činnosti so zreteľom na primeranosť. Pri určovaní politiky kvality manažment vychádza z celkovej stratégie spoločnosti a to obchodnej, technickej, výrobnej a ekonomickej. Pri tvorbe politiky kvality sa vychádza z identifikácie potrieb zákazníkov a zainteresovaných strán, z analýzy vlastnej schopnosti splniť požiadavky, z celkovej analýzy spo...
|
|
0,1 |
19x |
|
Manažérstvo kvality v Európskej únii
Referát18 s. / - roč. / doc
Kvalita európskeho produktu alebo služby je súlad s požiadavkami. Jej zabezpečovanie je riadený proces, zahŕňa ľudí, systém výroby, resp. služieb, a podporné nástroje i metódy, takže je možné ju merať. Systém kvality zahŕňa všetko, čo ovplyvňuje kvalitu výrobku alebo služby. Je súčasťou systémov riadenia a prostriedkom na zavedenie systematického prístupu k riadeniu. Je aplikovateľný na výrobné, predajné, vzdelávacie, finančné inštitúcie a organizácie, podniky služieb či orgány štátnej správy. J...
|
|
0,1 |
63x |
|
Mapovanie procesov vymyslenej firmy
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Stratégia:
Existencia spoločnosti je založená na vysokej kvalite finálnych výrobkov a poskytovaných služieb. Táto sa dosahuje organizovanou zodpovednosťou vrcholového vedenia, zapojením všetkých zamestnancov do systému riadenia kvality, rozhodovaním na základe faktov a trvalým zlepšovaním efektívnosti systému manažmentu kvality.
Získavanie pravidelných odberateľov a ich udržanie je teda založené na vysokej kvalite a prijateľnej cene vyrábaných produktov, vykonávaných činností, poskytovaných s...
|
|
0,1 |
7x |
|
Benchmarking - manažérstvo kvality
Prezentácia10 s. / 5. roč. / ppt
POROVNAJTE SA S NAJLEPŠÍMI A STAŇTE SA LEPŠÍMI
... ako systémová metóda sa začal používať okolo roku 1960 ... za účelom: zvyšovania operatívnej alebo strategickej efektivity, ako podmienky pre uplatnenie sa na trhu Benchmarking je sústavný, systematický proces zameraný na porovnávanie vlastnej efektívnosti z hľadiska produktivity a kvality práce so špičkovými spoločnosťami a organizáciami. Celkový cieľ je naučiť sa od ostatných postupy a metódy, resp. ich časti, ktoré sú kľúčové pre vyššiu efe...
|
|
0,4 |
20x |
|
Manažérstvo kvality- prednášky
Prednášky30 s. / - roč. / doc
Základné cielea) Pochopiť podstatu, význam a základné charakteristiky manažmentu podniku.b) Poznať podstatu, význam a charakter základných funkcií manažmentu podniku.c) Uvedomiť si vlastnosti, zručnosti, schopnosti úspešného manažmentu 21 storočia.Manažment podniku1. Manažment: - veda, teória a prax- definícia, podstata, zmysel- úloha teórie manažmentu- vývoj použitia manažmentu- manažment a spoločnosť- prístupy k analýzam manažmentu2. Proces manažmentu- funkcia manažmentu3. Manažérske rozhodova...
|
|
0,3 |
17x |
|
Poznámky z prednášok na predmet Manažment kvality
Poznámky11 s. / 2. roč. / doc
Audítor - osoba kvalifikovaná alebo kompetentná vykonávať audit
Audit - systematický, nezávislý a zdokumentovaný proces získavania dôkazov a ich objektívneho vyhodnocovania s cieľom určiť rozsah, v akom sa plnia kritériá auditu
Interný audítor - požadované znalosti preverovateľa kvality:
- základné vlastnosti previerky kvality
- psychologické aspekty činnosti audítora
- plánovanie auditu
- príprava auditu
- vykonávanie auditu
- dokumenty auditu
- hodnotenie účinnosti auditu
- správa o ...
|
|
0,1 |
38x |
|
Manažérstvo kvality (riadenie kvality)
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Manažérstvo kvality (staršie riadenie kvality)je súčasť riadenia podniku; cieľom je optimalizácia pracovných postupov alebo výrobných procesov so zohľadnením materiálových a časových zdrojov, očakávanej konečnej kvality produktu (definovanej pokiaľ možno číselnými parametrami) a predpokladaného ďalšieho rastu a vývoja firmy. Medzi základné nástroje manažérstva kvality patria napríklad zber dát o spokojnosti zákazníka, vyhodnocovanie výkonnosti a spoľahlivosti procesov, počtu reklamácií od zákazn...
|
|
0,1 |
10x |
|
Náklady na kvalitu
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Náklady na kvalitu sú ekonomickou kategóriou, ktorá má jednoznačne určujúci charakter pri každej ekonomickej činnosti firmy. Sú kategóriou, ktorá nie je jedinou, ale je určite podstatnou na hodnotenie efektívnosti a účinnosti procesov.
Definícia- náklady na kvalitu
„Náklady vynaložené výrobcom, užívateľom a spoločnosťou, spojené s kvalitou výrobku alebo služby.“
„Suma nákladov na zabezpečenie kvality a nákladov na úhradu strát z nekvalitnej produkcie.“
Rozdelenie nákladov na kvalitu
...
|
|
0,4 |
8x |
|
Manažérstvo kvality v EU a vo svete
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Manažment je tvorený systémom princípov, metód, postupov a techník používaných v riadení podnikateľských subjektov a iných (i nepodnikateľských) inštitúcií. Je výsledkom spojenia vedy a umenia riadiť.
Manažmen vznikol v USA a jeho význam vzrástol najmä po druhej svetovej vojne. Americký manažment sa rozšíril i do Európy, Japonska a ďalších krajín.
S preberaním amerického manažmentu sa preberali i jeho úskalia a problémy ale preberala sa i americká terminológia. Každá krajina, ktorá preber...
|
|
0,1 |
15x |
|
7 základných nástrojov manažérstva kvality
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD
Sedem základných metód riadenia kvality by malo patriť k základnej výbave manažérov pracujúcich s kvalitou. Tieto metódy sú len základné a používajú sa na rýchle a jednoduché riešenie problému, poprípade k charakterizovaniu stavu. Najväčšie uplatnenie majú pri riešení operatívneho riadenia kvality. Tieto metódy slúžia prevážne pre zber dát. V praxi sa používajú zložitejšie metódy, pričom sa na tieto metódy používajú niektoré zo siedmych základných nástrojov....
|
|
0,2 |
24x |
|
Nástroje a metódy v procesoch
Semestrálna práca16 s. / - roč. / doc
Metódou (nástrojom) manažmentu kvality sa rozumie cieľavedomý, premyslený a sústavný postup pri riešení problémov spojených so zabezpečením a zlepšovaním kvality. Mnohostranná, rôznorodá povaha javov a procesov, súvisiacich s kvalitou procesov a výrobkov, vzdelanostná úroveň a kvalifikácia jednotlivcov a kolektívov a vyšších štruktúr riadenia kvality vo firmách, ale aj kultúrno-psychologicko-historické aspekty firmy a štátu, veľkosť firmy a zložitosť vyrábaného výrobku vyžadujú od vrcholového v...
|
|
0,4 |
0x |
|
Odvetvové systémy manažérstva kvality
Referát9 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:Medzi nositeľov najmodernejších metód manažmentu patrí automobilový priemysel. Na jeho výrobok - automobil - sa najmä z hľadiska bezpečnosti kladú vysoké nároky a tak do procesu jeho výroby a používania zasahuje štát i nadnárodné organizácie prostredníctvom záväzných predpisov definujúcich požadované vlastnosti automobilu ako aj ich preukazovanie.
|
|
0,1 |
7x |
|
Manažérstvo kvality - Prednášky , ťaháky , pdf súbory na seminárky
Prednášky50 s. / 2. roč. / zip
STRATÉGIA NA ÚROVNI PODNIKATEĽSKÝCH JEDNOTIEK
Zakladné typy konkurečnej stratégie sú:
• stratégia nákladového vodcovstva – ak sa stanete výrobcom s najnižšími nákladmi a dosahované trhové ceny vám umožnia dosahovať nadpriemerný zisk.
• stratégie diferenciácie – vyššia kvalita ako je štandard – ochota platiť viac. Ak sa budú vaše výrobky odlišovať od výrobkov konkurencie takým spôsobom, že kupujúci bude ochotný zaplatiť za túto diferenciáciu vyššiu cenu.
• stratégia focus (sústredenie sa ...
|
|
14,4 |
9x |
|
Spôsoby merania kvality produktu
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Rozvoj priemyselnej výroby, vedy a techniky i celého hospodárstva nevyhnutne
vyžaduje okrem efektívnych manažérskych systémov aj širokú oblasť efektívne využívanej meracej techniky a metrologického zabezpečenia. Dôležitou úlohou metrológie je taktiež vybudovanie flexibilnej metrologickej infraštruktúry, ktorá zahŕňa príslušnú medzinárodnú i národnú legislatívu s cieľom vytvorenia globálneho metrologického systému, ktorý môže v podnikoch dopĺňať systém manažérstva kvality alebo bude jeho základn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Poznámky na Manažment
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
PLÁNOVANIE KVALITYPlánovanie kvality je proces formovania cieľov kvality a vývoja prostriedkov pre splnenie týchto cieľov. Je to projektovanie v čase a priestore prebiehajúcich procesov vývoja určitého objektu alebo systému a programovanie rozvoja systému načrtávaním, zobrazovaním jeho budúcnosti. Získané poznatky o objekte plánovania taktiež slúžia preprijatie rozhodnutí pri riešení možných budúcich problémov. Výstupom procesu plánovania je postup na dosiahnutie definovaných cieľov kvality výro...
|
|
0,1 |
1x |
|
Systém manažérstva kvality – historický vývoj, osobnosti, súčasné ponímanie vo svete a v Slovenskej republiky
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
(1.)1. História manažérstva kvality a strategický význam
Kvalita je definovaná podľa normy STN EN ISO 9000:2001 ako miera, s akou súbor vlastných charakteristík produktu spĺňa požiadavky zákazníkov. Vlastné charakteristiky sú charakteristiky trvalé (mechanické, chemické, biologické), existujúce oproti charakteristikám prideleným (cena, vlastník a pod.)
Skutočnosť že výrobky sú hodnotné podľa splnenia požiadaviek je samozrejme podstatne staršia než definícia uvedená v predmetnej norme. Prob...
|
|
0,1 |
12x |
|
Sedem nástrojov manažérstva kvality
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Sedem základných metód riadenia kvality by malo patriť k základnej výbave manažérov pracujúcich s kvalitou. Tieto metódy sú len základné a používajú sa na rýchle a jednoduché riešenie problému, poprípade k charakterizovaniu stavu. Najväčšie uplatnenie majú pri riešení operatívneho riadenia kvality. Tieto metódy slúžia prevážne pre zber dát. V praxi sa používajú zložitejšie metódy, pričom sa tieto metódy používajú niektoré zo siedmych základných nástrojov.
|
|
0,3 |
6x |
|
Prednášky z Manažérstva kvality
Prednášky23 s. / 2. roč. / rar
Podstata manažérstva kvality, Manažérstvo podľa noriem ISO, nástroje manažérstva kvality. Sú to vytlačené a oskenované prednášky. Čitateľnosť je možné posúdiť z náhľadov projektu.
|
|
27,4 |
2x |
|
Mapovanie procesov - referát
Referát4 s. / 2. roč. / doc
Ukážka:Keďže proces je súbor vzájomne súvisiacich alebo vzájomne sa ovplyvňujúcich činností, ktoré transformujú vstupy na výstupy, v podniku nesmie existovať žiadny proces, za ktorý nieje nikto zodpovedný.
|
|
0,1 |
18x |
|
Hodnotenie úrovne kvality vybraných výrobkov - rozhodovacia analýza
Analýza8 s. / 5. roč. / doc
Zadanie :
Porovnajte a vyhodnoťte kvalitatívne parametre troch výrobkov od rôznych výrobcov a v porovnateľnej výkonovej kategórii. Pri porovnávaní sledujte šesť technických a dve ekonomické vlastnosti.
...
ZÁVER
Na základe porovnania technických a ekonomických vlastností výrobkov a následných výpočtov bolo určené poradie vybraných osobných automobilov nasledovne :
Poradie: 1. miesto Opel Astra
2. miesto Peugeot 308
3. miesto Volkswagen...
|
|
0,3 |
6x |
|
Sedem nových nástrojov manažérstva kvality
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
1.Diagram afinity
V každej rozhodovacej situácii je k dispozícií množina rôznorodých a z pravidla neprehľadných informácií. Sústreďujú celkový pohľad na stav problému. Dostatočne však nekomunikujú vzájomné súvislosti. Pre prehľadnosť a zvýšenie účinnosti rozhodovania je vhodné usporiadať informácie do relatívne samostatných príbuzných skupín podľa zvolených triediacich znakov. Toto rozčlenenie sprostredkuje zreteľnejší pohľad na celý problém a umožní následne definovať jeho možné hlavné príči...
|
|
0,6 |
26x |
|
Sedem nových nastrojom nanažérstva kvality
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
popis siedmych nových nástrojov manažérstva kvality
|
|
0,2 |
3x |
|
Sedem starých nástrojov kvality
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / doc
Opis siedmych základných nástrojov manažérstva kvality
|
|
0,1 |
6x |
|
Rozdiel medzi procesým a funkčným prístupom
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
charakteristika procesného a funkčného prístupu k manažérstvu kvality
|
|
0,3 |
11x |
|
Štatistické hodnotenie kvality
Projekt4 s. / 3. roč. / doc
Z výpočtov vyplýva že výrobný proces nie je stabilný, pretože hodnota Cp sa pohybuje v rozmedzí 0-1.
Nepodarkovosť bude v kontrolovanom procese vysoká.
|
|
0,1 |
3x |
|
Plánovanie kvality
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
popis plánovania kvality v podniku
|
|
0,6 |
16x |
|