Ekonomické súvislosti manažérstva kvality
Seminárna práca15 s. / 4. roč. / docx
KvalitaKvalita výroby je v súčasnosti rozhodujúci fenomén podnikania. Je nielen základom komerčnej úspešnosti na trhu, ale aj nositeľom celkovej podnikateľskej prosperity, pretože v súčasnosti iba kvalitou možno zaručiť ekonomicky efektívny predaj výrobkov na konkurenčne náročných trhoch. Požiadavky na kvalitu stúpajú v celosvetovom meradle a preto je potrebné neustále zvyšovať tiež nároky na manažment kvality. Tomu zodpovedá aj doterajší vývoj manažérskych aktivít v tejto oblasti, ktorý sa pohy...
|
|
0,2 |
24x |
|
Budovanie systému manažérstva kvality podľa ISO radu 9000
Semestrálna práca9 s. / 5. roč. / doc
Vysoká kvalita je kľúčovým faktorom udržania sa na trhu. Jej dosiahnutie je bez účinného systému kvality takmer nemožné.
Čoraz viac organizácií si v súčasnosti kladie otázky v súvislosti so zavádzaním systémov kvality, ich certifikáciou a prínosom pre organizáciu.
Zavádzanie systému kvality podľa noriem STN EN ISO 9000 je spojené s vynakladaním množstva času a finančných prostriedkov. Na základe skúsenosti môžeme povedať, že výsledky zavedenia sú v jednotlivých organizáciách veľmi rozdielne. N...
|
|
0,1 |
20x |
|
7 základných nástrojov kvality
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
1 Cause-effect diagnosis -C-E (príčina-následok)
Vychádza z brainstormingu, resp. panelovej diskusie, z hľadania príčin, pre ktoré ten - ktorý následok (negatívne sa prejavujúci v kvalite) mohol vzniknúť. Podľa Ishikawu sa príslušné zobrazenie nazýva aj diagramom rybacej chrbtice (Obr.č.1) (Fishbone Diagram).
Postupnosť jednotlivých činností či už výrobnými, alebo nevýrobnými systémami sa zobrazuje v diagrame zakresľovaním hlavných, vedľajších a elementárnych vplyvov, ktoré sú v daných obla...
|
|
0,1 |
29x |
|
Historický vývoj riadenia kvality, vývoj systémov v USA a Japonsku
Prezentácia12 s. / 1. roč. / pptx
Historický vývoj kvalitySkutočnosť, že výrobky sú hodnotené podľa splnenia požiadaviek, je samozrejme, podstatne staršia než definícia uvedená v predmetnej norme. Problém kvality a potreba riešiť ho pochádza z pradávnych, predhistorických dôb ľudského rodu, keď ľudia začali cieľavedome vyrábať predmety svojej dennej potreby...
|
|
0,1 |
6x |
|
Procesný prístup a procesné manažérstvo
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Súčasné obdobie je charakterizované veľkým tlakom na podniky resp. organizácie zo strany zákazníkov, ktorí majú neustále väčšie nároky a požiadavky. Aby podniky vedeli uspokojiť ich potreby, musia neustále zlepšovať svoje kvality, kvality svojich služieb a vyrábaných produktov. Na vybudovanie efektívneho a účinného systému kvality je potrebné vychádzať
z požiadaviek zákazníkov a v riadení využívať procesný prístup.
|
|
0,2 |
8x |
|
Princíp tvorby príručky kvality
Referát14 s. / 2. roč. / doc
Príručka kvality je prvý a základný dokument systému manažérstva kvality. Popisuje celý systém kvality, požiadavky spojené so systémom manažérstva kvality, úlohy prevádzkovania systému, organizačné vzťahy a zodpovednosti a tiež zhrnutie systému dokumentácie.
|
|
0,2 |
5x |
|