Analýza konkurencie SLSP a. s. v regióne Zvolen - Banská Bystrica
Diplomová práca70 s. / 5. roč. / doc
Diplomová práca je zameraná na analýzu produktov konkurenčných bánk Slovenskej sporiteľne. Cieľom diplomovej práce je určiť výhody a nevýhody produktov poskytovaných Slovenskou sporiteľňou v porovnaní s produktmi v konkurenčných bankách. V práci boli vybraté niektoré skupiny produktov a tie boli analyzované a porovnávané navzájom.
V práci sú zahrnuté aj návrhy opatrení na zlepšenie poskytnutých služieb a zavedenie nových produktov.
Údaje potrebné pre určenie výhod a nevýhod vybratých produktov...
|
|
0,6 |
8x |
|
Analýza transformácie kompetencií v procese reforiem verejnej správy
Diplomová práca120 s. / 5. roč. / zip
Slovenská republika prešla v období rokov 1989 - 2006 viacerými zásadnými spoločenskými a politickými zmenami. V prvom rade išlo o zmenu politického charakteru štátu - prechod z totality k demokracii - a o výrazné posilnenie individuálnych práv a slobôd jednotlivca. Nasledovali ekonomické reformy spočívajúce v odstraňovaní bariér brániacich rozvoju trhovej ekonomiky založenej na súkromnom vlastníctve. Ďalšou oblasťou zmien bola organizácia štátu, najmä nová štruktúra a fungovanie verejnej správy...
|
|
0,4 |
16x |
|
Organizovanie (Podstata organizovania, Hlavné typy organizačných štruktúr)
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Organizovanie hrá v podniku veľmi dôležitú úlohu. Na tom ako sú zorganizované a usporiadané vzťahy v organizácii, ako sú rozdelené zdroje a ako je koordinovaná výrobná činnosť závisí prakticky celá existencia organizácie.Na začiatku 20-teho storočia Henri Fayol ako prvý vyzdvihol organizovanie ako jednu zo základných funkcií manažéra. Zároveň rozčlenil priemyselné činnosti podniku na šesť skupín, čím vytvoril prvé základy organizačnej koncepcie. Organizovanie ako manažérska funkcia nestráca na v...
|
|
0,2 |
8x |
|
Vodcovstvo a charizmatická teória vedenia - Manažment
Referát25 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod
Vodcovstvo je odlišné od manažmentu, ale nie pre bežne známe dôvody. Nemá to nič spoločné s charizmou alebo špeciálnymi povahovými črtami. Vodcovstvo a manažment sú dva rozdielne avšak komplementárne systémy konania. Manažment je zameraný na zvládnutie komplexnosti. Jeho praktiky a procesy sú prevažne odpoveďou na výskyt veľkých a komplexných organizácií v 20. storočí. Vodcovstvo je naopak zamerané na zvládnutie zmeny. Je to jeden z dôvodov, prečo sa stalo tak dôležité v podnikaní v pos...
|
|
0,2 |
73x |
|
Vypracovanie podnikateľského plánu vybraného podniku pre externé a interné účely
Diplomová práca79 s. / 5. roč. / doc
Napriek tomu, že rok 1989 bol koncom obdobia existencie centrálene riadeného hospodárstva na Slovensku a začiatkom obdobia budovania trhovej ekonomiky vyznačujúcej sa vysokou dynamikou zmien celého radu faktorov ovplyvňujúcich situáciu na trhu, ako najvyššej riadiacej sily ekonomiky, ostáva plánovanie východiskovou funkciou pre výkon ostatných funkcií manažmentu. Osobitné postavenie v sústave podnikových plánov má podnikateľský plán. Podnikateľský plán nie je len vnútorným dokumentom podniku pos...
|
|
0,8 |
12x |
|
Strategický manažment - vznik, definíca, vývoj až po súčasnosť
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Podniky musia sústavne riešiť otázky ich ďalšieho rozvoja. Hrozba konkurencie, príchodu nových výrobkov na trh, zmien spotrebných zvyklostí ich núti prehodnocovať existujúce portfólio aktivít. Zabezpečenie prežitia a udržanie konkurenčnej schopnosti vyžaduje stratégiu, ktorú Chandler definuje ako "stanovenie dlhodobých cieľov podniku, výber aktivít a alokáciu zdrojov, potrebných na ich dosiahnutie". V rámci procesu tvorby stratégie musí podnik uskutočniť dôkladnú analýzu (diagnostiku) príležitos...
|
|
0,2 |
12x |
|
Systém riadenia a sposob motivovania T. Baťu a F. W. Taylora
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Žijeme v dobe, ktorá nám denno-denne prináša množstvo prekvapení vo forme improvizácií a nádherných sľubov o šťastnej budúcnosti a pritom nič nové v prospech zmien neprichádza. A práve preto v období prechodu na krízové riadenie a pri realizácii akýchkoľvek väčších zmien sa mi zdá zaujímavé načrieť do nedávnej histórie zo života dvoch veľkých ľudí, ktorí zanechali viditeľné dielo v oblasti manažmentu.
A i keď dnešný svet podnikania a riadenia sa diametrálne líši od sveta otcov - zakladateľov...
|
|
0,1 |
12x |
|
Prechod od funkčného riadenia k procesnému riadeniu
Diplomová práca77 s. / 5. roč. / doc
Súčasným trendom je prechod podnikov od funkčného usporiadania na procesné. Procesný pohľad chápe organizáciu ako súbor procesov, ktoré prekračujú jednotlivé organizačné jednotky v podniku a dodávajú svoje výstupy externému, či internému zákazníkovi. Procesný prístup je chápaný ako kľúčový nástroj pre neustále zlepšovanie firemných procesov. Zavedenie procesného riadenia so sebou prináša množstvo zmien, ktorých výsledkom by malo byť získanie väčšej konkurencieschopnosti, dosahovanie vyššej produ...
|
|
1,0 |
5x |
|
Realizácia základných manažérských funkcií v danom podniku
Bakalárska práca64 s. / 3. roč. / doc
Názory na vymedzenie pojmu a obsahu manažmentu sa rôznia. Jedni ho chápu v pomerne úzkom kontexte, ako vedenie ľudí, iní zasa pomerne zoširoka a zahŕňajú pod tento pojem i riadenie výrobných procesov. Problematika manažmentu je aj preto veľmi zaujímavá. Manažmentom sa teda chápe nielen samotné riadenie, ale aj umenie riadiť. Odbornosť v riadení je daná schopnosťou plánovať, organizovať, motivovať a viesť ľudí, kontrolovať tak, aby podnik fungoval úspešne. Toto poslanie plnia manažéri účelným a h...
|
|
1,4 |
32x |
|
Finančná analýza vybraného podnikateľského subjektu
Bakalárska práca59 s. / 3. roč. / docx
Cieľom práce je v podmienkach konkrétneho podnikateľského subjektu na základe ekonomických, finančných i ďalších dát deklarujúcich hospodársku činnosť subjektu vykonať finančnú analýzu hospodárenia subjektu. Samostatný priestor bude venovaný hodnoteniu získaných výsledkov a súboru praktických odporúčaní pre udržanie, resp. zlepšenie finančných procesov. Subjektom finančnej analýzy práce je podnik T-Systems Slovakia, s.r.o. so sídlom v Slovenskej republike, v Košiciach. Prvá kapitola tejto práce ...
|
|
0,7 |
8x |
|
Analýza potrieb a požiadaviek užívateľov vybraných služieb na trhu elektronických komunikácií
Bakalárska práca64 s. / 3. roč. / doc
1 Úvod Analýza potrieb a požiadaviek zákazníkov v dnešnej konzumnej spoločnosti predstavuje jednu z najdôležitejších činností spoločností na celom svete. V súčasnosti platí jedno nepísané pravidlo. Spoločnosti, ktoré ponúkajú produkty a služby, o ktoré nemajú zákazníci záujem, sa dostávajú do existenčných problémov. Práve týmto marketingovým prístupom, zbieraním, analyzovaním a vyhodnocovaním informácií o ich potrebách docielia ekonomický rozmach a spoločenské uznanie. 1.1 Marketingový prístupS ...
|
|
7,9 |
5x |
|
Požiadavky na schopnosti manažérov orientované na budúcnosť
Diplomová práca68 s. / 5. roč. / doc
Cieľom diplomovej práce je analyzovať vzdelávacie potreby v podniku na základe identifikovania aktuálneho stavu manažérskych kompetencií s porovnaním požiadaviek znalostí, schopností, postojov a zručností efektívneho manažera v súvislosti s moderným manažmentom v stále meniacom sa prostredí. Práca sa skladá z teoretickej a výskumnej časti. V teoretickej časti sa zaoberáme stanovením si štandárd požiadaviek na manažéra vychádzajúcich z trendov moderného manažmentu, významom manažérskeho vzdelávan...
|
|
0,4 |
14x |
|
Čo znamená klanová kontrola? Prečo nemáme radi kontrolu?
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Jedným z dôležitých aspektov v manažmente je kontrola. Bez nej by nemohla fungovať žiadna organizácia. Vďaka kontrole si vieme udržať poriadok na pracovisku. Avšak nestretávame sa s ňou iba vo firmách a v podnikoch, ale aj v každodennom živote. Naše stretnutia s kontrolnými systémami prebiehali už od narodenia, a to rodičmi, neskôr v škole, napríklad učiteľmi a nakoniec na pracovisku ba dokonca aj štátom.V manažmente existujú rôzne druhy kontrol. V prvej časti práce sa zameriame konkrétne na kla...
|
|
0,1 |
12x |
|
Manažérska funkcia vedenie v systéme manažérskych funkcií
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / doc
V literatúre o manažmente sa vyskytuje mnoho teórií, ktoré popisujú vplyv manažérov na svojich podriadených. Viesť a riadiť ľudí je jednou z dôležitých činnosti, ktoré sú nevyhnutné na to , aby boli úspešne plnené a dosahované ciele. Súčasťou úspešného riadenia firmy je aj jej vedenie. Zatiaľ čo riadenie dáva organizácií konkrétne ciele, pravidla, poriadok a kontrolu, vedenie vytvára spoločné hodnoty a vízie, podporuje motiváciu, posilňuje dôveru a identifikáciu s firmou a uľahčuje zmeny, ktorým...
|
|
0,4 |
17x |
|
Nové prvky v riadení podnikateľských subjektov vo viackultúrnom prostredí
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / pdf
Súčasnosť, 21.storočie, je poznačené neustálym prienikom podnikov na domáce i zahraničné trhy. Vplyvom globalizácie stále viac podnikov vstupuje alebo je nútených vstúpiť do konkurenčného prostredia zahraničných trhov. Narastá počet podnikov, ktoré vstupujú do iných krajín. Tieto podniky majú svojich obchodných zástupcov alebo výrobné závody v týchto krajinách. Podnik, ktorý pôsobí vo viacerých krajinách musí pri svojom riadení zvážiť rôznorodosť podnikateľského prostredia i rôznorodosť spotrebi...
|
|
0,3 |
5x |
|
Racionalizácia ako faktor formovania poznatkov manažmentu v industriálnej spoločnosti - ako racionalizácia ovplyvňuje súčasný manažment
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Racionalizácia ako všeobecná metóda optimálneho usporiadania pracovného procesu je známa už od začiatku 19. storočia. V podstate ide o to, aby ktorýkoľvek výrobný proces sa uskutočňoval na stále vyššej úrovni techniky, technológie, organizácie práce, výroby a riadenia.
Pri racionalizácii je potrebné sústrediť sa najprv na odstránenie zbytočného plytvania, ktoré sa spravidla v rôznych formách objavuje vo väčšine podnikov (veľké zásoby, poruchovosť zariadení, nevhodné usporiadanie pra...
|
|
0,1 |
11x |
|
Strategické myslenie manažérov v podnikovej praxi
Semestrálna práca20 s. / 3. roč. / doc
ÚVODVýznam strategického riadenia organizácií všetkých foriem a typov posledných desaťročiach neustále narastá, pretože stratégia je nástroj, ktorý im pomáha prežiť v konkurenčnom boji a byť úspešnými v dlhodobej perspektíve, keď rozsah a intenzita prebiehajúcich zmien sa prejavujú v neustálom raste neistoty a rizika pri vytváraní rozhodnutí na úrovní riadenia podniku. Všetky spoločnosti v podmienkach tvrdej konkurencie a neustále sa meniacej situácie musia sústreďovať svoju pozornosť nielen na ...
|
|
0,3 |
27x |
|
Porovnanie prístupov F.W. Taylora, H. Fayola a M. Webera pri formulácii zásad riadenia
Semestrálna práca13 s. / 2. roč. / doc
Medzi základné pojmy v teórii manažmentu patria manažér, manažment a organizácia. Manažment je jedna z najdôležitejších činností, ktorá riadia pôsobí na určitú sústavu a tým ho riadi. Je to proces slúžiaci na dosiahnutie cieľov organizácie prostredníctvom usmerňovania. Manažér je v organizácii zodpovedný za zverenú organizačnú jednotku resp. vymedzenú oblasť jeho pôsobenia. Úlohou manažéra je riadiť, teda plánovať, viesť, organizovať, rozhodovať a kontrolovať ľudí, procesy a ostatné zdroje zvere...
|
|
0,1 |
2x |
|
Seminárna práca z Komunikácie v manažmente
Seminárna práca41 s. / 2. roč. / doc
„Komunikácia predstavuje moc. Kto sa naučil ju efektívne využívať, môže zmeniť svoj pohľad na svet aj pohľad, ktorým svet pozerá na neho.“
Anthony Robbins
Manažéri v súčasných firmách si uvedomujú, že dobrá komunikácia medzi ľuďmi vnútri organizácie sa môže javiť ako kľúčový problém. Sú si vedomí, že efektívne fungovanie komunikácie, vhodná firemná kultúra, či príjemná pracovná atmosféra dokážu pôsobiť nielen ako jasný motivátor pre zamestnancov, ale aj ako faktor úspešnosti firmy pri presa...
|
|
1,1 |
85x |
|
Komunikačné zručnosti, komunikačný proces
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
Každý podnik, organizácia, či inštitúcia sú v súčasnosti postavení do úlohy komunikátora, a to v zmysle manažérskych úloh a cieľov, ktoré musia z hľadiska svojej existencie zabezpečovať. Komunikácia a komunikačný proces na jednej strane zjednocuje ľudí, ktorí v ňom pracujú a rozdielnou mierou sa zúčastňujú na jeho úspechu, a na strane druhej vstupuje do všetkých procesov riadenia a podmieňuje ich kvalitu a efektívnosť.
Komunikačné zručnosti sú jedným zo základných predpokladov nielen úspechov v...
|
|
0,1 |
181x |
|
Význam motivácie v ľudskom správaní (Motivácia na cieľ, k spoločenskej zodpovednosti a k empatii)
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod Pojem motivácie predstavuje vnútorný proces, proces psychologického naštartovania príčin ľudského konania a správania. Tieto príčiny sú motívmi, vnútornými predpokladmi, vnútornými podnetmi vedúce k určitému cieľovému správaniu. Proces motivácie je teda procesom aktivovania vnútorných predpokladov, usmerňujúcim činnosť človeka na určitý cieľ jeho snaženia (Nakonečný, 1992).Motivačný systém ako celok je významným motivačným činiteľom, ovplyvňujúcim celkový prejav osobnosti a jej...
|
|
0,2 |
15x |
|
Porovnanie japonského a amerického systému manažmentu
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / zip
Postavenie USA a Japonska po 2. svetovej vojne bolo diametrálne odlišné. Zatiaľ čo USA boli po vojne na vrchole hospodárskeho rozvoje a značne na vojne zarobili, nemali problémy s odbytom, v krajine bola hospodárska konjunktúra a presunuli sa sem asi 4/5 svetových zásob zlata, čím značne posilnil americký dolár, Japonci mali úplne iné starosti. Krajina bola po vojne na pokraji krachu. Priemysel bol takmer úplne zničený, bola vysoká nezamestnanosť, vysoká inflácia, nedostatok potravín. Japonsko n...
|
|
0,1 |
7x |
|
Špecifické typy manažerskej komunikácie
Semestrálna práca26 s. / 1. roč. / doc
Vyjednávanie môžeme stručne definovať ako proces, ktorým dve alebo viacero strán, každá s vlastnými cieľmi a hľadiskami, koordinujú oblasti svojich záujmov prostredníctvom ústupkov a kompromisov, aby dospeli k dohode a spoločne postupovali v oblastiach spoločného záujmu, a to v situáciách, keď ani jedna zo strán nemôže alebo nechce použiť všetku svoju moc. V ideálnom prípade bude výsledkom vyjednávania rozumná dohoda, ktorá zlepší, alebo aspoň nenaruší vzťahy medzi oboma stranami. Aby sme mohli ...
|
|
0,2 |
47x |
|
Motivácia ako súčasť riadiaceho procesu
Diplomová práca48 s. / 5. roč. / doc
Motivácia v živote človeka má nepochybne veľkú úlohu, aby sme mohli vysvetliť otázku „ prečo“ sa ľudia správajú tak ako sa správajú. Keďže sme ľudia rôzni aj motivačné mechanizmy vplývajú na nás odlišne. Cieľom motivácie zamestnancov je ich aktivizácia, čiže určitý pohyb, ktorí chcú uplatniť svojou vnútornou potrebou, alebo vonkajšími podnetmi. Aktivita človeka je sprevádzaná potrebami, je to sila ktorá ľudí motivuje, aby dosiahli svoje ciele. Potreby, ktoré uvádza A.H. Maslow vo svojej hierarch...
|
|
0,3 |
79x |
|
Štátnicové otázky z predmetu Manažment
Štátnicové otázky152 s. / 3. roč. / doc
1. VÝVOJ MANAŽMENTUPo tisícročia existuje na svete organizované úsilie, riadené ľuďmi zodpovedných za plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrolovanie činností.Hmatateľnými príkladmi môžu byť egyptské pyramídy, veľký čínsky múr, ohromné projekty, na ktorých pracovalo desiatky tisíc ľudí. Vybudovanie jednoduchej pyramídy vyžadovalo prácu 100 000 ľudí po dobu 20 rokov. Kto hovoril pracovníkom, čo majú robiť? Kto zaistil, že budú mať dostatok materiálu?Alebo prestavba Benátok v 15. storočí, keď p...
|
|
2,0 |
5x |
|
Kybernetika a jej prínos do manažmentu
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / odt
Kybernetika je veda o procesoch riadenia, regulovania a prenosu informácií v dynamických systémoch v oblasti živej a neživej prírody, strojov a spoločnosti. V dnešnej dobe sa ešte stále kybernetika skúma a vyvíja, zatiaľ je len v skorej fáze. Dalo by sa to porovnať ako ku chémii v 18. storočí. Cieľom mojej seminárnej práce je priblížiť definíciu, históriu a vývoj kybernetiky ako samotnej, tak aj v manažmente. Chcem vám priblížiť teoretické poznatky v tejto oblasti od významných predstaviteľov a ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Manažment zmien ako konkurencia v podniku
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Svet sa neustále mení. Každým dňom sa niečo vylepší, vznikne alebo obnoví. Ak chce byť firma úspešná, nestačí byť len dobrým výrobcom alebo mať dostatočne pútavú reklamu. Kľúčom k úspechu a tým aj k maximalizácii zisku je vedieť pohotovo a priamo reagovať na meniace sa podmienky a potreby trhu. Zmeny sú dnes oveľa rozsiahlejšie a dlhodobejšie ako v minulosti. Nestačí len vedieť prežiť, ale vyťažiť čo najviac z nedokonalosti ostatných a popritom rozvíjať svoje prednosti. Manažment zmien je dôleži...
|
|
1,5 |
7x |
|
Seminárna práca na tému "Outsourcing"
Semestrálna práca18 s. / 2. roč. / docx
V našej práci sa zameriavame na problematiku outsourcingu. V dnešnej dobe je outsourcing veľmi rozšírenou a známou aktivitou, ktorá prebieha medzi podnikmi a aj s pomocou globalizácie je outsourcing neodmysliteľnou súčasťou tuzemských aj nadnárodných spoločností, ktoré vedia svoje aktivity efektívne využívať vo svoj prospech aj vďaka outsourcingu. V prvej kapitole otvárame uvedenú problematiku priblížením si pojmu a podstaty outsourcingu. V tejto časti našej práce uvádzame históriu vývoja tejto ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Poznámky, ktoré pomôžu pri skúške z predmetu Manažment
Poznámky27 s. / 2. roč. / doc
Podstata a význam manažmentu- (Mikuláš Sedlák:)je to sústava poznatkov o informačno-komunikačnom procese pôsobenia subjektov manažmentu na objekt - priebeh pracovných procesov v organizácii, pričom výsledok tohto pôsobenia závisí:1) od odbornej zdatnosti subjektu manažmentu - ich vedomosti o plánovaní, organizovaní, kontrolovaní, vedení a pod.2) od sociálnej zrelosti subjektov manažmentu - ich vlastnosti, postojov a hodnôt, ktoré vyznávajú3) od praktickej zručnosti subjektovProf. Mikuláš Sedlák:...
|
|
0,5 |
7x |
|
Hodnotenie podnikového vzdelávania
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
Podniky si potrebu zamestnancov s vysokou úrovňou pracovnej spôsobilosti riešia nielen systematickým vyhľadávaním schopných, odborne a psychicky pripravených uchádzačov o prácu z vonkajších zdrojov, ale aj vzdelávaním a rozvojom vlastných zamestnancov v súlade so svojimi strategickými záujmami a potrebami.Vzdelávanie zamestnancov predstavuje permanentný proces, v ktorom nastáva prispôsobenie a zmena pracovného správania, úrovne vedomostí, zručností a motivácie zamestnancov podniku. Výsledkom je ...
|
|
0,3 |
34x |
|
Manažment výkonnosti zamestnancov
Semestrálna práca21 s. / 2. roč. / docx
V organizácií stačí skúmať tri hlavné atribúty, ktoré vypovedajú o výkonnosti a smerovaní firmy: spokojnosť zákazníkov, výkonnosť pracovníkov a cash flow (Jack Welch 2009).Témou seminárnej práce je jeden z týchto atribútov - výkonnosť zamestnancov. Manažment výkonnosti zamestnancov je dôležitým faktorom každej organizácie. Je to proces, na základe ktorého podnik chce čo najefektívnejšie využívať ľudské zdroje. Na Cieľom riadenia výkonnosti je zosúladenie podnikových stratégií a zamestnaneckými p...
|
|
0,1 |
1x |
|
Prínos T. Baťu a J. A. Baťu pre rozvoj teórie a praxe manažmentu v Československu
Semestrálna práca18 s. / 2. roč. / docx
Semestrálna práca sa zaoberá životom Tomáša Baťu - zakladateľa obuvníckej spoločnosti Baťa, a.s. a jeho nevlastným bratom - Jánom Antonínom Baťom, ktorý sa stal jeho úspešným nástupcom. Princípy, akými riadili a budovali podnik, sa dajú využívať dodnes. Baťova sústava riadenia bola založená na vlastnení všetkých potrebných surovín a prostriedkov na výrobu a schopnosť zabezpečiť predaj. Najdôležitejšie je, že Baťov systém riadenia spoločnosti tvorí základ väčšiny moderných smerov riadenia. Tomáš ...
|
|
0,2 |
7x |
|
Tvorba, respektívne zdokonaľovanie organizačnej štruktúry riadenia priemyselných podnikov
Bakalárska práca41 s. / 3. roč. / doc
Organizačná štruktúra riadenia systému tvorí základňu systému riadenia, umožňuje ho, ale aj zjednodušuje a uľahčuje.
Organizačná štruktúra riadenia je nevyhnutným predpokladom vykonávania procesu manažmentu. Proces manažmentu môže prebiehať iba v rámci zodpovedajúcej OŠR.
Avšak na tento proces môže pôsobiť aj negatívne, ak nezodpovedá jeho požiadavkám, ale zaostáva za ním. V takom prípade je potrebné vykonať zmeny v OŠR, ktoré by vytvorili podmienky pre účinný priebeh procesu riadenia.
|
|
4,6 |
10x |
|
Organizovanie a organizačná štruktúra (Poslanie a obsah funkcie organizovania, Proces organizovania...)
Semestrálna práca19 s. / 2. roč. / doc
Úlohou organizovania je dosiahnuť čo najvyšší stupeň organizovanosti systému s vymedzením a zabezpečením plánovaných činností ľudí pri plnení cieľov organizácie. Organizovanie je proces stanovenia potrebných činností a vzájomných väzbách podmienenosti v priestore, v čase a následností. Využíva výhody a deľby práce, najmä špecializáciou. Zabezpečuje koordináciu potrebných činností a vzájomných vzťahov ľudí a kolektívov, ktoré ju uskutočňujú. Deľba práce a vymedzenie činností majú zodpovedať krité...
|
|
0,2 |
3x |
|
Manažérske informačné systémy
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / pdf
Informačné systémy predstavujú v 2'. storočí súčas: každodenného života. Ich hlavnou úlohou je zjednodušovať prácu s údajmi, pripadne celkom nahradiť prácu Človeka s dátami. Kec však informačné systémy budeme chápať v širšom ponímaní ako prostnedok prinášajúci bázu dôležitých informácií, je hlavnou úlohou informačného systému automatizoval zbieranie dôležitých, presných, včasných, úplných a správnych informácií, ktoré následne spracuje a vo vhodnej forme sprostredkúva konečnému užívateľovi. Info...
|
|
0,2 |
19x |
|
Manažérske informačné systémy
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Žijeme v dobe, kedy nás k zefektívňovaniu všetkých činností v podniku núti nielen módny trend, ale najmä ekonomická realita. Schopnosť každej firmy prežiť závisí hlavne od schopnosti rýchlo reagovať na vonkajšie vplyvy, ale aj pružne sa prispôsobiť novým podmienkam prostredia. Osvojenie si moderného manažmentu je hlavnou podmienkou efektívneho fungovania podnikov. Rozhodujúcim faktorom efektívneho fungovania každej organizácie je dobrý manažment a kvalifikovaní manažéri, ktorí musia mať potrebné...
|
|
0,2 |
18x |
|
Diagnosticko - poznávacie činnosti manažéra
Štátnicové otázky18 s. / 3. roč. / doc
S diagnostikou sa stretávame vo veľa vedných a praktických oblastiach. Najčastejšie sa hovorí o diagnostike v medicíne, kde znamená NÁUKU a METODIKU odhaľovania a určovania chorobných stavov na základe symptómov, zisťovaných etiologických príčin a podmienok vzniku nemocí.Diagnostik zisťuje, spracováva a hodnotí konkrétne indície. Čiže úlohou lekárskeho diagnostického šetrenia je určiť diagnózu a umožniť následnú terapiu.Aj technické, biologické a ďalšie vedy diagnostikujú materiály, stroje a ich...
|
|
0,1 |
10x |
|
Význam a proces hodnotenia zamestnancov v podniku
Seminárna práca25 s. / 2. roč. / doc
V modernom podniku sa hodnotenie výkonu považuje za dôležité východisko na zdokonaľovanie jeho chodu. Na základe bilancovania reálneho pracovného potenciálu, s ktorým podnik disponuje a požadovaného z hľadiska prijatých cieľov, možno programovo rozvíjať vedomosti, zručnosti, postoje,hodnotovú orientáciu, tvorivosť, motiváciu, kooperatívnosť a ďalšie charakteristiky u každého zamestnanca. Okrem samotného rozvoja zamestnancov môže mať hodnotenie pozitívny dosah na celý systém riadenia ľudských zdr...
|
|
0,2 |
12x |
|
Strategický manažment, teória, plus spoločnosť Google
Seminárna práca21 s. / 1. roč. / docx
Strategické myslenie a stratégia nie sú ničím novým. Strategické uvažovanie sa používalo už vo vojenstve, diplomacii a politike. Strategické umenie začalo následne, najmä v 20. storočí, prenikať aj do podnikateľského sveta. Strategický manažment začínal vznikať v prostredí veľkých podnikov vyspelých priemyselných štátov ako reakcia na nové, doposiaľ nepoznané a neočakávané zmeny v podnikateľskom prostredí. Súčasný podnik sa nachádza uprostred zložitého a premenlivého podnikateľského prostredia. ...
|
|
0,2 |
25x |
|
Podnikateľský plán - všeobecne
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Podnikateľský plán je súhrnný programový dokument prezentujúci zámery organizácie v určitom období.
Projektový dokument pre realizáciu a koordináciu jednotlivých aktivít. Nástroj realizácie závažných zmien. Základ pre rozhodovanie v prípade keď organizácia stojí pred rozsiahlymi zmenami. Nástroj pre posúdenie technicko-ekonomickej efektívnosti. Popisuje ciele ekonomicky a technologicky uskutočniteľné. Dokument zhrňujúci podstatné informácie o podniku, o jeho prostredí a histórií, jeho minulé a...
|
|
0,1 |
29x |
|