Hodnotenie kvality výrobku metódou QFD
Seminárna práca18 s. / 4. roč. / docx
V našej prípadovej štúdii budeme hodnotiť kvality výrobkov A,B,C a D, ktoré sú slané tyčinky. Náš výrobok (A) je výrobok od spoločnosti DRU, a.s. Zvolen - sú to veľmi známe slovenské tyčinky DRU. Konkurenčné výrobky sú slané tyčinky Albert (B) z predajných reťazcov Hypernova, tyčinky CBA (C) od výrobcu CBA Slovakia, a.s. a tyčinky Fresh, ktoré vyrába spoločnosť FRESH s.r.o.Hodnotiť a porovnávať ich budeme prostredníctvom metódy QFD, ktorá je jednou z metód plánovania. Skratka QFD je skratkou z a...
|
|
0,7 |
43x |
|
Manažment kvality - Hodnotenie ovocných čajov (s príchuťou Jahoda)
Projekt19 s. / 5. roč. / doc
V seminárnej práci sme sa zamerali na hodnotenie kvality čajov. Našou hlavnou úlohou bolo porovnávať kvalitu štyroch vybraných druhov čajov, na základe metódy QFD.
V súčasnej dobe sa veľmi preferuje pitie čaju, pretože má blahobytné účinky na človeka. V lete osviežuje a podporuje dýchanie a v zime príjemne zahreje. Podľa odborníkov už dve šálky denne utužia zdravie a predĺžia život, pretože obsahuje mnoho vitamínov a je bohatým zdrojom antioxidantov. Zároveň má povzbudzujúce a osviežujúce účink...
|
|
3,8 |
27x |
|
Príručka Visteon Business Operating System
Seminárna práca20 s. / 2. roč. / doc
Visteon Business Operating System (VBOS) je globální operační systém, který definuje způsob jakým se ve Visteonu provádí a dosahuje provozní dokonalosti. VBOS institucionalizuje systém odpovědností, procesů, chování a ukazatelů jež definují systémový postup při plánování, realizování a při změnách našich činností.VBOS zajišťuje globální přístup k provádění podnikových činností a vyvažuje nutnost celosvětově platných standardů na jedné straně s potřebou určité regionální volnosti. Staví společnos...
|
|
0,5 |
1x |
|
Brainstorming - seminárna práca
Seminárna práca16 s. / 5. roč. / doc
Pri akomkoľvek plánovaní či rozhodovaní je dôležité poznať viaceré alternatívy a možnosti voľby medzi nimi. Najmä v pracovných tímoch je veľmi účinnou metódou na tvorbu nápadov brainstorming. Jeho hlavnou charakteristikou je využívanie liberálneho pohľadu na myšlienku ako takú a na jej voľné asociovanie s myšlienkou riešeného problému.V jednej publikácií sme sa dočítali, že brainstorming je veľmi populárny a obľúbený nástroj. Teda napáda nás otázka, ako často sa používa tento jednoduchý a účinný...
|
|
0,1 |
23x |
|
Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality
Prednášky18 s. / 1. roč. / doc
Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvality Manažment kvality (Mkv) nadväzuje na základy manažmentu (40%), marketing (40%) a štatistiku (20%). Tiež nadväzuje na 4 základné funkcie manažmentu: plánovanie, organizovanie, vedenie a kontrola.Kvalita - súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky zákazníka súborom inhertných (typických) znakov. Slovenská štátna norma ISO 8420 (1986) definuje kvalitu ako „celkový súhrn vlastností a znakov výrobku alebo služby, ktoré mu dáv...
|
|
0,3 |
9x |
|
Otázky na písomnú skúšku z predmetu Manažment kvality
Testy23 s. / 3. roč. / doc
Otázky na písomnú skúšku z predmetu Manažment kvality1) Aké je rozdelenie firiem podľa veľkosti (podľa počtu zamestnancov)?Na vyjadrenie veľkosti firiem podľa EÚ sa často používa kritérium počtu zamestnancov:• veľmi malý podnik (mikropodnik) do 10 zamestnancov,• malý podnik do 50 zamestnancov,• stredný podnik do 250 zamestnancov,• veľký podnik nad 250 zamestnancov.2) Definujte pojmy kvalita a audit Kvalita - miera, s akou súbor vlastných charakteristík spĺňa požiadavky. Schopnosť množiny vlastný...
|
|
0,3 |
10x |
|
Metóda Six sigma
Semestrálna práca23 s. / 5. roč. / docx
Základným predpokladom úspešnosti každého podniku, a taktiež podmienkou jeho prežitia v trhovej ekonomike je neustále zlepšovanie kvality ním poskytovaných služieb. Podnikateľské prostredie, hlavne potreby trhu, vytvárajú stále väčší tlak na rast konkurencieschopnosti podniku. Každý podnik má šancu odolávať tomuto tlaku. Má možnosť riadiť procesy v organizácií tak, aby dokázala nielen reagovať na vonkajšie požiadavky, ale ak dokáže potreby zákazníka predvídať, môže ovplyvňovať aj požiadavky trhu...
|
|
0,3 |
2x |
|
Výcuc z predmetu Manažment kvality
Študijný materiál19 s. / 4. roč. / doc
Manažment kvality20 storočie si budeme pripomínať ako storočie produktivity21 storočie je storočím kvalityKvalita-Súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky spotrebiteľa súborom inhertných znakov-Kvalita je miera, s akou súbor prirodzených znakov spĺňa požiadavky.Pohľady na kvalitu:- pohľad výrobný - orientuje sa na výrobu výrobkov najvyššej kvality, naplnením zákonných, podnikových noriem a zákazníckych požiadaviek
-
pohľad spotrebiteľský - vníma uspokojenie svojich vlas...
|
|
0,4 |
3x |
|
Manažment kvality v informačnom systéme
Poznámky60 s. / 5. roč. / docx
Zásady:1. zameranie na zákazníka - zákazníka musím poznať, jeho požiadavky či už súčasné, základné alebo očakávané, partnerstvo zo zákazníkom,2. vedenie(leadership)- mali by existovať lídri, vodcovia, kt. udávajú smer, napr. znižovanie reklamácií, chýb atď. A zároveň vytvárajú podmienky na zlepšovanie, musí existovať jednotnosť účelu a cieľov, kt. je daná vedením,3. zapojenie pracovníkov - aby každý pracovník prispel k zlepšeniu pracovného procesu, zapojiť všetkých pracovníkov do procesu, max. v...
|
|
6,8 |
1x |
|
Náhľady na manažérstvo kvality vo svete a v EÚ
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
V posledných rokoch sa problematika manažérstva kvality výrobkov a služieb rozvíja priam dramatickou formou. Kým v predchádzajúcich desaťročiach manažment podnikov sa zameriaval predovšetkým na problémy znižovania nákladov, zvyšovania objemu produkcie, skracovanie dodacích lehôt, v súčasnom období, ak sa chce podnik presadiť na trhu, či už domácom, ale najmä zahraničnom, musí tieto čiastkové úlohy podnikateľskej činnosti podriadiť úlohe hierarchicky vyššie postavenej, úlohe zabezpečovania kvalit...
|
|
0,1 |
7x |
|
Seminárna práca na tému Manažment kvality
Semestrálna práca14 s. / 3. roč. / pdf
Zadaná úloha z predmetu manažment kvality:- Vypracovať postupový diagram určenej súčiastky- Vypracovať výrobné dokumenty -dokument kvality, výrobný dokument, formulár na zber údajov- Ishikawov diagram - diagram rybej kosti- Paretová analýza- Histogram- Štatistická regulácia procesu- Spôsobilosť procesuZadaná súčiastka:Názov súčiastky: zaisťovací kolík do bubna práčkyFunkcia: zaistenie bubna v práčke počas dopravyPoužitý materiál: polypropylén a guma
|
|
0,5 |
8x |
|
Manažment kvality - skúškové testy (rôzne varianty)
Testy10 s. / 3. roč. / rar
Všetky varianty skúškových testov, čo do teraz boli z predmetu Manažment kvality. Projekt je formou scanovaných strán. Projekt obsahuje: varianty A, B, C, D, E, F, G1, G2, G3. Všetky varianty okrem varianty F majú zaškrtnuté správne odpovede. Všetky varianty okrem varianty F sú na 1 stranu A4 pričom sú to vlastne 2 strany A5. Každá varianta testu obsahuje 1-7 otázky - testové a 8-12 otázky na vysvetlenie, resp. dopísanie.
|
|
3,3 |
14x |
|
Manažment kvality - projekty, otázky, testy, prednášky
Študijný materiál113 s. / 3. roč. / rar
I. Podľa normy ISO 9000:2000 Základy a slovník · „Miera s akou súbor vlastných charakteristík spĺňa požiadavky.“ II. Autori encyklopedického slovníka medzinárodného obchodu · „Kategória úžitkovej hodnoty tovaru, ktorá môže byť vyjadrená rôznymi kvalitatívnymi znakmi a technickými parametrami.“III. Japonské priemyselné normy · „Súhrn príslušných znakov a charakteristík, ktoré sú predmetom ocenenia, ktorého cieľom je stanoviť či výrobok alebo služba vyhovujú účelu svojho použitia alebo nie.“ IV. K...
|
|
9,1 |
11x |
|
Manažment kvality - vypracované
Vypracované otázky44 s. / 4. roč. / doc
Vypracované otázky na manažment kvality
|
|
0,2 |
14x |
|
Podstata a funkcie podnikovej kultúry
Seminárna práca5 s. / 4. roč. / doc
Podniková kultúra - systém predpokladov, predstáv, hodnôt a noriem, ktoré sa v podniku prijali a rozvinuli a majú veľký vplyv na konanie, uvažovanie i vystupovanie zamestnancov. Navonok sa prejavuje ako forma spoločenského styku zamestnancov, v spoločných zvykoch, obyčajoch, oblečení, materiálnom vybavení a podobne.Cieľom podnikovej kultúry je dosiahnuť, aby sa zamestnanci osobne identifikovali s takou činnosťou podniku, ktorá smeruje k jeho prosperite a šíreniu dobrého mena. To znamená, že podn...
|
|
0,1 |
16x |
|
Semestrálna práca - Hodnotová analýza
Semestrálna práca15 s. / - roč. / doc
V oboroch, v ktorých je pokrok technológie najrýchlejší, je potrebný stály tok nových výrobkov a materiálov, ale existuje veľa odvetví, v ktorých je rýchlosť zmeny mierna. Úlohou výskumných a vývojových laboratórií v takýchto oboroch je skúmať všetky stránky výrobného procesu a zaisťovať stále zlepšovanie. Na to sa može použiť hodnotová analýza, ktorá je účelným zostavením súboru metód, ktorého zmyslom je hľadanie a navrhovanie zlepšeného alebo až zásadne nového riešenia Hodnotová analýza je zal...
|
|
0,1 |
18x |
|
Manažment kvality - vypracované otázky na skúšku
Vypracované otázky21 s. / 3. roč. / rar
Vypracované otázky na skúšku 1 - 35 z predmetu Manažment kvality. Projekt má formu scanovaných strán.
|
|
10,9 |
4x |
|
Metóda FMEA (Failure Modes and Effects Analysis)
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Metóda FMEA je optimalizačnou metódou projektovania produktu alebo technologických procesov so snahou obmedzenia vzniku porúch. Dôvodom zavádzania metódy FMEA sú rastúce požiadavky na kvalitu a spoľahlivosť výrobkov a služieb, zvyšujúce sa počty a komplexnosť podsystémov a dielov, zvyšujúci sa tlak na náklady a racionalizáciu, skracovanie doby vývoja a skúšok a zmeny v právnom prostredí. Aplikácia FMEA je potrebná aj pri zmene systému, výrobku, procesu alebo služby.
|
|
0,5 |
40x |
|
Manažment kvality - chipsy
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
ÚvodSpoločnosť Intersnack má dominantné postavenie na trhu slaných pochutín na Slovensku. Fúziou Wolf Slovensko, spol. s r.o. do CHIO-SLOVAKIA, spol. s r.o. a následne fúziou do SLOVAKIA CHIPS, a.s. vzniká Intersnack Slovensko, a.s.. Nové obchodné meno sa používa od 1. januára 2000. Spoločnosť Intersnack Slovensko, a.s. je dcérskou spoločnosťou nemeckej spoločnosti Intersnack Knabber-Gebäck GmbH & Co. KG so sídlom v Kolíne. Súčasťou ponuky Intersnacku sú obľúbené produkty našej národnej ...
|
|
0,4 |
4x |
|
Manažment kvality - Zadanie 1
Seminárna práca7 s. / 6. roč. / pdf
Zadanie č.1 - Pre vami zvolené produkty rovnakého spotrebného určenia / min. počet produktov 4 / a ich vami vybrané relevantné vlastnosti / min. počet relevantných vlastností 5 / aplikujte metódu bázickej varianty pre určenie ich poradia užitočnosti. Pre stanovenie váh dôležitosti relevantných vlastností použite metódu párového porovnávania.
|
|
0,9 |
56x |
|
Manažérstvo kvality a ľudský faktor
Referát12 s. / 3. roč. / doc
Ľudský faktor priamo alebo nepriamo ovplyvňuje všetky oblasti nášho života. Niekedy však jeho úlohu mylne bagatelizujeme.
Rovnako zohráva ľudský faktor dôležitú úlohu aj v manažmente. Každý dobrý manažér si uvedomuje, že je to úloha významnejšia ako v mnohých iných oblastiach. Manažérstvo kvality takisto nie je výnimkou. Napriek tomu býva niekedy úloha ľudského faktora v manažérstve kvality akoby ‘utopená’ medzi kontrolami, normami, plánmi, systémami a štatistikami.
Táto práca sa snaží ob...
|
|
0,1 |
17x |
|
Manažment kvality - prednášky
Prednášky8 s. / - roč. / zip
Prednášky z manažmentu kvality_____________________________________Definícia, význam a základné pojmy manažmentu kvalityCieľom prednášky je vymedziť pojem kvalita a jej význam, určiť prístupy ku kvalite definovať základné pojmy, funkcie manažmentu kvality.Literatúra: skriptá Manažment kvality 2010„20. stor. si budeme pripomínať ako stor. produktivity, ale to 21. stor. bude storočím kvality.“Joseph M. JuranKvalita - je súhrn vlastností produktu a jeho schopností uspokojiť požiadavky spotrebiteľa ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Manažment kvality - Galo Slovakia s.r.o.
Semestrálna práca18 s. / 3. roč. / doc
GALO SLOVAKIA s.r.o.
V organizácia bola nespokojná s množstvom nezhodných výrobkov a tak sa rozhodla pomocov zakladných nástrojov kvality, vykonať analýzu a zistiť príčinu nezhôd súčiastky.
Boli vybraný členovia týmu ktorý sa danou problematikou začali zaoberať.
Členovia týmu : Majster
Vedúci dielne
Hlavný kontolór
|
|
1,4 |
16x |
|
Systém manažérstva kvality
Semestrálna práca12 s. / 3. roč. / doc
V dnešnej dobe je na trhu veľká konkurencia medzi podnikmi a je záujmom každého podniku presadiť sa na trhu a získať si zákazníka. Kvalita je rozhodujúcim faktorom ekonomického rastu podniku , preto významnú úlohu zohráva manažérstvo kvality .
Manažérstvo kvality je koordinovaná činnosť zameraná na riadenie organizácie s ohľadom na kvalitu , zvyčajne pod vedením manažéra. Túto činnosť vykonáva manažér prostredníctvom svojich podriadených zamestnancov.
Pod pojmom systém manažérs...
|
|
0,1 |
10x |
|
Manažment kvality
Semestrálna práca8 s. / 3. roč. / doc
Zadanie:
1. Postupový diagram pre výrobný proces
2. Diagram príčin a následkov pre nezhodu vo výrobnom procese
3. Paretova analýza
4. Histogram
5. Regulačný diagram pri kontrole meraním
|
|
0,4 |
11x |
|
Analýza možných chýb a ich následkov
Prednášky38 s. / 3. roč. / pdf
FMEA (Failure Mode and Effects Analysis) bola ako metóda
vyvinutá v roku 1949 v USA a využitá v programe NASA v
rámci projektu Apollo v šesťdesiatych rokoch. Postupne sa
zavádzala do letectva, jadrového priemyslu a automobilového
priemyslu. Napr. Ford Pinto v sedemdesiatych rokoch mal
problémy s palivovou nádržou...
|
|
1,0 |
4x |
|
Manažment kvality
Prednášky39 s. / 5. roč. / doc
Ťažisko manažmentu kvality:
• tvorba kvality
• finalizácia kvality
Dôvody rozvoja kvality (Prečo?):
1. kvalita je podnikateľský fenomén z hľadiska:
• užívateľov
• komerčného a ekonomického
• výrobnotechnického
2. kvalita je rozhodujúci protikonkurenčný prostriedok
3. kvalita je rozhodujúci faktor podnikateľskej úspešnosti
Kedy?:
- keď produkt spĺňa kritériá, ktoré sú na to dané
Od čoho závisí?:
• medzinárodné faktory
• národohospodárske faktory
• podnikové faktory...
|
|
0,6 |
19x |
|
Analýza možných chýb a ich následkov, kontrolný plán
Referát4 s. / 3. roč. / doc
Dôležitou časťou každého systému manažmentu kvality (SMK) je určiť postupy pre plánovanie kvality. Proces plánovania kvality počnúc konštrukciou (návrhom) výrobku a končiac výrobným postupom musí byť predovšetkým nástrojom pre prevenciou voči výskytu chýb (konštrukčných aj výrobných) alebo ich príčin resp. aspoň nástrojom pre zvýšenie pravdepodobnosti, že ak sa už takéto chyby (alebo príčiny, ktoré ich spôsobujú) vyskytnú, budú včas (t.j. napr. pred začatím sériovej výroby alebo pred odoslaním v...
|
|
0,1 |
15x |
|
Ako müsli tyčinky dobili svet
Semestrálna práca23 s. / 3. roč. / ppt
Najlepšia spoločníčka či už pri športe alebo oddychu
Nezameniteľná chuť
Vyvážená náhrada za raňajky
Prinášajú energiu vždy keď ju potrebujete
Výživné súčasti v cereáliách sú ideálne na doplnenie zásob
|
|
2,5 |
1x |
|
Manažment kvality
Vypracované otázky37 s. / 3. roč. / doc
29 vypracovanych otazok z predmetu manazment kvality, znazornene filozofie
|
|
0,2 |
10x |
|
Manažérstvo kvality a jeho vývoj
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
opis manažérsta kvality a jeho vývoja
|
|
0,1 |
9x |
|
Manažment kvality
Vypracované otázky39 s. / - roč. / doc
Náhľad na jednu vypracovanú otázku v dokumentácii
30 vypracovaných otázok
|
|
0,2 |
7x |
|