1. Čo rozumieme pod pojmom marketing?- Umenie predávať produkty,- Proces výmeny medzi jednotlivcami a organizáciami, ktorého výsledkom je vzájomný prínos a uspokojenie zúčastnených,- Riadiaci proces, ktorý účinne a efektívne identifikuje, predvída a uspokojuje zákazníkove požiadavky,- Spôsob riadenia a usmerňovania hospodárskej činnosti podľa požiadaviek trhu,- Spojovací článok medzi výrobcom a zákazníkom,- Schopnosť ponúknuť užitočný a potrebný produkt,- Filozofia myslenia a konania firmy zamer...
Čo je segmentácia?(vytvoriť pravidlá podľa ktorých sa rozdelíme)- niekto je z iného kraja niekto ma iphone niekto android- delenie podla niecoho záujmy, mesto, dedinaDáVAť POZOR NA KRITERIUM KAZDY MUSI PATRIT DOURCITEHO KRITERIA- tolko skupin aby sa kazdy clovek vedel niekam zaradiťVYHODY SEGMENTACIE´´sami´´ na trhu v prírodnej kozmetikeMozeme dat napr vyssiu maržuSTRATEGIA POKRYTIA TRHUEnergue voda plyn - nediferencovanýMy sme diferencovaný = viac druhov (asi)Jedna skupina ktoru sa snazime najv...
1. prednáška – Teoretické základy marketingu. Marketing a spoločnosť
- marketing vznikol v USA (prevažovala ponuka nad dopytom)
- u nás sa začal využívať v roku 1990
- aplikovaný vedný odbor, patrí do oblasti vied o riadení
- široký rozsah činností, ktoré sú zamerané na vytváranie výmen
Výmena – forma ľudskej činnosti pomocou ktorej možno požadovaný produkt získať za protihodnotu (je základom marketingu)
- aby sa výmena mohla uskutočniť, treba splniť:
1.výmeny sa musia zúčastniť najme...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.