Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / docx
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka. - Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život- Nie je izolovanou disciplínou Cieľom výchovy matematiky na I. stupni...
|
|
0,7 |
17x |
|
Štatistika - Korelačná a regresná analýza v príkladoch
Výpočet122 s. / 1. roč. / pdf
Súbor obsahuje riešené príklady z korelačnej a regresnej analýzy, výpočty tesnosti väzby medzi dvoma znakmi štatistického súboru pomocou výpočtu koeficienta korelácie, korelačného pomeru, príklady z lineárnej a nelineárnej regresie, výpočty parametrov regresných priamok, príklady výpočtov koeficientov exponenciálnej, kvadratickej, mocninovej, inverznej závislosti a príklady metódy najmenších štvorcov. Okrem toho obsahuje príklady riešení viacnásobnej lineárnej regresie a koeficienta korelácie te...
|
|
2,7 |
269x |
|
Číselné obory - Matematika 1 - skriptá
Skriptá193 s. / 1. roč. / pdf
1.1 Reálne čísla a ich základné vlastnosti
Základné číselné množiny sú čitateµovi určite známe už zo strednej školy. Zavedieme preto len ich
označenie:
N- množina všetkých prirodzených čísel.
Prirodzené čísla sú čísla 1; 2; 3; : : : . Súčet a súčin prirodzených èísel je prirodzené číslo.
Z- množina všetkých celých èísel.
Celé čísla sú všetky čísla, ktoré môžeme vyjadriť ako rozdiel dvoch prirodzených čísel. Súčet, súčin
a rozdiel celých čísel je celé číslo.
Q- množina všetkých racionálny...
|
|
0,8 |
47x |
|
Skriptá z Matematiky 1
Skriptá274 s. / 1. roč. / pdf
V analytickej praxi sa objekty Často popisujú pomocou usporiadaných n-tíc, vektorov. Ak máme m n-tíc, potom ich môžeme usporiadať do tabuľky, ktorá má n riadkov a m štipcov. Takáto tabuľka už v koncentrovanejšej, prehľadnejšej podobe odráža nejaký objekt. Bolo by dobré, aby sa s takýmito objektmi dali vykonávať nejaké jednoduché "rozumné" operácie, ktorých výsledky by sa dali jednoducho interpretovať. Matematika sa začala zaoberať "tabulkami", ktoré neskôr dostali názov matice a už pri vzniku po...
|
|
9,7 |
78x |
|
Matematika - vypracované otázky ( + príklady na skúšku)
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / docx
Matica výroby : (objednávky) - stĺpcová matica, ktorá udáva množstvá výrobkov, ktoré máme vyrobiť na základe objednávkyMatica spotreby : je stĺpcová matica, ktorá obsahuje množstvá polotovaarov, materiálu alebo suroví, ktoré potrebujeme na výrobu objednaného množstva produktov (výrobkov)Leontiefove (technologické) matice: Maticu D = (dij) stupňa n nazývame Leontiefovou (technologickou) maticou, ak pre jej prvky platí:1) dij Є <0, 1>n2) Σ dij ≤ 1 pre každé j = 1, 2, n ( súčet prvkov v každo...
|
|
0,1 |
16x |
|
Matematika 1 prednášky (teória a príklady)
Prednášky40 s. / 1. roč. / zip
Prednasky od RNDr. Semana...
I. LINEÁRNA ALGEBRA
1.2. Matice – základné pojmy
1.3. Operácie s maticami
1.4. Hodnosť matice
II. DIFERENCIÁLNY POČET FUNKCIE JEDNEJ PREMENNEJ
2.1. Pojem reálnej funkcie jednej reálnej premennej
2.2. Operácie s funkciami
2.3. Zložená funkcia, prostá a inverzná funkcia
2.4. Elementárne funkcie
2.5. Limita a spojitosť funkcie
2.6. Pojem derivácie funkcie v bode a na množine
2.7. Derivácie základných elementárnych funkcií a základné derivačné vzorce
2.7. De...
|
|
0,6 |
35x |
|
Matematika - teória vo forme ťaháka
Poznámky31 s. / 1. roč. / doc
Pojem funkcie:Definícia1: Nech A je prázdna množina. Zobrazenie f množiny A do množiny R nazývame reálnou funkciou. Reálna funkcia je teda zobrazenie: f:A»R, ktoré každému prvku x € A priradí jediné reálne číslo y=f(x).Definícia2: Reálnu funkciu f:A»R, AcR nazývame reálnou funkciou jednej reálnej premennej.Ak f:A»R je funkcia, tak množinu A budeme nazývať obor definície/abo definič.obor/ funkcie f a označovať znakom D(f) a množinu f(A)={y€R;y=f(x),x€A} nazývať obor hodnôt funkcie f a označovať H...
|
|
0,2 |
130x |
|
Matematika 1 - Elementárny kalkulus
Skriptá96 s. / 1. roč. / pdf
Tieto poznámky obsahujú podklady k prednáške Matematika 1 na špecializácii Aplikovaná informatika: jedná sa o 12 dvojhodinových prednášok doplnených dvojhodinovými cvičeniami (ich členenie nie je definitivne). Poznámky obsahujú nasledujúce témy: 1. Reálne čísla 2. Elementárne funkcie 3. Limita číselnej postupnosti, číselné rady 4. Limita funkcie,spojitost’ a derivácia 5. Využitie derivácií: L’Hospitalovo pravidlo, priebeh funkcie, Taylorov rozvoj funkcie 6. Integrovanie a jeho aplikácie: Neurčit...
|
|
0,4 |
2x |
|
Matematika pre stredné školy
Skriptá193 s. / 1. roč. / pdf
Číselné obory1.1 Reálne čísla a ich základné vlastnostiZákladné číselné množiny sú čitateľovi určite známe už zo strednej školy. Zavedieme preto len ich označenie:N- množina všetkých prirodzených čísel.Prirodzené čísla sú čísla 1, 2, 3, . . . . Súčet a súčin prirodzených čísel je prirodzené číslo.Z- množina všetkých celých čísel.Celé čísla sú všetky čísla, ktoré môžeme vyjadriť ako rozdiel dvoch prirodzených čísel. Súčet, súčin a rozdiel celých čísel je celé číslo.Q- množina všetkých racionálnyc...
|
|
1,1 |
29x |
|
Matematika, funkcie, rovnice - ťahák
Ťahák12 s. / 1. roč. / zip
Priebeh fun:Monotón. Nech fun.f je spoj na int a má derif. f´ma (a,b).Nech f´x >0 /<0/ pre všetky x(a,b),potom je fun.f rast/kles/na int./a,b/.Lok.extr.:Nech fun.f je defin.na okolí O(x0) bodu 0.Hovor.,že fun.f nadob.v bode x0 lok.max/min/,ak exis.také okoli O(x0),O1(x0)
|
|
0,1 |
5x |
|
Skriptá z Matematiky
Skriptá193 s. / 1. roč. / zip
Kapitola 1Číselné obory1.1 Reálne čísla a ich základné vlastnostiZákladné číselné množiny sú čitateľovi určite známe už zo strednej školy. Zavedieme preto len ich označenie:N- množina všetkých prirodzených čísel.Prirodzené čísla sú čísla 1; 2; 3; : : : . Súčet a súčin prirodzených čísel je prirodzené číslo.Z- množina všetkých celých čísel.Celé čísla sú všetky čísla, ktoré môžeme vyjadri» ako rozdiel dvoch prirodzených čísel. Súčet, súčin a rozdiel celých čísel je celé číslo.Q- množina všetkých r...
|
|
0,7 |
8x |
|
Matematické činnosti
Štátnicové otázky39 s. / 3. roč. / zip
1. Matematické predstavy» rozvíjanie MP má už v pr veku veľký význam a zároveň vytvára pozitívny vzťah k matematike» rozvíjanie vlastností a zručností, ako sú presnosť, pozornosť, sch systematicky pracovať, rozvoj tvorivého a log myslenia, či posilňovanie sebadôvery, možno realizovať práve prostredníctvom matematiky. » M ako abstraktný systém musíme D priblížiť prostredníctvom konkrétnych vecí a činností, s kt už majú isté skúsenosti » pod MP v pr výchove rozumieme najmä utváranie si zákl. preds...
|
|
0,1 |
7x |
|
Matematika 1 - množiny
Poznámky24 s. / 1. roč. / doc
Prvé vydanie učebného textu Matematika I pre nematematické kombinácie je určené študentom všetkých foriem a odborov na Fakulte prírodných vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Náročnosť, obsah a forma výkladu sledujú prednášky a cvičenia z predmetu Aplikovaná matematická analýza bakalárskeho a magisterského štúdia na fakulte. Následnosť a usporiadanie jednotlivých kapitol je podmienené učebnými plánmi a osnovami predmetu.Pokiaľ ide o koncepciu učebného textu, autori mali pri jeho zostavo...
|
|
0,8 |
7x |
|
Matice - študijný materiál a riešené príklady z Matematiky
Výpočet23 s. / 2. roč. / doc
Matica (matematika)Matica je určitá množina čísel alebo iných matematických objektov (tzv. prvkov matice) usporiadaných do pravidelných riadkov a stĺpcov (prípadne aj ich viacrozmerných ekvivalentov) a vyznačujúcich sa tým, že každý výpočtový úkon vykonávaný s maticou sa týka každého prvku tvoriaceho maticu.Najčastejšie sa možno stretnúť s dvojrozmernou maticou. Ak treba zdôrazniť, že má riadkov a stĺpcov, hovorí sa o matici typu krát . Ak treba zdôrazniť, že objekty v tejto tabuľke pochádzajú z...
|
|
0,2 |
6x |
|
Matematika - prednášky (funkcie, limity, derivácie, integrály)
Prednášky26 s. / 1. roč. / doc
Matematika A, B - spracovaná teória z prednášok Mojžišovej, bez grafov + teória spracovaná z knihy a skrípt.
|
|
0,3 |
37x |
|
Vektory, lineárna závislosť a lineárna nezávislosť vektorov
Prednášky6 s. / 1. roč. / doc
PRÍKLADY POUŽITIA VEKTOROV V EKONOMIKE N-rozmerný vektor v ekonomických aplikáciách môže slúžiť na vyjadrenie usporiadanej n-tice určitých hodnôt ekonomických veličín. Príklad 6. Pekáreň pečie tri druhy chleba. Výrobné náklady na upečenie bieleho chleba sú 17 Sk, pre čierny chlieb 15 Sk a pre celozrný 18 Sk. Denne upečú 300 kusov bieleho chleba, 500 kusov čierneho a 200 kusov celozrného chleba. Určime celkové výrobné náklady dennej produkcie chleba.
|
|
0,3 |
16x |
|
Seminárna práca z Matematiky - Prehľad funkcií
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Pojem funkcia reálnej premennej : Nech sú dané dve neprázdne množiny reálnych čísel A a B. Ak priradíme každému číslu x ε A podľa istého predpisu najviac jedno číslo y ε B ( ktoré označíme y = ƒ(x) a nazveme funkčná hodnota), tak množina ƒ všetkých usporiadaných dvojíc [x; ƒ(x) ] sa nazýva reálna funkcia reálnej premennej. Zapisujeme ƒ : y = ƒ(x) Funkciu ƒ môžeme zapísať : slovom , grafom , tabuľkou
|
|
0,1 |
3x |
|
Výklad termínov z predmetu Matematika
Ťahák7 s. / 2. roč. / doc
limita funkcie
majme funkciu f, ktorá je definovaná v okolí daného bodu a, pričom v samotnom bode nemusí byť definovaná
per-partes pre určitý integrál
nech funkcie f,g sú spojito diferencovateľné na intervale <a,b>.
Potom
substitučná metóda pre neurčitý integral
nech funkcia F(t) je primitívna funkcia k funkcii f(t) na , nech funkcia g(x) má na (a,b) deriváciu, pričom pre všetky x g(x) je primitívnou funkciou k funkcii f
-integrál
|
|
0,3 |
103x |
|
Matematika B (skúškové príklady, denné štúdium, leto)
Testy9 s. / 1. roč. / rar
Skúškové prísomky, ktoré boli v letnom semestri z predmetu Matematika B pre odbor Ekonomika a manažment podniku, resp. Elektronický obchod a manažmetn (spoločné termíny). Ide o skupiny príkladov vyhradené pre denných študentov.Obsahuje jednotlivé skupiny, písomky. Jedna skupiny má už vypracované správne riešenie.Všetko je vo formáte .pdf
|
|
11,3 |
6x |
|
Matematika I (materiál)
Skriptá204 s. / 1. roč. / rar
Prvé vydanie učebného textu Matematika I pre nematematické kombinácie je určené študentom všetkých foriem a odborov na Fakulte prírodných vied Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Náročnosť, obsah a forma výkladu sledujú prednášky a cvičenia z predmetu Aplikovaná matematická analýza bakalárskeho a magisterského štúdia na fakulte. Následnosť a usporiadanie jednotlivých kapitol je podmienené učebnými plánmi a osnovami predmetu. Pokiaľ ide o koncepciu učebného textu, autori mali pri jeho zosta...
|
|
2,3 |
1x |
|
Matematika - Základné pojmy matematickej logiky a teórie množín
Skriptá75 s. / 1. roč. / rar
Základné pojmy matematickej logiky a teórie množín
Množina reálnych čísiel
Reálna funkcia reálnej premennej
Postupnosť reálnych čísiel
Limita a spojitosť funkcie reálnej premennej
Derivácia funkcie
Určitý integrál
Neurčitý integrál
Obsah archívu:
Uceb5kap.pdf
Uceb4kap.pdf
Uceb3Kap.pdf
Uceb2Kap.pdf
Uceb1Kap.pdf
|
|
1,1 |
9x |
|
Evidencia materiálu - Denná evidencia asfaltovej zmesi
Analýza40 s. / 1. roč. / xls
Denná evidencia asfaltovej zmesiTabuľky, grafy, výpočtySúbor obsahuje 8 kariet
|
|
2,2 |
16x |
|
Lineárne rovnice - poznámky, použiteľné aj ako ťahák
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
Lineárne rovnice-o jednej či dvoch neznámichLineárna kombinácia:-nastáva vtedy,ak a sa skladá s prvkou a,1 a,2 a…. -existujú čísla ,že ak dosadíme do rovniceLineárna závislost-Kvadratické rovnice-ak a,b,c je z R a 0 D(f) = R, potom kvadratická funkcia má tvar y = a x +b x+cSystém rovníca.,ak obydvom stranám možeme pripočítat ten istý výrazb.,obydve strany rovníc možeme násobit al.delit tým istým výrazom roznym od nulyc.,obydve strany rovnice možeme zamenitGoniometriaKomplezné čísla-majú zložku r...
|
|
0,1 |
11x |
|
Postupnosti a limity postupností - matematika 1
Prednášky11 s. / 1. roč. / ppt
PostupnostiDefinícia: Pod postupnosťou rozumieme funkciu definovanú na množine prirodzených čísel.
|
|
0,2 |
4x |
|
Matematika, postupnosti, limity postupností
Prezentácia11 s. / 1. roč. / ppt
PostupnostiDefinícia: Pod postupnosťou rozumieme funkciu definovanú na množine prirodzených čísel.
|
|
0,2 |
25x |
|
Matematika - zadanie príkladov z aplikovanej matematiky na domáce cvičenie
Výpočet6 s. / 1. roč. / doc
Zadanie príkladov z aplikovanej matematiky na domáce cvičenie.
|
|
0,1 |
161x |
|
Matematika 1 - poznámky
Poznámky17 s. / 1. roč. / rar
Poznámky z predmetu matematika 1 Obsah archívu: mat5b.jpg mat5a.jpg mat4a.jpg mat4b.jpg mat3b.jpg mat3a.jpg mat8b.jpg mat8a.jpg mat7b.jpg mat7a.jpg mat6b.jpg mat6a.jpg mat11a.jpg mat10b.jpg mat10a.jpg mat9b.jpg mat9a.jpg
|
|
10,5 |
10x |
|
Matematika - funkcia jednej reálnej premennej
Ťahák1 s. / 1. roč. / doc
Funkcia jednej reálnej premennej: 1. Nech A je neprázdna množina. Zobrazenie f množiny A do množiny R nazývame reálnou funkciou. Reálna funkcia je teda zobrazenie f: A patríR, ktoré každému prvku x patrí A priradí jediné reálne číslo y=f(x). 2. Reálnu funkciu f: A patrí R, A patrí R nazývame reálnou funkciou jednej reálnej premennej.
|
|
0,1 |
19x |
|
Maximalizačná úloha lineárneho programovania
Semestrálna práca7 s. / 2. roč. / doc
Riešená maximalizačná úloha lienárneho programovania.
Spoločnosť produkuje štyri varianty rovnakého produktu. Finálna časť výroby zahŕňa skladanie, čistenie a následne balenie. V nasledujúcej tabuľke sú znázornené doby trvania jednotlivých finalizačných operácií zvlášť pre každú variantu výrobku. V tabuľke takisto nájdeme trhovú cenu jednej jednotky danej alternatívy produktu.
|
|
0,8 |
9x |
|
Matematika - ťahák
Ťahák6 s. / 1. roč. / doc
VLASTNOSTI FUNKCIE1. Hovorime ze funkcia f rastie [klesa,neklesa,nerastie] na (a,b) ak pre kazde x1,x2 € (a,b) take ze plati: x1<x2 plati f(x1)<f(x2)2. Hovorime ze funkcia f je ohranicena zdola, ale ex. K€R take ze: f(x)≥K V x € Df [f(x)≤K Vx € Df]3. Hovorime ze f je parna (neparna), ak pre kazde x z Df←[ V x € Df] plati: f(-x)=f(x) [f(-x)=-f(x)]4. Periodicka funkcia (pravidelne) - hovorime ze f je periodicka ak existuje t€R, t>0 take ze: f(x+t)=f(x) pre vsetky V x € D(f). Najmansia hod...
|
|
0,8 |
7x |
|
Krok za krokom - niektoré prepočítané príklady na prijímačky na EUBA
Testy17 s. / 1. roč. / zip
34 prehľadne vypracovaných príkladov z matematiky na prijímačky na EUBA.
|
|
31,0 |
25x |
|
Študijné materiály z aplikovanej matematiky
Študijný materiál37 s. / 1. roč. / zip
Nech n je prirodzené číslo. Množinu všetkých usporiadaných n-tíc reálnych čísel spolu s operáciami sčítania vektorov a násobenia vektora reálnym číslom nazývame n-rozmerným vektorovým priestorom Vn.
|
|
1,1 |
1x |
|
Základy matematiky
Poznámky42 s. / 1. roč. / doc
Výrok – oznamovacia veta s jednoznačnou pravdivostnou hodnotou
Axióma – základná poučka, výrok matematickej teórie, ktorý sa v jej rámci považuje za správny bez toho, aby sa jeho správnosť dokazovala
Definícia – definovanie alebo určenie vzťahu / výrazu na základe axióm alebo predom dokázaných viet
Úsudok – rozhodnutie o pravdivosti predpokladu
Matematická veta – vymedzuje a určuje vlastnosti
Hypotéza – výrok u ktorého nevieme určiť, či pravdivostná hodnota existuje
Tvrdenie – niečo čo sa ...
|
|
1,9 |
3x |
|
Maturitné príklady z matematiky
Maturitné otázky20 s. / 4. roč. / rar
Neriešené maturitné príklady z matematiky
|
|
5,3 |
42x |
|
Matematika - test s výberom správnej odpovede
Testy4 s. / 1. roč. / doc
1. Rovnica sa nazýva
A./ lineárna
B./ kvadratická
C./ exponenciálna
D./ lineárna lomená
|
|
0,1 |
132x |
|
Funkcie, vlastnosti funkcií
Poznámky1 s. / 1. roč. / doc
Funkcia je predpis, ktorý každému reálnemu číslu x priradí najviac jedno reálne číslo y. Každá funkcia má svoje meno; označujeme ich malými písmenami (f, g,...). Funkciu môžeme zadať: 1. vymenovaním:
pozn.: vymenovaním môžeme funkciu určiť len vtedy, ak má konečný počet priradení. 2. vzorcom - pomocou výrokovej formuly 3. grafom:
|
|
0,1 |
12x |
|
Matematika, Krok za krokom (vypočítaných 60 testov z matematiky na príjmačky EUBA - FHI)
Výpočet118 s. / 1. roč. / rar
Matematika krok za krokom. Vypočítaných 60 testov z matematiky na príjmačky EUBA - FHI. Väčšina testov je rátaná na prípravnom kurze z matematiky na prijímacie skúšky.
|
|
40,6 |
121x |
|
Prehľadne spracované vzorce (funkcie, derivovanie, integrovanie)
Ťahák2 s. / 1. roč. / zip
Prehľadne spracované komplet vzorce na 2 A4 potrebné pre predmet Matematika A a Matematika B.
|
|
1,1 |
7x |
|
Matemamtika - ťahák
Ťahák2 s. / 1. roč. / doc
Súbor obsahuje ťahák na skúšku z Matematiky.Funkcia jednej reálnej premennej:1. Nech A je neprázdna množina. Zobrazenie f množiny A do množiny R nazývame reálnou funkciou. Reálna funkcia je teda zobrazenie f: AR, ktoré každému prvku xA priradí jediné reálne číslo y=f(x).2. Reálnu funkciu f: AR, AR nazývame reálnou funkciou jednej reálnej premennej.3. Ak f: AR je funkcia, tak množína A sa nazýva definičný obor funkcie f a označuje sa znakom D(f) a množina f(A)=yR y=f(x), xA sa nazýva ob...
|
|
0,1 |
20x |
|
Derivácia funkcie - príklady
Výpočet22 s. / 2. roč. / pdf
Derivácie funkcie jednej premennej. V predošlej časti sme si ukázali, že špeciálna limita ak existuje, vyjadruje nielen smernicu dotyčnice, ale aj okamžitú rýchlosť zmeny y za jednotkovú zmenu.
|
|
0,3 |
3x |
|