Vypracované otázky - Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie
Poznámky44 s. / 5. roč. / doc
1. Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života vznik medzinárodného podnikania. Historický vývoj nadnárodných spoločností a mechanizmus ich fungovania.Vývoj internacionalizácie hospodárskeho životaInternacionalizácia - je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie transakcií s firmami v iných krajinách.Trhové vzťahy - v ekonomikách sa rozvíjali smerom do:- hĺbky na úrovni jednotlivých národných ekonomík- šírky a postupne presahovali rámec národn...
|
|
0,4 |
75x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie (prednášky)
Prednášky42 s. / 4. roč. / doc
Súbor obsahuje poznámky z prednášok Medzinárodného manažmentu a medzinárodné podnikania (vyučujúci prof. Táncošová).
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie1. téma: Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života vznik medzinárodného podnikania. Historický vývoj nadnárodných spoločností a mechanizmus ich fungovania.
Ad1. Vývoj internacionalizácie hospodárskeho života
Internacionalizácia – je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie t...
|
|
0,5 |
117x |
|
Medzinárodná podnikateľská etika, jej podstata a význam. historický vývoj a medzinárodná podnikateľská etika. Sociálna zodpovednosť medzinárodných podnikov.
Seminárna práca7 s. / 4. roč. / doc
Seminárna práca je zameraná na teoretické aspekty medzinárodnej podnikateľskej etiky.
Etika podnikateľského prostredia a príčiny jej vznikuVývoj svetovej ekonomiky vyžaduje urýchliť prispôsobovanie podnikateľského prostredia a výkonnosti národných ekonomík požiadavkám domáceho a svetového trhu. To súvisí s celoživotným prehlbovaním odbornosti a etických postojov pri hľadaní nových pracovných metód a postupov v rámci manažmentu podnikateľskej sféry. Stretávame sa s novým vývojovým trendom v ri...
|
|
0,1 |
104x |
|
Medzinárodná podnikateľská etika
Esej6 s. / 4. roč. / docx
Etika je dôležitou súčasťou podnikovej kultúry, ktorá sa opiera o ľudskú potrebu k niekomu prináležať, patriť, zaradiť sa do spoločenstva ľudí s rovnakými potrebami, záujmami a hodnotami. Samotný pojem etika pochádza z gréckeho ethos, ktoré vyjadruje povahový rys, zvyk, obyčaj, spôsob myslenia, či postoje jednotlivcov a skupín. Za zrod disciplíny s názvom podnikateľská etika môžeme považovať rok 1974 na univerzite v Kansase. Cieľom každého manažéra je dosahovať zisť a minimalizovať svoje náklady...
|
|
0,1 |
18x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie
Poznámky35 s. / 4. roč. / docx
Vývoj internacionalizácie hospdárskeho životaInternacionalizácia - je proces zvyšovania vplyvu firiem pri medzinárodných činnostiach v ďalšom období. Vytváranie transakcií s firmami v iných krajinách. Trhové vzťahy v ekonomikách sa rozvíjali smerom do: -hĺbky na úrovni jednotlivých národných ekonomík, -šírky a postupne presahovali rámec národných ekonomík a rozvíjali sa, -až nadobudli celosvetovú dimenziu a sformovalo sa svetové hospodárstvo. Historicky sa presadzuje tendencia k prehlbovaniu, al...
|
|
0,1 |
16x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie
Prednášky22 s. / - roč. / doc
Medzinárodné podnikanie je relatívne novou, ale veľmi komplexnou vednou disciplínou, pričom sa zaoberá takými medzinárodnými ekonomickými transakciami ako vývoz a dovoz tovaru a služieb, investície, obchod s licenciami, franchising a podobne, všetko vo vzťahu k podnikateľskej sfére. V medzinárodnom prostredí, pri realizácii medzinárodných transakcií je potrebné riadiť podnikové činnosti odlišným spôsobom, t.j. pristúpiť k aplikácii princípov medzinárodného manažmentu.Medzinárodný manažment - ako...
|
|
0,2 |
70x |
|
Analýza exportu spoločnosti
Seminárna práca24 s. / - roč. / doc
Analyzovaná spoločnosť Medist, s. r. o. bola založená ako spoločnosť s ručením obmedzeným začiatkom roka 1997. Spoločnosť z hľadiska činnosti môžeme zaradiť do odvetvia strojárstva, pretože predmetom jej podnikania a nosným programom zároveň je vývoj a výroba lekárskych odsávačiek. V lekárstve veľmi známa prístrojová rada sa predáva pod obchodným názvom MEVACS. Zakladateľmi spoločnosti sú traja spoločníci, ktorí mali dlhoročné skúsenosti v oblasti vývoja zdravotníckej techniky. Tento fakt význam...
|
|
4,5 |
13x |
|
Globalizácia a jej vplyv na medzinárodné podnikanie
Esej9 s. / 4. roč. / doc
Esej z predmetu: Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie na tému: Globalizácia.
Pojem globalizácia môžeme dnes počuť zo všetkých strán. Spomína sa v pozitívnom i negatívnom zmysle slova. Nič to však nemení na tom, že tento fenomén zasahuje takmer celú našu planétu. Týka sa všetkých oblastí ľudského života, ale v prvom rade sa týka samotného človeka.
Podľa „ľudovej múdrosti“ je to situácia, pri ktorej anglická princezná s egyptským frajerom havarujú vo francúzskom tunely s nemeckou li...
|
|
0,1 |
94x |
|
Predstavenie firmy Hornonitrianske bane Prievidza
Semestrálna práca10 s. / - roč. / doc
Akciová spoločnosť Hornonitrianske bane Prievidza (HBP) je najvýznamnejším producentom hnedého uhlia, jediného domáceho primárneho energetického zdroja v Slovenskej republike. Hlavným výrobným sortimentom je prachové uhlie pre energetické účely. Doplnkovým sortimentom je výroba triedených druhov. Uhlie sa ťaží hlbinným spôsobom. Vývoj v ťažobnom priemysle na Slovensku v posledných rokoch je charakterizovaný klesajúcou tendenciou, čo má za následok i pokles tržieb. Podobne klesala aj zamestnanosť...
|
|
0,2 |
1x |
|
Slovenská grafia
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
Na spracovanie svojej semestrálnej práce som si vybral exportný podnik Slovenská Grafia, a.s., ktorá sa venuje tlači periodík, merkantilu, publikácii a i. Rozoberám tu vývoj exportu podniku od roku 2000 až do roku 2005 a tiež jeho perspektívu do budúcnosti. Taktiež rozoberám jeho trhovú a tovarovú štruktúru exportu všeobecne. Ďalej sa venujem už konkrétnemu výrobku (službe- tlač časopisov) na konkrétnom trhu (ruskom). Podrobím ho vnútornej analýze, zhodnotím silné a slabé stránky výrobku a príle...
|
|
0,2 |
1x |
|
Etický kódex reklamy na Slovensku
Referát8 s. / - roč. / doc
ETICKÉ ZÁSADY REKLAMNEJ PRAXE PLATNÉ NA ÚZEMÍ SLOVENSKEJ REPUBLIKY:
Všeobecné zásady reklamnej praxe(Slušnosť reklamy, Čestnosť reklamy
Spoločenská zodpovednosť reklamy, Pravdivosť reklamy),
Osobitné požiadavky na reklamu (Hodnota produktu, Porovnania cien, Očierňovanie a zľahčovanie konkurentov, Napodobňovanie reklám, Ochrana súkromia a zneužitie jedinca, Záruky, Identifikácia, Bezpečnosť a zdravie),
Špecifické pravidlá reklamnej praxe (Reklama na potraviny a nealkoholické nápoje, Rekla...
|
|
0,3 |
16x |
|
Kultúrne rozdiely v podnikaní
Referát9 s. / - roč. / doc
Kultúrne rozdiely v podnikaní, Dlhodobé plánovanie, Pracovať alebo si užívať život, Kto je šéfom, Ja, ja, ja alebo my, Dlhodobé plánovanie, Obchodné rokovania so zahraničnými partnermi, Etiketa pri obchodných rokovaniach so zahraničnými partnermi, Zdvorilosť pri obchodných rokovaniach, Pozdravy pri obchodných rokovaniach, Predstavovanie a oslovovanie pri obchodných rokovaniach, Gestá a gestikulácia pri obchodných rokovaniach, Spoločenské podujatia pri obchodných rokovaniach so zahraničnými part...
|
|
0,1 |
27x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie v spoločnosti Autoplachty
Semestrálna práca18 s. / - roč. / doc
Spoločnosť Autoplachty vznikla v roku 1990, od tej doby už prenikla aj na zahraničné trhy okolitých štátov. Miesta svojich zahraničných pobočiek si dobre vyberala, nakoľko sa musela zamerať na krajiny s vysokým počtom prepravcov nákladnej dopravy.
Na zahraničné trhy sa rozhodla preniknúť prostredníctvom investícii do vlastných dcérskych spoločností so 100% kapitálovou účasťou, čo je podľa môjho názoru pre spoločnosť v období krízy dosť negatívne. Nakoľko je potrebné povedať, že spoločnosť fi...
|
|
0,4 |
31x |
|
Medzinárodné strategické rozhodovanie podniku
Poznámky54 s. / - roč. / doc
Spracovaná kniha : Medzinárodné strategické rozhodovanie podniku od doc. Sršňovej
1.INTERNACIONALIZÁCIA PODNIKU
1.1.Teoretické základy internacionalizácie podniku
Pojem internacionalizácia – od foriem vstupu na zahraničný trh cez riadenie DS až po vymedzenie ako činnosti prekračujúcej národné hranice. Dotýka sa podniku ako celku. Okrem procesného chápania zahraničných aktivít existuje aj inštitucionálne chápanie – podnik sa považuje za medzinárodný, keď realizuje aktivity v zahraničí (k...
|
|
0,5 |
9x |
|
Hodnotenie exportnej výkonnosti podniku železiarne Podbrezová
Semestrálna práca20 s. / - roč. / doc
Úlohou semestrálnej práce je zhodnotiť vývoj a súčasný stav exportnej výkonnosti podniku vzhľadom na vznik a existenciu hospodárskej krízy. Pri voľbe vhodného objektu skúmania som vychádzal z nasledujúcich predpokladov. Zvolený podnik by mal produkovať tovary, u ktorých je možné jednoducho sledovať miesto konečnej spotreby alebo ich objednávateľa. Druhým dôležitým predpokladom pre úspešné spracovanie práce je dostupnosť relevantných informácií o zvolenom podniku. Zvoleným kritériám plne vyhovova...
|
|
1,2 |
3x |
|