Ženy a ich úloha v manažmente
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / docx
Ženy naďalej vstupujú na pracovisko v rastúcich počtoch vo všetkých vyspelých krajinách. Niekoľko faktorov vysvetľuje tento trend. Zvyšujúci sa počet ekonomík sa čoraz častejšie stáva priemyselnými, vzrástol sektor služieb otvorených pozícií pre ženy a nastal nárast verejných a neziskových organizácií, ktoré vytvárajú nové príležitosti práce pre ženy. Postoje voči pracujúcim ženám, najmä ženám s deťmi, rovnako ako postoje politických a právnych iniciatív, konečne tento trend podporili. Avšak, te...
|
|
0,1 |
19x |
|
Medzinárodný manažment a podnikanie - vypracované
Vypracované otázky60 s. / 4. roč. / doc
vypracované otázky na medzinárodný manažment a podnikanie
|
|
0,3 |
208x |
|
Podstata a význam medzinárodného manažmentu a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
Vypracované otázky38 s. / 3. roč. / doc
1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie Nové tisícročie sa okrem iného vyznačuje veľkým kultúrnym, enviromentálnym, ekon.ale aj globalizačným tlakom na národné podnikateľské subjekty.
Proces riadenia nadnár.spoločností spočíva v prepojení faktorov medzinár.politických, kultúrnych a ekon., kt.sa stávajú nevyhnutným predpokladom úspešnosti. Medzinárodný MNŽ je proces plánovania, organizovania, vedenia a kontroly ľudí. To znamená, že zákl.M...
|
|
0,4 |
26x |
|
Vypracované otázky na predmet Medzinárodný manažment a podnikanie
Vypracované otázky35 s. / 3. roč. / doc
Nové tisícročie sa okrem iného vyznačuje veľkým kultúrnym, environmentálnym, ekon. ale aj globalizačným tlakom na národné podnikateľské subjekty. Proces riadenia nadnár. spoločností spočíva v prepojení faktorov medzinár. politických, kultúrnych a ekon., kt. sa stávajú nevyhnutným predpokladom úspešnosti.Medzinárodný manažment je aplikáciou manažérskych teórií a techník v medzinárodnom podnikateľskom prostredí. Medzinárodné podnikanie prestavuje vykonávanie podnikateľských aktivít vo viacerých kr...
|
|
0,4 |
13x |
|
Interkulturálna komunikácia a jej uplatňovanie v multikultúrnom prostredí
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Teória + praktické príklady neverbálnej komunikácie v rôznych kultúrach.1 ÚVODMedziľudská komunikácia, a to nielen medzi kultúrami, je mnohorozmerný proces. Tento proces má svoje pravidlá a postupy, ktoré musia byť rešpektované. Porušením týchto pravidiel nastávajú nedorozumenia, v horších prípadoch i úplne zlyhanie komunikácie. V priebehu tohto procesu dochádza k interakcii subjektov, ktoré sa na komunikácii podieľajú. Úspešnosť komunikácie je determinovaná pripravenosťou týchto subjektov. Hlav...
|
|
0,1 |
16x |
|
Medzinárodný manažment a podnikanie - semestrálka
Semestrálna práca19 s. / 4. roč. / doc
semestrálka na medzinárodný manažment a podnikanie
|
|
0,3 |
8x |
|
Ekonomicko-politické a kultúrne prostredie Českej republiky
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / doc
Základná charakteristika Českej republiky Hlavné mesto: PrahaPočet obyvateľov: 10,3 miliónovRast HDP: + 6,6 % (2007)Počet turistov: 6 680 400 (2007)Česká republika je vnútrozemským štátom strednej Európy s bohatým kultúrnym, historickým aj prírodným bohatstvom. Ekonomika prežíva dynamický rast vďaka exportu i záujmu zahraničných investorov. Česká republika je vyspelou stredoeurópskou krajinou so vzrastajúcou životnou úrovňou. Bohatá história zanechala na území českej republiky veľké množstvo his...
|
|
0,1 |
5x |
|
Firemná (podniková) kultúra a jej podstata
Semestrálna práca11 s. / 3. roč. / doc
Práca zameraná na objasnenie problematiky podnikovej (firemnej) kultúry, jej praktická aplikácia ako aj konkrétne príklady jednotlivých prvkov podnikovej kultúry...
Podniková kultúra je súbor noriem, hodnôt a spôsobov myslenia, ktoré uznávajú a používajú pracovníci všetkých úrovní podniku. Podniková kultúra je spôsob, ktorým sa všetko v podniku robí, dôvod prečo sa to robí (alebo nerobí) a pocit z toho, keď sa niečo robí. Pri budovaní podnikovej kultúry sa firma snaží o vytvorenie určitého indi...
|
|
0,8 |
38x |
|
Kulturné rozdiely a spôsob akým sa s nimi medzinárodné spoločnosti vyrovnávajú. Praktický príklad na vybranej medzinárodnej spoločnosti
Analýza11 s. / 3. roč. / docx
Svet, ktorý nás obklopuje je rozmanitý a užasný. V každom kúte sveta, na každom kontinente, v každej krajine sa nachádzajú iní ľudia , hovoria inými jazykmi aj ich zvyky a tradície sa líšia. Každá krajina má svoju vlastnú kultúru, ktorá sa líši od ostatných. Naša prípadová štúdia sa venuje podobnostiam a rozdielom dvoch na prvý pohľad úplne rozdielnych krajín, Francúzsku a Japonsku. Našim cieľom je poukázať, že aj napriek rozdielnemu historickému vývoju týchto dvoch krajín, v ich kultúre a menta...
|
|
0,1 |
1x |
|
Medzinárodný manažment a medzinárodné podnikanie - prednášky 2012
Prednášky46 s. / 4. roč. / pdf
Prečo je tento predmet dôležitý?- žijeme vo svete globalizácie ?!- existencia medzinárodných spoločenstiev a nadnárodných podnikov = špecifiká medzinárodného manažmentu- študenti FPMINTERNACIONALIZÁCIA EKONOMIKY- zmedzinárodňovanie ekonomiky- proces prerastania a spájania sa výrobných činností pod vplyvom medzinárodnej deľby práceInternacionalizačný podnik (medzinárodne činný) - podnik, ktorý realizuje aspoň jednu svoju činnosť / aktivitu v zahraničí.INTERNACIONALIZAČNÉ KONCEPTY M. PORTERAA) Kon...
|
|
0,6 |
8x |
|
Prezentácia krajiny Čína (Čínska ľudová republika)
Prezentácia20 s. / 4. roč. / pptx
Územie Číny sa rozprestiera vo východnej a strednej časti eurázijského kontinentu, na západnom pobreží Tichého oceánu. Na východe je Čína obmývaná Žltým, Východočínskym a Juhočínskym moromPribližne jednu tretinu povrchu tvoria pohoria, pričom väčšina z nich je orientovaná vo východo-západnom smere. Na juhozápade sa nachádza Tibetská náhorná plošina, ktorú z južnej a juhozápadnej strany obklopujú Transhimaláje a Himaláje, kde sa v nadmorskej výške 8 848 m vypína najvyšší bod krajiny i sveta Mount...
|
|
14,5 |
0x |
|
Medzinárodný manažment a podnikanie na Ing. štátnice
Štátnicové otázky31 s. / 5. roč. / docx
FMAN 1 - Obsah a úlohy finančného manažmentu. Pôsobenie ekonomického prostredia na finančný manažment podniku. Pôsobenie medzinárodného makroekonomického prostredia. Pôsobenie vnútroštátneho makroekonomického prostredia. Finančný manažment sa zaoberá finančnými aspektami činnosti podniku. Jeho obsahom je organizovanie a riadenie finančných procesov v podniku v podmienkach trhovej ekonomiky.Konštrukciu a zameranie finančného manažmentu významne ovplyvňuje teoretický prístup k chápaniu úloh a cieľ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Firemná kultúra a jej zložky
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
Odborná literatúra nám ponúka množstvo definícií tohoto pojmu.
Všeobecne sa pojem kultúra používa v spojení s národmi alebo dokonca celými civilizáciami, môže sa však použiť tiež v súvislosti s menšími skupinami či spoločenstvami ľudí. Príkladom takejto menšej skupiny môžu byť ľudia pracujúci vo firmách a podnikoch, ktoré sa nelíšia len svojou veľkosťou a zameraním, ale aj svojou firemnou kultúrou.
Zjednodušene možno podnikovú kultúru poznať pomocou odpovedí na tieto otázky:
1. akým spôso...
|
|
1,0 |
10x |
|
Kultúrny šok
Semestrálna práca20 s. / 5. roč. / zip
Úvod
Viete, ako by zareagovali ženy z niektorých kultúr, keby ste ich nachytali v sprche nahé? Britka či Američanka by si jednou rukou zakryla prsia a druhou rozkrok, kým Švédka by si zakryla len rozkrok. Moslimka by si zakryla tvár, žena zo Sumatry kolená a Samoánka iba pupok.
To, že o niektorých zvykov nevieme neznamená, že neexistujú. Ľudia zväčša prichádzajú do nepríjemných situácií, keď sa stretnú s ľuďmi inej kultúry. Aj pri rôznych rokovaniach či medzinárodnom obchodovaní dochádza č...
|
|
0,4 |
17x |
|
Manažment južanských krajín
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / doc
Témou práce sú znaky manažmentu a kultúry južanských krajín. Snažil som sa analyzovať ako ovplyvňuje ich kultúra podnikanie, pracovné návyky a jednania s partnerom týchto krajín.
Medzi južanské krajiny patria Španielsko, Portugalsko a Taliansko. Ľudia žijúci v týchto krajinách sa vyznačujú veľkým temperamentom, spoločenskosťou, komunikatívnosťou a veľkou chuťou užívať si život. Ich kultúra je od ostatných európskych krajín odlišná najmä v ponímaní času, čo sa odráža v ich pracovných návykoch a ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Charakteristika kultúrneho prostredia Japonska
Prezentácia19 s. / - roč. / ppt
Práca sa zaoberá charakteristikou kultúrneho prostredia vybranej krajiny - Japonska.
|
|
2,5 |
12x |
|
Podniková kultúra a jej podstata
Semestrálna práca14 s. / - roč. / doc
Porozumieť podnikovej kultúre a naučiť sa s ňou primerane zaobchádzať patrí
k náročným a dôležitým výzvam súčasných manažérov, nakoľko výskumy poukazujú na jej významné postavenie a vplyv v podniku. Táto skutočnosť stojí v protiklade k praktickej skúsenosti, že kultúra sa javí ako ťažko pochopiteľná a preto často aj ako „neupotrebiteľná“.
Tu môžeme hľadať dôvody snaženia riadiacich pracovníkov spoznať podnikovú kultúru, aktívne ju tvoriť a cieľavedome meniť. Manažér sám vš...
|
|
0,1 |
13x |
|
Medzinárodný manažment a podnikanie
Vypracované otázky39 s. / 5. roč. / doc
Vypracované otázky k medzinárodnému manažmentu a podnikaniu
1.Podstata a význam medzinárodného MNŽ a podnikania, manažéri a medzinárodné pracovné prostredie
Nové tisícročie sa okrem iného vyznačuje veľkým kultúrnym, enviromentálnym, ekon.ale aj globalizačným tlakom na národné podnikateľské subjekty.
Proces riadenia nadnár.spoločností spočíva v prepojení faktorov medzinár.politických, kultúrnych a ekon., kt.sa stávajú nevyhnutným predpokladom úspešnosti.
Medzinárodný MNŽ je proces plánov...
|
|
0,4 |
11x |
|
Efekty priemych zahraničných investícii
Semestrálna práca12 s. / - roč. / doc
Počas uplynulých dvadsiatich rokov sa špecifiká jednotlivých krajín i firemné faktory ovplyvňujúce priame zahraničné investície veľmi zmenili. Začiatkom deväťdesiatych rokov vlády mnohých krajín začínajú považovať priame zahraničné investície za pozitívum, čo je úplným opakom situácie v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch minulého storočia, keď postoj mnohých krajín bol kritický.
Priame zahraničné investície majú pritom vplyv na rôzne ekonomické, sociálne i politické javy nielen v hostiteľs...
|
|
0,1 |
13x |
|
Medzinárodný manažment test 2 + vypracované odpovede
Vypracované otázky2 s. / 5. roč. / pdf
Medzinárodný manažment, test skupina B s vypracovanými odpoveďami
|
|
0,3 |
6x |
|
Európska kultúra, medzinárodný manažment
Semestrálna práca17 s. / - roč. / doc
Spravanie sa obchodnych parnterov v jednotlivých krajinách. Rozdielne ponímanie zvykov a tradícií
V tejto práci sme chceli nazrieť do jednotlivých európskych krajín a poukázať, že v každej krajine ako sa hovorí „iný kraj iný mrav“.
Kultúrne rozdiely môžu zapríčiniť, že celé rokovanie vyjde nazmar a obchodný styk s daným investorom bude na dlhú dobu, ak nie úplne, prerušený.
Preto je veľmi dôležité sa na obchodné rokovanie dobre pripraviť. Naštudovať si základné pravidlá tej danej krajiny ...
|
|
0,2 |
13x |
|
Vývoj a znaky manažmentu balkánskych krajín a balkánskej kultúry, ich vplyv na podnikateľskú činnosť
Semestrálna práca11 s. / - roč. / doc
Kultúrne prostredie a ekonomická situácia na Balkáne:
Medzi krajiny Balkánu patria štáty bývalej Juhoslávie a to: Slovinsko, Chorvátsko, Bosna a Hercegovina, Srbsko a Čierna Hora, Albánsko a Macedónsko. Niektoré zdroje zaraďujú medzi krajiny Balkánu aj Bulharsko a Rumunsko. Krajiny Balkánu dostali svoj názov podľa Balkánskeho polostrova. Na Balkáne žijú temperamentní ľudia mnohých národností a náboženstiev. Táto zmes rôznych kultúr je často zdrojom mnohých sporov, ktoré bohužiaľ aj v dnešných ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Vývoj a znaky japonského manažmentu
Semestrálna práca22 s. / - roč. / doc
Japonsko patrí medzi hospodársky vyspelé krajiny so systémom riadenia priemyselných firiem, ktorý jednoznačne patrí medzi najvýraznejšie v svetovej histórii. Pôvodne bol záujem európskych i amerických firiem o japonský manažment iba ojedinelý, no zvedavosť postupne vystriedali obavy, keď japonské firmy dosahovali úspechy vo viacerých odvetviach a japonská ekonomika sa zaradila medzi najsilnejšie na svete. A tak nastúpila snaha o napodobňovanie tohto systému riadenia. Niektorí tvrdia, že čím viac...
|
|
0,1 |
5x |
|
Medzinárodný manažment
Prednášky59 s. / - roč. / docx
Globalizácia teórie
Globalizácia – najvyšší stupeň internacionalizácie
Globalizácia trhov
Medzinárodná a celosvetová (globálna) orientácia podnikov
Prehlbovanie kooperácie medzi podnikmi
Výmena know-how a znižovanie nákladov
Definícia globalizácie
Rôzny výklad
Prepojenosť ekonomických prostredí, ekonomík, a rozvinutosť medzinárodných ekonomických vzťahov do celosvetového rámca
Týka sa pôsobenia a rozhodovania TNK, medzinárodných politických vzťahov a globálnej politiky najdôležitejší...
|
|
0,1 |
7x |
|
Medzinárodný manažment a podnikanie
Vypracované otázky35 s. / - roč. / doc
Medzinárodný MNŽ - je uskutočňovanie MNŽ aktivít za hranicami štátu. Rozširuje podnikové ciele o ciele, kt.chce podnik.MNŽ dosiahnuť v podmienach druhých krajín a rozdielnymi formami, čím sa prechádza od jednoduchých kooperačných vzťahov k vytvoreniu oficiálnych zmluvných vzťahov.
• predstavuje organizácie a spoločnosti, kt.vykonávajú podnikateľ.aktivity vo viacerých krajinách.
• sa spája s vlastníctvom a riadením aktivít a iných obchod.operácií za hranicami jednej krajiny. Manažéri sú zodpove...
|
|
0,4 |
5x |
|
Kultúrny šok
Seminárna práca6 s. / - roč. / doc
Kultúrny šok je bežnou súčasťou súčasného života – vzniká buď po príchode do neznámej krajiny, často aj v menšou intenzitou doma, keď človek narazí na kultúrne fenomény z radikálne odlišnej kultúry – buď na internete alebo v televízii a pod. Globalizácia kapitalistickej ekonomiky totiž spôsobila, že sa môžeme denne stretávať s kultúrnymi fenoménmi z kultúr, o existencii ktorých sme doteraz netušili. Európania už dnes považujú cestovanie aj do najvzdialenejších oblastí sveta za vec, ktorá je v po...
|
|
0,1 |
4x |
|
Kultúrne rozdiely, kultúrny šok
Prezentácia43 s. / - roč. / ppt
Najlepšou prípravou je porozumenie kultúry a kultúrnych rozdielov
|
|
0,4 |
13x |
|