Najprirodzenejším spôsobom pre deti je učiť sa hrou. Práve preto pre deti hra a učenie nie sú v protiklade. Deti sa pri hre učia a zároveň sa cítia príjemne. V hre dieťa nachádza uspokojenie, radosť, prináša mu pokoj, šťastie, „ventiluje“ nežiaduce vplyvy a dieťa akoby „meditovalo“. Hra je pre dieťa realitou, v ktorej si prisvojuje svet dospelých a ktorou sa pripravuje na svoj budúci život. To znamená, že v hrách zobrazuje svojráznym spôsobom činnosť dospelých a potrebuje k tomu i materiál a nás...
Najprirodzenejším spôsobom pre deti je učiť sa hrou. Práve preto pre deti hra a učenie nie sú v protiklade. Deti sa pri hre učia a zároveň sa cítia príjemne. V hre dieťa nachádza uspokojenie, radosť, prináša mu pokoj, šťastie, „ventiluje“ nežiaduce vplyvy a dieťa akoby „meditovalo“. Hra je pre dieťa realitou, v ktorej si prisvojuje svet dospelých a ktorou sa pripravuje na svoj budúci život. To znamená, že v hrách zobrazuje svojráznym spôsobom činnosť dospelých a potrebuje k tomu i materiál a nás...
Z rozprávky do rozprávky
Cieľ- Nácvik orientácie v deji rozprávok
Vek. kat.- od 6.r
Pomôcky- Pripravené vety
Postup- Na lístky napíšeme z jednej strany číslice a z druhej strany vetu lebo krátky úryvok z rozprávky. Z lístkov vytvoríme vejár. Vejár držíme textom k sebe. Deti si vytiahnu ľubovoľný papierik, prečítajú obsah lístka a hádajú o ktorú rozprávku ide. Môžu spomenúť hlavných hrdinov prípadne autora.
Kde bolo, tam bolo
Cieľ- Rozvoj tvorivého myslenia, fantázie
Vek.kat.- od 9.r
...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.