Metodológia výskumu v sociálnej práci (45 vypracovaných otázok)
Vypracované otázky17 s. / 4. roč. / doc
Vypracované tri okruhy otázok z metodológie výskumu v sociálnej práci. Kvalitatívny výskum, kvantitatívny výskum a teória výskumu.
Otázky na skúšku z metodológie výskumu
I. okruh:
1. Charakterizujte vedu a výskum.
Veda - systematický spôsob poznávania skutočnosti, objektom ktorého môžu byť predmety, udalosti alebo ľudia.
Základné organizačné zložky vedy: výskum, vývoj, vedecké vyhodnocovanie.
Výskum - je systematický spôsob riešenia problémov, ktorými sa rozširujú hranice vedomosti ľudstv...
|
|
0,2 |
201x |
|
Faktory ovplyvňujúce zákaznika pri kúpe automobilu (Metodológia výskumu)
Seminárna práca31 s. / 1. roč. / docx
Výskum faktorov ktoré ovyplyvňujú zákazníka pri kúpe auta. Práca obsahuje dotazník, výskumnú vzorku, teóriu, analytickú časť atď.
Predmetom tejto práce bude objektívne zistiť, ktoré faktory vplývajú zákazníkov pri výbere nového automobilu.
Zozbierame si dostatočné množstvo teoretických informácii k danej problematike. Zameriame sa najmä na poznatky z oblasti základného zloženia automobilu a taktiež štúdiám z oblastí týkajúcich sa vybavenia automobilu ktoré by mohlo ovplyvniť zákazníka pri kone...
|
|
0,1 |
34x |
|
Komunikácia medzi rodičmi a adolescentmi
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Spoločnosť i rodina sa rýchlo vyvíja. Výrazne sa zvyšujú očakávania všetkých, ktorí rodinu tvoria a to z hľadiska citového, vzťahového a z hľadiska sebarealizácie. Takmer každý človek túži žiť v šťastnej a fungujúcej rodine. Dôležitým prostriedkom ako utvárať kvalitné vzájomné vzťahy v rodine, je komunikácia. Ide hlavne o komunikáciu medzi jednotlivými členmi rodiny navzájom. Ale byť vo vzťahu s druhým človekom znamená, že skôr alebo neskôr dôjde ku konfrontácii. Existujú rozpory vo vnímaní, v n...
|
|
0,2 |
44x |
|
Hodnotenie a odmeňovanie zamestnancov
Seminárna práca21 s. / 1. roč. / docx
V súčasnom prostredí trhového hospodárstva sa podnikateľské organizácie vo svojej hospodárskej činnosti zameriavajú na nové prístupy v oblasti hodnotenia a odmeňovania zamestnancov podniku. Má hodnotenie a odmeňovanie zamestnancov význam? Výsledky a efekty tejto snahy sú rôznorodé. V niektorých podnikoch prinášajú úžitok vo forme lepšieho využívania a rozvoja pracovnej sily, inde sa pokusy zaviesť účinné systémy hodnotenia a odmeňovania končia neúspechom. Neúspechom, ktorý takmer vždy sprevádza ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Aké schopnosti získa študent po ukončení absolventskej praxe (Metodológia výskumu)
Seminárna práca32 s. / 1. roč. / doc
Výskum na tému absolvetnská prax. Práca obsahuje hypotézy, ciele výskumu, dotazník, teóriu. Dostal som za to A-čko.
V nami vybranej téme sme sa venovali výskumu týkajúceho sa absolventskej praxi a konkrétne aké skúsenosti získa študent po absolventskej praxi. V teoretickej časti sme uviedli základné informácie, ktoré sme v danej problematike skúmali. Presnejšie sme si popísali čo sú to schopnosti, kto je to absolvent, čo je to vlastne absolventská prax.
|
|
0,6 |
29x |
|
Analýza podnikovej kultúry v konkrétnej organizácii - Východoslovenské riaditeľstvo pôšt
Semestrálna práca14 s. / 4. roč. / doc
Firmy a organizácie sa v súčasnosti nachádzajú v silnom konkurenčnom prostredí, v ktorom neexistuje jednotná štruktúra hodnôt pre všetkých. Každá firma vychádza z rozličných hodnôt, ktoré jej pomáhajú zorientovať sa na trhu a nájsť ten správny smer. Bez jasne vypracovaných hodnôt je kultúra podniku každopádne produktom náhody. Preto je veľmi dôležité položiť si otázku „ V akej situácii sa naša organizácia nachádza a kam sa chceme dostať?“, inými slovami je potrebné porovnať jestvujúci stav podni...
|
|
0,2 |
11x |
|
Metodológia výskumu
Poznámky12 s. / 5. roč. / docx
• Čo je Metodológia výskumu;
• Základy výskumnej činnosti a jej metód;
• Populačné štúdie – teória a príklady;
• Etické aspekty výskumných činností;
• Základné štatistické metódy v zdravotníctve, sociálnej práci a sociológii;
• Publikovanie a typy vedeckých publikácii;
• Citácie a citovanie;
• Diplomová práca, Rigorózne konanie, Doktorandské štúdium
• Akademické a vedecké hodnosti;
|
|
0,1 |
63x |
|
Metodológia výskumu
Študijný materiál6 s. / 3. roč. / doc
METODOLÓGIA -učenie o metóde, učenie o teórii metódy;
-V širšom zmysle sa chápe ako všeobecné filozofické východisko poznania spoločné pre všetky vedecké disciplíny;
-V užšom zmysle sa chápe ako teória vedeckého poznávania, ktorá študuje procesy poznávania a pretvárania skutočnosti, ktoré sú predmetom konkrétnych vedeckých disciplín.
METÓDA -cesta za niečím, postup špecifický
Vedecká metóda – nástroj poznania, súhrn zvláštnych pravidiel, ktoré je potrebné v procese poznávania riadiť, aby ...
|
|
0,1 |
52x |
|
Vplyv reklamy na deti a mládež
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Úvod
V dnešnej dobe je spoločnosť vo veľkej miere ovplyvňovaná reklamami na najrôznejšie produkty. Výrobcovia vedú navzájom čoraz väčšie konkurenčné boje, v ktorých najväčšiu úlohu zohráva práve reklama. Reakcie spoločnosti sú rôzne, zatiaľ čo niektorí „zhltnú“ všetko čo výrobcovia ponúkajú, iní ostávajú verní iba svojim skúsenostiam. Kto sa však najčastejšie nechá ovplyvniť reklamou sú deti a mládež, na čo vo väčšine prípadov doplácajú ich rodičia. Preto je v Zákone o reklame stanovených v ...
|
|
0,1 |
37x |
|
Metodológia
Poznámky12 s. / - roč. / doc
METODOLÓGIA
Zaoberá sa:
¢ učenie o metóde, učenie o teórii metódy;
¢ všeobecnými teoretickými problémami ciest a prostriedkov vedeckého poznania a zákonitosťami vedeckého bádania ako tvorivého procesu;
¢ Je výsledkom analytického spracovania vedcov vo svojom odbore;
¢ V širšom zmysle sa chápe ako všeobecné filozofické východisko poznania spoločné pre všetky vedecké disciplíny;
¢ V užšom zmysle sa chápe ako teória vedeckého poznávania, ktorá študuje procesy poznávania a pretvárania skutočno...
|
|
0,1 |
5x |
|
Základné pojmy a prístupy k vedeckému skúmaniu médií
Poznámky4 s. / - roč. / doc
VEDA:
1. Cieľavedomá, organizovaná poznávacia činnosť;
2. Súhrn výsledkov tejto činnosti
3. Súhrn inštitúcií, ktoré sa touto činnosťou zaoberajú
|
|
0,1 |
2x |
|