Metódy mravnej výchovy
Referát3 s. / 2. roč. / doc
Docent Ladislav Ďurič a docent Jozef Štefanovič v knihe Psychológia pre učiteľov, v úvode kapitoly o metódach mravnej výchovy rozoberajú psychologické základy mravnej výchovy. Upozorňujú na to, čo vstupuje do popredia pri formovaní mravného profilu žiaka. Je to mravné vedomie, mravne presvedčenie a napokon mravné konanie a svedomie.
Pedagogická veda rozlišuje pri mravnej výchove tieto metódy: - Kladenie požiadaviek, - Presviedčanie, - Cvičenie, - Odmena a trest, - Organizácia žiackeho kolek...
|
|
0,1 |
12x |
|
Mravná výchova
Vypracované otázky8 s. / - roč. / doc
Dynamická súčasnosť prináša veľké množstvo mravných problémov každodenného života, s ktorými sa stretáva nielen jednotlivec, ale aj celá spoločnosť. Vyskytujú sa aj názory o mravnej kríze celej spoločnosti. Hľadanie riešení jestvujúcich morálnych problémov spočívalo obyčajne v prehodnocovaní platných mravných hodnôt, ideálov a noriem existujúcich v spoločnosti. Veľmi významnú úlohu v tomto procese prehodnocovania mala mravná výchova, ktorá existovala v rôznych historicky, sociálne, politicky a k...
|
|
0,1 |
12x |
|
Formovanie mravného vedomia a mravnej identity osobnosti
Seminárna práca16 s. / - roč. / doc
Mravná výchova patrí k najvýznamnejším cieľovým zlož-kám výchovy. Vo výchovnom pôsobení je cieľom dosiahnuť rozvoj duchovno-mravnej identity osobnosti s autonómnym mravným systémom, aby si osobnosť žiaka osvojila pod vede-ním učiteľa obsah morálky, interiorizovala mravné hodnoty a rozvíjala svoje vlastné hodnotové štruktúry, ktoré sa stanú určujúcimi pre vlastné mravné správanie.
|
|
0,1 |
12x |
|
Pracovná výchova
Referát4 s. / - roč. / doc
Pracovná výchova je z hľadiska histórie najstaršia. Jej základnou úlohou je, aby deti a mládež získali základné vedomosti, zručnosti, návyky z najrozličnejších odborov pracovnej činnosti a aby sa naučili zaobchádzať s najjednoduchšími nástrojmi a strojmi. Pracovná výchova okrem získavania pracovných zručností by mala každému jedincovi prinášať radosť z vykonanej práce, pocit užitočnosti, uspokojenia, kladný vzťah k veciam, k nástrojom životného a pracovného prostredia.
|
|
0,1 |
16x |
|
Prosociálna výchova ako súčasť mravnej výchovy
Referát9 s. / - roč. / doc
Dvadsiate storočie z hľadiska pedagogiky bolo veľmi búr-livým a protirečivým obdobím. Názory pedagógov oscilovali od absolútneho pedagogického optimizmu až ku antipeda-gogike ako prejavu extrémneho pedagogického pesimizmu. Okrem toho bol rozmach tých filozofických koncepcií, ktoré sa zamerali len na človeka a s ním spojené filozoficko-antropologické otázky.
|
|
0,1 |
17x |
|
Mravná výchova - ťahák
Ťahák7 s. / - roč. / doc
dvojstlpcovy tahak s najdolezitejsimi informaciami
|
|
0,1 |
1x |
|