Prevencia proti rasizmu a diskriminácií v školských zariadeniach aj mimo nich
Záverečná práca13 s. / 1. roč. / docx
Určite je jednoduchšie robiť si o ľuďoch rôzne domnienky, ako tráviť čas spoznávaním niekoho, kto je od nás výrazne vzhľadovo aj správaním odlišný v znakoch či už biologického alebo kultúrneho charakteru. Tieto znaky môžu zahŕňať napr. farbu pleti, tvar vlasov, oči, lebky, postavy, tradície, zvyky a hodnoty, ktoré vyznáva určitá kultúra a mnoho ďalšieho. Z týchto nevinných domnienok vznikajú predsudky, ktoré nás ovplyvňujú z mnohých strán a zároveň formujú naše správanie. S predsudkami sa streto...
|
|
0,2 |
1x |
|
Nemecká menšina na Slovensku - seminárka
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / odt
Nemecká menšina na Slovensku predstavuje realitu tohto storočia. Problematike nemeckej menšiny na Slovensku sa v histografii venovala menšia pozornosť a to z dôvodu, že v minulosti táto téma bola tzv. „tabu“, a tiež určitou traumou dôsledku transferu nemeckého obyvateľstva po druhej svetovej vojne. História tejto menšiny je integrálnou súčasťou dejín Slovenska, pretože príslušníci nemeckej menšiny na Slovensku od 13. storočia prispievali veľkou mierou k rozvoju kultúrneho života, rozvoju hospod...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kurdská menšina v Turecku
Semestrálna práca8 s. / 5. roč. / doc
Najväčšou etnickou menšinou v krajine je etnikum Kurdov, ktorí obývajú prevažne zaostalý juh a východ Anatólie. Od vzniku modernej republiky sa stal kurdský nacionalizmus jedným z najzávažnejších vnútropolitických problémov Turecka a pretrváva dodnes. Dôležitosť problému akým je porušovanie práv menšín v spoločnosti deklarujúcej samu seba za modernú demokraciu budí čím ďalej tým väčší internacionálny záujem.
|
|
0,2 |
2x |
|
Výchova, rasizmus a tolerancia
Seminárna práca10 s. / - roč. / doc
ÚVODSvet vytvárame všetci spoločne. Jeho reálna podoba závisí od každého z nás a od našej schopnosti precítiť ľudskú vzájomnosť, tolerovať odlišnosť a spojiť sily k spoločnému riešeniu problémov. Snáď všetci túžime dobe vychádzať s ľuďmi a pritom niekedy ťažko zvládame aj základné vzťahy. Keď sa nám to nedarí, zväčša obviňujeme tých druhých. Platí to vo vzťahoch medzi ľuďmi navzájom, ale taktiež vo vzťahoch medzi národmi, národnosťami, štátmi, kultúrami, etnickými skupinami, či náboženstvami, at...
|
|
0,1 |
2x |
|
Židia, ich kultúra a náboženstvo
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Pojem židovská kultúra zahrnuje široké spektrum židovských špecifík, ktoré sa objavujú v kultúre ako také, bez rozdielu miesta a času. Židia sa zvlášť po druhom zbúraní chrámu v Jeruzaleme (roku 70 n. l.) usadzovali v najrôznejších miestach Európy, Afriky a Ázie. Postupne tak vytvárali židovské komunity v diaspóre. V priebehu storočia boli Židia ovplyvňovaní kultúrnym prostredím daných území a naopak majoritná spoločnosť prijímala priamo či nepriamo židovskou kultúru. Spoločným duchovným dedičst...
|
|
0,1 |
13x |
|
Multikultúrna výchova - prednášky
Prednášky63 s. / 5. roč. / doc
Multikultúna výchova, podstata multikultúrnej výchovy, procesuálne aspekty, tolerancia, interkulturalita, multikultúrnosť
|
|
0,5 |
7x |
|
Multikultúrna výchova
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Vo všeobecnosti znamená , že všetci študenti , bez ohľadu na ich rodovú , sociálnu , triednu , etnickú a rasovú príslušnosť , s rôznymi kultúrnymi charakteristikami , majú rovnaké vzdelávacie právo a príležitosti.
Multikultúrna výchova je dlhodobý proces , ktorý sa usiluje o realizáciu svojich cieľov v časovo neobmedzenom horizonte.
Podstata kultúry – pojem kultúra je všeobecne používaný termín vo viacerých humanitných a lingvistických disciplínach. V najvšeobecnejšom zmysle slova môžeme kul...
|
|
0,1 |
3x |
|