Jadrová energia a jej bezpečnosť
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / ppt
Minulosť (slávna aj neslávna)Prvým, kto rozoznal, a popísal reťazovú reakciu (a v roku 1936 aj princíp atómovej bomby), bol Leó Szilárd, ktorý si ju dal v roku 1934 aj patentovať.Jedným z posledných krokov, ktoré bolo potrebné úspešne zvládnuť bola riadená reťazová reakcia. Na jeseň v roku 1942 sa vedcom z USA pod vedením Enrica Fermiho podarilo prekonať takmer všetky prekážky na jej uskutočnenie.Prvé atómové bomby boli postavené v roku 1945 ako výsledok neslávneho projektu Manhattan. Prvá plutó...
|
|
1,0 |
26x |
|
Využitie IKT v pedagogickej praxi
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Cieľom tejto práce je poukázať na výhody a nové možnosti využívania IKT technológií vo vyučovacom procese. V dnešnom svete si ťažko vieme predstaviť každodenný „rutin“ bez moderných technológií, je to jedno či v práci alebo v škole. Hlavne počas pandémie sme prišli nato aký pokrok sme zrobili v IKT technológiach asi pred 5-10 rokmi ťažko by sme vedeli predstaviť dištančné vzdelávanie dá sa povedať prešli sme tým bez väčších ťažkostí. Koniec 20.storočia priniesol neuveriteľný pokrok v oblasti inf...
|
|
0,1 |
2x |
|
Návod na pranie - prezentácia
Prezentácia27 s. / 2. roč. / rar
MULTIMEDIÁLNE VZDELÁVANIE (MMV)
- vzdelávanie s použitím obrazov a slóv
- hovoríme vtedy, keď si ľudia vytvárajú mentálne reprezentácie(vlastná predstava) zo slóv (tak čítaných ako aj hovorených) a obrazov (ilustrácie, animácie, video, fotografie).
Úlohou bolo vytvoriť powerpointovú prezentáciu na tému "Návod na pranie", ktorá by mala byť príručkou pre rodinného príslušníka.
|
|
4,3 |
1x |
|
Interaktívne tabule
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
Výrazný rozvoj techniky a vývoj jej aplikácií, ku ktorému dochádza v poslednom desaťročí v našej spoločnosti, má za následok, že pre školy a učiteľov sa vyslovene imperatívom doby stáva využívanie nových vyučovacích prostriedkov vo výchovno-vzdelávacích procesoch. Klasická didaktická technika ako napr. epiprojektory, filmové projektory, videotechnika je postupne na školách nahrádzaná novými technickými prostriedkami. Fakulty pripravujúce učiteľov reagujú na túto skutočnosť inováciou obsahu didak...
|
|
0,3 |
11x |
|
Multimédia vo vzdelávaní
Poznámky4 s. / 2. roč. / doc
Poznámky od prednášajúceho, aj so skrípt.
Multimédia vzdelávania
Aby sme nejaký hnev mohli nazvať multimediálnym, musí byť splnená podmienka interakcie.
Interakcia - používateľ riadi chod multimediálnej aplikácie, ovláda ju.
Napr. počítačové hry, inteligentné informačné tabule, webové prezentácie ( nie všetky ), elektronické encyklopédie.
Medzi multimediálne nepatrí : televízia, divadlo, reklama
Multimediálna aplikácia podáva informácie :
- text
-ilustračná grafika
- obrazová dokume...
|
|
0,1 |
14x |
|
Základné ekonomické pojmy
Poznámky5 s. / 2. roč. / doc
Ekonómia- z gréckeho slova oikonomia (oikos- dom, nomos- zákon, Xenofón )
• spoločenská veda prostredníctvom ktorej sa rozhoduje o tom ako spoločnosť
využíva vzácne zdroje na výrobu užitočných tovarov a ako ich rozdeľuje medzi
rôzne skupiny obyvateľstva.
• veda, ktorá skúma, analyzuje a opisuje spôsob, ako ľudia používajú vzácne, obmedzené zdroje s alternatívnym použitím na výrobu tovarov a služieb, ako si tieto rôznorodé tovary a služby rozdeľujú a navzájom vymieňajú.
• ako v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Multimédiá
Poznámky6 s. / 2. roč. / doc
1945 – Arthur. C. Clarke – fyzik, uvedl, že bude možné komunikovat ve vesmíru a pod vodou, je zakladatelem Seiene-fiction.
1957 10. duben – Sputnik – první komunikace ve vesmíru
1962 – první telemost – vysílání televize mezi Amerikou a Evropou (TELSTAR I. – družice)
Televizní standarty jsou různé v Americe, Asii a Evropě. (PAL, SECAM)
Poměr 4:3 v Evropě, 16:9 v Americe
1965 4. června – umístění první geostacionární družice INTELSAT I.
Satelity byly umísťovány v tomto období tak, aby ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Multimédiá vo vzdelávaní
Prezentácia11 s. / 2. roč. / ppt
prezentácia k predmetu
Multimédiá vo vzdelávaní
|
|
1,9 |
37x |
|