Lobing možno charakterizovať ako efektívny nástroj vplyvu súkromnej sféry na tvorbu verejnej politiky na národnej i európskej úrovni. Existuje vďaka demokracii, informačnej asymetrii medzi záujmovými skupinami a byrokratickým aparátom a ochote úradníka naslúchať lobistovi. Prevážna väčšina lobistických firiem v Bruseli sa sústreďuje na obhajovanie záujmov podnikateľských subjektov. Lobing prináša obom zúčastneným stranám náklady a výnosy na základe ktorých sa prijímajú politické opatrenia formuj...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.