Metóda získavania čísel s trojuholníkovým rozdelením
Prezentácia14 s. / 4. roč. / ppt
Metóda získavania čísel s trojuholníkovým rozdelením (téma 7.9)
Štatistické modelovanie činnosti letectva
V porovnaní s analytickými modelmi majú štatistické modely tieto prednosti:- dovoľujú popisovať procesy teoreticky s ľubovoľnou presnosťou- môžu obsahovať v ľubovoľne rozvinutej forme rozhodovacie procesy- vo forme s tzv. otvorenými algoritmami umožňujú priame ovplyvňovanie priebehu činnosti modelu príslušným odborníkom- umožňujú zavadzať veľké množstvo vstupných údajov a na druhej stran...
|
|
0,6 |
3x |
|
Operačná a systémová analýza - zbierka príkladov
Skriptá251 s. / - roč. / pdf
Prvá časť zbierky príkladov, ktorú má čitateľ v rukách obsahuje príklady z problematiky spracovanej v prvých troch kapitolách skripta Operačná a systémová analýza, ktoré vyšlo v ES SVŠT r. 1983 od tých istých autorov.Skriptum je napísané netradične, programovo. Čitateľ sa v úvode každej kapitoly zoznámi so základnými pojmami a matematickými vzťahmi, ktoré sú usporiadané chronologicky za sebou. Potom nasledujú vyriešené príklady a cvičenia. Cvičenia v úvode požadujú odpovede na otázky z príslušne...
|
|
11,2 |
559x |
|
Matematické modelovanie - zostavovanie a analýza matematického modelu
Seminárna práca5 s. / 4. roč. / doc
Matematický model je abstraktný model používajúci matematický zápis na opísanie chovania sústavy (systému). Matematické modely sa používajú najmä v prírodných vedách a inžinierskych disciplínach (ako fyzika, biológia a elektrotechnika), ale aj v sociálnych vedách (ako ekonómia, sociológia a politické vedy); najčastejšie využívajú matematické modely fyzici, inžinieri, informatici a ekonómovia.Všeobecne sa pri matematickom modelovaní rozlišujú dve štádia:- zostavovanie matematického modelu,- analý...
|
|
0,1 |
2x |
|
Dualita úloh lineárneho programovania
Prezentácia38 s. / - roč. / ppt
Dualita - Taká vlastnosť úloh LP, že ku každej úlohe možno jedno jednoznačne napísať inú úlohu pričom hovoríme, že tieto úlohy sú navzájom duálne združené (zrkadlový obraz týchto úloh). - Vecná interpretácia riešenia duálnych úloh poskytuje z hľadiska riešeného problému aspoň tak významné informácie ako riešenie primárnej úlohy.
|
|
0,2 |
11x |
|
Lineárne programovanie (zadanie)
Semestrálna práca3 s. / 3. roč. / docx
A) Zostavte a riešte úlohu optimálneho plánovania výroby pre zvolený problém.
OBSAH PRÁCE:
a) formulácia úlohy pre 4 zdroje a 2 výrobky (m = 4, n = 2),
b) zostavenie matematického modelu,
c) grafické riešenie,
d) riešenie simplexovou metódou s využitím programu WinQSB,
e) rozbor výsledkov.
B) Formulujte úlohy a zostavte matematické modely v štandardnom tvare pre zvolené problémy:
• Optimálna zmes pre 3 sledované prvky v zmesi a 2 zložky, z ktorých sa zmes skladá (m = 3, n = 2).
• Opti...
|
|
0,3 |
6x |
|
Lineárne programovanie i - optimálny výrobný plán
Semestrálna práca4 s. / 2. roč. / doc
LINEÁRNE PROGRAMOVANIE I.
OPTIMÁLNY VÝROBNÝ PLÁN
Strojársky podnik vyrába dva druhy výrobkov A a B. Tieto výrobky sa vyrábajú vo štyroch typoch z1, z2, z3, z4. Potrebné údaje sú uvedené v tabuľke. Určite, ktorý výrobok v akom variante je najlepšie vyrábať.
|
|
0,1 |
20x |
|
Analýza sieťových grafov
Analýza2 s. / 2. roč. / doc
Zadanie : Výrobný podnik má vyrobiť sériu skrutiek. Potrebné údaje sú v nižšie
uvedenej tabuľke.
Záver : Výroba série bude trvať 264 min. Existujú dve kritické cesty
A – B – D – F – I – J – L alebo A – B – D – F – I – K – L
|
|
0,1 |
13x |
|