Ovplyvňovanie, presvedčovanie a zmena postojov v organizácií
Seminárna práca73 s. / 4. roč. / doc
Každodennou súčasťou človeka je práca. Práca je nielen zdroj získavania príjmov pre jedinca, ale je aj naplnením jeho osobných cieľov. Je veľmi dôležité v akom pracovnom prostredí vykonáva človek svoju prácu. Samozrejme takéto prostredie či už zlé alebo dobre veľmi vplýva na kvalitu vykonávanej práce. V súčasnosti sa začína prikladať čoraz väčší význam tejto oblasti práce a právom. Mnohé podniky už zistili, že vhodnými prostriedkami dokážu zvyšovať produktivitu ľudí a tým aj dosahovať väčšie zis...
|
|
0,9 |
21x |
|
Vedenie ľudí, kritériá, ktoré ovplyvňujú výber riadiaceho prístupu
Seminárna práca23 s. / 5. roč. / doc
Manažment na dosiahnutie svojich cieľov v organizáciách využíva rôzne zdroje. Všetky zdroje - suroviny, materiál, energie, informácie, financie, ľudia, know-how a pod. sú veľmi dôležité pre existenciu organizácie firmy. Klasické zdroje úspechu firiem, ako sú technológie, produkt, financie, pozícia na trhu majú naďalej veľký význam, ale skúsenosti úspešných organizácií poukazujú na novú prioritu v získavaní a využívaní zdrojov, a tou sú ľudia. Organizačná kultúra a ľudský pracovný potenciál, scho...
|
|
0,3 |
12x |
|
Organizačné správanie (komplet ťahák z knihy Organizačné správanie)
Ťahák41 s. / 2. roč. / doc
Organizačné správanie je interdisciplinárny prístup k manažmentu ľudí v pracovnom procese. Jeho poslaním je štúdium správania sa ľudí a na základe takto získaných poznatkov zdokonalenie manažmentu ľudí v pracovnom procese. Predmetom skúmania organizačného správania sú jednotlivci, skupiny, organizačné procesy a organizačná dynamika. Predmet skúmania OS: Manažéri zodpovední za dosahovanie cieľov organizácie prostredníctvom koordinácie činnosti ľudí => Štúdium a manažment správania sa jednotliv...
|
|
0,4 |
12x |
|
Organizačné správanie - Analýza spoločnosti Spirit, s.r.o.
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
Organizačné štruktúry predstavujú v podniku kostru, ktorá umožňuje plniť jej plánované ciele. Organizačnej štruktúre však vdychujú život samotní pracovníci, dodávajúci jej dynamickosť, definujú jej vnútorné správanie ako odraz prístupu jednotlivých pracovníkov. Na podnik, ako organický celok môžeme nahliadať z dvoch strán. Na jednej strane stojí organický („životný“) celok, tvorený pracovníkmi, ich pracovnými úlohami a vedením, na strane druhej celok anorganický, samotná organizačná štruktúra s...
|
|
0,1 |
3x |
|
Skupiny a tímy v organizácií
Semestrálna práca8 s. / 4. roč. / docx
Skupinu tvoria dvaja a viacerí ľudia, ktorí majú spoločné záujmy alebo ciele a vzájomne sa ovplyvňujú tak, že správanie alebo výkony jednotlivcov sú ovplyvnené správaním alebo výkonmi ostatných členov skupiny. To znamená, že skupina je súbor dvoch alebo viacerých ľudí, ktorí sa správajú podľa spoločných noriem, majú spoločné ciele a spoločnú identitu.
Skupina slúži jednak individuálnym a jednak organizačný potrebám. Členstvo v skupinách poskytuje jednotlivcom priestor na získavanie nových skú...
|
|
0,1 |
19x |
|
Organizácia - organizačné správanie, správanie sa v organizácii
Semestrálna práca10 s. / - roč. / docx
1. História organizácieHistória spoločnosti siaha do roku 1994. Po postupnom rozpade Bratislavského Stavebného Podniku sa rušili prevádzky a dotklo sa to aj organizačného celku elektrotechnických služieb. Vtedy sa dvaja pracovníci - elektrotechnici, konkrétne robotník so svojim majstrom ocitli bez práce. Avšak miesta a podniky, v ktorých pôvodne pôsobil stavebný podnik, ostali nezaplnené. Títo dvaja ľudia sa rozhodli využiť svoju príležitosť vo výrobnom závode, pre ktorý v minulosti najviac prac...
|
|
0,1 |
5x |
|
Tímy v organizácii
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Čím väčšia je neistota, tým dôležitejšia je tímová práca. Kľúčovým faktorom úspechu sú medziľudské vzťahy, vyváženosť rolí tímu a motivácia jednotlivcov riešiť problém. Čím viac pohľadov, tým viac riešení. Je možný i konflikt. Je však dokázané, že bezkonfliktné spoločnosti strácajú rýchlo konkurenčnú schopnosť. Podporovanie otvorenej diskusie a spätnej väzby, komunikácia, odhaľovanie skutočných príčin, brainstorming, konštruktívna kritika, príjemné a kooperatívne prostredie- to je iba niekoľko b...
|
|
0,2 |
22x |
|
Organizačné správanie (vypracované otázky)
Vypracované otázky22 s. / - roč. / doc
Vypracované otázky - Organizačné správanie - Sulikova. Použiteľné aj ako ťahák.
A1. Nový model organizácie - znaky
Znaky :
- Základnou organizačnou jednotkou organizácie je tím,
- Úzka prepojenosť s prostredím, v ktorom funguje
- Horizontálny a vertikálny tok informácií, ktoré sú potrebné pri rozhodovaní
- Rozhodnutie na tom mieste, kde je maximum informácií
- Plochá organizačná štruktúra s minimálnym počtom stupňov manažmentu
- Pre tvorbu organizačnej štruktúry sú rozhodujúce procesy...
|
|
0,2 |
57x |
|
Skripta z predmetu Organizačné správanie
Skriptá346 s. / - roč. / doc
Organizačné správanie je v odbornej literatúre a manažérskej praxi na Slovensku relatívne nový pojem. Na rozdiel od hospodársky vyspelých krajín, kde sa s týmto pojmom stretávame už vyše pätnásť rokov, v našej odbornej literatúre sa začal používať iba pred niekoľkými rokmi. Ako vyplýva už z jeho názvu, organizačné správanie sa zaoberá správaním sa ľudí v pracovnom procese. Ide o pracovný proces, ktorý prebieha v inštitúciách, na označenie ktorých používame spoločný názov organizácie. Súčasný sve...
|
|
9,1 |
643x |
|
Budovanie optimálnej firemnej kultúry - Predpoklad prosperity podniku
Prednášky4 s. / 3. roč. / doc
Zabezpečenie dlhodobej prosperity organizácie je ovplyvnené vytvorením optimálnej organizačnej kultúry, pretože účinné fungovanie podniku nezávisí od investícií či technológie, ale predovšetkým od ľudí. Budovanie optimálnej organizačnej kultúry nie je jednorázovou kampaňovitou aktivitou, ale uceleným a systematickým procesom, ktorého základným stavebným kameňom sa musí stať kontinuálne celopodnikové vzdelávanie.Základným cieľom každej firmy je uspieť na trhu. Tento úspech je v prevažnej miere ur...
|
|
0,1 |
1x |
|
Referát na tému "Komunikácia"
Referát8 s. / - roč. / doc
Komunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Veď čo už môže byť ľahšie ako - rozprávať? A predsa nie je nič ťažšie. Komunikáciou sa v súčasnosti zaoberá mnoho odborníkov, vznikli vedné odbory skúmajúce túto oblasť ľudského bytia, knižné pulty zaplavilo veľa rôznych publikácií rozoberajúcich po častiach tento pojem. Profesijné agentúry a vzdelávacie inštitúcie ponúkajú kurzy a tréningy na komunikačné zručnosti, či efektívnu komunikáciu p...
|
|
0,1 |
11x |
|
Organizačne správanie - motivácia
Seminárna práca16 s. / - roč. / doc
Umenie viesť spolupracovníkov sú v manažmente často považované za hlavnú náplň činnosti manažérov. V centre pozornosti tejto manažérskej funkcie sú ľudia ako najväčší kapitál úspešných firiem. Preto je vedeniu pracovníkov v modernom manažmente venovaná výrazná pozornosť. Nesporne je spôsob motivácie manažérskych profesií iný než v prípade podriadených kolektívov z oblasti robotníckych a technicko-hospodárskych profesií. Termín motivácie je v súčasnej dobe jedným z najčastejšie používaných psycho...
|
|
0,3 |
10x |
|
Verbálna a neverbálna komunikácia
Semestrálna práca- s. / 2. roč. / doc
Komunikácia medzi ľuďmi existuje odjakživa, ale pozornosti sa tomuto pojmu začalo dostávať oveľa neskôr. Veď čo už môže byť ľahšie ako – rozprávať? A predsa nie je nič ťažšie.
Komunikáciou sa v súčasnosti zaoberá mnoho odborníkov, vznikli vedné odbory skúmajúce túto oblasť ľudského bytia, knižné pulty zaplavilo veľa rôznych publikácií rozoberajúcich po častiach tento pojem. Profesijné agentúry a vzdelávacie inštitúcie ponúkajú kurzy a tréningy na komunikačné zručnosti, či efektívnu komunikáciu...
|
|
1,7 |
32x |
|
Seminárna práca - Komunikácia v manažmente
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
KOMUNIKÁCIA V MANAŽMENTE Komunikácia znamená prenos informácie od odosielateľa k príjemcovi pomocou verbálnych a neverbálnych symbolov. Podmienkou tohto prenosu je porozumenie odovzdanej informácie. Interpersonálna komunikácia je významnou súčasťou riadiacej práce manažéra. Je jednou zo základných spôsobilostí, ktorou musí každý úspešný manažér disponovať a ktorá sa stáva konkurenčnou výhodou organizácií, súčasne je požiadavkou na efektívneho manažéra organizácií národných i nadnárodných.Komunik...
|
|
0,1 |
8x |
|
Osobnosť manažéra podniku
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Pre túto tému som sa rozhodla, pretože manažér tvorí hlavný článok organizácie v podniku a oboznámiť sa s jeho funkciami a rolami ma zaujalo. Chcela som podať ucelený výklad týkajúci sa tejto témy. Zamerala som sa na objasnenie základných pojmov, ktoré sa manažéra a podniku týkajú. Cieľom tejto práce bolo zostaviť stručný a nezaujatý pohľad na celú panorámu „osobnosti“ manažéra a podniku. Odpovedať napríklad na otázky: koho považovať za manažéra, aké sú druhy a roly manažérov. Tieto informácie b...
|
|
0,1 |
4x |
|
Organizačné správanie - vypracované otázky
Vypracované otázky16 s. / - roč. / doc
1. Čo je to organizačné správanie, z akých vedných disciplín vychádza
2. Aké sú funkcie manažéra
3. Osobnosť – hlavné determinanty osobnosti, odlišnosti osobnosti
4. Hodnoty a postoje - aký je význam ich poznania.
5. Aké sú bariéry efektívnej percepcie
6. Aké sú determinanty produktivity pracovníka
7. Charakterizujte pracovné postoje, aký je vzťah pracovnej spokojnosti, vyk.
8. Stres – typy stresu, individuálne diferencie a stres, zdroje stresu
9. Skupina
10. Aké sú negatívne prejavy sp...
|
|
0,2 |
50x |
|
Verbálna a neverbálna komunikácia
Prezentácia31 s. / 2. roč. / ppt
Komunikácia je dvojsmerný prenos myšlienok a informácií, ktorého cieľom je vytvoriť porozumenie v mysliach iných a tým podporiť akciu.
PP prezentácia k semestrálnej práci s rovnakým názvom.
|
|
1,9 |
35x |
|
Pracovné skupiny
Seminárna práca10 s. / - roč. / doc
Existuje nielen kvantitatívny rozdiel v riadení jednotlivcov a pracovných skupín, ale hlavne kvalitatívny. Riadenie pracovných skupín neznamená len súhrn riadenia jednotlivcov (aj keď samotná individualita je doležitou premennou v riadení skupín), ale predstavuje riadenie skupinových procesov ako výsledok skupinových vzťahov. Skupinové vzťahy ovplyvňujú pracovný výkon, vzájomnú komunikáciu, kooperáciu, vytváranie pracovnej atmosféry v pozitívnom, ale aj v negatívnom smere. Riadenie skupín je pre...
|
|
0,1 |
24x |
|
Organizačné správanie
Skriptá124 s. / - roč. / zip
Organizačné správanie so svojím širokým poňatím a dôkladným vysvetľovaním rôznych procesov a prvkov fungovania organizácií jednoznačne patrí k dôležitým vedám
0 riadení. Jeho zmyslom je skúmanie a využívanie všeobecných zákonitostí i jedinečných odlišností organizačného života. Tým sa snaží neustále obohacovať súčasnú teoreticko-pragmatickú základňu vedeckých disciplín zaoberajúcich sa aspektmi ľudského správania v prostredí organizácie.
Organizačné správanie sa usiluje systematicky analyzovať...
|
|
1,5 |
6x |
|
Stres a jeho príčiny na pracovisku
Seminárna práca20 s. / - roč. / doc
Podľa odborníkov je určitá miera stresu pre nás stimulujúca – je dokázané, že nedostatok podnetov môže byť rovnako stresujúci ako primerane náročná práca. Krátkodobý stres môže človeka motivovať k vyššiemu výkonu, ale dlhodobý stres má škodlivé účinky. Môže spôsobiť problémy s bezpečnosťou, depresie, vyhorenie, srdcové ťažkosti, môže viesť k narušeniu psychického a fyzického zdravia...
|
|
0,1 |
10x |
|
Analýza konfliktov na pracovisku
Projekt10 s. / - roč. / doc
Slovo konflikt má pre niektorých ľudí pozitívny, pre iných zasa negatívny význam.
Konflikt je pre tých, ktorých sa dotýka, subjektívne vnímanou situáciou, poznamenanou napätím, ktorá vzniká z úmyslu, skutočne alebo zdanlivo uskutočniť protichodné, príp. nezlučiteľné ciele.
Niekto môže mať pocit, že sa nachádza v konfliktnej situácii, ktorú však druhý človek takto vnímať nemusí.
Konflikt pokiaľ nie je dobre zvládnutý, môže vytvárať pre organizáciu veľké náklady, vedie k zníženiu výkonno...
|
|
0,2 |
15x |
|
Organizačné správanie (otázky na skúšku)
Testy5 s. / - roč. / doc
Organizačné správanie (doc. Sulíková)
Otázky na skúške január 2008
Skupina A:
1. Locus of control
2. Vzdelávanie formou „on the job“
3. Manažérska mriežka
4. 4 formy posudzovania osobnosti v organizácii
5. Posilnenie osobnosti
6. Výhody mechanistickej organizačnej štruktúry
7. Distributívne vyjednávanie
|
|
0,1 |
33x |
|
Organizačné správanie (poznámky z knihy)
Poznámky40 s. / - roč. / doc
Organizačné správanie
Interdisciplinárny prístup k manažmentu ľudí v pracovnom procese. Skúma jednotlivcov, skupiny, organizačné procesy a organizačnú dynamiku. Alebo: Organizačné správanie je štúdium správania sa jednotlivcov a skupín v organizáciách vo vzťahu k ich pracovnej výkonnosti....
|
|
0,3 |
34x |
|
Organizačné správanie
Vypracované otázky10 s. / - roč. / doc
1. Psychologický kontrakt
Pri nástupe do zamestnania sa predpokladá, že jedinec akceptuje pozíciu, na ktorú v organizácii nastupuje. Medzi jedincom a organizáciou dochádza k uzatvoreniu tzv. psychologického kontraktu....
2. Vroom-Yettonov model rozhodovania
Tento model patrí medzi participatívne modely rozhodovania, pri ktorom je spoluúčasť na rozhodovaní založená na povahe rozhodnutia....
7. 3 základné zdroje stresu a ich dôsledky
Stres možno všeobecne popísať ako záťažovú situáciu vyž...
|
|
0,2 |
0x |
|
Organizačné správanie
Ťahák5 s. / 3. roč. / doc
vypracované otázky - Skupiny A,B,C,D ktoré boli na teste 2008 z Organizačného správania u Doc. Sulíkovej na UNIBA v BA fakulta manažmentu
1. konflikt - typy, riešenia
Podľa rozsahu sa konflikt delí na:
1. intrapersonálny – je vnímaný jednotlivcom ako konflikt vnútorný. Väčšinou predstavuje rozpor medzi požiadavkami, ktoré okolie kladie na jednotlivca. Vnútorný konflikt môže vzniknúť aj pri morálnych a etických dilemách.
2. interpersonálny – vzniká medzi dvoma jednotlivcami a líši sa poľa vzť...
|
|
0,1 |
6x |
|
Organizačné správanie
Ťahák4 s. / - roč. / doc
Organizačné správanie a manažment
Interdisciplinárny prístup k manažmentu ľudí v pracovnom procese. Skúma jednotlivcov, skupiny, organizačné procesy a organizačnú dynamiku.
História - Prístup k manažmentu z hľadiska ľudských vzťahov – predstavitelia E. Mayo – Hawthorne Studies, Mary Parker Follet, Douglas McGregor – Teória X a Y. Skúmali ľudský faktor v org.; Total Quality Management- Deming – odporúčal uplatňovať zásadu 85-15 – príčinou ťažkostí v org. je z 85% manažment a 15% pracovníci;...
|
|
0,3 |
2x |
|