Pedagogická diagnostika
Skriptá46 s. / - roč. / doc
Diagnostika je vo všeobecnosti oblasťou vednej disciplíny, ktorý má zvláštny význam pre vedu ako takú i pre jej praktické uplatnenie. Zabezpečuje reflexiu teórie v praxi a prax prináša teórii nové poznatky
Diagnostický proces vždy vychádza z určitej teórie či z koncepcie skúmaných javov, ale zároveň sprostredkováva konkrétny zásah, opatrenie, alebo praktický nápravný krok (Hrabal, 2002). Účinný zásah je možný len vtedy, keď je diagnostický nástroj a celý diagnostický proces kvalitný a získané ú...
|
|
0,3 |
581x |
|
Pedagogická diagnostika (stručne a jasne)
Študijný materiál15 s. / 2. roč. / doc
Základné otázky pedagogickej diagnostiky
Diagnostika a diagnostikovanie sú odborné výrazy používané v rôznych odvetviach. Ich základný význam je zistenie stavu, posúdenie úrovne, hodnotenie. Laik sa prvýkrát s týmto slovom stretáva v oblasti medicíny a je veľmi pravdepodobné, že tento termín sa neskôr objavil aj v iných odboroch a vedách (napr. biológia, technické oblasti – diagnostika materiálov alebo určitého zariadenia).
- spoločensko-vedná oblasť (pedagogika, psychológia)
- nepoužíva sa v...
|
|
0,1 |
32x |
|
Pedagogická diagnostika a komparatívna pedagogika
Testy2 s. / 2. roč. / doc
Vypracované testy na predmety Pedagogická diagnostika a Komparatívna pedagogika. Test z pedagogickej diagnostiky má 10 otázok a test z komparatívnej pedagogiky má 5 otázok.
Komparatívna pedagogika:
1. Prvý školský zákon platný na území SR.
Ratio educationis z roku 1777
2. Iniciátor zákona (panovník) a prínos zákona.Mária Terézia a Jozef II., zaviedala sa povinná školská dochádzka pre deti od 6 do 12 rokov, formuje sa školská sústava, vznikajú prvé gymnázia v Revúcej, Martine a Kláštore pod Z...
|
|
0,1 |
78x |
|
Diagnostika detského výtvarného prejavu
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Človek disponuje množstvom výrazových prostriedkov, v ktorých sa spájajú afektívne i kognitívne činitele, a ktoré sa navonok prejavujú v súlade s úrovňou senzomotorickej integrácie ako určitá „reč tela“, ale takisto vo verbálnom prejave a činnosti. Ruky sú po ústach prvým objavom vyvíjajúceho sa ľudského jedinca a zároveň prvým praktickým nástrojom na manipuláciu s prostredím, vrátane vlastného tela. Zároveň sa stávajú nástrojom zobrazovania bezprostredného okolia i seba samého, spočiatku ako sk...
|
|
0,1 |
13x |
|
Anamnéza žiaka
Seminárna práca20 s. / 3. roč. / zip
Anamnéza je jednou zo základných metód, pomocou ktorej získavame relevantné údaje o duševnom vývine jednotlivca, o prostredí, o jeho vplyvoch, o rodine, v ktorej žije. Tieto údaje pomáhajú porozumieť človeku a vysvetliť jeho súčasný stav. Termín anamnéza pochádza z gr. anamnésis, čo znamená rozpamätávanie, rozpomínanie. Anamnéza je v mnohých literatúrach zaraďovaná medzi klinické metódy.
Cieľom anamnézy je zisťovanie a kategorizácia dôležitých údajov v doterajšom vývine jedinca, ktoré pomáhajú ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Pedagogická diagnostika - prednášky
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Pojem D je odvodený od gréc.slov Dia-gnosis /hlbkové, zvláštne celkové poznávanie/,ide o prácu s ľudmi, pomoc človekovi, ide o usmernovanie, poskytovanie rád,, riešenie problémov s ľudmi. Chápe sa v 2 významoch: -ako teoria je zastúpená v každom vedonom odbore -ako prax ju robia pedagogovia, lekári PD-tu ide o výchovu, pedag. proces, tam ke sa uplatnuje diagnostika
|
|
0,1 |
46x |
|
Pedagogická diagnostika - prax
Projekt5 s. / 1. roč. / doc
Keď som ráno pri schádzaní detí navštívila MŠ v mieste bydliska (v Medzilaborciach), začala som nenápadne pozorovať všetky deti v prípravnej triede už od začiatku.Spomedzi všetkých detičiek ma zaujal jeden chlapček, pretože bol trocha iný ako ostatní.Všimla som si, že v každej činnosti, ktorú vykonával, mal pomalšie pohyby, slabšiu chôdzu a väčšinou ani nerozprával. Mal problémy s hrubou motorikou. Myslím, že práve on bol aj najtichší chlapček z celej triedy.Pani učiteľka mi povedala, že chlapec...
|
|
0,1 |
57x |
|
Školská zrelosť - prezentácia diagnostického nástroja
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Školská zrelosť - test NEPS - prezentácia diaknostického nástroja
Ako vyšetrenie prebieha:
Kompletné vyšetrenie š k o l s k e j z r e l o s t i sa robí s každým dieťaťom individuálne, v dopoludňajších hodinách (v čase školského vyučovania), bez prítomnosti rodičov, aby psychológ okrem iného zistil, či je dieťa schopné ostať a pracovať s cudzou osobou (citová zrelosť). Ambulancia je zariadená "civilne", psychológ nie je v bielom plášti. Odporúčané usporiadanie sedenia pri testovaní je v...
|
|
0,1 |
8x |
|
Gavora Peter - Akí sú moji žiaci?
Skriptá239 s. / 2. roč. / pdf
Predkladaná učebnica sa venuje problematike pedagogickej diagnostiky.
|
|
9,9 |
54x |
|
Pedagogická diagnostika
Referát8 s. / 1. roč. / doc
Pedagogicka diagnostika - seminárka
|
|
0,1 |
16x |
|
Pedagogicka diagnostika
Prednášky10 s. / 2. roč. / doc
Základné pojmy, vzťahy, procesy, proces diagnostikovania
Pedagogická diagnostika z historického hľadiska, súčasné trendy ped. diagnostikovania
Metodológia diagnostiky
Otázky ako diagnostický nástroj, kladenie otázok
Voľné písané práce, soc. asociácia, pojmové mapy
Testy vedomostí, zručností
Diagnostikovanie afektívnych vlastností žiakov, diagnostikovanie tvorivosti
diagnostikovanie vzťahov medzi žiakmi
Známkovanie a klasifikácia, slovné hodnotenie
Diagnostikovanie rodinného prostredia
|
|
0,1 |
14x |
|
Hodnotenie v škole
Prednášky6 s. / 2. roč. / doc
1.Hodnotenie v škole.
Učitelia venujú skúšaniu a hodnoteniu počas vyučovacej hodiny 10 %. Niektoré výskumy hovoria, že je to až 30 %. To je príliš veľa.
Skúšanie vedie medzi žiakmi k nezdravej súťaživosti. U slabších žiakov vedie k znižovaniu sebavedomia. V škole dochádza k výmene známok za prácu. Žiaci by sa mali učiť z vnútornej motivácie, nie pre známky.
Základné pojmy skúšania:
diagnostika – skúmanie a sumarizovanie vedomostí o žiakovi a môže sa diať formou skúšania, rozhovoru, domá...
|
|
0,1 |
3x |
|
Pedagogická diagnostika
Vypracované otázky6 s. / 2. roč. / doc
Super spracované otázky
Pedagogická diagnostika
1. Charakterizujte pedagogiku ako vedu
- skúma výchovný a vzdelávací proces a stanovuje smernice pre organizáciu a riadenie výchovných a vzdelávacích procesov
-je to veda, ktorá rieši výchovné otázky z praktickej a teoretickej stránky
-je to veda o výchove a vzdelávaní
Pôvod od gréckych slov: paidagogos – otrok, ktorý viedol dieťa svojho pána do školy
pais – dieťa agogé – vedenie
-vedný odbor skúma výchovný a vzdelávací proces v plnej š...
|
|
0,1 |
36x |
|
Charakteristika a anamnéza dieťaťa
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / docx
Práca uvádza charakteristiku a anamnézu konkrétneho dieťaťa. Dieťa, ktoré budem opisovať, je môj malý sused. Býva u nás na sídlisku. Stretávam ho pri prechádzkach, či náhodných návštevách. Sledovala som jeho prejavy, schopnosti, zručnosti, či sa vie adaptovať a iné veci, ako životné podmienky rodiny či samotný obraz osobnosti...
|
|
0,1 |
14x |
|
Závislosti a reflexná činnosť
Referát2 s. / 1. roč. / doc
Môže sa uskutočniť tisíc pokusov prinútiť mozog zabudnúť už raz naučený reflex. Vymazané reakcie sú v skutočnosti často iba zamaskované, alebo potlačené; za prítomnosti príslušných podmienok sa môžu objaviť znovu aj za niekoľko rokov.
|
|
0,1 |
0x |
|