6 FÁZY PEDAGOGICKÉHO VÝSKUMU
1.Určenie a vymedzenie výskumného problému
2.Formulácia hypotézy
3.Overovanie hypotézy
4.Vyvodenie záverov
1)Určenie a vymedzenie výskumného problému
V tejto fáze sa usilujeme získať čo najväčšie množstvo informácií z oblasti, ktorú chceme skúmať a zistiť aký je súčasný stav jej poznania. Základným a najdôležitejším zdrojom informácií je štúdium príslušnej odbornej literatúry. Obrovské informačné možnosti poskytuje internet.
1. Ak má byť pozorovanie spoľahlivé a presné, musí byť v maximálnej miere objektívne. Subjektivitu pozorovania zaviňuje
a) zhovievavosť pozorovateľa, nenáročnosť testov
b) nejasne formulované otázky, logická chyba
*c) tendencie k priemeru, predsudky
2. Aplikovaný výskum
a) je zameraný na kľúčové pedagogické teórie, objasňuje podstatu pedagogických dejov, tvorbu pedagogických kategórií
b) zisťuje stav istého pedagogického javu, sústreďuje sa viac do šírky ako do hĺbky
*c) využíva najnovš...
1. Ak má byť pozorovanie spoľahlivé a presné, musí byť v maximálnej miere objektívne. Subjektivitu pozorovania zaviňuje
a) zhovievavosť pozorovateľa, nenáročnosť testov
b) nejasne formulované otázky, logická chyba
*c) tendencie k priemeru, predsudky
2. Aplikovaný výskum
a) je zameraný na kľúčové pedagogické teórie, objasňuje podstatu pedagogických dejov, tvorbu pedagogických kategórií
b) zisťuje stav istého pedagogického javu, sústreďuje sa viac do šírky ako do hĺbky
*c) využíva najnovšie...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.