Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Autor Michal Hasaj v práci na tému Rodina ako opora pri zvládaní záťaže žiaka strednej školy, píše o školských problémoch adolescentov pri prestupe zo základnej školy na strednú školu.
Úlohou prieskumu je zistiť, čo spôsobuje najväčšie problémy žiakom na novej škole, kto im pomáha tieto problémy riešiť a či sa vôbec rodičia zaujímajú o to, čo ich ratolesti v novej škole trápi. Ďalej sme zisťovali, či sa respondenti adaptovali v novom prostredí.
Autor použil dotazníkovú metódu v dvoch zmiešan...
|
|
0,9 |
10x |
|
Význam racionálnej výživy a pohybovej aktivity v zdravom spôsobe života
Diplomová práca57 s. / 5. roč. / doc
Zdravý životný štýl je téma, ktorá sa v dnešnej dobe často skloňuje. Niet divu. Veď dnešná doba je pretechnizovaná, stresová, plná civilizačných chorôb. Preto mnohí z nás sa pokúšajú žiť podľa určitých kritérií, aby tieto negatívne javy súčasného životného štýlu trochu zmiernili, prípadne ich celkom odstránili. Veď zdravie sa nedá kúpiť a prevencia je vždy lepšia, ako keď už musíme pravidelne navštevovať lekára a brať lieky. Naše zdravie najviac ovplyvňuje spôsob nášho každodenného života, a ten...
|
|
0,5 |
40x |
|
Osobnosť vedúceho zamestnanca a jeho vplyv na pracovnú klímu školy
Záverečná práca35 s. / 1. roč. / odt
Pokrok ľudstva kladie stále vyššie nároky na výchovno - vzdelávaciu sústavu. V súvislosti s rastúcimi nárokmi na vzdelanie vzrastá aj pozornosť venovaná predškolskej výchove detí. Je známe, že podchytenie záujmu detí o poznávanie a tvorivú činnosť už v predškolskom veku sa veľmi priaznivo prejaví po ich príchode do základnej školy. Pokrok v napredovaní týchto detí je jednoznačne vyšší.Aj v nás sa ako dôsledok uvedomenia si významu tejto výchovy rozvinula diskusia o účelnosti povinnej predškolske...
|
|
0,1 |
5x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
32x |
|
Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Preventívne opatrenia agresivity u detí a mládeže
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Úvod Minulý rok zaevidovali príslušníci polície v Nitrianskom kraji 380 trestných činov spáchaných mladistvými a 294 deťmi. Zarážajúca je však ich brutalita, o čom svedčí aj upálenie bezdomovca v Nových Zámkoch, to majú na svedomí dvaja šestnásťroční chlapci, či dopichanie pracovníčky zberných surovín v Nitre, z tohto trestného činu obvinili sedemnásťročného a o tri roky staršieho chlapca.Agresívne správanie sa je charakteristické pre všetky deti medzi prvým a tretím rokom ich života. Jedná sa o...
|
|
0,9 |
25x |
|
Škola rozvíjania emocionálnej inteligencie žiakov
Seminárna práca17 s. / 4. roč. / doc
Stále viac sa potvrdzuje, že v dnešnom extrémne zložitom svete a v súčastných zložitých sociálnych podmienkach a medziľudských vzťahoch už jedinci nevystačia iba s dobre osvojeným množstvom informácií, poznatkov a vedomostí o svete a s tým, ako možno tieto poznatky využiť pri riešení praktických problémov každodenného života, ale potrebujú sa dozvedieť viac o tom, kto sú, akí sú, ako ich vníma okolie, ako fungujú vo svojom sociálnom prostredí, ako zvyčajne riešia problémy, aké majú potreby a žel...
|
|
0,2 |
24x |
|
Vypracované otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky33 s. / 3. roč. / odt
1. Pedagogika ako veda o výchove: jej vznik a vývoj, predmet a členenie. (Vznik a vývoj pedagogiky. Čo je pedagogika? Pedagogika ako veda). Paidagogos (pais - dieťa, agein - viesť) » Samotná veda o výchove sa rodí s ostatnými vedeckými disciplínami, najmä s filozofiou, čo dokumentujú aj celé dejiny pedagogiky (výchovných teórií). » Všeobecne môžeme povedať, že pedagogika ako veda vychádzala z idealistických alebo materialistických koncepcií.
»
Klasici antickej filozofie Sokrates, Platón, Ari...
|
|
0,1 |
12x |
|
Vývin narácie v detskej reči
Diplomová práca121 s. / 5. roč. / doc
Hlavnou témou práce je vývin narácie v detskej reči. Práca je psycholingvistickou analýzou komunikátov 4 – 4,5-ročných, 7-ročných a 11-ročných detí. Je rozdelená do štyroch kapitol. Prvá kapitola porovnáva názory na výklad rozprávacieho slohového postupu v slovenskej a českej lingvistike. Druhá kapitola podáva obraz o súčasnom stave výskumu narácie detí na Slovensku i v zahraničí a poukazuje na nadväznosť práce na poznatky o vývine kategórie relačnosť v ranej ontogenéze detskej reči. Tretia kapi...
|
|
4,1 |
10x |
|
Rodina (Vysvetlenie základných pojmov, Štruktúra a vnútorná organizácia rodiny, Funkcie rodiny, Konflikt, napätie, kríza, rozvod...)
Referát8 s. / 1. roč. / doc
Vysvetlenie základných pojmovRodina je forma dlhodobého solidárneho spolužitia osôb spojených príbuzenskými vzťahmi, v ktorej sú dospelí členovia zodpovední za výchovu detí. Existujú v nej dva základné vzťahy: príbuzenstvo a manželstvo. Príbuzenstvo definujeme ako vzťah medzi jedincami, ktorý vzniká buď sobášom alebo pokrvnými väzbami v otcovskej alebo materskej línii. Pod pojmom manželstvo rozumieme oficiálny, sociálne akceptovaný sexuálny zväzok dvoch dospelých jedincov. Sobášom dvoch partnero...
|
|
0,1 |
32x |
|
Pedagogika - štátnice
Štátnicové otázky75 s. / 3. roč. / pdf
1.Pedagogika ako veda a jej postavenie v systéme vied. Predmet pedagogiky. Základné atribúty pedagogiky.Roviny vzťahu pedagogiky a iných vied. Antropologické a kulturologické argumenty pre existenciupedagogiky. Súčasný systém pedagogickej vedy.Pojem pedagogika je odvodený z gréckeho slova paidagogos (pais-dieťa, agein-viesť) a znamenal človeka, ktorémuslobodní občania zverovali do výchovnej starostlivosti svoje deti. Väčšinou sa jednalo o vzdelaného otroka.Pedagogika - veda, ktorá rieši výchovné...
|
|
0,7 |
53x |
|
Seminárna práca z Informatiky - Dištančné vzdelávanie
Prezentácia24 s. / 2. roč. / ppt
Prečo som si vybral tému?Výber témy ovplyvnila túžba po poznatkoch o dištančnom vzdelávaní. Keďže internet a vzdelávanie hýbe svetom, chcel som sa aspoň takouto formou dozvedieť niečo viac o novom systéme vzdelávania, o novej forme komunikácii v školskom systéme.Z histórie:» Začiatky dištančného vzdelávania siahajú až do 19 storočia. » Na Slovensku sme zatiaľ v tomto smere ešte len na začiatku. Vďaka programu PHARE bolo už v máji 1996 pri STU v Bratislave zriadené Národné stredisko pre dištančné...
|
|
0,5 |
11x |
|
Alternatívne školstvo - pedagogika Márie Montessori
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školstvo je pojem pre mnohých ľudí neznámy. Niektorí si pod ním predstavia školy určené pre postihnuté alebo slabomyseľné deti. Nie je to však tak, alternatívne školstvo predstavuje súbor alternatívnych škôl, ktoré poskytujú iný spôsob výučby v materských a základných školách. Podľa môjho názoru by sa niektoré prvky alternatívnych škôl mali dostať aj do „klasických“, čiže štátnych škôl.Alternatívne školy okrem základných vedomostí poskytujú deťom aj upevnené hodnoty a ucelené názory...
|
|
0,1 |
24x |
|
Pedagogika (19 štátnicový otázok - každá obsahuje 3 podotázky)
Štátnicové otázky55 s. / 5. roč. / zip
Školské učebné knihy - ich tvorba, typy a charakteristikaObsah vzdelania je podrobne rozpracovaný v učebniciach. Pojem učebnica je v didaktike všeobecne zaužívaný, avšak logickejšie sa javí používať pojem školské knihy. Nie všetky knihy majú charakter učebnice. Netreba osobitne zdôrazňovať, že učivo, ktoré obsahujú školské knihy, je normou pre žiaka, učiteľ musí ovládať oveľa väčší rozsah.Učebnice alebo školské knihy obsahujú didaktické spracovanie učiva vymedzené učebnými osnovami a sú základný...
|
|
1,4 |
4x |
|
Využitie informačnej technológie vo výuke na základných školách - predmet matematika
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Vacsina ludí si myslí, ze ekonomicky vyspelejsie krajiny, ktoré zároven alokujú vacsie mnozstvo penazí na skolstvo, dosahujú lepsie výsledky vo výuke. Tento predpoklad je logický, ved vacsia dostupnost financých prostriedkov vedie k lepsiemu technickému vybaveniu skôl pre výuku. Ako je teda mozné, ze v testoch, ktoré sa pravidelne uskutocnujú na základných skolách, dosahujú ziaci post komunicstických krajín omnoho lepsie výsledky nez ziaci najbohatsích krajín? Ako je napríklad mozné ze Slovensko...
|
|
0,1 |
1x |
|
Náhradná rodinná starostlivosť
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Mnohí z Vás pravdepodobne mali to šťastie, že vyrastali v rodine, obklopení láskou rodičov, medzi svojimi súrodencami a príbuznými. To, čo je pre niekoho samozrejmosťou, môže byť pre iného nedosiahnuteľným snom. Snom detí, ktoré v živote poznali už veľa, okrem naozajstnej lásky. Snom opustených detí.Existuje však možnosť ako opusteným deťom vrátiť pocit, že majú rodinu. Je ňou náhradná starostlivosť, kde výchovu opustených detí preberajú „náhradní rodičia“.Náhradná starostlivosť predstavuje význ...
|
|
0,1 |
183x |
|
Vypracované štátnicové otázky - pedagogika a psychológia
Štátnicové otázky138 s. / 3. roč. / doc
Historický a súčasný kontext predškolskej pedagogikyDEJINY VÝCHOVYPredmet = skúmanie výchovy ako špeciálneho javu + jeho vývojaZdroj poznávania = dejiny ľudstva Prameň poznávania = všetko kultúrne ľudské dedičstvoDEJINY ŠKOLSTVA A ŠKOLSKÝCH INŠTITÚCIÍPredmet=skúmanie vzniku a vývoja školských a vzdel zariadení (procesy a obsahy vzdel)DEJINY PEDAGOGICKÝCH TEÓRIÍPredmet = skúmanie názorov a teórií ktoré vytvorili známe osobnosti --- vznik a vývoj pedagogických koncepcií, hnutí a vzťahy medzi nimi ...
|
|
0,7 |
47x |
|
Časovo-tematický plán pre 3. ročník
Skriptá50 s. / 3. roč. / docx
Výchovno-vzdelávací cieľOboznámenie žiakov so školským poriadkom a so zásadami bezpečnosti a ochrany zdravia. Vedieť prirodzene intonovať pri čítaní. Prečítať všetky malé a veľké písmená písanej a tlačenej abecedy. Dokázať výrazne predniesť báseň. EV: Spolupráca, práca v kolektíve. Dodržiavanie zásad bezpečnosti, vedieť, o čom je školský poriadok a ako ho treba dodržiavať. VNP: Utváranie národného povedomia, hrdosti na svoju vlasť. Prehlbovať lásku k vlasti.Naučiť sa recitovať báseň Rodná zem na...
|
|
0,1 |
591x |
|
Vypracovanie štátnicových otázok z predmetu pedagogika
Štátnicové otázky186 s. / 3. roč. / doc
ZAČIATKY VÝCHOVY V začiatkoch výchovy a výchove v staroveku išlo v našom ponímaní o cieľavedomú pomoc a zámerný rozvoj osobnosti človeka. s vývojom spoločnosti sa menili -ciele -obsah -formy - metódy a to v závislosti na ekonomických a sociálno-politických podmienkach. Vznik výchovy sa vysvetľuje rôznymi okolnosťami ako sú napríklad biologické(starostlivosť a potomstvo), psychologické (napodobňovanie správania) a sociálnymi ( zdôrazňovanie sociálnych okolností, komunikácia, spolupráca) Rozpadom ...
|
|
2,5 |
36x |
|
Vypracované tézy z pedagogiky na štátne záverečné skúšky
Poznámky70 s. / 3. roč. / rar
1. PEDAGOGIKA AKO VEDA O VÝCHOVE- VYMEDZENIE POJMU PEDAGOGIKA,- VZNIK, VÝVOJ, PREDMET PEDAGOGIKY,- SYSTÉM PEDAGOGICKÝCH VIED.VYMEDZENIE POJMU PEDAGOGIKA:Pojem pedagogika:- vo všeobecnosti vyjadruje všetko, čo súvisí s výchovou, vzdelávaním a vyučovaním v škole, ale aj v celej spoloč-nosti,- je to aj vyučovací predmet - súčasť prípravy učiteľov,- vyjadruje učenie, sústavu vied o výchove, - ale tiež vedu zaoberajúcu sa vzdelávaním a výchovou v najrôznejších sférach života spoločnosti,Pedagogika ak...
|
|
0,2 |
7x |
|
Štátnicové otázky z Pedagogiky
Štátnicové otázky16 s. / 3. roč. / zip
1.Pedagogika ako veda, jej predmet, úlohy, základné pedagogické kategórie( výchova, vyučovanie, vzdelanie, vzdelávanie, edukácia, vedomosti, zručnosti, návyky, postoje a hodnoty) Štruktúra pedagogických disciplínPedagogika je spoločenskovedná disciplína zaoberajúca sa pedagogickými javmi, ktoré prebiehajú vo výchovnom a vzdelávacom procese. Pojednáva o podstate, zákonitostiach a úlohách výchovy a vzdelávania. Pojem pochádza z gréckeho slova paidagógos- (pais-dieťa, agogé- vedenie) paidagogos bol...
|
|
0,1 |
35x |
|
Záškoláctvo (rozdelenie, príčiny, delikvencia a kriminalita)
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / docx
Záškoláctvo, úteky a túlanie sú javy, ktoré patria do kategórie porúch chovania. Tieto javy si sú navzájom podobné a prelínajú sa a niekedy je náročné stanoviť medzi nimi presnú hranicu. Záškoláctvo je klasickou asociálnou poruchou u detí, ktorá vypovedá o problémoch nášho školstva, rodičov i samotných žiakov ďaleko viac než by sa mohlo na prví pohľad zdať. Rámec možností je tu široký. Od ojedinelého uprednostnenia najrôznejšej zábavy pred vyučovacou hodinou, cez opakované vyhýbanie sa niektorý...
|
|
0,1 |
15x |
|
Otázky ku skúške z predmetu Pedagogika
Vypracované otázky28 s. / 1. roč. / docx
1) Pedagogika - pojem a predmet pedagogiky, základné pedagogické pojmy a kategóriePedagogika ako veda má svoj predmet skúmania, svoj systém a metodológiu. Základným metodologickým problémom pedagogiky ako vedy je odpovedať na otázky čo tvorí predmet jej výskumu. Predmetom pedagogiky je výchova, pedagogika sa zaoberá tým, čo vytvára a determinuje proces výchovy v konkrétnom prostredí a v konkrétnej situácii, na základe ktorých prebiehajú také činnosti medzi zúčastnenými, že pri nich dochádza k uč...
|
|
0,1 |
23x |
|
Výchovné problémy v súčasnej spoločnosti - alkoholizmus
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Práca sa venuje jednému zo závažných výchovných problémov našej spoločnosti- alkoholizmu. Zaoberá sa rôznymi aspektami, pohľadmi, rozoberá rôzne otázky a poznatky. Jej cieľom je zachytiť základné fakty týkajúce sa alkoholu, závislosti na ňom, a okolnosťami jeho užívania u viacerých vekových kategórií s dôrazom na dospievajúcich a mladých dospelých.
|
|
0,1 |
46x |
|
Vypracované otázky ku skúške z Pedagogiky
Vypracované otázky69 s. / 3. roč. / doc
1. POZORNOSŤ - všeobecná charakteristika, druhy, vlastnosti, význam a uplatnenie v pedagogickej praxi.Pozornosť je psychický stav bdelosti, v ktorom sa vedomie zameriava na niektoré predmety, javy alebo deje, zatiaľ čo iné prehliada.Pozornosť je psychický stav človeka, ktorý sa prejavuje v zameranosti a sústredenosti vedomia.Druhy pozornosti:• neúmyselná (mimovoľná) - vyvolávajú ju bezprostredné podnety alebo javy, je to mimovoľný produkt záujmu. Nie je závislá od vedomého úmyslu človeka. Vlastn...
|
|
0,4 |
1x |
|
Rodina a výchova
Semestrálna práca13 s. / 2. roč. / doc
Prebúdzame sa a máme veľa starosti o nastávajúci deň. V hlave sa nám spletá celá reťaz povinnosti. Čas neúnavne diktuje tempo konania: pripraviť raňajky, upratať, porozprávať sa, skontrolovať, pripomenúť, načas prísť do práce - tisíc drobností, konfliktov a očakávaní. V tomto kaleidoskope prác a závislostí sa nachádza naše dieťa. Na nasledujúcich stránkach tejto seminárnej práce rozoberiem vplyv pedagogiky na výchovu detí v rodinnom prostredí ako aj funkcie rodiny a jednotlivé výchovné metódy.Z ...
|
|
0,1 |
35x |
|
Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou
Ročníková práca13 s. / 3. roč. / doc
Základné pojmy ADHD - Attention Deficit Hyperactivity Disorder - porucha pozornosti spojená s hyperaktivitouDavison a Neale delia symptómy ADHD do troch subkategórií:1. Jednoduchá porucha pozornosti /ADD/ - diagnostikuje sa u detí s poruchami pozornosti, ale s normálnou úrovňou aktivizácie, títo jedinci majú problémy predovšetkým so zameraním pozornosti na informačný proces.2. Hyperaktivita a impulzivita3. Spojením oboch týchto ťažkosti vzniká porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou a impulz...
|
|
0,1 |
52x |
|
Základy pedagogiky - pedagogika ako veda o výchove
Skriptá17 s. / 1. roč. / doc
PEDAGOGIKA AKO VEDA O VÝCHOVE -spoločenskovedná disciplína. • Výchova, vzdelanie v každej oblasti • Rieši otázky výchovy a vzdelania Pedagogika je veda o výchove, skúmajúca podstatu a zákonitosti výchovy ako spoločenského javu. Výchova a vzdelanie nazývame aj EDUKÁCIA. Slovo pedagogika je gréckeho pôvodu: pais = dieťa, agó = vediem, riadim, pedagogické = umenie výchovy. Pedagogika sa delí na dve časti: 1. Metodická časť 2. Všeobecná teória výchovy
|
|
0,2 |
27x |
|
Základy pedagogiky (poznámky z prednášok)
Prednášky13 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika:- vyvinula sa v Grécku- je to veda o výchove, ktorá patrí do skupiny vied o človeku a spoločnosti- z gréckeho slova paidagogos- pais- dieťa- agoge- viesťPedagóg - vzdelaný otrok, ktorý viedol deti do škôl. Neskôr sa pedagógmi začali nazývať ľudia, ktorí prichádzali do styku s výchovou - predovšetkým učitelia a vychovávatelia.Škola plnila hlavne poslanie výchovno-vzdelávacej inštitúcie.Výchova - ako osobitná spoločenská činnosť vznikla a vyvíjala sa spolu s ľudovou spoločnosťou. Vznikl...
|
|
0,2 |
4x |
|
Vývinová psychológia - Nástup do školy a školský vek
Prednášky4 s. / 1. roč. / rtf
Nástup do školy a školský vek:- nástup do školy je dôležitým sociálnym medzníkom, dieťa získava novú rolu, stáva sa školákom- škola otvára dieťaťu veľmi rýchlo obzory, o ktorých predtým nemalo ani tušenia, urýchľuje rozumový rozvoj, namiesto hry prichádza školská práca a povinnosti- škola znamená zvýšený nárok na poslušnosť, schopnosť odložiť uspokojenie okamžitých potrieb- z anamnézy, pozorovania a rozhovoru s dieťaťom i rodičmi zisťujeme spôsob interakcie dieťaťa v rodinnom prostredí, jeho seb...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vypracované otázky z Pedagogiky
Vypracované otázky45 s. / 3. roč. / doc
Sociálny vývin osobnostiSocializácia je celoživotný proces, počas ktorého si jednotlivec osvojuje špecificky ľudské formy správania a konania, jazyk, poznatky, hodnoty a začleňuje sa do spoločnosti. Sociálny vývin dieťaťa sa delí do troch etáp:1. etapa, v ktorej sa dieťa identifikuje s matkou a nachádza tak stabilitu vzťahov v spoločnosti2. etapa, v ktorej sa dieťa snaží osamostatniť, nájsť svoje miesto v sieti sociálnych vzťahov3. etapa, v ktorej sa dieťa začleňuje do širších sociálnych vzťhovP...
|
|
0,3 |
2x |
|
Pedagogika - štátnicové otázky
Štátnicové otázky55 s. / 3. roč. / doc
Pedagogika je veda o výchove. Jej predmetom je výchova a výchovný proces. Výchova je cieľavedomá ľudská činnosť zameraná na utváranie osobnosti a humanizáciu človeka. Úlohou a významom pedagogiky je systematizovať a spracovávať pedagogické skúsenosti, skúmať zá-konitosti výchovno-vzdelávacích javov, skúmať, za akých podmienok a akými prostriedkami možno úspešne plniť výchovné ciele.Systém pedagogických vied možno rozdeliť na: - základné pedagogické vedy - aplikované pedagogické vedy - hraničné p...
|
|
0,5 |
71x |
|
Práca s rómami - Intervenčný výtvarný program
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Na základe postojov majoritnej spoločnosti rozlišujú niektorí odborníci spoločnosť s interkultúrnym a multikultúrnym charakterom. Multikultúrna spoločnosť je tvorená prítomnosťou rôznych etnických, sociálnych a náboženských skupín. Menšiny sú v multikultúrnej spoločnosti skôr pasívne tolerované než rovnoprávne akceptované. Možno tu hovoriť o asimilácii a integrácii podľa meradiel majoritnej spoločnosti a nie o interaktívnej komunikácii a odovzdávaniu skúseností. Interkultúrna spoločnosť oproti t...
|
|
0,1 |
4x |
|
Komparácia školstva na Slovensku a v Mexiku
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / docx
ÚVOD Definovať a charakterizovať školský systém je náročným, sčasti až neriešiteľným problém, pretože jeho organizáciu a fungovanie podmieňuje celý rad faktorov. Každý školský systém je dominantne ovplyvnený legislatívne, no dôležitú úlohu pri jeho konštituovaní zohrávajú aj faktory politické, sociálne, historické a v neposlednom rade aj ekonomické. Vymedzenie školského systému t.j. určenie stupňov, druhov a typov škôl je dané školskými zákonmi, ale i predpismi a nariadeniami, ktoré sa opierajú ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Motivácia vo vyučovaní
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Všetkým nám sú dobre známe metódy pre "zlepšenie vysvedčenia" typu za každú jednotku jednu korunku alebo siahodlhé príhovory rodičov na tému súvislosti medzi učením sa a vlastnou budúcnosťou alebo domáce väzenie na povzbudenie detí do učenia. Týchto príkladov by sme mohli vymenovať obrovské množstvo, a predsa majú všetky spoločného menovateľa. Týmto menovateľom je nám všetkým už veľmi dobre známy pojem motivácia.
Práve motiváciou sa chcem zaoberať v tejto práci. Presnejšie povedané motivácio...
|
|
0,1 |
25x |
|
Stres dnešnej mládeže a jeho zvládanie
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / doc
Teoretická časť
Pojem stres je odvodené z latinského slova stringo, stirnger, strinzi, strinctum čo znamená uťahovať sťahovať – ako slučku okolo krku. V prenesenom význame znamená byť v strese byť vystavený rozličným tlakom a preto byť v tiesni (Křivohlavý, 1994). Stresových situácií v živote dnešnej mládeže je mnoho. Patria k nim mimoriadne krízové udalosti a situácie tak negatívne ako aj pozitívne. Patrí sem smrť blízkej osoby, rozvod rodičov, uväznenie, vlastné zranenie, alebo choroba, pr...
|
|
0,1 |
55x |
|
Pedagogika (štátnice)
Štátnicové otázky102 s. / 3. roč. / doc
1. Pedagogika ako veda a jej postavenie v systéme vied. Predmet pedagogiky. Základné atribúty pedagogiky. Roviny vzťahu pedagogiky a iných vied. Antropologické a kulturologické argumenty pre existenciu pedagogiky. Súčasný systém pedagogickej vedy.Nietzsche povedal: „Človeka možno a treba vychovávať, pretože je nehotovým zvieraťom.“ V tomto výroku je naznačený metodický postup antropologického výskumu: vedomosti o človeku sa získavajú na základe porovnávania jeho vlastností s vlastnosťami zvierať...
|
|
1,0 |
157x |
|
Alkoholizmus a výchovné problémy spoločnosti
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
Úlohou druhej časti seminárnej práce o jednom z výchovných problémov- alkoholizme bolo preskúmať postoje a názory žiakov k tejto problematike. Práve deti sú veľmi ohrozenou skupinou a preto je z môjho pohľadu dôkladne si všímať práve ich vyjadrenia nesmierne dôležité. Môžu veľa napovedať a vďaka detskej bezprostrednosti a nestrojenosti ponúknuť zaujímavé poznatky a pohľad na tento problém tak, ako je vnímaný cez oči a duše detí.
|
|
0,1 |
50x |
|
Infraštruktúra pedagogickej vedy
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / docx
Pre rozvoj vedy nie je postačujúci iba pedagogický výskum a
vývoj, ale aj systém podpory vedy, ktorý sa nazýva infraštruktúrou pedagogickej
vedy.
Infraštruktúra predstavuje systém zdrojov, asociácií, knižníc
a databáz, edukačných programov, výskumných a edukačných pracovísk, na ktorých
sa pedagogika vyučuje. Všetky sú navzájom spojené, podporujúce rozvoj
pedagogiky na Slovensku aj v zahraničí.
|
|
0,1 |
14x |
|