Vplyv výchovy na osobnosť žiaka
Semestrálna práca15 s. / 3. roč. / doc
V závere práce chcem ešte raz zdôrazniť význam pôsobenia rodinnej výchovy na osobnosť žiaka. Rodina je základnou štrukturálnou jednotkou spoločnosti a významne ovplyvňuje všetky oblasti života jedinca. Preto je potrebné vrátiť jej ako primárnej inštitúcii výchovy jej vážnosť a úctu a podporovať jej sociálno-výchovný význam. Rodina je jedinou výchovnou inštitúciou v našej spoločnosti, ktorá je právne zodpovedná za výchovu detí, žiakov a súčasne sa od jej dospelých príslušníkov nevyžaduje ani najz...
|
|
0,1 |
46x |
|
Hyperaktivita a hyperaktívne deti
Referát7 s. / 3. roč. / doc
Vaše dieťa má prejavy, ktoré sa nezlučujú so školským poriadkom, cez vyučovanie vstáva, chodí po triede, cez prestávky sa správa odbrzdene, je ťažko usmerniteľné. Počas vyučovania s ťažkosťami plní inštrukcie učiteľky, prejavuje záujem iba o témy, ktoré ho zaujmú, inak je nepozorné, pri čítaní sa nevie zorientovať v texte, pri rátaní sa mýli, stráca veci, alebo si zabúda priniesť do školy pomôcky. Snaží sa na seba upozorniť za každú cenu spôsobmi nevhodnými jeho veku - vykrikuje, šaškuje, chce b...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sebahodnotenie a rizikové správanie v adolescencii
Diplomová práca103 s. / 5. roč. / doc
V posledných rokoch sa v médiách čoraz častejšie stretávame s prípadmi, v ktorých adolescenti nejakým spôsobom porušujú spoločenské normy. Policajné štatistiky (Marešová, 2000) uvádzajú nárast trestnej činnosti mladistvých, ktorá sa týka krádeží, prechovávania návykových látok, vandalizmu, nedovoleného ozbrojovania, v najzávažnejších prípadoch i ublíženia na zdraví. Je preto pochopiteľné, že i záujem odborníkov sa orientuje na takéto rizikové správanie, hľadajú sa jeho možné príčiny a spôsoby, ...
|
|
1,1 |
5x |
|
Vývinová psychológia
Skriptá4 s. / 1. roč. / doc
Vývinová (ontogenetická) psychológia
– skúma psychické zmeny, vývinové osobitosti ľudskej psychiky v priebehu celého života
Základné ciele vývinovej psychológie
a) Opísať správanie, psychické procesy → určiť vekové normy pre rast a vývin
b) Vysvetliť, prečo sa určité prejavy správania, psychické procesy a vlastnosti vyskytujú v určitých obdobiach
c) Pokúsiť sa predpovedať budúce správanie a ďalší priebeh vývinu
Činitelia duševného vývinu
• biologické (genetická výbava)
• činitel...
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychológia - metódy výskumu
Referát6 s. / 1. roč. / doc
Psychologia pre ucitelov. Metody vyskumu. Experimenty
|
|
0,1 |
0x |
|
Metódy výskumu a diagnostiky skupín a kolektívov
Referát4 s. / - roč. / doc
Z hľadiska metodologického prístupu k malým sociálnym skupinám a kolektívom rozlišujeme 3 skupiny metód zameraných na výskum a diagnostiku:
1. metódy založené na pozorovaní - predmetom pozorovania je soc. skupina, alebo kolektív v činnosti
2. metódy založené na výpovediach členov skupiny - vzťahujú sa k charakteristikám skupiny
3. metódy skúmania podstatných znakov kolektívov
|
|
0,1 |
3x |
|