Informačné systémy v manažérskej práci
Semestrálna práca22 s. / 2. roč. / doc
Moderné manažérske myslenie a jednanie je dnes založené predovšetkým na umení pracovať s informáciami. Nie je to nejaká krátkodobá módna vlna, ale vyústenie technického, ekonomického, kultúrneho a sociálneho rozvoja do obdobia, ktoré nazývame informačnou spoločnosťou. Jadrom kvality práce manažéra je jeho myslenie a jednanie, informačné procesy sú kľúčom k ich zaisteniu a zlepšeniu. S rastom úlohy manažmentu v organizáciách sa zvyšuje potreba odôvodnenosti rozhodnutí. Z toho vyplýva aj čoraz väč...
|
|
0,2 |
24x |
|
Základy podnikového manažmentu
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD„Manažment je dosahovanie cieľov prostredníctvom druhých“. Patrí mu označenie jedna z najdôležitejších ľudských činností. Je to proces, ktorý slúži na dosahovanie cieľov organizácie prostredníctvom usmerňovania premeny vstupov, resp. zdrojov na požadované výstupy. Vykonávajú ho manažéri, ktorí pomocou racionálnych aktivít vplývajú na zdroje, tieto kombinujú a usilujú sa zabezpečiť ich efektívnu transformáciu. Manažment by sme mohli definovať aj ako systém jednoty teórie a praxe riadenia v po...
|
|
0,2 |
5x |
|
Kategorizácia podnikov MSP
Semestrálna práca25 s. / 3. roč. / doc
Malé a stredné podniky hrajú v európskej ekonomike kľúčovú úlohu. Sú nesporným zdrojom voľných pracovných miest, inšpirujú podnikateľského ducha a víziu a tak sú mimoriadne priaznivými stimulátormi konkurencie a zamestnanosti v Európe. V rozšírenej Európskej únii existuje približne 23 miliónov mikro, malých a stredných podnikateľov, ktorí poskytujú 75 miliónov pracovných miest a tak predstavujú 99% všetkých európskych podnikov. Podobná situácia je aj na Slovensku, kde cca. 99% tvoria MSP, prič...
|
|
8,2 |
8x |
|
Organizovanie podnikov - ťahák / poznámky (Zdôvodnenie potreby organizovania podnikov, Moderný podnik, Úroveň organizovania podniku...)
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
Zdôvodnenie potreby organizovania podnikov Organizovanie vyjadruje skutočnosť, že organizácia, ako výsledok organizovania, je závislá sama na sebe, to znamená, že je nezávislá. Využíva poznatky teórie aj praxe ktoré pomáhajú zvládnuť činnosť. Prechádza od intuície a prakticizmu k vedomému mysleniu a konaniu. Organizovanie je potrebné, poskytuje zásady, princípy, pravidlá, to znamená meradlá na myslenie a konanie, ktoré vedú k sledovaným cieľom. Pozadím meradiel dokonalej práce v organizáciách sú...
|
|
0,2 |
1x |
|
Podnikový manažment, podnikanie - vypracované otázky
Vypracované otázky47 s. / 4. roč. / doc
2. Cieľové zameranie podniku, základné a parciálne ciele
Každý podnik aktivizuje podnikateľskú činnosť, zvyšuje hospodárnosť a produktivitu práce. Hľadá cesty efektívnejšieho zhodnocovania vstupov vo výrobe a uspokojovania potrieb zákazníkov. Za tým účelom podnik sleduje tri základné ciele, ktorých obsah sa menil vplyvom času, spoločenských požiadaviek i zmenou hospodárskeho mechanizmu.
Základné (všeobecné) ciele:
Pôvodné ciele (dĺžka cieľov 10 - 15 rokov)
1. dosahovanie maximálneho zi...
|
|
0,2 |
6x |
|
Seminární práce na téma "Japonský manažment"
Seminárna práca18 s. / 2. roč. / doc
1. Rozvoj japonského manažmentuManažment vznikol v USA. Príčinou, prečo sa začal manažment rozvíjať v USA boli predovšetkým 1.a 2. svetová vojna v Európe, Indočíne, Japonsku.V súčasnosti rozlišujeme:1., Euroamerický manažment (západný manažment),2., Manažment s väčšími alebo menšími odchýlkami v charaktere riadenia národného hospodárstva (Taliansko, Nemecko, Škandinávia, "Ázijské Tigre"),3., Japonský manažment. Pri preberaní poznatkov z akéhokoľvek typu manažmentu je potrebné rešpektovať vlastné...
|
|
0,1 |
9x |
|
Podnikateľský plán na založenie nového podnikateľského subjektu
Seminárna práca17 s. / 5. roč. / doc
Cieľom môjho podnikateľského plánu je samostatná podnikateľská činnosť v oblasti poskytovania služieb - vedenie podvojného účtovníctva a ekonomickej agendy podnikateľov (evidencia dodávateľských a odberateľských faktúr, mzdy, personalistika), prípadne ďalších administratívnych prác spol. s r. o., FO, ktoré sa rozhodli viesť svoju účtovnú evidenciu formou podvojného účtovníctva.
Uvedené služby by som chcel v prvom roku podnikateľskej činnosti vykonávať sám. Po získaní väčšieho počtu klientov...
|
|
0,1 |
24x |
|
Vývoj manažmentu, manažérske školy, ich prínos k rozvoju vednej disciplíny
Štátnicové otázky28 s. / 3. roč. / doc
1. Vývoj manažmentu, manažérske školy, ich prínos k rozvoju vednej disciplínyVývoj manažmentu:Manažment ako praktická činnosť vznikol v dávnej minulosti i keď sa tejto činnosti nehovorilo manažment. Manažment vo svojom vývoji prešiel 4 etapami, bohatými na rôznorodosť názorov, koncepcií, teoretických a praktických poznatkov. Preto je vhodné rozlišovať formovanie manažmentu ako z časového, tak aj územného hľadiska. Čo do územia, na ktorom sa systém manažmentu formoval treba rozlišovať nasledovné...
|
|
0,3 |
16x |
|
Vypracované otázky na Podnikový manažment
Štátnicové otázky199 s. / 5. roč. / doc
1. Charakterizujte externé vplyvy pôsobiace na finančný manažment podniku. Komplexné pôsobenie externých faktorov.Externé vplyvy pôsobiace na finančný manažment Podmienkou úspešnosti finančného rozhodovania a podnikovej finančnej politiky je, aby finanční manažéri starostlivo sledovali stav a vývoj ekonomického okolia podniku, aby ho vyhodnocovali a vyvodzovali závery pre svoje konanie.Základnými externými faktormi pôsobiacimi na fin. manaž. Podnikov sú:- stav konjunktúry- rozpočtová politika št...
|
|
2,3 |
15x |
|
Podnikateľský plán firmy DENA - Obuv a kožená galantéria
Projekt19 s. / 1. roč. / doc
Tento podnikateľský plán má slúžiť na interné účely novozaloženého podniku a taktiež ako podklad na získanie finančného úveru vo výške 100 000 Sk od Slovenskej sporiteľne pri úrokovej sadzbe 11,3 %. Splatnosť úveru je 5 rokov formou ročných splátok, s rovnakou výškou ročnej platby vo výške 20 000 Sk. Peňažné prostriedky budú použité na začatie podnikateľskej činnosti v oblasti predaja obuvi a koženej galantérie.Základnou ideou firmy je preniknúť na trh v oblasti predaja rôzneho druhu obuvi a kož...
|
|
0,2 |
44x |
|
Organizačná štruktúra podniku
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Organizačná štruktúra podniku vytvára stabilizačný prvok v jednotlivých podnikoch, uľahčuje a rieši dlhodobé prežitie podniku.
Cieľ práce
Cieľom mojej práce je navrhnúť čo najlepšiu organizačnú štruktúru reálneho podniku, daného predmetom podnikania a objemom produkcie. Práca bude pozostávať z nasledujúcich bodov:
1. Charakteristika firmy a objem produkcie
2. Špecifikácia činností na najnižšej úrovni
3. Kapacitné dimenzovanie jednotlivých činností a potreba pracovníkov
4. V...
|
|
0,1 |
92x |
|
Stratégia a strategický manažment
Semestrálna práca14 s. / 3. roč. / doc
Stratéga - súhrn zásad či pravidel, ktoré služka k riadeniu procesov alebo činností, resp. Jako sposob plánovania a riadenia činností, ktorými sa má dosiahnuť určitý cieľ.Znaky strategie :- Cieľové smerovanie- Systémový charakter - Procesné smerovanie- Reálna podstata- Vyváženost obsahu a formy- Variantnost riešenia- Smerodajnosť pre ďalšie rozhodnutia- Rozhodujúci význam z viacerých hľadísk Rozhodujíce princípy strategického myšlenka :- systémové myslenie /rešpektovanie riadiaceho algoritmu, an...
|
|
0,2 |
25x |
|
Manažérstvo podniku
Prednášky29 s. / 2. roč. / doc
Základné ciele
a) Pochopiť podstatu, význam a základné charakteristiky manažmentu podniku.
b) Poznať podstatu, význam a charakter základných funkcií manažmentu podniku.
c) Uvedomiť si vlastnosti, zručnosti, schopnosti úspešného manažmentu 21 storočia.
Manažment podniku
1. Manažment: - veda, teória a prax
· definícia, podstata, zmysel
· úloha teórie manažmentu
· vývoj použitia manažmentu
· manažment a spoločnosť
· prístupy k analýzam manažmentu
2. Proces manažmentu
· funkcia...
|
|
0,3 |
3x |
|
Porovnanie typov manažmentu - japonský, americký a európsky
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Tak ako sú rozdielny ľudia a ich kultúry v jednotlivých krajinách, tak sú rozdielne typy riadenia podľa krajín. Najvýraznejšie sú rozdiely japonského, amerického a európskeho manažmentu. Tieto kontinenty sú úplne odlišné, kultúra v týchto krajinách je rozdielna a odráža aj na kultúre vedenia organizácií. Manažéri sú len ľudia žijúci v krajine, ktorej mentalita pramení z rôznych životných filozofií a a kultúr. Preto aj riadenie v týchto krajinách je prispôsobené jedinečnosti ich prostredia, zmý...
|
|
0,3 |
129x |
|
Metódy rozhodovania, matematicko-štatistické rozhodovanie
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
a) rozhodovanie za podmienok istoty – rozhodovateľ má k dispozícii kompletné znalosti o možných dôsledkoch voľby jednotlivých alternatív
b) rozhodovanie za podmienok rizika – k dispozícii má pravdepodobné odhady vzniku možných dôsledkov voľby jednotlivých altenatív
c) rozhodovanie za podmienok neurčitosti – nemá žiadne informácie s tým, s akou pravdepodobnosťou môžu nastať možné dôsledky voľby jednotlivých alternatív. V tomto prípade je možné použiť prístup optimistický (volí sa alternatíva s ...
|
|
0,4 |
6x |
|
Význam, problémy a prvky plánovania v podniku
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Význam a výhody plánovania môžeme rozdeliť do týchto bodov:
Efektívne zúžitkovanie , ktorým sa vyhýbame zbytočným stratám a neefektívnemu mrhaniu
Princíp minima – projekty, práce a činnosti, ktoré chceme dosiahnuť, je potrebné dosiahnuť pri minimálnom množstve vynaloženého času
Princíp maxima – čas, ktorý máme k dispozícii, efektívne využiť na tie projekty, práce a činnosti, ktoré sú najvýhodnejšie a najúspešnejšie
Časový zisk, čiže úspora času, ktorý môžeme využiť na iné dôležité úl...
|
|
0,2 |
15x |
|
Manažment firmy
Referát2 s. / 2. roč. / doc
Výskum poukázal na tieto problémy:- nedoceňovanie významu spracovania informačnej stratégie firmy( Ide o strategické plánovanie informačného systému firmy. Dôvodmi pre strategické plánovanie IS firmy sú:- predovšetkým zostrujúce sa konkurenčné prostredie, pričom dobrý informačný systém sa môže stať pre firmu konkurečnou výhodou. - výrazný rast zložitosti a náročnosti informačných systémov- z toho vyplýva potreba informačný systém strategicky plánovať.Cieľom plánovania informačných systémov v pod...
|
|
0,1 |
10x |
|
Podnikový manažment
Štátnicové otázky75 s. / 3. roč. / doc
Vypracované štátnicové otázky z podnikového manažmentu
1. Klasická (tradičná) škola a behavioristická škola manažmentu – podstata, hlavné prístupy, prínosy a nedostatky, predstavitelia
2. Moderná škola manažmentu – hlavné prístupy a ich prínosy. Pragmatická (empirická) škola manažmentu.
3. Charakteristika amerického , európskeho a japonského manažmentu. Odlišnosti euro-amerického a japonského manažmentu.
|
|
4,2 |
5x |
|
Teórie manažmentu – autori, prístupy
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
„Vedecké riadenie“ sa zameriava na racionálnu prípravu a racionálne vykonávanie výrobných a obslužných procesov na najnižších úrovniach podniku /pracovné miesto, dielňa/, podľa toho sa nazýva aj inžiniersky prístup. Stredobodom jeho pozornosti je človek, výrobok, stroj. Pomocou pohybových štúdií využíva overené postupy práce najlepších robotníkov, resp. postupy založené na exaktnom meraní času potrebného na vykonávanie pracovnej operácie. Takto odôvodnenie časové nároky sa stávajú podkladom pre ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Správanie sa spotrebiteľa - analýza
Analýza5 s. / 1. roč. / doc
1,1 Neoklasická ekonómia predpokladá, že spotrebiteľ, základná mikroekonomická jednotka na strane dopytu, sa správa racionálne. Určte, ako sa budete správať v týchto konkrétnych prípadoch:
|
|
0,1 |
27x |
|
Charakteristika podniku
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Podnik je samostatná hospodárska jednotka, ktorá využívaním výrobných činiteľov vyrába výrobky alebo poskytuje služby určené na predaj. Ekonomická samostatnosť – štát nezasahuje priamo do činnosti podniku. Úlohou štátu je určiť len všeobecné pravidlá v rámci, ktorých sa môže uskutočňovať podnikanie (napr. výška daní).
Kapitál – je ďalšou nevyhnutnou podmienkou v podnikaní. Každý podnik musí mať k dispozícii kapitál, pomocou ktorého uskutočňuje svoju činnosť.
Právna subjektivita – podniky...
|
|
0,1 |
18x |
|
Úloha zásob v logistike podniku
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
V súčasnosti sa logistike v podnikoch venuje stále viac pozornosti, pretože práve v téjto oblasti sa vytvára základ pre správne fungovanie každého podniku. Logistika otvára celý rad možností, nielen k zníženiu nákladov na dopravu, ale aj ku zlepšeniu komunikácie medzi spoločnosťou a jej okolím. Správna aplikácia logistického riadenia môže pomôcť ku zníženiu nákladov spojenými s dodávkami, zníženiu skladovacích nákladov, zrýchleniu výroby a samozrejme tiež k zlepšeniu dostupnosti produktu pre zák...
|
|
0,1 |
8x |
|
Podnikový manažment
Prednášky6 s. / - roč. / doc
Úvod do podnikového manažmentu
1. Znaky a funkcie podniku:
Podnik: je forma podnikateľskej činnosti, v rámci ktorej dochádza k cieľavedomému spájaniu hmotných, finančných a ľudských zdrojov v jednej výrobno-organizačnej jednotke s uzatvoreným obsahom hodnoty a cieľom produkovať úžitkové hodnoty pre potreby trhu a pre vlastné uspokojenie potrieb subjektu.
Znaky podniku:
- právna subjektivita
- majetková samostatnosť
- majetková zodpovednosť
- ekonomická samostatnosť
- zápis do regist...
|
|
0,1 |
27x |
|
Algoritmus (tvorba plánov)
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Každý podnik pri zostavovaní plánu musí rešpektovať svoje podmienky a podľa nich odvíjať aj postup zostavovania plánu.
Postupy tvorby plánov
Postup tvorby plánu možno vyjadriť takto:
Formulácia cieľov plánov podnikov – firma i nezisková organizácia si vytyčujú ciele, ktoré chcú v istom časovom horizonte dosiahnuť.
Ciele môžu byť :
kvalitatívne – ciele v sociálnej oblasti,
orientované – na zvýšenie prestíže podniku a imidžu.
Ciele sa nachádzajú v istom hierarchickom usporiadaní, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
10 manažérskych úloh identifikovaných Mintzbergom
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
10 manažérskych rolí podľa Mintzberga:
1) Interpersonálne roly:
a) Manažér ako reprezentant organizácie
b) manažér ako vodca
c) Manažér ako spojka
2) Informačné roly:
a) Manažér ako monitor
b) Manažér ako rozširovateľ informácií
c) Manažér ako hovorca
3) Rozhodovacie roly:
a) Manažér ako podnikateľ
b) Manažér ako riešiteľ vzniknutých porúch
c) Manažér ako alokátor zdrojov
d) Manažér ako vyjednávač
|
|
0,1 |
6x |
|
Odpisovanie majetku
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Hmotným majetkom odpisovaným podľa zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov sú
a) samostatné hnuteľné veci alebo súbory hnuteľných vecí, ktoré majú samostatné technicko-ekonomické určenie a ktorých vstupná cena je vyššia ako 30 000 Sk a prevádzkovo-technické funkcie dlhšie ako 1 rok,
b) budovy a iné stavby okrem
1. prevádzkových banských diel
2. drobných stavieb na lesnej pôde slúžiacich na zabezpečovanie lesnej výroby a poľovníctva a oplotení slúžiacich ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Kontrolný systém
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Kontrolný systém je účinným nástrojom komunikácie, pretože pozitívne odchýlky od stanovených cieľov a prijatých kritérií sú odmeňované a negatívne odchýlky sú sankcionované. Kontrola navodzuje také správanie pracovníkov, aby sa vyhli nepriaznivej spätnej väzbe. Odklon od kritérií upozorňuje manažérov na potenciálny alebo existujúci problém skôr, ako sa naplno rozvinie do kritického stavu. Kontrola završuje celkový proces riadenia. Kontrola je úzko spojená s plánovaním a zároveň s rozhodovaním.
...
|
|
0,1 |
1x |
|
Kalkulovanie
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
súhrn postupov a metód, ktorými sa zisťujú a vypočítavajú prostriedky potrebné na dosiahnutie určitého cieľa
- výsledkom tohto procesu je kalkulácia
Kalkulácia
= účelovo zameraný výpočet jednotlivých zložiek zhmotnenej a živej práce na jednotku výkonu (KJ) v určitom nemennom poradí podľa
kalkulačného vzorca
Všeobecný kalkulačný vzorec
1. PM = priamy materiál
2. PMz = priame mzdy
3. OPN = ostatné priame náklady
4. VR = výrobná (prevádzková) réžia
Vlastné náklady výroby ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Manažment
Testy11 s. / 2. roč. / doc
Manažment
Manažment podľa H. Koontza a H. Weihricha je:
a/ vykonávanie vecí prostredníctvom iných ľudí
*b/ proces tvorby a udržiavania prostredia, v ktorom jednotlivci pracujú spoločne v skupinách a účinne dosahujú vybraté ciele
c/ je proces optimalizácie využitia ľudských, materiálových a finančných zdrojov k dosiahnutiu organizačných cieľov
Medzi základné manažérske funkcie podľa H. Koontza a H. Weihricha patria:
*a/ plánovanie, organizovanie, personalistika, vedenie, kontrolov...
|
|
0,2 |
13x |
|
Predstavitelia manažmentu
Seminárna práca7 s. / - roč. / doc
Manažment pochádza z anglického slova „to manage“, čo znamená riadiť, viesť. Vznikol v polovici 19. storočia a za kolísku manažmentu je považovaná Amerika. Keď sa povie slovo „manažment“, nie každý z nás si uvedomí, že toto slovo má veľký význam v oblasti fungovania ľudskej spoločnosti.
Je to svojím spôsobom určitý druh umenia, ktorým sa ľudia snažia zabezpečiť čo najefektívnejšie fungovanie spoločnosti, do ktorej zahŕňame jednak, domácnosti, firmy a určite do tejto skupiny patrí aj štát, ktor...
|
|
0,1 |
4x |
|
Podnikový manažment - prednášky
Prednášky252 s. / 2. roč. / ppt
Prednášky z podnikového manažmentu od Borovskeho
|
|
2,1 |
5x |
|
Poznatky z praxe manažéra: Sloan, Peters, Smiddy
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / doc
Manažment sa neustále vyvíja, prichádzajú nové nápady, nové teórie. Pozitívny vývoj zabezpečujú práve manažéri. Dobrý a kvalitný manažér má mať veľa výborných vlastností, no jedna je obzvlášť dôležitá – schopnosť podeliť sa so svojimi poznatkami, skúsenosťami, obohatiť generácie budúcich manažérov. Táto schopnosť pomáha všetkým firmám zlepšovať systém riadenia, urýchľuje a zdokonaľuje výrobu. Tak ako mnoho iných aj páni Alfred Sloan, Tom Peters a Harold Smiddy obohatili svet manažmentu o vzácne ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Algoritmus tvorby podnikového ročného plánu
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Podnikové stratégie - je to vlastne v čom podniká podnik, viacero vecí sa musí riešiť. napr. kapitálové investície, z hľadiska investičného, nové trhové segmenty, konkurenčné otázky, robí ju vrcholové vedenie
|
|
0,6 |
0x |
|
Faktory ovplyvňujúce adaptáciu
Referát3 s. / - roč. / doc
1) objektívne faktory – vonkajšie faktory, ktoré vyplývajú z pracovnej situácie, pre človeka predstavujú podmienky vytvorené pre jeho prácu:
a) vonkajšie pracovné podmienky (fyzické podmienky práce – osvetlenie, hlučnosť, prašnosť,...)
b) technické vybavenie pracoviska (spolu s technológiou výroby predstavuje úroveň vybavenia pracoviska s ohľadom na obsah a charakter práce)
|
|
0,1 |
4x |
|
Finančná analýza podniku
Referát7 s. / 2. roč. / doc
Finančnou analýzou zisťujeme súčastnú finančnú situáciu podniku aj jej budúci vývoj. Je to vzťah medzi zdrojmi a potrebami kapitálu (súvaha Majetok=Kapitál). Na finančnú situáciu pôsobí množstvo vonkajších a vnútorných faktorov.
|
|
0,1 |
6x |
|
Komunikačné techniky
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
- rozhovor, rokovanie, vyjednávanie, porada, komun. so zákazníkom, komun. chyby, presvedčiť, ovplyvniť, mlčanie, rétorika, nálady, oblečenie, telef.
|
|
0,1 |
4x |
|
Podnikový manažment - vypracované otázky
Vypracované otázky16 s. / 2. roč. / pdf
Vypracované otázky k predmetu podnikový manažment.
|
|
3,5 |
3x |
|