Poruchy stravovania (obezita, bulímia, anorexia)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Potrava patrí medzi základne biologické potreby. Táto potreba je spojená s pudom sebazáchovy , kde ide hlavne o prežitie. Jedlo môže byť zdrojom slasti . Funguje hlavne ako náhrada za inú aktuálne nedosiahnuteľnú slasť, v situácii frustrácie alebo stresu . Kompenzuje neuspokojenie v oblasti sociálnych vzťahov , je to hlavne z nedostatku lásky ,alebo pri neúspechu. Jedlo nie je len cieľom ale aj prostriedkom. V prvom rade je prostriedkom k prežitiu , ale ovplyvňuje aj telesnú hmotnosť. Pomocou re...
|
|
0,1 |
40x |
|
Poruchy psychického vývinu - autizmus
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
To, čo my vidíme, oni sa musia učiť. To, čo sa my musíme učiť, oni vidia. Počítače a autizmus majú niečo spoločného. Spôsob akým počítače spracovávajú informácie, je veľmi podobný tomu, ako jedinci s autizmom spracovávajú myšlienku. Doteraz nebol nájdený žiadny exkluzívny biologický indikátor autizmu. [1] Autizmus sa môže prejavovať mnohými rôznymi spôsobmi. Prototyp jedinca s autizmom neexistuje. Autizmus je postihnutie s mnohými aspektmi a vzorce správania jednej osoby s autizmom nie sú úplne ...
|
|
0,1 |
64x |
|
Dôsledky porúch správania
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Správanie a vystupovanie na verejnosti je prvým signálom, ktorý si okolie všíma a kladie mu teda najväčší dôraz. V každom veku je od nás očakávaná iná úroveň správania a čím sme starší nároky sa zväčšujú. Od domáceho prostredia postupujeme do škôlky, školy, na rôzne krúžky, ... a tu sa musíme naučiť správať, teda zvládať nároky, pravidlá, kooperovať, pomáhať, komunikovať, prispôsobovať sa podmienkam. Čo sa stane keď to nezvládneme? Nechceme ísť do školy, nebaví nás vyučovanie, venujeme pozornosť...
|
|
0,1 |
18x |
|
Neurotické poruchy - kazuistika
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Chlapec je momentálne v 6-tej triede na ZŠ a dlhodobo trpí neurotickou poruchou. Pochádza z ucelenej rodiny. Otec pracuje ako železničný robotník a matka je momentálne nezamestnaná. Súrodencov nemá. Starostlivosť matky je veľmi úzkostná a chlapca prehnane ochraňuje pred vonkajším okolím. Otec je extrémny introvert bez sociálnych väzieb. Rodina nemá priateľov a ani ich nik okrem starých rodičov dieťaťa nenavštevuje. Matka sa prispôsobila spôsobu žitia rodiny napriek tomu, že rada chodí do...
|
|
0,1 |
6x |
|
Downov syndróm
Seminárna práca14 s. / - roč. / doc
Záver
Vzťah k jedincom s Downovým syndrómom dosiahol v posledných rokoch značné zmeny. K zmene by však nemohlo dôjsť, keby nebolo rodičov, ktorí majú dôveru vo svoje deti. Stále viacej rodičov vychováva deti s Downovým syndrómom doma, často navzdory radám odborníkov a s malou podporou okolia. Deti sú súčasťou rodiny, kde sa im dostáva starostlivého prostredia, v ktorom rastú a učia sa.
Vznikajú spoločnosti, kde sa títo ľudia vzájomne podporujú a vedú odborníkov k tomu, aby sa na syndróm dív...
|
|
0,1 |
6x |
|