1.Človek ako objekt vedy. Pedagogika v systéme vied o človeku. Predmet pedagogiky a metódy skúmania edukačnej reality. Historicko - filozofické východiská edukácie. Najvýznamnejší predstavitelia ideí predškolskej a elementárnej výchovy Človek ako objekt vedyČlovek je objektom vied filozofických, prírodných, spoločenských a iných. Objekt je vo vede chápaný ako predmet záujmu, činnosti a myslenia danej vednej disciplíny. Pedagogika sa považuje za samostatnú spoločenskú antropologickú (patri do sús...
Podstata edukácie a roviny chápaniaPodstatou edukácie je zámerné pôsobenie ale raz je to prenos , inokedy činnosť alebo vzťah a podobne , pretože existuje niekoľko hierarchických rovín z ktorých možno k výchove pristupovať. Roviny chápania1. sociálna rovina - zo sociálneho hľadiska možno pozerať na výchovu ako na funkciu celej spoločnosti , ktorej úlohou je zabezpečiť prenos kultúry a skúsenosti z jednej generácie na druhú2. inštitucionálna rovina - je typická pre tradičné chápanie výchovy. Z to...
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.
▼ Nevyhnutné
Vždy povolené. Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal.
▼ Analytické
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné agregované štatistické účely.