Hra - predškolská pedagogika
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Hra je najprirodzenejšou činnosťou malých detí. Ale je veľkým pedagogickým umením vyťažiť z hry taký kapitál, ktorý by skutočne v pozitívnom a intenzívnom smere deti ovplyvnil. Pedagóg sa musí starať o to, aby sa hra stala ozajstným, spoľahlivým prostriedkom rozumového vývoja dieťaťa, aby sa počas hry uplatňovali asociácie obidvoch signálnych sústav. Okrem invencie a vysokého pedagogického majstrovstva a citlivosti učiteľov má k tomu pomôcť aj znalosť a uplatnenie vhodnej teórie.
Hra nie je le...
|
|
0,1 |
20x |
|
Informatórium školy materskej
Skriptá15 s. / 1. roč. / pdf
Prvé predškolské kurikulum od Jana Amosa Komenského - Informatórium školy materskej.Komenského Informatórium školy materskej, prvý spis z odboru predškolskej pedagogiky vôbec vo svetovej literatúre, je klasické dielo odbornej literatúry o predškolskej pedagogike. Ako príručka pre vychovávateľov najmenších detí nadväzuje na celkové poňatie výchovy, ako ho Komenský podal vo svojom spise Veľká Didaktika. Tá, hoci bola vytlačená len na sklonku života svojho tvorcu a uznania sa jej dostalo len v 19. ...
|
|
0,2 |
65x |
|
Rodinná výchova dieťaťa predškolského veku
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / odt
Na správny fyzický a psychický vývoj väčšiny ľudí má rozhodujúci vplyv spoločenstvo, teda sociálna skupina, ktorej je súčasťou. Prvá skupina ľudí, s ktorou sa človek po narodení dostáva do vzájomného kontaktu je RODINA.Cieľom tejto seminárnej práce je charakterizovať výchovu dieťaťa predškolského veku v rodine a jej prostredí. Poukázať na špecifiká rodiny, vplyv jej fungovania na výchovu dieťaťa predškolského veku a vymedzenie faktorov ovplyvňujúcich jeho výchovu v rodinnom prostredí. Aby sme mo...
|
|
0,1 |
3x |
|
Tréma v predškolskom veku (seminárna práca z predškolskej pedagogiky)
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / doc
V mojej seminárnej práci som sa zaoberala problematikou tréma v predškolskom veku. Charakterizujem pojem tréma, u akých skupín sa dá tréma trénovať, prostriedky na zvládanie trémy a ďalej v práci rozoberiem kto a ako vplýva na formovanie sebavedomia u dieťaťa a hlavné etapy v rozvoji sebadôvery.
|
|
0,1 |
6x |
|
Predškolská pedagogika
Referát15 s. / 1. roč. / doc
Informácia o režime dňa je prenosný prostriedok, pomocou ktorého určené prostredie naznačuje deťom miesto a postup činností. V neznámom prostredí môže byť použité na predznačenie použiteľných zmien a na priebežné začlenenie nových aktivít do dennej rutiny.Na základe prístupnej informácie o režime dňa dieťa vie, čo sa kde má urobiť, ako aj to, v akom poradí nasledujú jednotlivé činnosti. Zobrazuje plynutie času a jeho zadelenie. Môže obsahovať i mnohé ďalšie doplňujúce informácie, napr. i fotogra...
|
|
0,1 |
13x |
|
Vývin hry v období od 3. - 6. rokov - Hra a hračka
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Hra je vedúcou, dominantnou činnosťou v predškolskom veku. Hra sa však uplatňuje aj u školákov, pubescentov i adolescentov. Hrajú sa dokonca aj dospelí.
Na prvý pohľad je zrejmé, že hra je jednoduchá činnosť. Najčastejšie sa pokladá za protiklad cieľavedomého, plánovitého a užitočného zamestnania
|
|
0,1 |
10x |
|
Aktéri edukačného procesu, žiak-učiteľ
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Úroveň výchovy a vzdelávania nezáleží iba od obsahu učebnej látky a jej štruktúry, ani od stavu školských budov a ich vybavenia. V sústave činiteľov účastných na úrovni výchovy a vzdelávania má rozhodujúce postavenie učiteľ. Zdeněk Obdržálek píše, že všeobecne sa predpokladá, že učiteľova činnosť je orientovaná na odovzdávanie vedomostí, že žiakov naučí čítať, písať, počítať a naučí ich poznávať prírodu a spoločnosť. Od žiakov sa očakáva, že budú v dôsledku toho vzdelaní a získajú predpoklady na...
|
|
0,1 |
5x |
|
Vývoj profesie učiteľa
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učitelia zohrávajú a budú zohrávať stále významnejšiu rolu v učiacej sa spoločnosti 21. storočia. Taktiež ostatní pedagogickí zamestnanci, podieľajúci sa na výchove a vzdelávaní všetkých vekových kategórií detí, mládeže a dospelých, sú zahrnutí do profesie, ktorá spolu poskytuje expertnú výchovnú a vzdelávaciu službu spoločnosti.Učitelia a pedagogickí zamestnanci sú príslušníkmi učiacich sa spoločenstiev a stávajú sa spolutvorcami vzdelávacieho obsahu a koncepcií výchovy, vzdelávania a vyučovani...
|
|
0,1 |
10x |
|
Kurikulum a kurikulárne dokumenty, Informatórium školy materskej
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
V demokratických, hospodársky a kultúrne vyspelých krajinách sa namiesto pojmov učivo, učebné osnovy, učebný plán, obsah vzdelávania používa komplexnejší pojem kurikulum.
V súčasnosti je rozhodujúcim zdrojom prosperity, vývoja informačnej spoločnosti nie kapitál, ale vzdelanie. Hľadá sa kmeňové učivo, ktoré by sa povinne vyučovalo na všetkých školách určitého typu. Predlžuje s školská dochádzka na 9, 10, 11 rokov. Zdôrazňuje sa počítačová, informačná, jazyková, funkčná gramotnosť. V odbornom v...
|
|
0,4 |
45x |
|
Edukácia v integrovaných podmienkach - špeciálna pedagogika
Seminárna práca2 s. / 3. roč. / doc
Postihnuté dieťa má právo na to, aby mu spoločnosť poskytovala tie isté príležitosti a podnety na jeho vývin, ako poskytuje ich zdravým, normálnym rovesníkom. Špeciálnopedagogické inštitúcie nie vždy plnia očakávania verejnosti. Môže v nich dochádzať k deprivácii, ba i k iným narušeniam postihnutých. Veľmi rýchlo sa nastolila požiadavka integrácie postihnutých detí medzi nepostihnuté. Zdôrazňuje sa pritom nehumánnosť vytrhovať deti z ich prirodzeného rodinného prostredia a z neho vyplývajúce nev...
|
|
0,1 |
3x |
|
Pripravenosť dieťaťa pre vstup do školy
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Vstup dieťaťa do školy a jeho zaškolenie treba starostlivo pripraviť a pedagogicky zvládnuť. Začiatkom školskej dochádzky sa vždy ukáže ako je dieťa na základnú školu pripravené a najmä či je na vstup do školy zrelé. U väčšiny detí prebieha dozrievanie na vstup do školy primerane v somatickej i psychickej oblasti. Je to i vďaka tomu, že väčšina našich detí pred vstupom do základnej školy navštevuje materské školy, kde na ne učiteľky pôsobia systematicky, cieľavedome a výchovno - vzdelávaco, a kd...
|
|
0,1 |
17x |
|
Hry v materskej škole
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
Hra je najprirodzenejšou činnosťou malých detí. Ale je veľkým pedagogickým umením vyťažiť z hry taký kapitál, ktorý by skutočne v pozitívnom a intenzívnom smere deti ovplyvnil. Okrem invencie a vysokého pedagogického majstrovstva a citlivosti učiteľov má k tomu pomôcť aj znalosť a uplatnenie vhodnej teórie.Hra nie je len zábava, , ale je to prostriedok, pomocou ktorého sa cielene rozvíjajú jednotlivé štrukturálne znaky osobnosti dieťaťa, aby sa v konečnom dôsledku integroval pozitívny vplyv do c...
|
|
0,1 |
130x |
|
Týždené plány v materskej škole
Projekt3 s. / 5. roč. / zip
Projekt je určený pre začínajúce učiteľky v materskej škole. Ide o plány do materskej školy písané po novom . Projekt je týždenný, rozpracovaný do 5 dní. Týždenná téma: Poďme spolu do prírody
|
|
0,1 |
26x |
|
Rozvoj kľúčových kompetencií dieťaťa v materskej škole
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Kľúčové kompetencie získavame hlavne pri vzdelávaní. Delia sa na školné, podnikové a ďalšie odborné vzdelávania. Kľúčové kompetencie zahrňujú celé spektrum kompetencií presahujúcich hranice jednotlivých odbornosti. Sú výrazom schopnosti človeka správať sa primerane situácii a reagovať kompetentne. Rovina kompetencii sa okrem toho vyznačuje aj tým ,že rôzne veľmi komplexne schopnosti pôsobia spoločne.
|
|
0,1 |
60x |
|
Predškolská pedagogika
Prednášky11 s. / - roč. / doc
Cieľ predmetu: získať vedomosti z oblasti predškolskej pedagogiky, aplikovať teoretické vedomosti PP do predškolskej výchovy
PP- je vedná disciplína o výchove detí v období pred začiatkom školskej dochádzky, teda od narodenia po 6, resp. 7 rok života dieťaťa. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchove detí v rodinnom prostredí
|
|
0,3 |
40x |
|
Bystrí ornitológovia (hra s deťmi v rámci predškolskej pedagogiky)
Seminárna práca4 s. / - roč. / doc
Názov hry: BYSTRÍ ORNITOLÓGOVIACiele: Kognitívne:- osvojovať si písmená abecedy- určovať pozíciu hlásky v slove- používať spisovnú podobu jazyka- porozprávať príbeh na danú tému poznávať a spájať si názorné zobrazenia so slovným pomenovaním- vyhľadávať jazykové javy a triediť ich- využívať rôzne techniky a formy čítania s porozumením,nácvik čítania obrázkov Psychomotorické:- zdokonaľovať vizuomotorickú koordináciuAfektívne:- aktivizovať schopných, podnecovať slabších žiakov- vytvoriť istotu ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Predškolská pedagogika
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Komenského informatórium školy materskej, prvý spis z odboru predškolskej pedagogiky vôbec vo svetovej literatúre, je klasické dielo odbornej literatúry o predškolskej pedagogike.
|
|
0,1 |
16x |
|
Informatórium školy materskej
Seminárna práca3 s. / - roč. / doc
seminárna práca - reflexia Komenského diela Informatórium školy materskej
|
|
0,1 |
7x |
|