Paradigma v psychológii (deskriptívny prístup, Thomas Samuel Kuhn)
Diplomová práca100 s. / 5. roč. / doc
Koncept paradigmy všeobecnePojem paradigma prvýkrát použil Thomas Samuel Kuhn vo svojej najznámejšej knihe Štruktúra vedeckých revolúcii (1962). V trinástich kapitolách pojednáva najskôr o tzv. normálnej vede, neskôr o procese vzniku vedeckých teórii, a nakoniec o tzv. vedeckých revolúciach. Vo svojej práci spochybňuje obraz vedy, ktorá sa vyvíja tým, že hromadí poznatky a kladie dôraz na absolútne pravdy, v prospech vedy, ktorá skúma fakty relatívne ku kontextu, v ktorom sa jej objavy odohrávaj...
|
|
0,8 |
4x |
|
Staroba a voľný čas (Starnutie, Voľný čas, Inštitucionálna starostlivosť o starých ľudí)
Bakalárska práca33 s. / 3. roč. / doc
Starnutie ako celok je začarovaný kruh. Keď človek očakáva, že po dosiahnutí určitého veku sa z neho stane nepotrebná izolovaná bytosť, sám si vytvára podmienky, aby toto očakávanie naplnil. ( D. Chopra ) Kto neprežil starobu, nevie aká je. ( Ľudová múdrosť )To, že som na úvod svojej práce použila tieto citáty nie je náhodné. Chcela som tým poukázať, že nad otázkami staroby a stárnutia sa ľudia zamýšľali už od nepamäti. Písali o nej básnici a spisovatelia, zamýšľali sa filozófi. Za veľmi výstižn...
|
|
0,4 |
26x |
|
Analýza potenciálu multiplayerových PC hier pre rozvoj vodcovských zručností na príklade hry Counterstrike
Diplomová práca104 s. / 5. roč. / doc
Použitou metodikou a pomocou praktických skúseností by sme chceli zistiť, či je možné použiť multiplayerovú počítačovú hru Counter-Strike ako tréningovú metódu na rozvoj vodcovských zručností.
Rozvoj ľudských zdrojov v dynamickom trhovom prostredí je aktuálnou témou. Napriek množstvu produktov a metodík je vo vzdelávacom sektore dlhodobo prítomná potreba inovácií. Autor práce skúma, či hraním multiplayerových počítačových hier, konkrétne hry Counter Strike, možno rozvíjať vodcovské zručnosti...
|
|
0,8 |
5x |
|
Štruktúra osobnosti a iracionalita v myslení vo vzťahu so senzitivitou voči nespravodlivosti
ŠVOČ30 s. / 4. roč. / pdf
Vo všeobecnosti sa myslenie považuje za najvyšší stupen poznávacích procesov. Pre plnenie
funkcie prostriedku postihovania objektívnej reality sa pri nom predpokladá istá schopnost primerane
a neskreslene ju odrážat, spracúvat a interpretovat.Je však objektívna realita vnímaná vždy aj objektívne? Nie tak samozrejme, pretože myslenie je
proces subjektívny. Je to v podstate vnútorný dialóg. Už Sokrates opísal myslenie ako „diskurz, ktorý
mysel vedie sama so sebou“ a podobne aj Watson na základ...
|
|
0,2 |
53x |
|
Problémy rodiny v súčasnosti a jej postavenie v spoločnosti
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / doc
Rodina je zdrojom základného bohatstva spoločnosti. Podieľa sa významným spôsobom na tvorbe ľudského potenciálu, ktorý je najvzácnejším bohatstvom každej krajiny. Práca je zameraná na poukázanie problémov, s ktorými sa rodiny v súčasnosti stretávajú. Na množstvo prekážok spojených s možnosťou zvýšenia pôrodnosti, zdravej výchovy a v neposlednom rade i zabezpečenia zdravého vývoja budúcich generácii. Jej cieľom nie je len poukazovať, ale taktiež aj hľadať východiská, ktoré sú prospešné pre rodinu...
|
|
0,3 |
45x |
|
Motivácia človeka v ťažkých životných situáciách
Seminárna práca15 s. / 2. roč. / doc
V živote človeka sa vyskytujú situácie, ktoré nemožno vždy nazvať normálne. Vyskytujú sa situácie, ktoré kladú na človeka veľké nároky; napríklad dostane nové úlohy, na ktoré doterajšou prípravou nestačí, vyskytnú sa také situácie, ktoré veľmi ťažko prežíva, riskuje život v boji, alebo živelnej pohrome. Pre takéto životné situácie sa u nás používajú termíny;náročné životné situácie, obtiažne, záťažové resp. svízilné situácie.Za najprijateľnejšie termíny pokladáme záťaž , záťažová situácia, preťa...
|
|
0,1 |
20x |
|
Facilitácia podporných sietí rodinného systému
Bakalárska práca40 s. / 3. roč. / doc
Témou bakalárskej práce je facilitácia podporných sietí rodinného systému. Rodina je základ existencie každého jedného jedinca. V rodine človek funguje po celý svoj život. Práca je teoretická a pozostáva z troch kapitol. Na začiatku práce je bližšie objasnený pojem rodina, jej znaky , typy , funkcie , faktory a zmeny v chápaní rodiny ktoré nám prinieslo kresťanstvo z dávnej histórie. V druhej kapitole ktorá je najrozsiahlejšia sa zaoberáme rodinným systémom , subsystémami, podpornými sieťami, vš...
|
|
0,3 |
1x |
|
Psychologický profil ideálneho manažéra
Referát15 s. / 2. roč. / doc
Funkcia manažéra Manažér je ústrednou osobnosťou v podniku, oddelení alebo prevádzke. Nesie zodpovednosť nielen za výkon úloh, ale do značnej miery ovplyvňuje aj pracovnú atmosféru, interpersonálne vzťahy a ich budovanie vrámci pracovnej skupiny alebo tímu. Manažéri na strednej a nižšej úrovni riadenia sa stávajú spojovacím článkom medzi vedením a podriadenými, takže musia čeliť tlaku z oboch strán. Je dôležité, aby sa manažérske posty obsadzovali tými pracovníkmi, ktorí disponujú súborom vlastn...
|
|
0,1 |
6x |
|
Motivácia a stimulovanie zamestnancov
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / docx
Kto je dobrý zamestnávateľ? Ten, kto ponúka zamestnancom najvyššie platy? Či ten, kto ponúka najviac zamestnaneckých výhod? Spoločnosť ústretová k rodine? Alebo firma, ktorá má prepracovanú firemnú kultúru? Otázky, kto je dobrý zamestnávateľ a čo všetko robí pre zamestnancov, sa v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou môžu zdať bizarné. Ľudia sú radi, keď získajú prácu a zamestnávateľ sa nemusí ani veľmi namáhať, aby si pracovníka udržal, či aby ho motivoval k lepšiemu výkonu. Stále je tu ešte ve...
|
|
0,1 |
12x |
|
Tvarová psychológia - Geštalt psychológia
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Tvarová psychológia ovplyvnila predovšetkým kognitívnu psychológiu, sociálnu psychológiu (štruktúra a dynamika malej alebo veľkej skupiny) a ďalej psychoterapiu.
Tvarová psychológia mala zo všetkých troch psychologických smerov (psychoanalýza a behaviorismus) najväčší vplyv na sociálnu psychológiu. Bolo to hlavne kvôli teórii poľa Kurta Lewina, jeho dynamiku, zmeny a pohyb, ďalej teórii sociálnej percepcie Fritza Heidera a konečne i teórii kognitívnej disonancie. Geštaltisti boli výrazne ovplyv...
|
|
0,2 |
24x |
|
Konflikt - využitie teórie konfliktov v chápaní príčin globálnej ekologickej krízy
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Slovo konflikt je latinského pôvodu, conflictus - čo znamená zrážka alebo narazenie na prekážku. Riešenie konfliktov je našou každodennou prácou, nočnou morou, zábavou, výzvou, dôvodom na depresiu a strach, hnev a agresiu, cestou k uspokojeniu. Mohli by sme dlho opisovať,čo všetko nám konflikt dáva a berie, koľko rôznych pocitov v nás vyvoláva, koľko smutných a veselých príhod máme v spomienkach spojených práve s konfliktmi.Riešenie konfliktov je na dennom poriadku napr. keď sa stretávame s odli...
|
|
0,1 |
0x |
|
Agresivita u detí (Seminárna práca z predmetu Psychológia)
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
1. TEORETICKÉ VYMEDZENIE PROBLÉMU - AGRESIVITA Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Karen Horneyová a Harry Stack Sullivan
Seminárna práca32 s. / 1. roč. / pdf
Karen Horneyová byla německá psycholožka a psychiatrička skandinávského původu,
která většinu života strávila v Německu, avšak v roce 1932 emigrovala do Spojených států
Amerických.
Je zakladatelkou American Institute for Psychoanalysis a společně s Frommem
a Sullivanem je představitelkou neopsychoanalýzy. Narodila se v roce 1885 v Hamburku jako mladší ze dvou dětí námořního kapitána
norského původu Berndta Henrika Danielsena a původem Holanďanky Clothildy Marie van
Ronzeleno...
|
|
0,2 |
24x |
|
Týranie detí a jeho dôsledky
Seminárna práca20 s. / 3. roč. / doc
Cieľom mojej ročníkovej práce je objasniť formy a druhy týrania detí , prevenciu a zamerať sa aj na dôsledky, ktoré spôsobuje deťom.
Postupným vývojom vo svete a následne 20. storočie prinieslo veľmi veľa prevratných zmien v postavení dieťaťa v společnosti. Sú veľmi rozdielne chápané potreby, požadavky dieťaťa a samozrejme aj ich uplatňovanie. Okrem pozitívnych zmien priniesol vývoj aj mnoho utrpenia a násilia a to nielen v uliciach miest, v školách , ale častokrát v samotnej domácnosti, kde ...
|
|
0,2 |
168x |
|
Osobnosť podľa C. G. Junga v kontexte dneška
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
„Neexistuje žiadna ľudská ohavnosť a abnormalita, ktorá by nebola vložená do lona milujúcej matky. Ako slnko žiari nad spravodlivými aj nespravodlivými a ako tehotné a dojčiace matky starajú sa s rovnakou láskou o dietky božie tak i o deti diabla a nedbajú o možné následky, tak sme aj my časťami tejto zvláštnej prírody a rovnako ako ona v sebe nosíme nedohľadno.“Na úvod písania mojej seminárnej práce sa musím priznať, že som pred jej písaním ani len zďaleka netušil aký ohromný rozsah má celoživo...
|
|
0,1 |
16x |
|
Sociálna percepcia - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
Sociálna percepcia je zložkou sociálneho styku. Inými slovami znamená percepcia poznávanie iných ľudí; vytváranie súdov o ľuďoch ľuďmi. „Sociálnu percepciu môžeme vymedziť ako proces, prostredníctvom ktorého je vnímaný iný človek, skupina, či dav ľudí, organizácia, inštitúcia a pod.“ (Boroš, 2001, s.36). Dôležitou súčasťou percepcie je chápanie a poznávanie iného človeka., prostredníctvom percepcie usudzujeme o motívoch správania ľudí. Sociálna percepcia je podľa pedagogického slovníka sociálne ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Emocionálna stabilita policajta/zamestnanca verejnej správy a možnosti jej utvárania
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Na svete existuje mnoho povolaní, ktoré so sebou prinášajú isté riziká, či už menšie alebo väčšie. Medzi také rizikové povolania zaraďujeme aj povolanie policajta, ktorého práca je plná zdravie ohrozujúcich faktorov.Za zdravie ohrozujúce faktory nepovažujeme len riziká súvisiace s fyzickou stránkou policajta, ale aj tie, ktoré vplývajú na jeho duševný stav a duševné zdravie.Jedným z hlavných cieľov našej práce je získať informácie o emocionálnej stabilite, a možností jej utvárania u príslušníka ...
|
|
0,1 |
19x |
|
Emocionálna inteligencia (vymedzenie pojmu, aspekty emocionálnej inteligencie...)
Referát7 s. / 2. roč. / doc
"Cieľom života je vzájomne si pomáhať. Ak darujete niekomu šaty, po čase sa zoderú. Ak pohostíte ľudí, na druhý deň sú znova hladní. Ak predpíšete niekomu liek, človek môže znovu ochorieť. Naučiť ľudí žiť harmonicky, aby mali pokojnú myseľ a boli odolní voči stresom, ktoré ich denne sprevádzajú - to je skutočné priateľstvo." Paramhans Swami Maheschvarananda 1. VYMEDZENIE POJMU "Správne vidieť dokáže človek jedine srdcom. To, čo je podstatné, je pre oči neviditeľné." Antoine de Saint - ExupéryV s...
|
|
0,1 |
23x |
|
Stres a stresové situácie (charakteristika stretsu, príznaky stresu...)
Referát6 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je Charakteristika stresu?Termín stres vznikol z anglického slova stress. Tento pojem je ďalej odvedený od latinského slovesa strigo, stringere, strinxi, strictum.Slovo stres pochádza zo starofrancúzkého slova destreese, čo znamená nachadzať sa v stiesnenom priestore alebo pod útlakom. Niektorí odborníci popisujú stres ako tlak alebo zaťaž, iní odborníci popisujú stres ako napätie a duševnú nerovnováhu. Na medzinárodnom kongrese o strese stres bol opísaný ako špecifická reakcia organizmu ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálne reprezentácie duševnej choroby
Seminárna práca17 s. / 5. roč. / doc
Sociálne reprezentácie, choroby, kvalitatívna analýza.
Úvod
Téma reprezentácií duševnej choroby patrí medzi tie komplikované a často diskutované medzi psychológmi, ale aj v rámci laickej verejnosti. Štúdie, ktoré budem analyzovať sa zameriavajú na sociálne reprezentácie u odborníkov (psychológov, psychiatrov a iných pracovníkov, ktorí sú s duševne chorými v kontakte) a u laickej verejnosti. Konkrétne, snažia sa dopátrať toho, čím sú reprezentácie duševnej choroby naplnená a aké sú vplyvy, azd...
|
|
0,1 |
1x |
|
Psychológia - poruchy osobnosti
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
V tejto seminárnej práci sa budem zaoberať poruchami osobnosti. Túto tému som si vybral predovšetkým preto, lebo ma fascinuje odlišnosť ľudí svojou charakteristickou osobnosťou. Vo svojej práci sa zameriam na vývoj osobnosti a samotné poruchy osobnosti. V prvej časti sa pokúsim definovať pojem osobnosť a následne sa zameriam na jej samotné poruchy....Každý človek si predstavuje definíciu pojmu osobnosť inak. Ja by som ju opísal ako súhrn nejakých fyzických a psychických vlastností človeka, ktoré...
|
|
0,1 |
81x |
|
Biologické mechanizmy správania
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Veľa stránok správania a duševných funkcií vieme lepšie pochopiť, keď sme oboznámení s biologickými procesmi, ktoré sú ich základom. Nervový systém, zmyslové orgány, svaly a žľazy nám umožňujú uvedomovať si okolie a adaptovať sa naň. Vnímanie udalostí závisí od toho, ako zmyslové orgány vnímajú podnety a ako mozog spracúva informácie, ktoré prichádzajú zo zmyslových orgánov. Rozoberme si jednoduchú činnosť ľudského tela. Sedíme pri stole. Pri dverách zazvoní zvonček a ideme otvoriť dvere. Pri p...
|
|
0,1 |
4x |
|
Seminárna práca na tému Sebavedomie
Seminárna práca21 s. / 1. roč. / doc
ÚvodV súčasnej dobe plnej zhonu si často neuvedomujeme, ako nás dokáže každodenný stres veľmi ovplyvniť. Všetky vonkajšie prvky ako stres, práca, nadriadený a kolegovia majú výrazný vplyv hlavne na nás a na naše sebavedomie. Je veľmi ťažké nadobudnúť zdravé sebavedomie, nakoľko sebavedomie nie je vrodené, ale sa rozvíja od skorého detstva.Zdrojmi pri vytvorení tejto práce bola odborná literatúra a elektronické dokumenty.
|
|
0,2 |
19x |
|
Test psychológia (vypracované otázky za pomoci knihy "Úvod do psychológie pre manažérov")
Vypracované otázky4 s. / 1. roč. / docx
Charaterizujte najdôležitejšie stimulačné prostriedky.Hmotná odmena predstavuje náhradu za vynaloženú námahu, je zdrojom existenčných prostriedkov, ktoré sú dôležité pre život pracovníka a jeho rodinu.Obsah práce spojená so spoločenským statusom, stáva sa významným prostriedkom uspokojovania hlavne tých najvyšších potrieb človeka. (schopnosti a sebarealizáciu)Povzbudzovanie - neformálne hodnotenie pomáhajú zamestnancom objaviť stimulačnú hodnotu v obsahu práce. Vzťahy na pracovisku - Ľudia si v ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Psychológia v systéme vied - seminárna práca
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
Témou tejto seminárnej práce je psychológia v systéme vied. Pre dnešný svet je psychológia podstatnou problematikou, pretože spoločnosť sa rozrastá, objavujú sa v nej čoraz väčšie problémy a práve tato téma, tejto psychológie slúži nato, aby sme sa zaoberali vznikom, predmetom a systémom vied v psychológií. Budeme sa venovať základným poznatkom psychológie, pretože psychológia stále patrí medzi mladé disciplíny, ktoré sa rýchlo rozvíjajú. Základy psychológie môžeme aplikovať do všetkých oblastí...
|
|
0,1 |
5x |
|
Teória detekcie signálov a vnímanie
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Pojem absolútneho prahu sa objavuje na začiatku devätnásteho storočia. Jeho podstatou je myšlienka, že absolútny prah je pevnou hranicou stanovenou vlastnosťami zmyslov. Nad týmto prahom sú ľudia schopní podnet vnímať, ale pod ním to už nie je možné. Táto zdanlivá vlastnosť “všetko alebo nič” naznačuje, že by prah mal byť definovaný ako hodnota podnetu, ktorá je vnímaná v 100 percentách prípadov. Dôvodom, prečo je prah v skutočnosti definovaný reakciou iba na 50 percent podnetov, je to, že pri k...
|
|
0,1 |
5x |
|
Psychológia vzťahu medzi učiteľom a žiakom
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Výskumy i každodenná skúsenosť potvrdzujú, že kvalita vzťahov medzi ľuďmi dočasne alebo trvalejšie odkázaných na spolužitie významne ovplyvňuje ich správanie a konanie. Bezkonfliktové vzťahy plné priateľskosti, žičlivosti má kladný vzťah k duševnému vzťahu zúčastnených osôb. Naopak vzťahy poznačené konfliktami , napätí a vzájomnou neochotou záporne nalaďujú duševný vzťah. Uvedený poznatok možno aplikovať aj na vzťah učiteľa a žiaka. Jeho vplyv najmä na psychiku žiaka je dokonca často ešte silnej...
|
|
0,1 |
10x |
|
Psychológia osobnosti - schopnosti a inteligencia
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
Človek od nepamäti chcel poznať sám seba. Už v antickom Grécku filozof Platón hlásal: „Poznaj sám seba! Poznaj seba samého!“ ako podmienku zdravého normálneho rozvoja.
No len v 19. stor. rozvoj vedy postúpil tak, že sa začali vytvárať podmienky pre vedecké skúmanie človeka a jeho osobnosti. Zistilo sa, že napr. povahu človeka nie je možné vysvetľovať len na základe pôsobenia biologických (dedičných) činiteľov, ale že je treba skúmať aj spoločensko-historické podmienky jeho existencie. Tieto z...
|
|
0,1 |
20x |
|
Tvorivosť - Kreativita myslenia
Seminárna práca9 s. / 3. roč. / doc
Definícia tvorivostiTvorivosť je zvláštny prípad všeobecnejšieho a u všetkých ľudí rovnakého procesu riešenia problémov. Je najvlastnejším atribútom človeka, v ktorom sa prejavujú jeho najľudskejšie a najcennejšie vlastnosti. Pojem „kreativita“ označuje schopnosť vytvárania nových kultúrnych a technických, duchovných i materiálnych hodnôt. Je to aktivita prinášajúca doposiaľ neznáme a súčasne spoločensky hodnotné výtvory. Možno ju definovať i ako opak konformity, ako stret prostredia a osobnosti...
|
|
0,1 |
4x |
|
Efektívne presviedčanie
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Vedieť presviedčať je umenie. Pri rozhovore môžeme svojho partnera získať na svoju stranu a presvedčiť ho o správnosti svojich myšlienok a návrhov. Nesmieme však pripustiť možné zamieňanie si presviedčania s manipuláciou.
Za kľúč, vedúci k účinnému presviedčaniu sa považujú pôsobive myšlienky a schopnosť ich objasniť, alebo sprostredkovať. Myšlienky sú hodnotou komunikácie, pretože samotná informácia nikdy nedonúti človeka jednať, a tak len myšlienka, alebo idea má tu moc.
Táto spolupatri...
|
|
0,1 |
34x |
|
Agresivita jednotlivca na pracovisku
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Agresivita, podobne ako oheň, je dobrý sluha, ale zlý pán, je to akýsi fenomén, ktorý púta moju pozornosť. Snažím sa prísť na to, z akého dôvodu hodlám teraz svoju myseľ zaťažiť premýšľaním o agresii, zlej niečím nepríjemnej a snáď aj stiesňujúcej. Možno je to preto, že ju v sebe cítim a nekompromisne ju samozrejme vždy v sebe potlačím. Možno je to aj preto, že prejavy agresivity vidím okolo seba každý deň, či už v práci, alebo vonku a je tažké s ňou nejakým spôsobom naložit a zpracovať ju.Myslí...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vývin vnímania u detí a dospelých
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Základy psychického vývoja človeka musíme hľadať už v období vnútromaternicového života. Štúdium tohto najranejšieho obdobia psychickej ontogenézy nie je ľahké. Preto sa súčasné úsilie bádateľov zameriava na využitie modernej techniky na registráciu spontánnych aktivít a reakcií na podnety u plodu žijúceho za normálnych podmienok vnútromaternicového života: sledujú zmeny srdečnej aktivity plodu, využíva sa fetálna EEG, záznamy získané pomocou ultrazvuku, termografia, izotropické techniky a podob...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychodiagnostické metody v práci učitele primárního vzedlávání
Skriptá72 s. / - roč. / pdf
Předkládáme studentům učitelství pro primární vzdělávání studijní oporu, která má
sloužit při zpracování psychologické části pedagogického projektu v závěru studia. Požadavek
na praktické užití teoretických poznatků psychologie souvisí s novým pojetím státní
závěrečné zkoušky. Jejím cílem je prokázat komplexní způsobilost k výkonu učitelské
profese. Vedle teoretických znalostí z profilujících předmětů pedagogiky a psychologie je
třeba těchto znalostí využit ve vyučování a při výchově.
Příp...
|
|
0,7 |
2x |
|
Psychológia (motivácia, vývoj psychológie, smery)
Prednášky38 s. / 1. roč. / rar
vyučujúci- Flešková Marta
1. Vznik a vývin psychológie ako vedy. Sústava psychologických disciplín. Psychológie práce. Ekonomická psychológia. Význam štúdia psychológie pre ekonómov.
2. Psychológia činnosti – psychické procesy, psychické stavy, psychické vlastnosti.
3. Psychológia osobnosti – štruktúra a dynamika osobnosti, vlastnosti osobnosti: aktivačno-motivačné, výkonové, vzťahovo-postojové, dynamické,sebaregulačné.
4. Základy psychológie práce – psychologický rozbor pracovnej činnosti: ...
|
|
0,1 |
24x |
|
Emócie a city - znaky, základné vlastnosti a delenie emócií a citov
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Emócie a výrazy citov ,prejavy emócií a citov.Emócie sú základným vyjadrením prežívania vzťahu človeka k predmetom a javom okolitého sveta , k sebe samým a k iným ľuďom. Emočné zážitky sa spájajú s uspokojovaním organických potrieb. Zatiaľ čo druhá časť definície je vhodná pre emócie, pri uspokojovaní vyšších potrieb sa častejšie používa pojem city. Často sa však oba pojmy používajú paralelne, bez rozlíšenia. K základným znakom emócie patrí:- zážitok príjemnosti alebo nepríjemnosti- určitá úrove...
|
|
0,1 |
14x |
|
Postrtraumatická stresová porucha (História PTSP, Príznaky a prejavy, Výskyt a obete, Diagnostika, Liečba)
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / pdf
ÚvodV dnešnej modernej dobe sú na ľudí vyvíjané čoraz väčšie nároky a požiadavky na ich schopnosti. Zrýchľuje sa životné tempo, zväčšuje sa okruh zodpovednosti a povinností na človeka, čo vo väčšine prípadov vyvoláva u jednotlivca stres. Stres nemá určenú presnú definíciu, no vo všeobecnosti ho môžeme vysvetliť ako obranný stav organizmu, reagujúceho na akékoľvek silné fyzické alebo psychické napätie. Nemusí byť nevyhnutne zlý, v mnohých prípadoch nám dokáže pomôcť, napríklad k dosiahnutiu cieľo...
|
|
0,3 |
6x |
|
Sociálne motívy ako regulátory medziľudských vzťahov - Výkonová motivácia, Úspech a neúpech, Need affiliaton, Intimita, Potreba a túžba po moci
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
V mojej práci sa budem zaoberať sociálnymi motívmi ako regulátormi medziľudských vzťahov. Ich definíciou a rozdelením. Výkonovou motiváciou, úspechom, neúspechom, need affiliation, intimita a potrebou túžby po moci.
|
|
0,1 |
4x |
|
Emócie a city
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
V bežnej reči sa veľmi často stretávame s výrazmi ako cit prípadne emócia. Na to, aby sme bližšie porozumeli a vedeli o nich trošku viac sa budeme s nimi zaoberať podrobnejšie na nasledujúcich stranách.Niekedy sa termín cit a emócia považujú za synonymá, inokedy sa rozlišujú. Môžeme nájsť zdroje, ktoré delia emocionálne zážitky na dve podstatne sa líšiace sa skupiny:Na emócie v úzkom zmysle slova a city. Za emócie v úzkom zmysle sa pokladajú najjednoduchšie emociomálne zážitky spojené s uspokoj...
|
|
0,1 |
36x |
|
Vypracované otázky na predmet Psychológia
Vypracované otázky29 s. / 1. roč. / doc
- psychológia je veda, ktorá skúma vedomé pochody a stavy, ako aj ich príčiny a pôsobenia (Rochracher)- je sústava vedných disciplín, ktoré sa zaoberajú štúdiom psychiky, vedou o prežívaní a správaní živých bytostí - všeobecne sa pokladá za vedu o človeku- nemôže existovať odtrhnuto od iných vedných disciplín- zasahuje prakticky do všetkých oblastí nášho životaÚlohy psychológie- odhaľovať najvšeobecnejšie zákony psychického života, triediť, analyzovať, vysvetľovať základné psychické formy- osvet...
|
|
0,3 |
58x |
|
Emocionalita (čo je „emocionalita/city“, funkcie citov, zložky emócií...)
Prezentácia17 s. / 3. roč. / ppt
- „Emócia“ - z lat. „emovere“ - „vzrušovať“, z lat. „moveo“ - hýbať- Emócie - sú špecifickou reakciou jedinca na objektívnu skutočnosť. *- Cit - je prežívanie subjektívneho vzťahu k predmetom a javom okolitého sveta, ako aj k sebe samému.- Taká stránka psychiky, ktorá odráža subjektívny, osobný vzťah človeka k svetu, a tú nazývame city. - (Človek vie prežiť lásku, vie nenávidieť, má strach atď. ) ...- Orientačná funkcia - city signalizujú, čo má pre človeka subjektívny význam, čo môže uspokojiť ...
|
|
14,0 |
2x |
|