Mediálna manipulácia ako spôsob vytvárania verejnej mienky na príklade Slovenska
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
1. Čo sú masové médiá ?
Všetky noviny, časopisy, filmy, rozhlasové a televízne vysielania, internet, káblové a satelitné vysielania sú určené na to, aby sa šírili z jedného miesta a mohli byť použité všetkými, ktorí na ne narazia , alebo si ich vyhľadajú. To znamená že prijímatelia či užívatelia novín, časopisov, vysielania a pod. nie sú konkrétny jedinci, alebo skupina jedincov, ale sú anonymný. Pre svoju veľkosť a anonymitu si vyslúžili označenie „masa“ Preto sa aj tieto médiá nazývajú „maso...
|
|
0,1 |
40x |
|
Prostitúcia ako sociálno-patologický jav
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Asi každý z nás si už všimol ružové domy, ktoré stoja popri cestách. Majú krásne farebné neóny, ktoré lákajú a s nápismi, ktoré oznamujú, že vnútri sa predáva „láska“. Niektorí z nás, odvrátia svoj pohľad s opovrhnutím, podaktorí toto miesto veľmi dobre poznajú, iní sú zvedaví, aký svet sa skrýva za jeho ružovými múrmi.
Bez ohľadu na to, či si jej existenciu a prítomnosť v našej spoločnosti uvedomujeme, alebo ju vytrvalo ignorujeme, prostitúcia tu je. Žije vlastným životom priamo medzi nami. A ...
|
|
0,1 |
36x |
|
Psychológia a sociológia - Vôľa a jej význam v dosahovaní životných cieľov
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
ÚvodMoja práca ma vypovedať o vôli, hlavne o jej význame v dôležitých životných rozhodnutiach u každého človeka. Vysvetlíme si podstatu vôle, niektoré jej vlastnosti a fázy. Venovať sa budem aj poruchám vôle, a spomeniem aj silu vôle.1. VôľaČinnosť človeka je veľmi zložitá. Niektorá činnosť človeka je neúmyselná, mimovoľná, kým iná je vedomá, upriamená na cieľ. Uvedomenosť je jedným z najpodstatnejších znakov ľudskej činnosti. Najvyššia forma vedomej zacielenej činnosti je vôľa. Zacielenosť sa p...
|
|
0,1 |
10x |
|
Rawlsova teória sociálnej spravodlivosti
Esej9 s. / 1. roč. / doc
Významným prielomom v politickej filozofii, ktorý až do dnešných dní definuje pole debaty, bola Rawlsova teória spravodlivosti, publikovaná po prvý krát v roku 1971. Impulzom k jej formulovaniu boli podľa niektorých komentátorovo černošské nepokoje prebiehajúce v USA koncom 60.rokov. Rawls sa odvolával na Kanta a snažil sa prepracovať liberálnu teóriu štátu. Jeho teória patrí k významným etickým teóriám druhej pol.20. storočia, a nazýva sa tiež kontraktarianizmus. Ide o teóriu spravodlivosti, k...
|
|
0,1 |
17x |
|
Motivácia a motivačné modely
Prezentácia15 s. / 1. roč. / pptx
popis motivácie, základných zdrojov motivácie, maslowova pyramída, typy osobností podľa Sprangera
Motivácia
- z lat. moveo, are - hýbať, pohybovať (substantívum: motio, onis – pohyb, vášeň)
- možno ju považovať za špecifické snaženie smerujúce k určitému cieľu, za vnútorný stav, ktorý energizuje a riadi správanie jednotlivca
- motív - vnútorný podnet, dôvod, pre ktorý človek začína konať istým spôsobom,
- vždy je ich niekoľko, tvoria hierarchiu...
|
|
0,6 |
18x |
|
Program na rozvoj asertívneho správania
Semestrálna práca18 s. / - roč. / doc
Asertivita je dnes veľmi obľúbeným a častokrát skloňovaným slovom. Čo však znamená? Asertivny človek sa vie presadiť, ale nie na úkor druhých, vie predchádzať kritickým situáciám a riešiť ich, keď napriek tomu prídu. Asertivita nie sú len techniky, asertivita je postoj a prístup k sebe, ostatným ľuďom a realite okolo nás.
|
|
0,1 |
11x |
|
Komunikácia a kooperácia - aktivity
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
Ide o najprirodzenejšiu aktivitu dieťaťa. Každý pedagóg by mal poznať metodické zásady, ktoré platia pri zaraďovaní hier do výchovnej a vzdelávacej činnosti.
a) premyslieť, na ktorú psychickú funkciu hra pôsobí, ktorú funkciu dominantne rozvíja, ak ide napríklad o pôsobenie na psychomotorické funkcie dieťaťa, alebo na jeho vedomosti, city, na jeho vnútornú disciplínu, ale bo je hra viac zameraná na zapojenia dieťaťa do skupiny vrstovníkov, teda na jeho socializáciu, na zlepšenie jeho komunikáci...
|
|
0,1 |
9x |
|
Výcvik na rozvoj tvorivosti a kreativity pre žiakov stredných škôl
Seminárna práca12 s. / - roč. / doc
Tvorivosť skrýva v sebe veľkú, priam zázračnú moc. Nenapĺňa človeka len tvorivým myslením alebo riešením problémov, ani netvorí hodnoty evidované navonok. Ona človeka emocionálne uspokojuje, citovo ho napĺňa, obohacuje.
Citová spokojnosť či nadšenie, entuziazmus, ktoré sú sprievodnými znakmi tvorivej práce, znižujú v človeku napätie. Tvorivosť je všade, kde je živý človek. Je to univerzálny atribút nášho správania, myslenia, cítenia. Nášho bytia.
|
|
0,1 |
31x |
|
Spolupráca - aktivity
Referát7 s. / - roč. / doc
Za tému nášho stretnutia sme si vybrali spoluprácu. V súčasnosti je veľmi často skloňovaným pojmom, uvedomujeme si, že bez nej nie je život v spoločnosti možný. V poslednom období rapídne stúpol počet podnikov, združení, ktoré pre svoje tímy organizujú rôzne teambuildingové akcie, lebo pochopili, že sila tímu zvyšuje produktivitu podniku, združenia. Lencz a Krížová (1993) uvádzajú, že spolupráca je najmenej náročnou formou prosociálneho správania a tento fakt spôsobuje aj to, že je výhodná pre ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Výchova k rodičovstvu a manželstvu
Referát7 s. / - roč. / doc
Autorky Poljaková a Redechová (2000) uvádzajú, že výchova ako fenomén sprostredkujúci ľudské poznanie od najstarších čias, je prostriedkom poznávania človeka samého v celom horizonte jeho človečenstva, jeho zdokonaľovania, kultivovania, ale aj genetickou štafetou v zmysle sociálnom, biologickom, hodnotovom a etickom. Preto je zákonité a prirodzené, že výchova vstupuje aj do takých citlivých oblastí, akými sú ľudská reprodukcia a sexuálne vzťahy, kvalita starostlivosti o ľudské mláďa a zodpovedné...
|
|
0,1 |
6x |
|
Empatia - aktivity
Seminárna práca9 s. / - roč. / doc
Úloha empatie vo vzťahu k deťom je dôležitá najmä preto, lebo u detí sa sociálne zručnosti a reč ešte len vyvíjajú. Čím je dieťa mladšie, tým menej nám vie presne povedať ako mu je a čo ho trápi. Preto musia dospelí v kontakte s dieťaťom používať viac empatie a pozornejšie sledovať jeho správanie, ak chcú zistiť, čo presne sa dieťa snaží svojím správaním vyjadriť. Empatia sa dá u detí najlepšie rozvíjať pomocou hier. V nich možno upozorniť na túžby a priania iného dieťaťa, na jeho jedinečnosť. N...
|
|
0,1 |
17x |
|
Tvorivosť - aktivity
Referát7 s. / - roč. / doc
Vlastnosť, po ktorej túži asi každý človek. Nechceme byť nudní vo svojich prejavoch, ani vo svojom živote. Túto vlastnosť však človek nezíska tak, že v predklone čaká na kopnutie múzy. Je na to potrebný čas, podnetné prostredie a odvaha opúšťať zažité, ak nové je lepšie. Byť tvorivým znamená ísť na podstatu, k jadru problému. Je to ako keď sa človek rozhodne vypestovať bonsaj. Je potrebné vziať jadro, poobzerať si ho z viacerých uhlov pohľadu a rozhodnúť sa zasadiť ho do živnej pôdy. Keď jadro v...
|
|
0,1 |
8x |
|
Globálna výchova - aktivity
Referát7 s. / - roč. / doc
Globalizácia je fenomén, ktorý patrí k najmodernejšej histórii ľudstva. S jej nástupom si svet postupne uvedomuje, že naša planéta je čoraz „menšia “a podobá sa na pavučinovú sieť, kde aj najmenší poryv na jednom mieste vyvolá rezonanciu celej siete. Obrovskou rýchlosťou narastá počet činností a odborov, ktoré sú ovplyvnené globálnou povahou sveta a zároveň sa do procesu globalizácia vťahuje stále viac a viac ľudí.
|
|
0,1 |
9x |
|
Rozvoj pamäte a postrehu
Seminárna práca8 s. / - roč. / doc
Všetci sme už zažili nejaké to „okno“ v pamäti. Odrazu si nevieme spomenúť na niektoré udalosti, názvy, pojmy. Niekto „nemá pamäť“ na tváre, iný na čísla či mená. Denne sa nám stáva, že na niečo zabudneme a potom si v duchu nadávame. Bežná zábudlivosť je ale neškodná a nenarušuje náš život. Dokonca nevyjadruje ani, či máme dobrú alebo zlú pamäť.
|
|
0,1 |
5x |
|
Výskum + dotazník
Prednášky3 s. / 2. roč. / doc
Výskum
Hlavným cieľom výskumu je analyzovať účinky chatu pôsobiace na komunikáciu medzi ľuďmi z vybraných cieľových skupín. A pomocou výsledkov získaných prostredníctvom dotazníkov, poukázať na negatívne stránky chatovania a navrhnúť ako týmto negatívnym vplyvom predchádzať.
|
|
0,1 |
2x |
|
Poruchy osobnosti
Referát6 s. / - roč. / doc
Vo svojej seminárnej práci sa budem zaoberať poruchami osobnosti. V úvodnej časti vymedzím pojem psychický vývin, osobnosť a v ďalšej časti predstavím a charakterizujem jednotlivé poruchy osobnosti.
|
|
2,2 |
11x |
|
Sociológia - pojmy
Poznámky8 s. / - roč. / doc
Absolutní chudoba – Chudoba pod hranicí definovanou životně důležitými minimálními potřebami.
Afektivní individualismus – Přesvědčení, že manželství by mělo být výsledkem romantického citového vztahu.
Ageism – Anglický termín vytvořený po vzoru pojmů „rasismus“ a „sexismus“. Znamená diskriminaci nebo předsudky proti někomu na základě (vyššího) věku.
Agrární společnost – Společnost založená na zemědělské výrobě.
AIDS – Choroba, která napadá imunitní systém lidského těla.
|
|
0,2 |
0x |
|