Mediálny trh na Slovensku
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Mediálny trh na Slovensku. Prečo ma oslovila práve táto téma? Dnešná doba je hlavne o masových médiách, bez nich by sme nevedeli také rýchle a čerstvé informácie z celého sveta.
Myslím si, že je celkom zaujímavé sledovať mediálny trh, nie len na Slovensku ale aj v celom svete. Je to veľmi obšírna téma, ktorá závisí od rôznych faktorov. Ja sa v mojej práci budem snažiť priblížiť aspoň niektoré faktory, ktoré toto dianie ovplyvňujú a budem sa snažiť trošku priblížiť aj sledovanosť médií na Slov...
|
|
0,2 |
31x |
|
Mobil a internet ako prostriedky komunikácie
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Médiá berieme v dnešnej dobe ako súčasť nášho každodenného života, ktoré nás neustále ovplyvňujú. Avšak doba kladie čoraz väčšie a väčšie nároky na rozvoj nových technológií, čo sa odzrkadľuje najmä v súčasnej komunikácii medzi ľuďmi.
Keď sme vonku, už nás neprekvapí pohľad na ľudí idúcich oproti s mobilným telefónom pri uchu alebo študentov sediacich na lavičkách s notebookom na nohách. Berieme to už ako istú samozrejmosť a vôbec nás pritom nenapadne pozrieť sa na túto danú skutočnosť aj z i...
|
|
0,1 |
10x |
|
Facebook – sociologický aspekt
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Komunikácia je jedna zo základných potrieb inteligentných bytostí. Človek je sociálny živočích, inštinktívne potrebuje združovať sa v sociálnych skupinách. Rôzne formy kolektívneho života sa rozvíjajú od dôb kedy sa evolúciou oddelil od spoločného prapredka a stal sa hominidom. Je, na základe archeologických nálezov, pravdepodobné, že prvým sociálnym útvarom bola tlupa zberačov a lovcov potravy, ktorá sa začala konsolidovať počas neolotickej poľnohospodárskej revolúcie. Zakladanie trvalých sídie...
|
|
0,1 |
15x |
|
Psychológia a sociológia masovej komunikácie
Seminárna práca33 s. / 1. roč. / doc
Masová komunikácia (MK) – objekt skúmania mnohých disciplín –
a) prispieva k poznaniu MK
b) prispieva k rozvoju vlastnej, materskej teórie, metodológie i dôkaz jej spoločenskej opodstatnenosti
Nejestvuje jednotná, integrovaná teória MK a médií – ani nemôže vzniknúť pre veľkú rozmanitosť problematiky.
Východisko pre skúmanie problémov a otázok MK tvoria teoretické poznatky o medziľudskej komunikácii z pohľadu psychológie a sociológie
Najväčší podiel na teóriách MK – sociálna psych...
|
|
0,2 |
5x |
|
Psychológia a sociológia masovej komunikácie
Poznámky25 s. / 1. roč. / doc
Psychológia a sociológia masovej komunikácie
Masová komunikácia (MK) – objekt skúmania mnohých disciplín –
a) prispieva k poznaniu MK
b) prispieva k rozvoju vlastnej, materskej teórie, metodológie i dôkaz jej spoločenskej opodstatnenosti
Nejestvuje jednotná, integrovaná teória MK a médií – ani nemôže vzniknúť pre veľkú rozmanitosť problematiky.
Východisko pre skúmanie problémov a otázok MK tvoria teoretické poznatky o medziľudskej komunikácii z pohľadu psychológie a sociológie...
|
|
0,2 |
10x |
|
Účinky masovej komunikácie
Referát8 s. / 1. roč. / docx
Prvé teoretické analýzy masovej komunikácie boli úzko späté s masovo psychologickými konceptmi a vychádzali z predpokladu, že všemocné, omnipotentné, médium ovplyvňuje bezbranných sociálne izolovaných recipientov, ako sa mu zapáči. Nič menej už prvé empirické štúdie, ktoré skúmali účinky masovej komunikácie, vedecky vyvrátili jednoduchý model „podnet – reakcia“. Vplyvom analýzy, ktorú predviedol Joseph T. Klapper v práci „Účinok prostriedkov masovej komunikácie“, sa dominantnou teóriou šesťdesia...
|
|
0,1 |
7x |
|
Globalizačné aspekty mediálnej kultúry na Slovensku
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Úvod
Globalizácia sprevádza ľudstvo od nepamäti. V tej najzjednodušenej forme by sme mohli hovoriť o procese zbližovania národov, krajín, o cezhraničnej spolupráci, vytváraní spoločenstiev a v neposlednom rade aj o systéme ekonomických závislostí. Globalizácia v tej podobe ako ju poznáme dnes sa začala formovať v hospodárskom systéme a vo svete až po druhej svetovej vojne. Mnohé aspekty globalizácie pritom môžeme preniesť aj do oblasti médií. O médiách platí, že sú čoraz globálnejšie...
|
|
0,1 |
6x |
|
Psychológia a sociológia masovej komunikácie
Ťahák5 s. / 1. roč. / doc
Kultúrna diferenciácia ako dôsledok celkovej spoločenskej premeny
Typy kultúry:
- elitárska
- masová
- ľudová
Text k téme Masová kultúra: U. Eco: skeptikové a těšitelé str. 37 – 74
Masová kultúra
- kultúra ako vysokorozvinutá, priemyselne organizovaná (pásová,
konfekčná) produkcia pre heterogénny trh
- identické obsahy a formy
- vyhýbanie sa originalite
- malá diferenciácia vysielateľov
- kultúrne artefakty ako tovar
- opakovanie úspešných vzorcov
|
|
0,2 |
0x |
|
Facebook – sociologický aspekt
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Kto nie je na internete, ako keby nebol, hovorilo sa kedysi. Kto nie je na Facebooku, ako keby nebol, mohlo by znieť zmodernizované heslo. Čo to je za Fenomén, že o ňom všetci hovoria a píšu?
Dnes už asi netreba nikoho presviedčať o tom, že internetová stránka je dobrá vec. Fakt, že náš e-mail je v priebehu sekúnd u protinožcov, nás vzrušuje asi ako pohľad ráno do zrkadla. Ako samozrejmosť berieme možnosť četovať si s kýmkoľvek alebo volať cez Skype, vyvesiť svoje ...
|
|
0,1 |
8x |
|