Motivácia k tvorbe blogu a stratégie sebaprezentácie blogerov
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
V súčasnej dobe zatiaľ neexistuje jednotná a jednoznačná definícia blogov. Pochopiteľne je to zapríčinené tým, že blogy sú relatívne novým a špecifickým fenoménom vo svete. O jeho definovanie by sa mohla pokúsiť tak teória médií, ako aj informatika. Prvé blogy sa objavili v USA na konci deväťdesiatych rokov. Na Slovensku vznikli prvé blogy až v roku 2004.
|
|
0,1 |
7x |
|
Názory verejnosti na výskyt násilia v spoločnosti
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
Názory verejnosti na výskyt násilia v spoločnosti
Aké sú „normy“ vo vzťahu k násiliu? Aká je hranica akceptácie – odmietania?
Sú skúsenosti s násilím priame, alebo iba sprostredkované médiami? Je medzi priamou a medializovanou skúsenosťou rozpor? Ak áno, tak aký?
Ako súvisí vnímanie násilia s mediálnymi návykmi a mediálnymi preferenciami?
Súhlas s násilím
Príklad USA. Výskum sa uskutočnil v dekáde 1970 - 1980
Vo výskume mali respondenti odpovedať na otázky, týkajúce sa hypotetických ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Odolnosť – rezistentnosť voči kontrapropagande
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Odolnosť – rezistentnosť voči kontrapropagande (kontrapersuázii)
Akými prostriedkami zabezpečiť, aby tvrdenia protistrany neboli prijímané, ako im odolávať, ako nezačať spochybňovať vlastný postoj, názor...
Teória očkovania – imunizácie
Výskum McGuire a Papageorgisa (1961)
Experiment – použili kultúrne truizmy – t.j. kultúrne všeobecne prijímané pravdy – pravdivosť je spoločensky nespochybňovaná
Dve fázy experimentu:
1.Exponovanie dvomi typmi imunizačných materiálov:
· podporné pr...
|
|
0,1 |
16x |
|
Persuazívne techniky
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Persuazívne techniky
· majú veľmi dlhú tradíciu – známe sú od antiky – umenie rétoriky (prvý systematický pokus – Aristoteles: Rétorika) – umení používať prehovor, hovorenú reč presvedčiť počúvajúcich (nakloniť ich na svoju stranu, dosiahnuť víťazstvo v súdnom spore, obhájiť sa, poraziť politického protivníka). Umenie správnej argumentácie – sofisti. Prvé texty o persuázii. Negatívne hodnotenie – persuázia je nebezpečná, pretože pravda je relatívna (pravda je vec dohody, kompromisu – čo prijm...
|
|
0,1 |
180x |
|
Psychologie davu
Skriptá7 s. / 2. roč. / doc
„Souhrn společných vlastostí, které vznikají působením prostředí a dědičností u všech jedinců určitého národa, tvoří důši tohoto národa. Tyto vlastnosti mají původ v dávných dobách a jsou velmi stálé. Shromažďí-li se však náhodně jistý počet lidí, pozorujeme, že z jejich pouhého sblížení mohou se zrodit ještě nové duševní vlastnosti, které se navršují na vlastnosti rasové a často se od nich hluboce liší.
Jejich souhrn tvoří mocnou, ale krátce trvající kolektivní duši.
Davy hrály vždy významnou...
|
|
0,1 |
4x |
|
Prostriedky vytvárania obľuby a dôveryhodnosti komunikátora
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
stratégia konania , ktoré sa prezentuje zjavne proti vlastným záujmom (pochvala protivníka, zločinec vyhlasuje, že zákon je príliš mäkký, tabakové spoločnosti podporujúce veľké protifajčiarske kampane, kresťan – kondomy, kňaz hlása sexuálnu slobodu). Mechanizmus: narušenie očakávania, zmena obrazu smerom k pozitívnemu rámcu
|
|
0,1 |
23x |
|
Psychologická škodlivosť zobrazovania násilia
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Všetky argumenty sú hypotetické.
Každý argument obsahuje protiargument.
Jestvujú potenciálne korelácie, než dokázaná príčinnosť.
Fungovanie teórie tretej osoby – názory na tento problém vypovedajú o spoločenskej reflexii mediálnej skutočnosti, o strachoch a bezbrannosti voči fenoménom, ktoré nás obklopujú.
|
|
0,1 |
16x |
|
Východiská a postuláty psychológie a sociológie médií
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
- pri kontraverzných otázkach si človek formuluje svoj názor na základe rôznych informačných zdrojov (vlastných i externých)
- súčasne sa jedinec konfrontuje s inými názormi – interpersonálna a mediálna komunikácia. Porovnávanie, definovanie vlastnej pozície, hľadanie argumentov
|
|
0,1 |
19x |
|
Informačná spoločnosť
Skriptá7 s. / 2. roč. / doc
Každá doba, éra či spoločenská formácia si hľadá svojich prorokov. Hľadá mysliteľov, ktorí už pred desaťročiami či storočiami predvídali vývoj. Ak filozofické, kulturologické či náboženské koncepcie sveta vytvorené v minulosti vyhovujú aktuálnemu stavu v súčasnosti, tak akoby legalizovali, potvrdzovali aktuálnu situáciu ako optimálnu, ba dokonca nevyhnutnú. Právny štát sa odvoláva na rímske právo, renesančné umenie sa sebapotvrdzovalo prostredníctvom antiky, ľavicové hnutia a strany sa identifik...
|
|
0,1 |
6x |
|
Implikácia kauzality
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Implikácia kauzality (AK – TAK)
· Pomôžte svojmu dieťaťu vynikať v škole.
Kúpte mu PC IBM.
· obraz: športová hviezda používa výlučne produkty značky...je to príčina jeho úspechov -
Iné prostriedky:
· hedge words (vyhýbavé slová, slovné kľučky) – krajšie – lasičkové slová
- pomáha
- pôsobí
- obohacuje
- znižuje
- posilňuje
- bojuje
- podporuje
· claim favorites
- nový
- jedinečný
|
|
0,1 |
4x |
|
Porozumieme médiám
Referát8 s. / 2. roč. / doc
Väčšina civilizovaných obyvateľov našej planéty považuje za médiá tlač, rozhlas a televíziu (možno aj telefón...), teda moderné komunikačné prostriedky. Iste, je tu ešte početná skupina ľudí, ktorí médiá vnímajú výlučne na báze spiritualizmu alebo ešte aj na tejto báze. Podstatne iné chápanie fenoménu média nám od r. 1964 ponúka kanadský mysliteľ, zakladateľ modernej mediológie Marshall McLuhan (1911 - 1980).
|
|
0,1 |
2x |
|
Framy
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Forma otázky ako framovací prostriedok
Experiment:
Ako forma otázky môže ovplyvňovať výsledok svedeckej výpovede.
Film – hromadná zrážka áut
Otázka – ako rýchlo išli autá, keď sa nabúrali (smashed) ?
Alternatíva – keď sa stretli ?
Svedkovia - autá išli rýchlejšie v prvom prípade
Poradie otázok – ovplyvňuje zapamätania faktov
Vplyv nielen toho, čo sa pýtame.
Príklad:
Výskum
Prostriedok proti bolesti hlavy – tri parametre – špeciálna fľaša, zaťažovanie žalúdka, sila pôsobenia...
|
|
0,1 |
20x |
|
Psychológia a sociológia médií
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
- akým spôsobom dochádza k styku medzi jedincom a médiami a aké možné, krátkodobé a dlhodobé dôsledky z toho vyplývajú
- akým spôsobom vznik, rozvoj a diferenciácia médií vplýva na fungovanie spoločnosti ako celku a na rôzne jej zložky
- aké metódy sa používajú na skúmanie problémov pôsobenia médií na individuálnej a spoločenskej úrovni
|
|
0,1 |
80x |
|
Výskum videohier
Referát4 s. / 1. roč. / doc
• nové elektronické formáty – vplyv na trávenie voľného času i na prežívanie a správanie
• väčšina hier vyžaduje imperatívne chovať sa agresívne (85%)
• 75% obsahuje násilie (ešte viac na platforme nintendo)
• minimum hier s non – violent content (teda s vyžadovaním správať sa kooperatívne a prosociálne – s odmeňovaním)
|
|
0,1 |
3x |
|
Sociálna náuka
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / doc
Človek ako osoba má svoju nedotknuteľnú dôstojnosť, ktorú treba rešpektovať, chrániť a zveľaďovať. Už v encyklike Jána XXIII. stojí, že človek je nositeľom tvorcom a cieľom všetkých sociálnych snáh (Mater et magistra, č. 219). Aj predchodca Pius XII. sa vyjadril v podobnom zmysle. V rozhlasovom posolstve r. 1944 povedal, že človek bol dlho v sociálnom živote pasívnou zložkou, musí sa však stať v spoločnosti subjektom, základom a cieľom.(1)
|
|
0,1 |
16x |
|
Psychológia a sociológia médií 2
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
Východiská a základné postuláty:
- koncentrácia na konzumenta médií, člena publika (voľba médií, proces vnímania a prijímania médií) – na subjektívnu stránku mediálneho publika, na sociálne a psychologické zdroje nastavenia na médiá
|
|
0,1 |
32x |
|
Lexikológia
Poznámky35 s. / 1. roč. / pdf
slovenký jazyk má svoj zvukový systém, svoju gramatickú stavbu a slovnú zásobu. Teoreticky sa najneskoršie začala skúmať slovná zásoba. Slová sa analyzujú predovšetkým v lexikológii, náuke o slovnej zásobe
|
|
7,1 |
37x |
|
Kto nastavuje agendu?
Študijný materiál3 s. / 1. roč. / doc
Je to ťažká, komplikovaná otázka.
Agenda setting je výsledok :
• tlakov z vnútorného prostredia média
• tlakov z vonkajšieho prostredia (externé centrá moci)
• mocenskou rovnováhou medzi médiom a vonkajšími centrami moci: sila – sila – výsledok : pozitívna symbióza ► veľký vplyv na PA; negatívna symbióza ► boj o agendu. Silné vonkajšie – slabé médium: pohltenie (kúpa vysielacieho času, diktát obsahu). Slabé – silné: diktát v opačnom garde. Slabé – slabé: udalosti sa samé ustanovujú ako...
|
|
0,1 |
13x |
|
Psychológia a sociológia médii
Prednášky55 s. / - roč. / doc
náhľad v dokumentácii
|
|
0,3 |
6x |
|